Dominicaanse republiek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: Dominicaanse republiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:02

Onze vaccinaties zijn officieel nog geldig maar anders had ik ze niet gehaald. Voor malaria lees ik overal dat je Deet kunt gebruiken, dat lijkt mij prima.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 08:37

Maar doe je deet dan eerst op en dan je zonnebrand creme of eerst de zonnebrand en dan deet.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:34

Deet smeer je alleen bij schemering en 's nachts, dan heb je geen zonnebrandcreme meer nodig ;)

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 11:14

Oke, had ergens gelezen dat je overdag ook deet moest smeren, weet alleen niet meer waar haha.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:19

Volgens mij zijn die muggen dan niet actief...

zie hier

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:30

Leuke bestemming! Wij zijn twee jaar terug naar de DR geweest.
We hebben op Schiphol wat geld gewisseld, de rest gepind bij de pinautomaat op het resort. Wel opletten dat je de blokkering bij je bank er op tijd afhaalt!

En een tip: mocht je excursies kunnen doen, zeker doen! Wij hebben in Puerto Plata gezeten en 3 excursies gemaakt in 8 dagen. Dat had ik nooit willen missen :-)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:39

Welke exursies hebben jullie gedaan Willeke? Wat kun je aanraden?

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:44

voor uit het land te komen op het vliegveld moet je 20 dollar betalen, anders kom je het land niet uit. geld ook bij het land inkomen

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:06

Nadir schreef:

Wij zaten in Pluerto Plata, dus in het noorden van DR. Vanuit daar kun je veel excursies doen. We zijn een dag wezen paardrijden waardoor we heel veel van de natuur hebben gezien (door de bergen, beekjes en rivieren gereden), een dag naar een ocean park (in een heel groot aquarium gezwommen en met dolfijnen gezwommen). En als laatste hebben we een georganiseerde tocht gedaan met jeepjes. Je kreeg dan per koppel een jeep (die in nl nooit door de APK gekomen zou zijn, schroeven vielen uit het dak als je de deur dichtgooide :') ) en je reed achter elkaar aan. We zijn eerst een stuk gaan rijden. Om 9:00 uur hadden we de eerste stop. Toen vroegen ze of je cola of 7up wilde. En of je daar dan ook rum doorheen wilde, ook al moest je rijden 8)7 . Toen reden we door naar de bush bush waar een mijn was. Daar maakten mannen beeldjes. Uiteraard staat er zo'n beeldje bij ons op de kast :-) Daarna zijn we naar een schooltje gereden waar je kon zien hoe de kinderen les kregen. Ik vond het heel indrukwekkend met de schooluniformpjes, veel te grote schoenen en lesmateriaal wat erg schaars is. Mocht je van plan zijn om zo'n excursie te doen: je maakt de locals ontzettend blij met schriftjes en pennen. Ik heb begrepen dat kinderen zonder schrift en pen, niet naar school mogen.
We zijn nog langs een kerkje geweest en als laatste zijn we gestopt bij een local. We hebben haar huisje van binnen mogen bekijken, zelfs de slaapkamer enz. Heftig maar je krijgt zo'n goed beeld van het land.
Ik zou wel willen aanraden om dit echt georganiseerd te doen. We hebben onderweg autopech gehad, onze auto viel uit op een soort snelweg. Even verderop stonden een flinke groep mannen. Toen werd ik wel even benauwd. Maar gelukkig kwam de begeleiding heel hard terug scheuren om ons te helpen.
Ik heb evt foto's van de vakantie en excursies.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:39

Willeke_ schreef:
Nadir schreef:

Wij zaten in Pluerto Plata, dus in het noorden van DR. Vanuit daar kun je veel excursies doen. We zijn een dag wezen paardrijden waardoor we heel veel van de natuur hebben gezien (door de bergen, beekjes en rivieren gereden), een dag naar een ocean park (in een heel groot aquarium gezwommen en met dolfijnen gezwommen). En als laatste hebben we een georganiseerde tocht gedaan met jeepjes. Je kreeg dan per koppel een jeep (die in nl nooit door de APK gekomen zou zijn, schroeven vielen uit het dak als je de deur dichtgooide :') ) en je reed achter elkaar aan. We zijn eerst een stuk gaan rijden. Om 9:00 uur hadden we de eerste stop. Toen vroegen ze of je cola of 7up wilde. En of je daar dan ook rum doorheen wilde, ook al moest je rijden 8)7 . Toen reden we door naar de bush bush waar een mijn was. Daar maakten mannen beeldjes. Uiteraard staat er zo'n beeldje bij ons op de kast :-) Daarna zijn we naar een schooltje gereden waar je kon zien hoe de kinderen les kregen. Ik vond het heel indrukwekkend met de schooluniformpjes, veel te grote schoenen en lesmateriaal wat erg schaars is. Mocht je van plan zijn om zo'n excursie te doen: je maakt de locals ontzettend blij met schriftjes en pennen. Ik heb begrepen dat kinderen zonder schrift en pen, niet naar school mogen.
We zijn nog langs een kerkje geweest en als laatste zijn we gestopt bij een local. We hebben haar huisje van binnen mogen bekijken, zelfs de slaapkamer enz. Heftig maar je krijgt zo'n goed beeld van het land.
Ik zou wel willen aanraden om dit echt georganiseerd te doen. We hebben onderweg autopech gehad, onze auto viel uit op een soort snelweg. Even verderop stonden een flinke groep mannen. Toen werd ik wel even benauwd. Maar gelukkig kwam de begeleiding heel hard terug scheuren om ons te helpen.
Ik heb evt foto's van de vakantie en excursies.

met de dolfijnen zwemmen wordt sterk afgeraden, omdat ze door de stres zich zelf kunen doden. als je leuke excursie wil doen met de natuur en de dieren, kan je het beste bij seavistours boeken. is een nederlands bedrijf die in domunicaans republiek zit en vanuit punta cana vertrekt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:42

Wij hadden in punta cana een megatruck safari gedaan, zijn met dolfijnen wezen zwemmen en een dagje naar het manati park (soort mini dierentuin met leuke shows) geweest.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:42

Bedank Willeke. Plaats maar wat foto's hoor, ben wel benieuwd!
Met dolfijnen zwemmen ben ik sowieso niet van plan. Ik heb idd iets gelezen over dat Nederlandse bedrijf dat excursies organiseert.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:43

Het Manati park raad ik zeker aan! Bij Ifa vilas Bavaro is er ook een infobalie. Kun je ook altijd heen om te kijken en te vragen :)

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 16:07

Ga zeker even kijken daar dan. Handig om te weten dat je ook moet betalen om weer weg te komen, wist ik niet dank je wel allemaal.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:12

Hallo,

Ik en mijn vriend hebben vandaag een reis van 16 dagen naar de DR geboekt. We gaan 1 juni al!
Maar we begrijpen niet goed met wat je moet betalen. Amerikaanse dollars of pesos? Of kan het allebei? Je mag het geld in in- en uitvoeren, dus je kan geld wisselen op het vliegveld neem ik aan?
En hebben jullie met een creditcard betaald of gewoon met je pinpas?
Veel vragen, maar we snappen het nog niet helemaal :roll:

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:45

wij hebben met amerikaanse dollars betaald. hou er wel rekening dat je 20 dollar nodig hebt met het land erin en eruit te komen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:04

Hmm, het is dus handig om vanuit NL wat Dollars mee te nemen? Of kun je op het vliegveld met je creditcard betalen?

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:08

Wij hebben gewoon peso's in kunnen wisselen en mee terug kunnen nemen, maar dat hebben we nauwelijks gedaan omdat onze voorkeur uitging naar de dollar en die hebben ze gewoon vrijwel overal !
Weet niet met welke maatschappij je vliegt maar wij kregen het visum uitgedeeld in het vliegtuig welke wij dan konden invullen en in moesten leveren daarna.

Wij hebben een tijd terug wel vaccinaties gehaald welke 10 jaar werken zeg maar.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:09

Nadir schreef:
Hmm, het is dus handig om vanuit NL wat Dollars mee te nemen? Of kun je op het vliegveld met je creditcard betalen?

Creditcard kan je ook mee betalen maar was wel een heel gedoe. Hadden wij namelijk ook niet op gerekend toen we de 1ste keer gingen

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:16

Gewoon overal met Amerikaanse dollars betalen, ik heb nooit echt veel peso's gehad daar, en ben er toch echt wel vaak geweest. Fooien heb ik ook altijd in dollars gegeven.
Ik ben nooit in IFA villas bravo geweest, wel in een RIO en meestal zaten we in wat vroeger Fiësta was, kom even niet op de tegenwoordige naam. Manati Park is inderdaad erg leuk om een keer te doen, ondanks de geringe oppervlakte toch genoeg te zien en vooral ook te doen met de dieren. Ik heb daar wel met dolfijnen gezwommen, kadootje van papalief :D Paardrijden is ook zeker aan te raden. De Jeeps van Willeke hebben wij met Quads gedaan, was ook erg gaaf! Ik heb toen achterop gezeten een deel van de rit bij mijn vader en echt hele mooie foto's zo kunnen maken.
Ik heb ook 2 tochten gemaakt naar Higuey en naar Santo Domingo, met beide een hele dag kwijt geweest maar had ze niet willen missen. Ook daar weer paarden, 'locals', markten, echt heel veel gezien. In het hotel kun je heel veel informatie krijgen over excursies en dagtochten. Ik ben nooit zo van het plannen, ga erheen en zie daar wel. Je kunt daar toch altijd je excursies nog boeken, een keer zelfs pas de ochtend zelf gedaan.
Heel veel plezier die allemaal gaan!

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 07:34

zo, inmiddels al weer een paar weken thuis uit de DR.het was zalig tevens besloten om zeker nog eens terug te gaan die kant op. ik zou zeggen betaal in dollars , kan je overal kwijt en ik denk dat ze dat eigenlijk nog liever hebben.

Op het vliegveld terug hebben we voor sigaretten gewoon gepind en was de volgende dag al afgeschreven.
Wij zijn een keer naar een winkel centrum gegaan , maar ik vond het toch vrij duur.

Wij zaten in het IFA en het was super, vriendelijke mensen en het eten was ook goed, zeker de pizza die er elke dag waren.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:42

Bedankt voor jullie reacties! Dan gaan we toch voor de dollars denk ik.
We vliegen met arke, delen die in het vliegtuig die visa uit om in te vullen?
Pesos kon je ook niet in en uitvoeren dus dat word hem niet.

Excursies regelen daar wel. Eerst maar acclimatiseren haha!

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:43

Suzan_v_h schreef:

Nope, Visa kun je bij het vliegveld halen :)

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:46

rapunzelx schreef:
Suzan_v_h schreef:

Nope, Visa kun je bij het vliegveld halen :)

Oke, duidelijk :D

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 22:08

Toen k er was kon je nog gewoon pinnen daar.
Mss kun je dat met je bank regelen voor betalen excursies bv of als je gaat shoppen.

Visum hebben wij gewoon met euro betaalt. Doordat je all in zit heb je niet zoveel geld nodig.

Ooo die pizza's zijn zo goddelijk daar.