Vanuit deze bunker werd het strand bekogelt, dit kanon kon 28-32 km ver schieten waardoor hij dus inderdaad het strand met gemak bereikte!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
simodi schreef:Hoe komt het eigenlijk dat dit jou zo boeit en je je er zo in verdiept?
(Gewoon vraag uit belangstelling, hoor!)
Ik vind WOII ook erg interessant. Mijn opa en oma hadden geallieerden (Canadezen) in huis in de oorlog. Ook jarenlang nog kontakt mee gehouden (ook kinderen en wij als kleinkinderen), ze zijn toen ik een jaar of 13 was ook nog een keer bij opa en oma in NL op bezoek geweest, onze hele familie was er bij, maakte wel indruk.
Mila11 schreef:Erg interessant om te zien! Prachtige foto's ook! Maar ik heb nooit echt begrepen wat D-Day is, op internet ook alleen maar vage informatie voor mij. Iemand op bokt misschien een duidelijke uitleg?
DmNqUe schreef:Mila11 schreef:Erg interessant om te zien! Prachtige foto's ook! Maar ik heb nooit echt begrepen wat D-Day is, op internet ook alleen maar vage informatie voor mij. Iemand op bokt misschien een duidelijke uitleg?
D-Day is de decision Day ( beslissing dag ) , Op D-Day hebben ze besloten om in aanval te gaan tegen de duitsers! Het was dus de eerste stap van de bevrijding!