Maar er loopt een warme golfstroom omheen waardoor het best mee valt en de winters mild zijn. De gemiddelde temperatuur in de zomer is zo'n 12 graden maar ik vind dat het gevoelsmatig enorm verschilt met hier in Nederland. Ik heb met 13 graden rondgelopen in mijn korte broek en hemdje en nog had ik het warm. Heb het land rondgefietst en regelmatig lekker in mijn shirt op de fiets gezeten.Het maakt gewoon enorm uit waar de wind vandaan komt. Het kan er echt keihard waaien, en als dat noordenwind is die direct van de pool af komt is het een stuk kouder dan als het windstil is/zuidenwind. Het belangrijkste kledingstuk is een winddichte jas. Dat scheelt enorm! En het hangt natuurlijk af van de plek, daar zit ook wel verschil in.

Niet hetzelfde als Schotland maar wel ruige natuur en eindeloos wandelplezier...
En het weer viel mij 100% mee. 20 - 25 graden. Zeker richting de eilanden heb je wel eens regen, maar in mijn geval was dat 5 min en dan weer zon.
Maar het jaar daarvoor in Ierland ook prachtig warm weer!
. Maar dat was daar inderdaad ook echt een uitzondering.
Eilandbewoners spraken er al over dat ze de rest van de winter de zon niet meer zouden zien na zo'n mooie week.