Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jennyj01 schreef:Ik ben in januari naar Parijs geweest voor een dag. Heel goed te doen. Alleen heb ik niet in de Thalys een metro kaartje gekocht maar op het station van aankomst een dagkaart €8,50. Zodat ik op een kaartje de hele dag met de metro kon. Ook is het handig om de app van het metro netwerk even te downloaden. Die is super handig.
Yasmine schreef:Jennyj01 schreef:Ik ben in januari naar Parijs geweest voor een dag. Heel goed te doen. Alleen heb ik niet in de Thalys een metro kaartje gekocht maar op het station van aankomst een dagkaart €8,50. Zodat ik op een kaartje de hele dag met de metro kon. Ook is het handig om de app van het metro netwerk even te downloaden. Die is super handig.
Maar je moet wel opletten dat je het geld eruit haalt. Een enkel metrokaartje kost voor 1 rit €1 en een dagkaart is dus alleen nuttig als je meer dan 9 keer de metro neemt
LinSa schreef:Jennyj01, leuk om te horen dat je 1 dag geweest bent! Een dagkaart is denk ik wel handig voor als je bijvoorbeeld in de verkeerde metro stapt of iets. Je hoeft dan inderdaad je daar geen zorgen meer over te maken.
Is de app gewoon beschikbaar in de appstore?
Jennyj01 schreef:LinSa schreef:Jennyj01, leuk om te horen dat je 1 dag geweest bent! Een dagkaart is denk ik wel handig voor als je bijvoorbeeld in de verkeerde metro stapt of iets. Je hoeft dan inderdaad je daar geen zorgen meer over te maken.
Is de app gewoon beschikbaar in de appstore?
Ja en ik had een andere leuke app gevonden. Die gaf aan bij welke belangrijke plaatsen je was en de achtergrond info. Ook heel leuk om te zien. Heb ze beide weer verwijderd dus weet even niet hier ze heten maar waren gratis.
De trein is overigens wel sneller als vliegen. Je zit van af Rotterdam in 2,5 uur in Parijs. Met vliegen ben je veel tijd kwijt aan beveiliging en boarden. Terwijl je met de trein in de stad uitstapt.