Bokkers met Thalys ervaring gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 08:03

Ik ben in januari naar Parijs geweest voor een dag. Heel goed te doen. Alleen heb ik niet in de Thalys een metro kaartje gekocht maar op het station van aankomst een dagkaart €8,50. Zodat ik op een kaartje de hele dag met de metro kon. Ook is het handig om de app van het metro netwerk even te downloaden. Die is super handig.

sammiesam

Re: Bokkers met Thalys ervaring gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:14

@Jennyj01: waren de kaartjes in de Thalys duurder?

De meeste bezienswaardigheden liggen in zone 1 en 2. je kunt dan ook een Mobilis kaart nemen, deze kost voor 1 dag maar 6,80€ en dan kun je ook met de bus metro etc. alleen niet met het treintje en kabelbaan in montmatre.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 14:28

Nee maar in de Thalys kon ik alleen traject kaartje kopen en ik wilde een dagkaart zodat k nergen meer over na hoefde te denken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:31

Jennyj01 schreef:
Ik ben in januari naar Parijs geweest voor een dag. Heel goed te doen. Alleen heb ik niet in de Thalys een metro kaartje gekocht maar op het station van aankomst een dagkaart €8,50. Zodat ik op een kaartje de hele dag met de metro kon. Ook is het handig om de app van het metro netwerk even te downloaden. Die is super handig.

Maar je moet wel opletten dat je het geld eruit haalt. Een enkel metrokaartje kost voor 1 rit €1 en een dagkaart is dus alleen nuttig als je meer dan 9 keer de metro neemt :)

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:36

is een los kaartje niet €1,70?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:44

Ja, kan wel, het is al een tijd geleden dat ik er geweest ben en de prijs kan wel opgeslagen zijn :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:15

Yasmine schreef:
Jennyj01 schreef:

Maar je moet wel opletten dat je het geld eruit haalt. Een enkel metrokaartje kost voor 1 rit €1 en een dagkaart is dus alleen nuttig als je meer dan 9 keer de metro neemt :)

Die dag Parijs kost mij sowieso al een bak geld. Met die dagkaart hoef ik nergens meer op te letten. En ik stap nog wel eens op de metro om naar een andere kant van de stad te gaan.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 18:53

Jennyj01, leuk om te horen dat je 1 dag geweest bent! Een dagkaart is denk ik wel handig voor als je bijvoorbeeld in de verkeerde metro stapt of iets. Je hoeft dan inderdaad je daar geen zorgen meer over te maken.

Is de app gewoon beschikbaar in de appstore?

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:58

Eh... misschien stomme opmerking, maar toen ik hetzelfde wou doen vorig jaar bleek het vliegtuig goedkoper... :o

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 19:05

InekeN schreef:
Eh... misschien stomme opmerking, maar toen ik hetzelfde wou doen vorig jaar bleek het vliegtuig goedkoper... :o

Mijn vriend heeft hoogtevrees en nog nooit gevlogen. 2x hoog de lucht in op 1 dag kan ik 'm echt niet aandoen :p

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:19

LinSa schreef:
Jennyj01, leuk om te horen dat je 1 dag geweest bent! Een dagkaart is denk ik wel handig voor als je bijvoorbeeld in de verkeerde metro stapt of iets. Je hoeft dan inderdaad je daar geen zorgen meer over te maken.

Ja en ik had een andere leuke app gevonden. Die gaf aan bij welke belangrijke plaatsen je was en de achtergrond info. Ook heel leuk om te zien. Heb ze beide weer verwijderd dus weet even niet hier ze heten maar waren gratis.

De trein is overigens wel sneller als vliegen. Je zit van af Rotterdam in 2,5 uur in Parijs. Met vliegen ben je veel tijd kwijt aan beveiliging en boarden. Terwijl je met de trein in de stad uitstapt.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 23:37

Jennyj01 schreef:
LinSa schreef:

Ja en ik had een andere leuke app gevonden. Die gaf aan bij welke belangrijke plaatsen je was en de achtergrond info. Ook heel leuk om te zien. Heb ze beide weer verwijderd dus weet even niet hier ze heten maar waren gratis.

De trein is overigens wel sneller als vliegen. Je zit van af Rotterdam in 2,5 uur in Parijs. Met vliegen ben je veel tijd kwijt aan beveiliging en boarden. Terwijl je met de trein in de stad uitstapt.

Dat is ook handig ja! Morgen maar eens op zoek naar apps en leuke plekjes om heen te gaan. Ik vind het nog steeds bijzonder dat je met 2.5 uur gewoon in Parijs bent! Van en naar school reis ik al 2 uur :p

Heeft iemand verder nog tips? Waar we echt aan moeten denken, van te voren even uit moeten zoeken of wat handig is om mee te nemen? :)

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:48

Oh dat wist ik niet TS. Nee, dan is vliegen geen optie, arme vriend, en dan ook nog 2x op 1 dag... :+
Dan maar met de trein idd...

Je kunt van te voren al metrokaartjes voor die ene dag via internet bestellen via 'Visit Paris'. Kun je in al het OV in het rayon (of heel Parijs) naar keuze. En als jullie van (overdekt) shoppen houden: La Defense. Met mooi uitzicht op de Arc d'Triomphe in de verte, hippe architectuur ter plaatse.
Houdt hij van Mercedessen? Er is een Benz store met allerlei artikelen en een paar blitse showwagens op de Champs Elysee. Mijn vriendje ging daar behoorlijk uit zijn dak, haha. En al die kerels willen een selfie met die kostbare auto's. :+

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:35

ik vertrek vrijdag dus mocht je volgende week vragen hebben dan kan ik recente antwoorden geven:)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 08:59

Nee, vliegen wou ik 'm niet aandoen! ;)
Ik ben vorig jaar een week in Parijs geweest met school, dus ik ben op veel plaatsen geweest. Maar toen regelde school alles vandaar dat ik niets over metrokaartjes e.d. weet, maar dat is nu al een stuk beter :)
Ik haal denk ik 2x een dagkaart. Zal nog even kijken als ik precies uit ga stippelen wat we gaan doen, of ik een dagjaart er dan wel uithaal, maar ik denk het wel.

Ik wil ook graag nog naar de schilderswijk en de sacre coueur. Dus tot nu toe staan de Eiffeltoren, Arc de triomph, Notre Dame en Sacre Coueur op het lijstje. Champs Elyssee kunnen we gelijk met de Arc meepakken. Hij is automonteur dus auto's zijn altijd leuk! :) en het is vooral zijn dag.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen sammiesam! Heel veel plezier in ieder geval!