Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nadir schreef:Welke exursies hebben jullie gedaan Willeke? Wat kun je aanraden?
Willeke_ schreef:Nadir schreef:Welke exursies hebben jullie gedaan Willeke? Wat kun je aanraden?
Wij zaten in Pluerto Plata, dus in het noorden van DR. Vanuit daar kun je veel excursies doen. We zijn een dag wezen paardrijden waardoor we heel veel van de natuur hebben gezien (door de bergen, beekjes en rivieren gereden), een dag naar een ocean park (in een heel groot aquarium gezwommen en met dolfijnen gezwommen). En als laatste hebben we een georganiseerde tocht gedaan met jeepjes. Je kreeg dan per koppel een jeep (die in nl nooit door de APK gekomen zou zijn, schroeven vielen uit het dak als je de deur dichtgooide) en je reed achter elkaar aan. We zijn eerst een stuk gaan rijden. Om 9:00 uur hadden we de eerste stop. Toen vroegen ze of je cola of 7up wilde. En of je daar dan ook rum doorheen wilde, ook al moest je rijden
. Toen reden we door naar de bush bush waar een mijn was. Daar maakten mannen beeldjes. Uiteraard staat er zo'n beeldje bij ons op de kast
Daarna zijn we naar een schooltje gereden waar je kon zien hoe de kinderen les kregen. Ik vond het heel indrukwekkend met de schooluniformpjes, veel te grote schoenen en lesmateriaal wat erg schaars is. Mocht je van plan zijn om zo'n excursie te doen: je maakt de locals ontzettend blij met schriftjes en pennen. Ik heb begrepen dat kinderen zonder schrift en pen, niet naar school mogen.
We zijn nog langs een kerkje geweest en als laatste zijn we gestopt bij een local. We hebben haar huisje van binnen mogen bekijken, zelfs de slaapkamer enz. Heftig maar je krijgt zo'n goed beeld van het land.
Ik zou wel willen aanraden om dit echt georganiseerd te doen. We hebben onderweg autopech gehad, onze auto viel uit op een soort snelweg. Even verderop stonden een flinke groep mannen. Toen werd ik wel even benauwd. Maar gelukkig kwam de begeleiding heel hard terug scheuren om ons te helpen.
Ik heb evt foto's van de vakantie en excursies.
Suzan_v_h schreef:Bedankt voor jullie reacties! Dan gaan we toch voor de dollars denk ik.
We vliegen met arke, delen die in het vliegtuig die visa uit om in te vullen?
Pesos kon je ook niet in en uitvoeren dus dat word hem niet.
Excursies regelen daar wel. Eerst maar acclimatiseren haha!
rapunzelx schreef:Suzan_v_h schreef:Bedankt voor jullie reacties! Dan gaan we toch voor de dollars denk ik.
We vliegen met arke, delen die in het vliegtuig die visa uit om in te vullen?
Pesos kon je ook niet in en uitvoeren dus dat word hem niet.
Excursies regelen daar wel. Eerst maar acclimatiseren haha!
Nope, Visa kun je bij het vliegveld halen