Goedkoop vliegen of toch maar veilig KLM?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: Goedkoop vliegen of toch maar veilig KLM?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:31

Ik zou even kijken bij britisch Airways.. Stuk goedkoper en fijner als je het mij vraagt..

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 22:33

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:34

Ik heb 28 juli ingevoerd bij vliegtickets.nl

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 22:36

DenK4ever schreef:
secricible schreef:
Als je niet op komt dagen zorgt dat voor een berg vertraging en een hoop gedoe voor de reizigers, dus dat vind ik erg onbeleefd...

Hier ben ik het niet helemaal mee eens :=
Als je niet incheckt gaat het vliegtuig namelijk negens op wachten :n
Een "No-show" en dus ook niet inchecken is geen probleem. Inderdaad calculeren luchtvaarmaatschappijen dat in, wat ook een "overboeking" tot gevolg heeft als ineens iedereen WEL komt opdagen ;)

"No-show" als je wel je koffer ingecheckt hebt (sommige mensen vergeten wel eens de tijd in de luchthavenbar) worden ze niet vrolijk van omdat dan last-minute je bagage er tussenuit gevist moet worden met (bijna) altijd vertraging als gevolg.....

Maar andere optie zou zijn, retour boeken... Heen vliegen en dan een belletje naar de maatschappij om de retour ticket te annuleren...

Wel gaaf trouwens dat je na je stage terug mag komen TS!

Bij Jet2 heb ik gelezen dat het annuleren van een retour niet mogelijk is, en veranderd kan worden tegen een bedrag van 70 euro. Maar dat was ik dus niet echt van plan.

Ze kunnen beter de enkeltjes op 150 incl bagage zetten en klaar :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:37

Hier ook positieve ervaringen met Ryanair (boarden bijv. in Düsseldorf) scheelt echt enorm veel geld, is uiteraard wel allemaal iets minder luxe als bij de KLM maar je kunt er prima mee vliegen :)

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:37

Ik ga om de paar maanden naar mijn familie in Geneve (is ook een korte vlucht van 5 kwartier) , soms vlieg ik met Easyjet en soms met KLM (prijsverschil is nooit zo groot)
het enige verschil is dat je op Schiphol in een speciale Easyjet lounge zit in het begin die nog niet eens onaangenamer is dan de grote massale hal van alle andere europese vluchten (je hoeft nooit te wachten bij de douane :+)

en in het vliegtuig zijn de stoelen van KLM echt niet comfortabeler of ruimer dan die van Easyjet, ook echt nog nooit vertraging gehad ofzo (heb ondertussen wel 20x die trip gemaakt)

serieus het enige verschil wat ik zie tussen die 2 tijdens de vlucht is dat je bij KLM een zakje pretzels of een wafeltje tijdens de vlucht krijgt en een klein drankje haha :P maar daarvoor zou ik gaan lijkt me :P en misschien is het KLM personeel net een tikkeltje vriendelijker en minder gestrest maar Easyjet personeel is ook prima mee uit te houden voor dat kleine uurtje

en alle maatschappijen vliegen uiteindelijk met dezelfde vliegtuigen dus qua veiligheid maakt het 0,0 uit

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:39

dancer_ schreef:
Hier ook positieve ervaringen met Ryanair (boarden bijv. in Düsseldorf) scheelt echt enorm veel geld, is uiteraard wel allemaal iets minder luxe als bij de KLM maar je kunt er prima mee vliegen :)

Ryanair vliegt denk ik niet op Leeds/Bradford, gezien de uitkomsten bij vliegtickets.nl
Daarnaast zijn dat ook van die etters die moeilijk doen over bagage... :r

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:39

xSwanHeart schreef:
Eileen_ schreef:
als ik een wiskunde examen mag geloven ( leer je toch nog wat op school :') ), gaan sommige vliegtuigmaatschappijen er al van uit dat niet iedereen op komt dagen, en verkopen ze meer tickets dan dat er plekken zijn. Dus dat zouden ze dan niet zon heel groot probleem vinden denk ik :))

Ze verkopen als het goed is niet meer plekken dan ze hebben. Je kan evt (bij sommige maatschappijen) een IPB/IPA-ticket kopen, maar dan heb je kans dat je niet meekomt als de vlucht vol zit.

En de vertraging blijft. Betekent niet dat de machine niet vol zit ;)
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Overboeking
Heb t ff snel opgezocht, en tis dus wel zo. :) maar dar is wel beetje offtopic.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:41

Janine1990 schreef:
dancer_ schreef:

Ryanair vliegt denk ik niet op Leeds/Bradford, gezien de uitkomsten bij vliegtickets.nl
Daarnaast zijn dat ook van die etters die moeilijk doen over bagage... :r

Bagage is inderdaad wel een puntje. Ik heb dan ook geen mega lange reizen gemaakt, hoorde er wel mensen over klagen. Maar ik had alleen een klein koffertje en dat ging prima.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:43

dancer_ schreef:
Bagage is inderdaad wel een puntje. Ik heb dan ook geen mega lange reizen gemaakt, hoorde er wel mensen over klagen. Maar ik had alleen een klein koffertje en dat ging prima.

TS gaat langer dan een week weg :P Dus dan kom je niet weg met een koffertje handbagage :P
En volgens mij doet Ryanair tegenwoordig zelfs moeilijk over handbagage. De prijs is voor een kale vlucht. Dus jezelf en de kleding die je aan hebt.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:43

Als je jezelf frequent flyer maakt bij KLM hoef je niet voor je ruimbagage te betalen....scheelt weer een hoop centen.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:44

Janine1990 schreef:
dancer_ schreef:

TS gaat langer dan een week weg :P Dus dan kom je niet weg met een koffertje handbagage :P
En volgens mij doet Ryanair tegenwoordig zelfs moeilijk over handbagage. De prijs is voor een kale vlucht. Dus jezelf en de kleding die je aan hebt.

Dat is dan ook sinds kort? Want dat was tot een maand of 3 geleden niet zo..

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 22:45

Nouja, ik kom straks wel met 54 kilo aan bagage aan. Ik wil immers toch zoveel mogelijk meenemen, en alle paard relateerde dingen zoals helm etc nemen al veel ruimte in. Maar toen ik laatst met de KLM vloog mochten we er een kilo boven zitten, als we er anders nog boven zaten betaalde je gewoon per extra kilo. Gelukkig had ik toen 13 en 20 kilo, en 7 kilo handbagage. Maar mijn reismaatje had 2x 28 kilo mee, dus die heeft maar snel alles bij mij erin gestopt.. :+

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 22:47

Ladypronk, wat is een frequent flyer precies, moet je niet aan bepaalde eisen voldoen daarvoor?

Heel toevallig kreeg ik vandaag post van de KLM voor frequent flyers. Ook al heb ik me daar nooit voor ingeschreven, plus dat dit de eerste is die ik op de mat krijg, ook al ben ik al 7 maanden terug.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:49

dancer_ schreef:
Dat is dan ook sinds kort? Want dat was tot een maand of 3 geleden niet zo..

Jaren geleden één keer met Ryanair gevlogen, toen was er al gedoe over bagage. Is al 8 jaar geleden.
Maar dat is niets vergeleken met wat ik nu hoor. Ze zijn nogal strikt over handbagage, moet binnen bepaalde afmetingen liggen.

Als ik zulke verhalen al hoor/lees ben ik er al zo klaar mee dat ik niet eens een poging waag :P Dus misschien valt het in de praktijk wel mee hoor... En hebben de personen die bij de verhalen die ik ken wel gewoon absurde handbagage meegehad. Maar de tas die ik altijd meeneem als handbagage (nogal groot) had ik nooit meegekregen bij Ryan Air.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:50

Ladypronk schreef:
Als je jezelf frequent flyer maakt bij KLM hoef je niet voor je ruimbagage te betalen....scheelt weer een hoop centen.

Klopt inderdaad. Als je Flying Blue member wordt, dan hoef je daar niet voor te betalen. (Overigens heb ik uit betrouwbare bron gehoord dat dit voordeeltje binnenkort weg zou vallen voor het 'laagste' niveau :( )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:52

Janedieene schreef:
Ladypronk, wat is een frequent flyer precies, moet je niet aan bepaalde eisen voldoen daarvoor?

Heel toevallig kreeg ik vandaag post van de KLM voor frequent flyers. Ook al heb ik me daar nooit voor ingeschreven, plus dat dit de eerste is die ik op de mat krijg, ook al ben ik al 7 maanden terug.

Mijn baas heeft van die Airmiles bij KLM. Iets anders dan die je bij de AH krijgt hoor :P En ik denk ook iets anders dan frequent flyer.
Maar die vliegt echt behoorlijk veel. Vooral naar Japan en Amerika.
Levert korting op op businessclass vliegen. En hij is ook al eens door een steward verplaatst naar de businessclass terwijl hij economy zou vliegen. Dat zijn wel leuke bijkomstigheden natuurlijk :P De hele vlucht champagne en andere lekkernijen :P

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:54

Als frequent flyer kun je awardpunten sparen, waardoor je uiteindelijk evt. Gratis ticket kunt krijgen. Als je niet veel reist is dat niet het interessante deel, maarrrr je hebt ook voordeel met gratis 1 stuks ruimbagage (23kg) en op vluchten voor een kleine bijdrage ruimere zitplaatsen.
Dus ook al reis je maar 1x met KLM, als je aan het programma meedoet heb je toch al voordeel! :-)
Kijk maar even de folder na, daar staat wel het een en ander in.
In ieder geval een goeie reis toegewenst :-)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:57

Ik zelf vlieg altijd klm, prettig personeel! Tip: lid worden van flying blue dat is gratis en je hoeft niet te betalen voor bagage tot 23 kilo (ik vlieg elke maand)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 23:01

Ik ben vorig jaar voor 15 euro (zonder ruimbagage) met RyanAir van Leeds/Bradford op Düsseldorf/Weeze gevlogen; misschien vliegen ze daar nog steeds wel op. Let wel op dat het aantal toegestane kilo's voor ruimbagage ook weer per maatschappij verschilt. KLM hanteert 23 kilo, RyanAir 15 of 20 kg, afhankelijk van hoeveel je betaalt. Wat dat betreft is KLM voor jou misschien handiger.

Het voordeel van RyanAir en veel andere budgetmaatschappijen is dat enkele vluchten wél aanzienlijk goedkoper zijn dan retourvluchten. Voordeel van KLM is dat je kan kiezen voor een flexibele datum van terugreizen als ik me niet vergis, dus dan kun je later beslissen wanneer je terug wilt vliegen. Veiligheid zal ik me inderdaad voor zo'n korte vlucht niet zo druk om maken. Die budgetmaatschappijen bezuinigen helaas wel op van alles, maar ik denk altijd maar: "de piloot wil ook niet dood." :+

Gaaf trouwens dat je op die renstal gaat werken! Veel plezier alvast!

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 23:16

Loveshadow, ik denk niet dat ik voor 15 euro in Leeds kom met al mijn bagage.. maar dat zou wel leuk zijn geweest! En bedankt, ik begin ook echt weer de kriebels te krijgen, 7 maanden terug leek het allemaal nog zo lang te duren, maar nu komt het toch wel weer erg dichtbij :=

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 23:19

Ik sprak laatst een bevriende piloot zelf werkzaam bij klm. Hij gaf aan toch nooit in een toestel van Ryanair te stappen. Het schijnt best wel vaak nog maar net goed te gaan. Transavia en easyJet schijnen beter te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 23:38

Hihi, met die bagage ga je dat inderdaad niet redden!

Oei madeliefw, dat klinkt niet goed!

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 00:08

elke vliegmaatschappij staat onder controle van de overheid aangaande het onderhoud en opleidingen voor het vliegtuigen en bemanning. Ik zou me zorgen maken om een lokaal Afrikaans vleigtuigje maar niet over lijndiensten vanuit Nederland.

Ik adviseer je om goed te kijken naar de klm voorwaarden voor de overboeking van de terugreis en de extra bagage. (en de frequent flyer options die Ladypronk aanhaalde)
Als je wat minder bagage meeneemt kan je waarschijnlijk goedkoper met een lowbudget maatschappij vliegen.

De overige bagage zou je dan als paket post kunnen versturen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:07

Frequent Flyer mag je inderdaad extra bagage meenemen. Je wordt dan wel helemaal platgegooid met mailtjes en belletjes van ze :')

Je zegt trouwens dat je de terugvlucht niet mag annuleren - dat lijkt me sterk? Is het niet zo dat je bij annuleren gewoon niets terug krijgt en al je rechten verspeelt? Lijkt me eigenlijk dat ze weinig kunnen als jij al betaald hebt en dan een belletje doet, joh ik ga niet mee.

Overigens zou ik lekker de goedkoopste kiezen, is echt allemaal prima te doen en hartstikke veilig.