Ranch in Amerika gezocht voor deze zomer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:03

Citaat:
Nederlanders (en andere West-Europeanen) die voor zaken of toerisme naar de VS reizen hebben geen visum nodig als ze korter dan 90 dagen blijven. Ze moeten zich wel melden op de ESTA-website, dat staat hieronder uitgelegd. Voldoende is als U over een paspoort beschikt dat geldig is tot na de geplande reis. Noodpaspoorten zijn niet geschikt om meer naar de VS te reizen (want die hebben geen chip).

Bron: visumdienst.com

Je zou dus helemaal geen visum nodig hebben, maar je alleen moeten registreren :)

Suuskipje

Re: Ranch in Amerika gezocht voor deze zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:04

Maaaar ze gaat niet voor zaken of toerisme, ze gaat 'werken' op een ranch. Ook al is het maar tegen kost en inwoning, het is toch werk.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:06

Als ze eerder twijfelen om je toe te laten dan zul je een aantekening bij je naam hebben in het systeem van immigration.
De volgende keer dat je daar staat zullen ze dus nóg strenger kijken naar wat je komt doen en als je dan geen sterke bewijzen hebt dat je op vakantie gaat zit je op het vliegtuig terug naar huis.

Nu misschien geen probleem voor je maar dat betekent dat je nooit meer zonder visum naar Amerika kan en ook maar moet afwachten of je er eentje krijgt.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:08

Er zit hier op bokt een vrouw die ook een ranch heeft, ik meen in Kentucky, je kan daar je vakantie boeken maar je maakt wel het ranchleven mee. Er zijn absoluut meer ranches die toeristen graag voor een weekje op sleeptouw nemen. Dus als ik jou was zou ik google eens raadplegen.

Het lijkt mij dat als je dus gewoon voor 3 weken zo'n vakantie boekt je dus ook niet bang hoeft te zijn voor de douane omdat je netjes kan laten zien dat je een vakantie hebt geboekt.

En als je perse voor langere tijd in Amerika wil verblijven zou ik eens gaan zoeken naar een uitwisselingsorganisatie of je opgeven om te helpen met zomerkampen daar. Daar zie ik regelmatig advertenties van voorbij komen waarbij ze allerlei soorten begeleiders zoeken en je ook helpen met het verkrijgen van de juiste visa.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:15

USA is denk ik idd niet zo een goed idee. Maar Canada kan wel, lijkt me.

Toeristenvisum in Canada is 6 maand geldig. Je kan daar op een toeristenvisum voor max. 4 weken op 1 plek vrijwilligerswerk doen (tegen kost- en in woon dus). Je kan daarna wel naar een andere plek gaan.
Via http://www.workaway.info kun je veel leuke adresjes vinden (kost €22 voor 2 jaar en is echt de moeite waard), net zoals http://www.helpx.net dat al eerder voorbij gekomen is.

Andere optie: Een working holiday visum voor Canada aanvragen, dan mag je voor 1 jaar legaal gaan werken in Canada. Visa voor 2014 zijn helaas wel allemaal de deur uit, dus je zal moeten wachten tot eind 2014 om voor 2015 een visum aan te vragen. Zelf heb ik mijn visum voor 2014 kunnen regelen en vertrek ik over 7 weken naar Canada om iets soortgelijkst te gaan doen ;)

Australië en Nieuw-Zeeland hebben trouwens ook zo een Working Holiday Visum, dat is misschien nog een idee? Daar vind je ook meer dan genoeg ranches (al geloof ik dat men het woord ranch daar niet graag hoort en noemt het ginder cattle stations).

In Frankrijk zijn er ook ranches die zo een dingen doen en daar heb je zelfs geen visum voor nodig als EU-burger ;) En waarschijnlijk zijn er nog wel meer Europese landen die zulke dingen doen. Als het je echt om de ervaring te doen is, dan maakt het toch niet uit welk land je zit?

Succes ermee alvast. Als het kon, ging ik ook naar de VS, maar ik vind het risico gewoon té groot. En met een organisatie werken is nogal omslachtig en erg duur (geloof me, ik heb me er al in verdiept). Er zijn uitwisselingsorganisaties die stages regelen in de US op paardenbedrijven. Dan kan je met een J1-visum het land binnen. Maar dat kost wel wat geld, en is nog steeds geen garantie dat je een plekje naar je zin zal vinden. Daarom dat ik er zelf voor gekozen heb om voor Canada te gaan.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 12:21

Bedankt voor je bericht! Het gaat echter wel echt om deze zomer en niet voor in 2015.
Ik zou me eens in Canada verdiepen. Het liefst wil ik wel een land waar het een beetje warm is van de zomer, kan ik toch nog een beetje zon meepikken :P In in ieder geval Australië is het natuurlijk winter als het hier zomer is, ik weet niet of dat met Nieuw-Zeeland ook zo is??

Frankrijk zou ik niet graag heen gaan. Daar ga ik al altijd heen op vakantie en ik spreek ook echt geen woord Frans. Dus ik wil wel graag naar een land waar ze Engels spreken.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:22

Waarom niet naar Australië? :) Ontzettend veel cattle stations hier (noem het inderdaad geen ranch, dat is Amerikaans :D ) en als je een Working Holiday Visum aanvraagt ben je zo binnen. :)
Visum kan je ieder moment aanvragen, dus niet als Canada eens per jaar. Je vult online een vragenlijst in, betaald en als alles goed is heb je em binnen 24 uur. :)
Via http://www.gumtree.com.au zou je misschien al kunnen kijken voor werk, andere sites specifiek voor dat werk weet ik niet.

Wat betreft zomer; als je in de zomermaanden van Nederland wil gaan, dan kun je kijken voor werk in het noorden van Australië. Daar is het dan droogseizoen (winter of zomer kennen ze niet, dat is alleen het zuiden). Ik zit ook in het noorden en nu is het nog plakkerig en heet, maar straks is het heerlijk iedere dag 30 graden met een briesje. :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 12:28

SpikkelFire schreef:
Waarom niet naar Australië? :) Ontzettend veel cattle stations hier (noem het inderdaad geen ranch, dat is Amerikaans :D ) en als je een Working Holiday Visum aanvraagt ben je zo binnen. :)
Visum kan je ieder moment aanvragen, dus niet als Canada eens per jaar. Je vult online een vragenlijst in, betaald en als alles goed is heb je em binnen 24 uur. :)
Via http://www.gumtree.com.au zou je misschien al kunnen kijken voor werk, andere sites specifiek voor dat werk weet ik niet.

Wat betreft zomer; als je in de zomermaanden van Nederland wil gaan, dan kun je kijken voor werk in het noorden van Australië. Daar is het dan droogseizoen (winter of zomer kennen ze niet, dat is alleen het zuiden). Ik zit ook in het noorden en nu is het nog plakkerig en heet, maar straks is het heerlijk iedere dag 30 graden met een briesje. :)

Ah super thanks!
Ik heb al een bericht gestuurd of dit topic gesloten kan worden en dan wil ik een nieuw topic openen met de juiste informatie. Dus ik hoop daar dan ook voldoende reacties te krijgen.