Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Freya6 schreef:Leuke verhalen zeg, en ik wil ook graag gaan om stofjes te scoren voor mijn eigen bedrijfje.
Resistance schreef:Inderdaad, iedereen die ik ken die met de ponten gaan, zeggen hetzelfde. Even een pauze vinden ze wel fijn, wat ik goed kan begrijpen. Wij rijden echter liever door, omdat we gewoon graag de reis graag snel achter de rug willen hebben. (:
Freya6 schreef:Resistance schreef:Inderdaad, iedereen die ik ken die met de ponten gaan, zeggen hetzelfde. Even een pauze vinden ze wel fijn, wat ik goed kan begrijpen. Wij rijden echter liever door, omdat we gewoon graag de reis graag snel achter de rug willen hebben. (:
Hoe lang doe je er dan over om voet aan Zweedse bodem te hebben?
Freya6 schreef:gabyfedde schreef:Ook de ponten zijn goedkoper als je vaak gaatMijn vader werkt er en mijn ouders rijden ook minstens 1x per maand daarheen (en dan een paar weken later weer terug). Voor hen blijven ponten de beste optie.
Welke ponten nemen jullie?
Resistance schreef:Inderdaad, iedereen die ik ken die met de ponten gaan, zeggen hetzelfde. Even een pauze vinden ze wel fijn, wat ik goed kan begrijpen. Wij rijden echter liever door, omdat we gewoon graag de reis graag snel achter de rug willen hebben. (:
gabyfedde schreef:Ook de ponten zijn goedkoper als je vaak gaatMijn vader werkt er en mijn ouders rijden ook minstens 1x per maand daarheen (en dan een paar weken later weer terug). Voor hen blijven ponten de beste optie.
Dirndl schreef:Oh door jouw plannen krijg ik ook helemaal zinVlieg over een paar weken om vrienden op te zoeken en bij hen midzomernacht te vieren; het is heerlijk. Prachtig (veilig!) land, vriendelijke mensen, en praktisch iedereen spreekt een prima woordje Engels. Goede tips komen voorbij hier, als ik nog op iets kom meld ik het!
Dirndl schreef:http://en.wikipedia.org/wiki/Midsummer#Sweden
Voor ons vooral een reunie van vrienden uit verschillende landen die elkaar in Oostenrijk met werk of ergens op reis hebben leren kennen, heerlijke dagen zijn het. Midsummer dag zelf: ontbijten, bloemenkransen maken, en met de fiets/longboard naar het dorpsveld tussen de rotsen. Daar begint het grote drinken, eten, dansen rond de meipaal en spelletjes doen in teams ingedeeld, met elk familielid van het gezin waar we verblijven als hoofd van 1 team. 's Middags naar huis fietsen/boarden (hilarisch door algemeen dronkenschap), dan zwemmen in het meer, en avond eten op het gras met meer dan 40 mensen. Na het eten gaan de spellen door (dingen als estafetterace, komkommers tussen de knieën doorgeven etc), er wordt gezongen, muziek gemaakt, kampvuur, genieten van de lange nacht onder oude en nieuwe vrienden.
Voor ons is het een punt in het jaar geworden om naar uit te kijken, vrienden en familie van die vrienden weer te zien, samen te genieten van dat prachtige land, het feit dat de zomer weer is begonnen, van het niet kunnen mee zingen van gekke Zweedse liedjes, heel veel te lachen (en eten en drinken) en te merken dat je heel veel lieve mensen om je heen hebt waarvoor je dankbaar kunt zijn.