De absolute droomvakantie de Malediven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: De absolute droomvakantie de Malediven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:04

Ik zou absoluut voor Fiji gaan. óóit ga ik daar nog heen :+

renep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:16

twee jaar terug naar de malladiven geweest voor 8 dagen op adraan anhali. klein eiland 10 minuten eromheen 2 minuten oversteken. Wij hadden een water bungalow en kon vanaf het zonne teras het water inlopen.
Veel gesnorkelt. heerlijk in februari 30 graden overdag en 27 snachts. zoals andere al zeggen ga voor de rust.

Ons eiland was niet ingericht op kinderen en de meeste bezoekers waren italianen of russen en aangien weinig van hen engels spreken hadden we heerlijk de rust.
Wij vlogen vanaf heathrow aangezien we in Engeland wonen en 6 uur naar qatar en daarna 6 uur naar mallediven en nog een speedboot 45 min naar het eilandje

in totaal iets van 4000 euro zonder de extras voor huur van snorkel spullen e.d.
zou graag nog eens gaan in de winter periode

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 13:21

Wij zijn jaren terug op Jamaica geweest.
Ook heel mooi, voor ons de mooiste vakantie die we gehad hebben.
Alleen hier en daar wel wat gevaarlijk, maar ons is niks overkomen.
Wij waren er in september, het orkanenseizoen, wel een orkaan vlak langs ons gekomen, maar gelukkig niet over Jamaica zelf.
Hele mooie natuur, voor mijn gevoel niet heel druk.
Mooie stranden, en ook mooi binnenland.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:46

Prachtig! Ik zou ook zooooo graag willen. Alleen mijn vriend vind het veel te ver :(

Dus dan moet ik alleen, en ik wil juist voor het romantische met hem..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:51

De Kaaimaneilanden! Wat mij betreft een echte aanrader. Prachtige stranden, geweldig duiken en ontzettend leuke barretjes. Heerlijk!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 22:03

Duiken hoeft van mij niet ik vind dat dood eng zul je net zien dat ik aangevallen word door een eng beest hahah.. :P Wij gaan puur voor rust lekker luieren en genieten van de mooie omgeving. :)

Jamaica ziet er ook mooi uit maar ik ben niet zo van orkanen, die heb je op de Malediven toch niet?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:16

Ok, hier mijn beloofde foto's. Zoals je ziet weinig mensen te bekennen. Dat gevoel kreeg ik ook de hele vakantie, het is zo heerlijk niet-massaal.
Op "ons" eiland kon je kiezen tussen zo'n hutje op palen, een hutje direct aan het strand en eentje wat meer midden op het eiland. Wij hadden zo eentje aan het strand. Dan doe je letterlijk je deur open en sta je op je eigen stukje strand. We hadden een soort van privé-strandje, met onze eigen ligbedden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enough said, I think?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 22:21

Wauw echt prachtig ik word er stil van zo mooi....

Wat ik mij afvraag zitten er van die dikke spinnen en slangen?

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:28

Die heb ik niet gezien... Opvallend zelfs, hoe weinig ongedierte er was. Ik lieg niet; ik heb niet 1x een mug van me af hoeven slaan!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:29

Wauw prachtig hierboven!
Ooit ga ik ook naar de malediven, het lijkt me echt geweldig!
Ik heb nu ook prima landen gehad, maar Malediven is echt een droom.....

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:30

Ik ben er ook geweest, maar zou het niet nog s doen. Het was er echt schitterend, echt bounty idd. Echter zaten wij op een klein eiland met ongeveer 30 huisjes. Je hebt er dus verder niks. Je kunt er niet af. Je hebt dan niet diverse restaurants of barretjes. Je eet en drinkt de hele dag bij hetzelfde punt. De dagelijks georganiseerde uitjes naar andere eilanden etc. zijn erg commercieel. Vaak zijn de eilanden in handen van bijv Amerikanen, waardoor je uitjes ook naar andere eilanden van hen zijn. Je kunt niet shoppen omdat er geen winkels zijn. Ook werd ons verboden om naar het naastgelegen lokale buureiland te zwemmen. Hadden ons bang gemaakt met kanibalen verhalen. We zijn toch gegaan met een surfplank, bleek niks aan de hand en zelfs toch stiekem souveniertjes gekocht cq geruild. Hebben hier flink problemen mee gehad. Dus mijn ervaringen ten opzichte van de kosten voor zo'n reis, nee. Je gaat tenslotte voor zoveel geld niet alleen voor zon en strand, maar ook voor cultuur en bezichtigingen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:34

Ik ga mijn droomvakantie naar hawaii waarmaken. het is overigens een reistijd van ongeveer 25 uur en een tijdsverschil van 12 uur. Hoewel ik hou van reizen denk ik toch dat dit mn verste en duurste reis zal zijn. We bezoeken 3 eilanden die ook nog eens heel verschillend zijn.
Bonaire vond ik ook heel mooi, maar het voelde niet heel veilig. Daarbij hoor je toch nog Nederlands om je heen :-P
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 24-03-14 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:34

Nee, als je naar de Maledieven gaat, dan ga je niet voor cultuur en bezichtigingen.

Wij zaten op een veel groter eiland, met bijvoorbeeld 4 restaurants en meerdere barren enz. Iedere avond muziek, veel excursies, veel watersporten, vrij weinig verboden (behalve naakt recreeren). Hoeveel er te doen is, hangt echt af van (de grootte van) het eiland.

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 22:40

Rindin schreef:
Nee, als je naar de Maledieven gaat, dan ga je niet voor cultuur en bezichtigingen.

Wij zaten op een veel groter eiland, met bijvoorbeeld 4 restaurants en meerdere barren enz. Iedere avond muziek, veel excursies, veel watersporten, vrij weinig verboden (behalve naakt recreeren). Hoeveel er te doen is, hangt echt af van (de grootte van) het eiland.

Daarom staat er ook mijn mening :D Als ik nog s zoveel geld uit mocht geven voor vakantie, ging ik liever ergens anders heen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:41

Die foto's ...... prachtig! Een collega van mij gaat binnenkort. Maar hoe schitterend ook, ik denk niet dat het iets voor mij zal zijn. M'n collega gaat duiken, dus die hebben een doel. Maar voor mij zal het te klein zijn en ik doe niet aan duiken, dus ik denk dat ik het heel snel zat zal zijn.

Dat is heel persoonlijk natuurlijk. Ik kan het me wel voorstellen dat voor veel mensen dit een droomreis is.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:17

Malediven zijn prachtig.
Wij zijn 2 jaar geleden naar Meeru Island geweest.

Wij zaten in een water villa. Hutje op het water met jacuzzi en via het terras kon je naar beneden het water in. We waren er wel in het regen seizoen (juli) en hebben ook wel wat regen gehad maar dat duurde niet lang. Wel was er veel bewolking. Dus ik zou wel in het hoogseizoen gaan.

Afbeelding

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 22:23

Wauw wat een reacties al, ga door ga door.. :D Ook de foto hier boven is prachtig!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:44

Iris82 schreef:
De Seychellen. :j

Helemaal mee eens! Groter en dus veel afwisselender. En als je dan toch puur alleen voor het 'bounty' gevoel gaat…het eilandje La Digue, alleen te bereiken per boot.
http://www.ladigue.sc

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 11:55

Nog mensen ervaringen met Bora Bora? Is het daar mooier of juist niet, wat je haast wel zou denken ivm de vliegtijd. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:06

Waarom zou je zo ver gaan als het dichterbij minstens zo mooi is :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 23:03

Nou vertel maar eens waar ik dit dichterbij kan vinden dan want t is mij nog niet gelukt.. -O- Of doelde je op Bora Bora? :)

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:05

Kir_Ples schreef:
Nog mensen ervaringen met Bora Bora? Is het daar mooier of juist niet, wat je haast wel zou denken ivm de vliegtijd. :)

Bora Bora lijkt mij indd ook super mooi! <3
Je maakt me echt jaloers, ik wil ook naar de Malediven, Bora Bora, of Fiji -O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:52

Ik doelde inderdaad op Bora Bora. Is gewoon extra duur om dat het een verschrikkelijk eind vliegen is. De seychellen is een kleine 10 uur als ik het me goed herinner. Bovendien heeft Frankrijk zo'n 30 jaar lang atoomproeven gedaan in dat gebied. Weet nog dat president Chirac zei dat die proeven geen effect hadden op de gezondheid. Nou…trek maar eens een baantje door zo'n lagune en zeg het dan nog een keer. Pas dan geloof ik het :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:53

De Malediven is al meer dan 10 uur, dus ik denk niet dat de Seychellen korter is... Dat ligt namelijk nog een stuk zuidelijker...

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 10:59

Malediven zijn ook 10 uur. 6 uur naar Dubai en dan nog 4 naar Male. Bij ons tenminste.