Waar goedkoop vliegticket vinden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Waar goedkoop vliegticket vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 16:35

persoonlijk zou ik voor een retour gaan, tenzij de terug keer datum nog niet vast ligt. Als je kort van te voren boekt is het vaak stuk duurder

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 16:51

Het is nu misschien wat laat, maar voor een volgende keer kun je kijken op skyscanner.com. Die vergelijkt de prijzen van verschillende websites (waaronder Cheaptickets) voor je, waardoor je heel gemakkelijk kunt zien waar je je ticket het goedkoopst kunt krijgen. :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 16:52

Als je je retourdatum al weet zou ik direct een retour boeken, valt waarschijnlijk goedkoper uit dan als je daar nog een ticket moet gaan boeken

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 17:01

Giolli schreef:
Oké, bedankt. Ik denk dat ik in Spanje maar een ticket terug boek, of is het verstandiger nu al een retour te kopen?

Ik ga half mei naar Mallorca en vlieg met Ryanair. Heb dit geboekt bij het reisbureau(D-Reizen) en als ik in Mallorca ben boeken ze ook mijn terugvlucht voor mij. Moet dan alleen even eisen doorgeven van wanneer en maximale prijs etc. Ik zelf vind dit erg handig. Houd er rekening mee dat als je met Ryanair vliegt alles heel goed invult met online boeken. Een kleine fout kan je 200,- kosten..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 17:24

Bedankt. Goed opletten dus... Mijn moeder is daar vast handiger in. :Y)

CT_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:23

_Summerly_ schreef:
Het is nu misschien wat laat, maar voor een volgende keer kun je kijken op skyscanner.com. Die vergelijkt de prijzen van verschillende websites (waaronder Cheaptickets) voor je, waardoor je heel gemakkelijk kunt zien waar je je ticket het goedkoopst kunt krijgen. :)

Hoi, dat berust dan toch echt op een misverstand. Skyscanner vergelijkt geen vliegtickets van CheapTickets.nl danwel van vele andere vergelijkers in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:25

Gezien je profiel het is niet toegestaan om hier reclame te maken daar is bokt niet voor :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:27

CT_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:11

Giolli schreef:
Oké, bedankt. Ik denk dat ik in Spanje maar een ticket terug boek, of is het verstandiger nu al een retour te kopen?

Hi Giolli,

Allereerst, als je niet zeker bent wanneer je terug wil reizen dan zou ik je adviseren om tijdens je verblijf in Spanje te boeken voor de terugvlucht. Je kunt gewoon naar een Nederlandse website gaan en eenvoudig via internet een ticket aankopen. Wel is het zo dat een enkele reis in verhouding iets duurder is dan een retourticket.
Je hebt uiteraard de vrijheid om overal te boeken waar je maar wilt. Bij een reisbureau, luchtvaartmaatschappij zelf of een online reisagent zoals wij. Ongeacht waar je boekt moet men er altijd rekening mee houden dat er boekingskosten of dossierkosten worden gemaakt. Die bedrage verschillen inderdaad per aanbieder. Bij ons zijn deze kosten €27,- ongeacht hoeveel tickets je boekt.
Wanneer je bij Ryanair zelf boekt dien je er wel rekening mee te houden dat je bijvoorbeeld niet met IDeal kan betalen. Wat weer wel bij ons kan wanneer je Ryanair tickets aanschaft. Daarnaast heb je bij Ryanair geen Nederlandstalige klantenservice mocht er iets niet kloppen.
Wat betreft bagagekosten komen die er bij Ryanair inderdaad bij. Je gaat een geruime tijd naar Spanje dus waarschijnlijk heb je wel behoefte aan extra bagage. Omdat je in het hoogseizoen vliegt zal je moeten rekenen op €35,- extra kosten voor je bagage. Ook hier maakt het niet uit waar je boekt. Deze kosten komen voor vliegtickets van Ryanair er altijd bij. Bij een airline als Iberia zitten deze bagagekosten er bij inbegrepen.
In je keuze voor een bepaalde aankoop van vliegtickets moet je dus ook rekening houden met bijkomende kosten zoals je reiskosten naar een luchthaven als Dusseldorf/ Brussel omdat Ryanair vanuit daar goedkoper vliegt, de bagagekosten per enkele reis etc.
Om je voorbeeld van Ryanair van Dusseldorf erbij te pakken;
3 juli vliegen:
-€46
-Reiskosten naar Dusseldorf (€50,-??)
-Bagagekosten €35

Dan kost je ticket rond de €130,- voor een enkele reis.

Misschien dat dan een Iberia vlucht vanaf Amsterdam er niet veel duurder uitkomt.

Succes met de zoektocht.

Vriendelijke groet,

Roel
CheapTickets.nl

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 10:19

Wauw. Zitten hier ook al mensen van CheapTickets op Bokt? B-)
Hoe kom je bij reiskosten €50,- naar dusseldorf?
Bedankt.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:25

Zelf vind ik www.ticketspy.nl een super handige site. Deze site is van een groep studenten welke constant opzoek zijn naar aanbiedingen en deze op hun site plaatsen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:26

Lijkt me niet de bedoeling dat bedrijven op dergelijke wijze op dit forum zitten :n

Dusseldorf ligt niet in Nederland, dat weet je wel he? Ligt in Duitsland. Weet niet precies waar je woont, maar je moet er ook nog heen reizen ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:30

Daarom gaf ik ook Weeze aan, dat ligt waarschijnlijk een stuk dichterbij dan Dusseldorf. Waar woon je ergens TS?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:30

Dat een retourbiljet bij Ryanair goedkoper is dan 2 enkele vluchten is niet waar. Je kan dus rustig 2 enkeltjes boeken, probleem is alleen dat je dan moeten hopen dat de prijs nog gelijk is en er nog plek is op die ene dag. Hoe dichter tegen de reisdatum, hoe duurder Ryanair wordt... Als je de precieze dag van terugreis weet, zou ik wel een retour boeken wat dat is wrs het goedkoopst, weet je de terugreisdatum nog niet, zou ik pas boeken wanneer je dat wel weet en er rekening mee houden om dit op tijd te doen.

Ik vlieg alleen maar Ryanair en bevalt ons goed. De bagage die mee mag is groot genoeg voor enkele dagen aan kleren. Voor een lange reis komt daar dan idd bagagetoeslag bij maar dat staat dan ook in verhouding tot de effectieve vluchtprijs. Zo plan ik een retourtje Stansted voor 2 voor minder dan 90euro in mei, tel daar dan 30 voor een koffer bij en je zit op een prijs van 120 voor 2 personen. 2 retourtjes Amsterdam kosten hetzelfde....

Boeken gaat heel makkelijk maar je hebt wel een creditcard nodig. En je krijgt idd veel aanbiedingen maar soms zitten daar wel leuke dingen tussen. Zo is de autohuur goedkoper als je het via de website boekt, scheelt veel per bestemming.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 10:42

Keet schreef:
Lijkt me niet de bedoeling dat bedrijven op dergelijke wijze op dit forum zitten :n

Dusseldorf ligt niet in Nederland, dat weet je wel he? Ligt in Duitsland. Weet niet precies waar je woont, maar je moet er ook nog heen reizen ;)

Ik weet waar dusseldorf is. Dat is voor mij nog geen uur. (Woon in de achterhoek, dus ben met 15 minuten de grens over.)

Amsterdam is voor mij 2 uur rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:48

Alsof Dusseldorf zo ver weg is. :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:49

Als je naast Schiphol woont wel :+

Cheaptickets blijkt toestemming van Bokt te hebben om hier te reageren. Dus ik heb daar niets over gezegd :x

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:57

Giolli schreef:
Keet schreef:

Ik weet waar dusseldorf is. Dat is voor mij nog geen uur. (Woon in de achterhoek, dus ben met 15 minuten de grens over.)

Amsterdam is voor mij 2 uur rijden.

Ik denk dat vanuit de achterhoek Weeze nog dichterbij is, daar vliegen wij meestal vandaan vanuit Almelo :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:00

Keet schreef:
Als je naast Schiphol woont wel :+

Cheaptickets blijkt toestemming van Bokt te hebben om hier te reageren. Dus ik heb daar niets over gezegd :x

Dubieus zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:03

Dat dacht ik ook al normaal mag dit van bokt namelijk niet!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:07

Idd, beste mods mag er nu ineens wel (sluik) reclame gemaakt worden?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:18

Volgensmij valt dit niet onder sluik reclame, maar onder het beantwoorden van vragen ;)

Er staat enkel een uitleg van hoe het werkt en er staat een advies.

De webcare van een bedrijf kan/mag een account aanvragen. Dat is in dit geval volgensmij ook gedaan.
Er wordt gericht antwoord gegeven op de vragen van een gebruiker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:20

Maar een profiel mag toch niet bestaan uit reclame? Heb dit eerder bij andere 'bedrijven' direct zien leiden tot een Ban.En ik vind reclame voor je bedrijf maken toch wel als je aangeeft ja maar dit dit en dit kan daar niet en bij ons wel! En wij kunnen beter dit en dat. Maar dat zal dan aan mij liggen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:03

Mri schreef:
Volgensmij valt dit niet onder sluik reclame, maar onder het beantwoorden van vragen ;)

Er staat enkel een uitleg van hoe het werkt en er staat een advies.

De webcare van een bedrijf kan/mag een account aanvragen. Dat is in dit geval volgensmij ook gedaan.
Er wordt gericht antwoord gegeven op de vragen van een gebruiker :)

Dit is inderdaad het geval met dit account. Heb het nagevraagd bij een mod.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:05

Transavia vliegt ook naar Almeria en heeft vaak genoeg aanbiedingen die kant op!