Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DenK4ever schreef:secricible schreef:Als je niet op komt dagen zorgt dat voor een berg vertraging en een hoop gedoe voor de reizigers, dus dat vind ik erg onbeleefd...
Hier ben ik het niet helemaal mee eens
Als je niet incheckt gaat het vliegtuig namelijk negens op wachten
Een "No-show" en dus ook niet inchecken is geen probleem. Inderdaad calculeren luchtvaarmaatschappijen dat in, wat ook een "overboeking" tot gevolg heeft als ineens iedereen WEL komt opdagen
"No-show" als je wel je koffer ingecheckt hebt (sommige mensen vergeten wel eens de tijd in de luchthavenbar) worden ze niet vrolijk van omdat dan last-minute je bagage er tussenuit gevist moet worden met (bijna) altijd vertraging als gevolg.....
Maar andere optie zou zijn, retour boeken... Heen vliegen en dan een belletje naar de maatschappij om de retour ticket te annuleren...
Wel gaaf trouwens dat je na je stage terug mag komen TS!
dancer_ schreef:Hier ook positieve ervaringen met Ryanair (boarden bijv. in Düsseldorf) scheelt echt enorm veel geld, is uiteraard wel allemaal iets minder luxe als bij de KLM maar je kunt er prima mee vliegen
xSwanHeart schreef:http://nl.m.wikipedia.org/wiki/OverboekingEileen_ schreef:als ik een wiskunde examen mag geloven ( leer je toch nog wat op school), gaan sommige vliegtuigmaatschappijen er al van uit dat niet iedereen op komt dagen, en verkopen ze meer tickets dan dat er plekken zijn. Dus dat zouden ze dan niet zon heel groot probleem vinden denk ik
Ze verkopen als het goed is niet meer plekken dan ze hebben. Je kan evt (bij sommige maatschappijen) een IPB/IPA-ticket kopen, maar dan heb je kans dat je niet meekomt als de vlucht vol zit.
En de vertraging blijft. Betekent niet dat de machine niet vol zit
Janine1990 schreef:dancer_ schreef:Hier ook positieve ervaringen met Ryanair (boarden bijv. in Düsseldorf) scheelt echt enorm veel geld, is uiteraard wel allemaal iets minder luxe als bij de KLM maar je kunt er prima mee vliegen
Ryanair vliegt denk ik niet op Leeds/Bradford, gezien de uitkomsten bij vliegtickets.nl
Daarnaast zijn dat ook van die etters die moeilijk doen over bagage...
dancer_ schreef:Bagage is inderdaad wel een puntje. Ik heb dan ook geen mega lange reizen gemaakt, hoorde er wel mensen over klagen. Maar ik had alleen een klein koffertje en dat ging prima.
Janine1990 schreef:dancer_ schreef:Bagage is inderdaad wel een puntje. Ik heb dan ook geen mega lange reizen gemaakt, hoorde er wel mensen over klagen. Maar ik had alleen een klein koffertje en dat ging prima.
TS gaat langer dan een week wegDus dan kom je niet weg met een koffertje handbagage
![]()
En volgens mij doet Ryanair tegenwoordig zelfs moeilijk over handbagage. De prijs is voor een kale vlucht. Dus jezelf en de kleding die je aan hebt.
dancer_ schreef:Dat is dan ook sinds kort? Want dat was tot een maand of 3 geleden niet zo..
Ladypronk schreef:Als je jezelf frequent flyer maakt bij KLM hoef je niet voor je ruimbagage te betalen....scheelt weer een hoop centen.
Janedieene schreef:Ladypronk, wat is een frequent flyer precies, moet je niet aan bepaalde eisen voldoen daarvoor?
Heel toevallig kreeg ik vandaag post van de KLM voor frequent flyers. Ook al heb ik me daar nooit voor ingeschreven, plus dat dit de eerste is die ik op de mat krijg, ook al ben ik al 7 maanden terug.