Meisje, 21, alleen op vakantie. Waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Meisje, 21, alleen op vakantie. Waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:43

Als je echt maar een dag of vijf wilt, dan zou ik idd eerder gaan vliegen en ter plekke verder reizen met het OV. Interrail is leuk en rendabel voor een paar weken vakantie.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:45

Voor vijf dagen zou ik inderdaad het vliegtuig pakken, met Interrail ben je toch ook redelijk veel aan het reizen inderdaad. :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 11:50

Wel even een opmerking: In sommige landen moet je een stoelreservering maken om mee te mogen en in Oost-Europa kunnen ze soms erg bedenkelijk kijken naar de interrailkaart :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 12:11

Interrail is misschien leuk voor volgend jaar dan. :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:40

Konstantine schreef:
Denk qua reisduur aan een dagje of 5.
Ik ben best wel geïnteresseerd in architectuur, dus een stad met een historisch centrum waar veel te zien valt is een pre. :j
Verder zou ik ook wel een beetje willen winkelen, maar dat is niet het belangrijkste.

Interrail ga ik eens googlen!

Trier kan ik je aanraden. Daar valt ontzettend veel te winkelen. Maar er valt ook enorm veel te zien. Ik hou helemaal niet van steden maar Trier was echt heel interessant. Veel Romeinse overblijfselen, een prachtig plein. Porta Nigra, Kaiserthermen, Amfitheater, de Dom, Koninklijk paleis met tuinen, Romeinse brug, enz enz enz.
En aangezien je ook goed Duits spreekt... ;) Wij waren er in 1 dag in ieder geval niet klaar, ik zou er best nog eens terug willen gaan. En het is niet ver van huis. Met de auto een dikke 2 uur.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 00:55

Lissabon? Barcelona? Rome? :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 12:25

Ik ben nu aan het kijken voor Lissabon, vind het op de foto's veelbelovend ogen :))

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:30

Sibenik in Kroatië!!! Ik ben gisteren terug gekomen en wil zeker terug. Wat een geweldig lang zeg. Niet zo toeristisch en echt prachtig. Nog echt de typische kroatische cultuur. Met heerlijk eten en onwijs vriendelijke mensen. Dys zeker eeb aanrader!
Voor meer informatie mag je pb'en.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:34

Er worden al flink wat leuke steden besproken, en ik vind persoonlijk Groot Brittantie een fantastisch land om doorheen te reizen. Schitterend landschap, schitterende mensen en culturen.

Wat mij wel direct naar boven sprong, mag ik vragen waarom je een reis in je eentje gaat maken? Alleen al door de risico's die je loopt als je in je eentje zo'n reis maakt, vraag ik me af of je dat wel zeker weet en niet iig 1 reisgenootje mee zou willen nemen. Vind je het daarnaast niet een eenzame gedachte?

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 12:34

Rome!! Zeker een aanrader! Athene ben ik geweest toen ik 4 jaar jong was, maar het feit dat ik daar nog vrij veel van weet zegt ook dat het een geweldige stad was. Dus Athene of Rome :j

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:47

Wij hebben misschien nog wel plaats in één van onze appartementen in Benidorm.
Haha het is geloof ik geen echte city maar er is van alles te beleven.
Dus vervelen ga je je daar niet, voor meer info zie onderschrift en je mag me natuurlijk ook pben.
Wat je ook beslist wil je een fijne vakantie toewensen.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:23

sylva schreef:
Er worden al flink wat leuke steden besproken, en ik vind persoonlijk Groot Brittantie een fantastisch land om doorheen te reizen. Schitterend landschap, schitterende mensen en culturen.

Wat mij wel direct naar boven sprong, mag ik vragen waarom je een reis in je eentje gaat maken? Alleen al door de risico's die je loopt als je in je eentje zo'n reis maakt, vraag ik me af of je dat wel zeker weet en niet iig 1 reisgenootje mee zou willen nemen. Vind je het daarnaast niet een eenzame gedachte?

Waarom niet alleen? Lijkt mij ook heerlijk.. Gevaar ligt altijd op de loer.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:28

Astaloca schreef:
sylva schreef:

Waarom niet alleen? Lijkt mij ook heerlijk.. Gevaar ligt altijd op de loer.

En waarom wel alleen? Dat vraag ik me af, en daar ben ik benieuwd naar, wat TS dat laat doen. Ik persoonlijk zou het nooit durven maar zou ook het gezelschap missen binnen een vreemde stad en de risico's van het alleen reizen enger vinden dan de risico's met reisgenoten. Dus vandaar mijn vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:30

Valencia is ook echt de moeite waard :)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:32

York is onwijs leuk! Kun je heen met de nachtboot, heel relaxed reizen. De binnenstad is nog grotendeels middeleeuws, heel veel te zien. Maar je kunt er ook leuk shoppen.

Ik wil graag ook ooit zoiets alleen ondernemen, maar moet nog even moed verzamelen. Van de zomer vast een weekendje Limburg in mijn eentje, kijken hoe dat bevalt.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 21:35

Stockholm, heb ik nu een paar keer gedaan in mijn eentje. Goedkope vluchten vanaf eindhoven en in een nette hostel overnacht. Genoeg te doen voor een dag of 5.
Iedereen spreekt Engels en ik heb me er in mijn eentje nooit onveilig gevoeld.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 23:19

Alleen op vakantie heeft te maken met de timing; niemand uit mijn vrienden- en kennisenkring kan mee in de periode waarvoor ik kijk en ik wil absoluut niet met een vreemde reizen. :)
In het najaar ga ik wel twee keer met een vriendin weg, maar alleen moet ook gewoon kunnen vind ik. :j

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 23:23

Ik ben net terug uit Berlijn, en ik moet zeggen: wat een geweldige stad is dat! Echt heel veelzijdig, voor ieder type mens zijn er een heleboel leuke dingen. Echt bijzonder om heen te gaan. Je moet vooral verder kijken dan de dingen waar iedereen heen gaat en meer in de alternatieve buurten zijn, dat is echt heel leuk. Je kunt er heel goed winkelen (ze hebben heel veel verschillende winkelgebieden met elk eigen sfeer en type winkels), veel groen, boel mooie gebouwen en musea enz.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:40

sylva schreef:

Ik heb vaak in mijn eentje gereisd (en zoals het lijkt dit jaar weer... ) Ideaal? Mwah ligt eraan wat je verwacht. Onderweg ontmoet ik ontzettend veel mensen (reis van hostel naar hostel). Wat ik wel thuis mis is dat ik het vervolgens niet echt kan delen met mensen, niemand uit mijn directe kring is tijdens zo'n vakantie in de buurt natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:42

Als je op je 21e niet alleen kan reizen, dan kan je ook niet op kamers of in het buitenland studeren. Dan ben je ook in je uppie :+

Ik heb op mijn 21 een week in Engeland rondgehuppeld voor mijn werk, nergens last van gehad. Dat was toen in de periode met al die rellen in London.. is ook maar net hoe je jezelf opstelt, als je je angstig opstelt ben je eerder 'slachtoffer van misdrijven / gedoe' dan als je gewoon zelfverzekerd rondloopt :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:45

Jans schreef:
is ook maar net hoe je jezelf opstelt, als je je angstig opstelt ben je eerder 'slachtoffer van misdrijven / gedoe' dan als je gewoon zelfverzekerd rondloopt :)

Klopt :j en gezond verstand gebruiken en zaken niet opzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:46

Idd :j

Bij mij was mijn moeder ook een stuk gestresster dan ik toen ik in mn uppie wegging :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:48

En met z'n tweeën kan het nog steeds fout gaan, dat zie je maar weer met die verdwijning van die twee meiden in Panama. Zij zaten ook nog eens bij een gastgezin, leerden de taal, deden vrijwilligerswerk... Zo op het oog geen 'risicovolle' activiteiten iig.

Zoals Jans ook zegt: als je op je 21e niet alleen kunt reizen, dan heb je ook op andere gebieden weinig te zoeken in je eentje. Maar ik snap het hoor, als mensen het niet durven. En eenzaam... Och: 'you can't be lonely if you like the person you're alone with'. ;)

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:57

Ik vroeg me gewoon af of TS er ook een reden voor heeft? Maar als dat tegenwoordig ook niet meer gevraagd mag worden, jeetje. >;) Ik ken namelijk niemand die in zijn eentje op reis is geweest, dus ik mag dan toch gewoon naar haar beweegredenen vragen? Waar ze inmiddels al antwoord op heeft gegeven, dus bedankt daarvoor TS. Lijkt me erg spannend om te gaan doen.
Daarnaast vind ik de vergelijking met op kamers gaan wel een beetje onzinnig. Een reis bevindt zich niet continue op dezelfde plek, je moet voldoende geld mee hebben om rond te komen, tenzij je wilt gaan werken dus er is veel meer om over na te denken als wanneer je even van stad veranderd binnen je eigen land om op kamers te gaan en te studeren. Binnen Nederland betaal je je geen ongeluk aan telefoonkosten, is er lang leve het internet op elke plaats die je maar wilt en als er wat is duurt het veelal max 3 uur voor je je ouders of familie bij je hebt, als je al aan de andere kant van het land zit. Tot slot is de zorg hier goed geregeld als er wat is. Ook geeft een studie een sturende richting aan en ontmoet je daar 'vaste' nieuwe mensen. Net zo goed als met in het buitenland studeren. Je bent daar in een sturende richting en om een reden. Niet om rond te zwerven en een land met zijn culturen te zien.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 11:59