Kroatie heb ik met auto gedaan en hebben rondgereisd. Istrie is erg mooi, Pula en omgeving, of als je verder afzakt naar Trogir bijv is dat ook een prachtige stad. Vlakbij Trogir is een vliegveld, dus je zit er zo.
Eigenlijk niet veel voorkeur voor een bepaald landschap, leuke excursies in de omgeving zou ik wel leuk vinden. Wil wel relaxen maar ook wat ondernemen, of de natuur in...
Wauw, stoer dat je durft! Tunesie zou ik niet in je eentje naartoe gaan. In elk geval naar een land waar je als vrouw gewoon veilig over straat kan, en ik garandeer je, in tunesie kan dit niet, evenals egypte.
Ik ben op m'n 15e 2 weken alleen naar zuid frankrijk gegaan, maar dat was meer onderdeel van m'n opvoeding dan vrije keuze. Vond het overigens echt fantastisch en eigenijk zou ik vaker alleen moeten gaan, maar sindsdien altijd een vaste relatie gehad.
Petrichor
Geplaatst: 18-06-14 21:56
Muga schreef:
Dankjewel! Ik ga nog eens ff verder zoeken!
Superfijn alle tips en positieve verhalen! Dat helpt ontzettend!!
Als je kiest voor Gran Canaria of Tenerife, kan ik je ook wel wat leuke hotels aanraden!
Trogir in Kroatië is inderdaad erg leuk. Wij zijn toen ook op excursie geweest naar de watervallen daar in de buurt.
Ook ben ik naar Mallorca geweest, ook dat was erg leuk en zelf vond ik dit qua afstand goed te doen, je zit niet extreem lang in het vliegtuig en dat vind ik zelf erg prettig.
StalNollie
Geplaatst: 18-06-14 22:07
Mijn zusje is nu ook alleen naar Portugal. Precies om de reden die jij beschrijft. Volgens mijn valt het erg tegen, maar dat weet ik maandag pas echt te zeggen. dan is ze terug. ze zit er nu net 2 dagen.
Ik zou zelf zeggen gaan, maar mijn lijkt het gruwelijk saai. Misschien leuker als je in het seizoen gaat dan zitten er waarschijnlijk meer jongeren en Nederlanders.
Ik zat met hetzelfde dilemma, per toeval vond ik hier op bokt mijn reisgenootje een paar maanden geleden. Maandag gaan we 2 weken samen treinen door Europa. Misschien een idee om een oproepje te plaatsen als je twijfelt over het alleen gaan?
Een oproepje zou ook een idee kunnen zijn. Al voelt het alsof ik dit alleen moet doen.... Weet niet waarom...
Canarische eilanden klinkt goed. Wat zijn leuke hotels? Kan ik eens kijken of die binnen mn budget vallen. Voordeel van Tunesië is dat het erg betaalbaar is heb ik ontdekt. Al vind ik alleen over straat kunnen ook wel fijn eigenlijk...
Oproepje zou ik niet doen, ik zou echt alleen op vakantie willen met mensen die ik goed ken. Als je gevoel ingeeft dat je het alleen moet doen, dan moet je dat gevoel volgen.
Petrichor
Geplaatst: 19-06-14 14:21
In Tenerife ben ik 3 jaar geleden geweest in het hotel Los Hibiscos, dit hotel lag in het plaatsje Costa Adeje.
Op zich een goed hotel, het is absoluut geen massaal hotel. Het leuke van Los Hibiscos vond ik ook dat je het personeel echte leerde kennen in die dagen, ze gaan daar ook met jou om als of je elkaar al jaren kent! Je bent in dat hotel dus absoluut geen nummertje. En toch word je ook wel met rust gelaten, ze voelen perfect aan wanneer ze een klein praatje kunnen maken en wanneer ze je gewoon lekker met rust moeten laten.
Het eten vond ik daar zeer goed, elke dag ruime keuze uit heel veel verschillende soorten eten! Elke dag was er weer een ander thema wat betreft het eten.
Tussendoor kon je ook heel veel lekkere dingen pakken, van snacks tot pizza tot koek/cake/taart tot ijs. De hele dag door kan je daar ook drinken, echt heerlijk spul hebben ze daar.
Het hotel ligt ook erg leuk, aan de voorkant staat nog een ander hotel en daarvoor heb je op loopafstand de zee al. Aan de achterkant ligt een erg gezellig winkelcentrum, niet ontzettend groot maar leuk om savonds even naar toe te lopen. Als je een keer echt wilt shoppen loop je gewoon een paar minuten langer!
Nadeel is wel dat je heel veel berg op en berg af moet lopen, achja ik dacht maar zo dan is alles wat ik extra eet ook zo weer verbrand.
De kamers waren super goed, niks geen herrie en goede bedden. Moderne TV helaas geen Nederlands. Luxe schone badkamers!
Wat ik minder vond is dat er verder weinig te doen was in het hotel, je kon wel naar de wellness maar die was klein en je moest persé naakt, dat zou mijn vriend dus nooit doen dus ben ik geen een keer gegaan terwijl ik van wellness hou!
Savonds is het erg gezellig met het animatie team!
Hier onder een foto (beetje jammer van het grauwe weer).
Ook ben ik in hotel Escorial geweest in Gran Canaria, tot nu toe het beste hotel waar ik ooit ben geweest!
Het hotel is een stuk groter als Los Hibiscos maar zeker heel erg goed en gezellig.
Het eten is ook bij Escorial weer top, lekker gevarieerd en elke dag weer wat anders. Het drinken vond ik destijds wat minder de ene keer zat er geen prik meer in de andere keer was de smaak er uit, maar dat werd wel altijd perfect opgelost! Daarnaast kon je ook buiten de eet tijden om heerlijke dingen tussendoor snabbelen!
Buiten is een zwembad met ligbedjes, achter in de tuin staan verschillende jacuzzi's. Boven op het hotel was een dakterras ook weer met jacuzzi en hangmatten. Wanneer je daar in de jacuzzi zat keek je gewoon uit op de oceaan en aan de andere kant zag je de bergen, echt fantastisch!!
Het hotel heeft in de kelder een geweldige wellness, links voor mensen met badkleding recht voor mensen die naakt willen! Er was een warm zwembad een zoutbad, verschillende sauna's en jacuzzi's net als of je gewoon een dagje naar de zwaluwhoeve ging!! Ook zijn er verschillende massages te boeken en kan je nagels laten doen. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik elke ochtend naar de sauna ging!
Voor het hotel zit een supermarkt (volgens mij de Spar) wij haalde daar elke morgen de krant en dropjes! Ook zat je vlak bij het winkelcentrum en zeer dicht bij de oceaan. Ook stond er elke avond weer een animatie team voor je klaar.
De slaapkamers waren goed, de bedden lagen goed! Jammer vond ik dat het bad en de douche 1 was.
Ik heb in dit hotel de beste vakantie ooit gehad, ik had echt een enorm vakantiegevoel en ja het was gewoon geweldig!
En hier wat foto's van Escorial:
Dan komen we bij Hotel Seaside Grand Residencia in Gran Canaria, maar daar ga je het met 1000 euro niet mee redden voor een week. Mocht je toch interesse hebben dan wil ik daar ook wel wat over vertellen. Hier wel wat foto's.
Ik heb de foto's gewoon van http://www.zoover.nl gehaald, dus voor meer foto's kijk je gewoon daar!
Dit jaar gaan wij weer naar Gran Canaria hotel Tabaiba Princess, ben erg benieuwd of die ook op het favorieten lijstje komt!
_Michelle_
Geplaatst: 19-06-14 16:41
Ik ben zelf twee keer met Mambo mee geweest op groepsreis, Cirkel hoort daar ook bij en gezien jouw leeftijd (als dat klopt in je profiel) denk ik dat dat beter aansluit. http://www.cirkel.nl/single-reis-zomer/ je bent dan wel met een groep maar zit niet aan verplichte dingen vast, je kan je namelijk per activiteit inschrijven of je daaraan mee wilt doen. Wel de gezelligheid van een groep, niet de verplichting van mee moeten doen/gaan met uitjes. Ik heb beide keren met Mambo hele leuke vakanties gehad Succes met kiezen en alvast veel plezier!
Wat fijn, zoveel tips. Ben nu op kamp met groep 8... Ga mij morgenavond eens goed inlezen!
Alle tips zijn van harte welkom. Ik ga zeker weten... Nu nog bedenken waarheen.
Zijn lastminutes tegenwoordig nog echt zo last minute als vroeger? Ik ben 5 weken vrij, dus kan echt flexibel weg. Kan ik daar dan nog van profiteren misschien?
Ik zie dat je al lekker een vakantie geboekt hebt, superleuk!
Er zijn zoveel mensen die alleen gaan reizen. Ga zelf altijd backpacken, en zodra je in een hostel aankomt ben je nooit alleen. Bij een hotel misschien anders omdat mensen toch wat meer op zichzelf gericht zijn en niet echt 'contact' zoeken? In ieder geval, ik kom echt mensen uit alle leeftijdsgroepen tegen en het is altijd even geweldig!
Maartje1990
Geplaatst: 20-06-14 22:09
Mij zou het heeeeerlijk lijken! Lekker een weekje door denemarken met een kano ofzo helaas nu het geld en de mogelijkheden niet
Ik zie dat je nu al iets hebt, er was ook een bokker die voor wat hulp in de tuin een accomodatie in portugal aanbood
Lekker alleen gaan! Ik ben twee jaar geleden in m'n eentje naar Griekenland gegaan, het was zo lekker rustig om twee weken lang alleen maar te hoeven slapen, zonnen en eten.
Hup, lekker naar Japan! Heb ik ook gedaan toen ik 19 was. Alleen hoeft niet erg te zijn En je hoeft je nergens aan te passen en je doet lekker wat je wilt op eigen tempo.
Ik kijk er ook ontzettend naar uit! Wat excursies bekeken voor als ik denk dat ik me verveel of me alleen voel. Maar in principe denk ik niet dat het uit noodzaak word. Maar gewoon omdat het leuk is! Ik heb echt zo'n zin om weg te gaan en over 3 weken ben ik daar gewoon al!
Wat tof, hopelijk durf ik dat ook ooit nog eens Wat me alleen altijd enorm tegenvalt, is dat wanneer je alleen reist, het duurder is dan met 2 Beetje discriminatie haha.