Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:58

xSwanHeart schreef:
Mijn opa heeft altijd als vliegtuigtechnicus bij de KLM gewerkt. Intussen is hij gepensioneerd, maar hij vindt het nog steeds prachtig. Beetje jammer dat 'ie die passie ook meeneemt aan boord. Zit je middenin de vlucht, hoor je ineens doodleuk naast je: 'Hoor je dat? Dat klinkt niet goed! Er is vast iets mis met de *dit en dat*'. Nou, dan zit je niet lekker meer, de rest van je vlucht :')

Haha fijn als je er zo een naast je hebt, ik zou daar maling aan hebben, maar mijn moeder had helemaal gek geworden denk ik, die zou schreeuwen dat ze een noodlanding moeten maken :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:58

Wij worden ook altijd erg vreemd aangekeken in Duitsland en Turkije als we met zijn 5e aankomen op het vliegveld. Reizen samen, komen uit Nederland, alle 5 verschillende uiterlijke kenmerken (ik lijk op persoon 2 en 3, persoon 2 lijkt op persoon 4 en persoon 5 lijkt op niemand), alle 5 een andere achternaam.

Best wel lachen altijd, komen we daar aan met 4 dames (ik, vriendin, onze moeders) en 1 man (stiefvader van vriendin), lijkt wel een harem ofzo.

Worden gelukkig nooit vragen gesteld, ze lachen wel altijd heel grappig naar de stiefvader, van "Succes met de dames" of "Arme man". _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:59

Medepassagier die opeens met een hele kudde beveiligers de andere kant op liep, dwars door de mensen in de slurf naar het vliegtuig (dus wij keken ook raar op). Roept zijn vrouw hardop; 'niets aan de hand, mijn man vindt het spannend en dat werkt op zijn blaas dus hij moet begeleidt worden'
Hij keek wel even gek op toen veel mensen zeiden; zo, opgelucht?
(Hij had niets meegekregen van zijn vrouw dat die alles had verteld haha)

Uit de oude doos; dat de achterkant van het vliegtuig helemaal blauw van de rook stond :') 13 uur in het vliegtuig, dus er werd flink wat afgerookt haha dus echt helemaal blauw :') hele vreemde gewaarwording, want wij zaten voorin, mijn broer achterin. Dus soort mist daar :+

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:00

wij voor de eerste keer in het vliegtuig, lekker een zak chips mee... (zo slim als wij waren,vergeten een gaatje in te prikken,) dus toen halverwege de vlucht och zullen we die zak is pakken. Natuurlijk helemaal vol lucht, stond op exploderen. Alle mensen om ons heen naar ons kijken :o . Na heel heel voorzichtig proberen er gelukkig een klein gaatje in gekregen. Moet er toch niet aan denken wat er gebeurd was als die ontploft was:roll:

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:01

Dat we per persoon 600euro kregen door fout van de maatschappij :D minder leuk was dat we dat ook gelijk weer konden uitgeven aan kleding omdat de koffers kwijt waren. Waardoor we van 4 dagen new york (hebben nog een nacht in dublin moeten slapen als tussenstop) 1 avond en 1 dag in new york over hadden. Waarvan we dus moesten shoppen omdat we niks hadden. En nee verplicht shoppen is niet leuk...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:02

Ik heb ook een andere achternaam dan mijn moeder, maar we hebben daar nooit problemen mee gehad!

Wel eens gehad dat ik als mijn naam niet mijn naam in mijn paspoort had opgegeven := (die zijn verschillend) Gelukkig was dat snel opgelost!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:03

Raja schreef:
Op de terug weg vanuit Spanje heb ik mijn vriend ontmoet in het vliegtuig :D
Dat is inmiddels bijna 4jaar geleden :)

Aw wat leuk!! :D In de cockpit tijdens de landing en even wachten op Air Force One is ook niet verkeerd, haha! En fijn, zo'n opa :')

Ik vergeet nooit meer dat er iets was met ons vliegtuig (we stonden nog aan de grond) en om veiligheidsredenen werden alle passagiers gevraagd om hun riem los te maken. Horen we opeens de stewardess lichtelijk geschokt tegen een onbekende man naast ons zeggen: "Nee meneer! Niet uw eigen (broek)riem!!!" :oo :')

Oh en ik verdenk de douane ervan dat ze een zakje Cup-a-Soup uit mijn hebben koffer gejat >;) . Had een nieuw pakje met 3 zakjes meegenomen; toen ik aankwam zaten er maar 2 in! Ik vloog toevallig rond 16.00u weg, hmm..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:06

Ik heb al veel gevlogen met de paarden en dat is opzich al iets aparts.
Je eigen eten maken aan boord, paarden verzorgen, kruipdoor sluipdoor tussen de cargo en uiteraard cockpit zitten...of zoals Ma Flodder dat zegt First Reet :D
Mooiste landingen waren toch wel die op het oude vliegveld van Quito en het opstijgen vanuit Miami als het donker is.
En ik vind de tussenlanding in Syberie ook atijd leuk om te zeggen. Verder heb ik daar niet veel gezien dan de omgeving van het vliegveld maar ach....wie had ooit gedacht dat ik daar nog eens zou komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:07

Naast allemaal achterlijke mensen gezeten... Waaronder een vrij bekende mevrouw/meneer... Ik zal diegene's naam hier maar niet neerzetten. _O-

Ik heb ook totaal geen vliegangst, alle mensen om ons heen zaten te kotsen en te huilen en mijn moeder, mijn nichtje en ik (beide 8 jaar oud) zaten te zingen 'We storten neer we storten neer!' Leuk dat we het vonden joh die turbulentie, leek wel een achtbaan!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:07

Hier een leuke!
Vorig jaar vloog ik terug uit Nieuw Zeeland en vloog het laatste stuk met KLM naar amsterdam.
Mijn vluchten daarvoor met China Southern waren echt verschrikkelijk.
Gelukkig bij KLM kwam de stewardes al snel naar me toe om te vragen hoe het met me ging en of ik het eng vond.

Heeft echt de hele vlucht me gerust gesteld en geholpen.
Was zo fijn op dat moment. Echt toppie van de stewardes.
En dat terwijl door hoofdpijn en druk in mijn hoofd de tranen over mijn wangen liepen was er bij CHS niet een stewardes doe vroeg of het wel ging. Bah

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:09

Een zeer corpulente dame wurmde zich in haar stoel en zei; 'zo, ik zit!' Haar buurvrouw; 'en ik nu niet meer'. Voor haar niet grappig, maar hoe ze het zei was echt hilarisch :')
Leuk hoor, van de VS weer naar Nederland als je klem wordt gezet door je buurvrouw. Waren wij blij dat wij stoelen gereserveerd hadden :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-06-14 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:09

Oh, na altijd met Transavia te hebben gevlogen ging ik laatst met Turkish Airlines naar Egypte. Daar kregen we een Turks snoepje na het opstijgen voor je oren, en hele maaltijden, drankjes, snoepjes... Dat was ik niet gewend! Was erg leuk, ook zo'n schermpje in je stoel met spelletjes en films.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:10

Toen ik een jaar of 12/13 was gingen we voor het eerst op vliegvakantie naar Turkije. Ik als toen penny meisje dacht dat ik wel ergens kon paardrijden dus moest cap zweep en laarzen mee. Bij de douane werd mijn koffer eruit gepikt omdat er een verdacht voorwerp in zat, was dat zweepje :D nooit meer meegonemen daarna :P

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:16

Toen ik bij de verkeerde 'halte' (?) stond en mijn koffer maar niet kwam, zat daar wat rond te wandelen in die plaats tot mensen mij verdacht begonnen te vinden :')
Sprak ook nog geen woord Spaans, dus met handen en voeten uitgelegd dat'k mijn koffer niet vond, stond die gewoon in de ruimte ernaast _O-

Of toen ik aan de douane stond vroeg de vrouw 'van waar kom je' dus ik 'aah van België' vroeg ze dat dus nog ettelijke keren, dus ik steeds België. (staat toch op mijn paspoort dat ik belg ben _O- )
Bleek dus dat ze bedoelde waar het vliegtuig vandaag kwam (Madrid dus :') )

Enkele jaren terug ging ik met familie naar Mallorca (ik was toen een jaar of 4)
Koffers stonden op het verkeerde vliegtuig, dus wij naar Mallorca, koffers naar een ander land.
4 dagen later stonden onze koffers ons doodleuk op te wachten in het hotel _O-

purny

Re: Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:25

Mijn leukste ervaring was toen ik voor de eerste keer in een 747-400 zat, ik ben nogal gek van vliegtuigen, ik op Amsterdam een rondleiding kreeg in die kist inclusief cockpit :D Ik kreeg ook nog 2 cadeautjes mee van de crew, dat waren toilettasjes uit de buisiness class.

Mijn minst leuke ervaring was toen ik 27 oktober 2013 terugvloog van JFK naar Amsterdam en in die verschrikkelijke zuidwesterstorm terecht kwam. We hebben echt turbulentie gehad, niet normaal. Vlak voor mijn neus was er een vrouw flauwgevallen en voor mij zat een vrouw met gebroken hand/pols. We moesten ook nog een tijd wachten op de grond aangezien we met een grote 777 vlogen en deze niet overal kon staan. We stonden ongeveer een uur te wachten denk ik, en de koffers konden niet uitgeladen worden. Voor ons stond een kist waarbij de mensen niet op kwamen dagen dus we moesten daar ook op wachten.

En toch blijf ik van vliegen houden, vlieg in september ongeveer 15 uur van hier naar mijn vakantiebestemming :D

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:29

Toen ik onderweg was naar Kenia stond de deur nog open op een kiertje, kwamen ze nog eens achter na 2,5 uur :') Dus even een pitstop in Egypte gemaakt!

En zo kan ik nog wel even door gaan geloof ik..

Linseybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:31

Dat we met een comenius groep naar spanje gingen 2 weken geleden en dat mn vriendin schreeuwde ik wil er uit ik wil eruit ik spring zo uit het raampje en dat alle stewardessen kwamen en dat ze zei grapje

En op de terug weg zaten we helemaal voor aan we we zijden but first late me take a selfie dat echt iedereen in het vliegtuig gekke bekken ging trekken ook de volwassen mensen

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:44

Linseybeauty schreef:
Dat we met een comenius groep naar spanje gingen 2 weken geleden en dat mn vriendin schreeuwde ik wil er uit ik wil eruit ik spring zo uit het raampje en dat alle stewardessen kwamen en dat ze zei grapje

En op de terug weg zaten we helemaal voor aan we we zijden but first late me take a selfie dat echt iedereen in het vliegtuig gekke bekken ging trekken ook de volwassen mensen

Dat bovenste vind ik echt not done... Stoer hoor. -O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:45

Ach, je bent puber en je wilt stoer zijn :+ (al had ik als stewardess wel even flink gemopperd)
achteraf denk je als je ouder bent; 'wat was ik op sommige momenten toch stom bezig!'

Linseybeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:46

Ik zat er niet naast maar 3 rijen er achter dus ik zag dat had er zelf absoluut niks mee te maken even voor de duidelijkheid

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:48

Mijn eerste keer vliegen hadden we een leuke steward, was allemaal grapjes aan het maken. Bij het landen viel de wc deur uit zijn reling en wij zaten precies achterin, dus deur kwam richting ons, toen ging de steward tijdens de landing de deur proberen tegen te houden met allerlei moves.

En nog een...was niet onderweg in het vliegtuig, maar wel op weg naar het vliegveld. Namen de schipholtaxi want dat was makkelijk. Vervolgens was de taxi veel te laat vanwege een wegafsluiting, terwijl we dat al gemeld hadden bij het reserveren. Uiteindelijk op schiphol en toen was er al last call en moesten we nog helemaal naar de gate aan de hele andere kant.

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:52

Doanique schreef:
Naast allemaal achterlijke mensen gezeten... Waaronder een vrij bekende mevrouw/meneer... Ik zal diegene's naam hier maar niet neerzetten. _O-

JAWEL! :))

Wat leuk als je je vriend ontmoet in het vliegtuig zeg! :))
En dat er zoveel mensen in de cockpit mogen! :wow:

Toen we naar NY vlogen, waren er echt typísch Amerikaanse stewardessen, onwijs leuk! Eerst kreeg ik een opmerking over mijn t-shirt toen ik naar de wc liep:
"OMYGOD, did you bought that t-shirt at Forever21?"
"Ehm, no? .."
"Oh.. But I really like it! :D"
*komt andere stewardess bij staan* "I totally agree, I want it too! :))"

En ook kregen we maaltijden, we hadden voor mij een kinder-maaltijd gedaan, dat moesten we van te voren aangeven en hadden daarvoor gekozen, zodat ik het sowieso zou lusten _O-
Dus kwam weer 1 van die meiden:
"Girl with that nice t-shirt, is this children-menu for YOU? You're not even a child anymore! :D"

Wat een toffe stewardessen! :))

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:56

xSCWx schreef:
Dat we per persoon 600euro kregen door fout van de maatschappij :D minder leuk was dat we dat ook gelijk weer konden uitgeven aan kleding omdat de koffers kwijt waren. Waardoor we van 4 dagen new york (hebben nog een nacht in dublin moeten slapen als tussenstop) 1 avond en 1 dag in new york over hadden. Waarvan we dus moesten shoppen omdat we niks hadden. En nee verplicht shoppen is niet leuk...

Lijkt me wel vreselijk, zou echt stressen als ik dit meemaak!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:58

Hmmm, wij hebben ooit drama gehad doordat de bus naar het vliegveld in Londen in de file kwam. We hadden een feestje gehad de dag ervoor en ik wilde mijn ballonfiguur meenemen. Op het vliegveld, stressend om op tijd te komen, was ik dat ding beu en liet hem knappen om hem weg te gooien.

Ik heb die dag geleerd dat een ballon laten knappen op een overvol vliegveld echt geen goed idee is...

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:02

Het 'slechte' nieuws wat we kregen voor de vlucht naar huis was dat het vliegtuig stuk was..
Het 'goede' nieuws was dat we met 45 man een super groot toestel voor ons alleen hadden, we allemaal op kosten van de KLM eerste klas mochten vliegen.. Dan is een vlucht van 12 uur een stuk aangenamer :D