Citytrip Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: Citytrip Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:35

Shakespeare <3 was inderdaad echt gaaf!

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 20:06

Bedankt voor jullie reacties. Ik lees geen boeken... :n

Ik heb alvast een globale planning opgesteld (of althans gekeken wat bij elkaar ligt).

Dag 1 - La Fayette, Louvre, Notre Dame, Eiffeltoren (in de avond)
Dag 2 - Champs Elysees, Arc de Triomphe, Versailles (of hier de Eiffeltoren ipv dag 1)
Dag 3 - Sacre Coeur, Montmartre.

Sowieso kijken we even of alles lukt en proberen we anders nog wat dingen op de laatste dag in te plannen als iets niet lukt op een bepaalde dag. We vliegen namelijk pas terug om 20.15.

Eventueel als dat qua tijd kan het Louvre in de avond, maar het liefst wil ik de Eiffeltoren in de avond :))

Denken jullie dat dit haalbaar is of vergis ik me qua reistijden etc?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:19

Ik denk dat je je vergist in t versailles en t louvre. Beide hebben redelijk lange wachtrij om binnen te komen en nemen eenmaal daar veel tijd in beslag (zeker als je door de tuinen van t versailles gaat, en dan uiteraard de reisstijd naar t versailles). Daarnaast is montmartre en sacre coeur het zelfde dus die neem je in 1x mee :=
Ik zou eerder voor deze indeling gaan (weet niet hoelaat jullie aankomen op dag 1? ):
Dag 1: La Fayette, Notre Dame, Arc de Triomphe, Eiffeltoren
Dag 2: Versailles, (champs elysees als t kan met tijd) Sacre Coeur (ook mooi 's avonds!)
Dag 3: Louvre, eventueel nog x Champs Elysees voor winkelen :=
Kleine opmerking:

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 20:28

Is het niet makkelijker om de Arc de Triomphe met de Champs Elysees te doen? Want anders moet je de ene keer naar Arc de Triomphe en de andere keer naar de Champs Elysees?

We landen trouwens volgens planning om 09.30.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:35

Klopt, maar de champs elysees kost veel tijd als je ook gaat winkelen. Zou je dit moeten doen:
Dag 1: Notre Dame, Champs Elysees, Arc de Triomphe, Eiffeltoren
Dag 2: Versailles, Sacre Coeur (ook mooi 's avonds!)
Dag 3: Louvre, La Fayette
:= gok ik.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 21:18

We gaan niet echt heel erg veel winkelen hoor, maar gewoon lopen en als we een leuke winkel zien, gaan we naar binnen haha.

Maar jouw planning is denk ik dan beter inderdaad! Die ga ik voor een groot deel proberen aan te houden. Hartstikke bedankt voor het meedenken!

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:26

Ik ga dit topic even omhoog schoppen omdat ik binnenkort zelf ook een dagje naar Parijs ga! Heeft iemand enig idee hoelang je inclusief reistijd heen en terug in het Paleis van Versailles bezig bent? We gaan met de bus via Groupon en hebben zo'n 9 uur in totaal in Parijs. We zouden graag de echte hoogtepunten als de Eifeltoren, Notre Dame, het Louvre (buitenkant) en de Sacre Coeur ook bezoeken maar ik weet niet of dit dan haalbaar is.

En als iemand nog een leuk en redelijk betaalbaar restaurantje weet? :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:39

Reistijd van Versailles naar waar ik zat met de auto was +- 3kwartier, zaten in montparnasse. Zijn zelf als eerste daarheen gegaan, en toen pas naar t hotel. +- 10u bij t Versailles, gingen daar rond 2 weg maar zijn niet álle tuinen doorgelopen :=

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:52

Celiien schreef:
Reistijd van Versailles naar waar ik zat met de auto was +- 3kwartier, zaten in montparnasse. Zijn zelf als eerste daarheen gegaan, en toen pas naar t hotel. +- 10u bij t Versailles, gingen daar rond 2 weg maar zijn niet álle tuinen doorgelopen :=

Dus een uur of 5 zeker wel? Hartstikke bedankt! :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:04

Klopt. Als je der rest allemaal ook zou willen zien, in 9uur tijd, ben ik ban dat t krap wordt. Je moet ook rekening houden met het OV en niet alles ligt bij elkaar :+

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:36

Celiien schreef:
Klopt. Als je der rest allemaal ook zou willen zien, in 9uur tijd, ben ik ban dat t krap wordt. Je moet ook rekening houden met het OV en niet alles ligt bij elkaar :+

Ja klopt... Dan mag mn vriend stemmen, heb namelijk geen idee of hij ooit in Parijs geweest is :')

Heb je verder toevallig nog aanraders? :)

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:14

Als ik je een tip mag geven, ben zelf een keer met een vriendin een lang weekend in Parijs gewest en heb toen de meeste bekende dingen wel gezien. Echter ga ik nu binnenkort met mijn schoonmoeder een dag met busreis mee en zit met dezelfde vragen. Wat willen we zien en is dan haalbaar. Blijkt dat Google Maps een interactieve plattegrond heeft. Zo probeer ik nu een route in elkaar te zetten waarbij we zoveel mogelijk hoogtepunten kunnen zien. Langs de Eiffeltoren en dan via de overkant naar Trocadere, willen langs bij La Fayette, Arc de Triomphe, dan via de Champs-Élysées, wandelen langs Concorde door de tuinen richting het Louvre om Pont Neuf en de Notre Dame met point zero te bekijken en als we dan nog tijd hebben om als laatste richting de Sacré-Cœur, en Mont Martre te gaan. Volgens google Maps lopen we hier een 3,5 uur over. Dan nog onderweg dingen bekijken, lekker wat drinken en eten dus gaan zien wat haalbaar is.

Misschien leuk om zo eens via die interactieve plattegrond te bekijken wat er in jullie plannen past?! Restaurantje gaan we denk ik ter plekke bekijken.

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:03

Piej schreef:
Als ik je een tip mag geven, ben zelf een keer met een vriendin een lang weekend in Parijs gewest en heb toen de meeste bekende dingen wel gezien. Echter ga ik nu binnenkort met mijn schoonmoeder een dag met busreis mee en zit met dezelfde vragen. Wat willen we zien en is dan haalbaar. Blijkt dat Google Maps een interactieve plattegrond heeft. Zo probeer ik nu een route in elkaar te zetten waarbij we zoveel mogelijk hoogtepunten kunnen zien. Langs de Eiffeltoren en dan via de overkant naar Trocadere, willen langs bij La Fayette, Arc de Triomphe, dan via de Champs-Élysées, wandelen langs Concorde door de tuinen richting het Louvre om Pont Neuf en de Notre Dame met point zero te bekijken en als we dan nog tijd hebben om als laatste richting de Sacré-Cœur, en Mont Martre te gaan. Volgens google Maps lopen we hier een 3,5 uur over. Dan nog onderweg dingen bekijken, lekker wat drinken en eten dus gaan zien wat haalbaar is.

Misschien leuk om zo eens via die interactieve plattegrond te bekijken wat er in jullie plannen past?! Restaurantje gaan we denk ik ter plekke bekijken.

Super, goede tip! Ga ik zeker eens bekijken! Wat ik wel heb ontdekt na verschillende stedentrips is dat je er vaak een stuk langer op loopt dan maps aangeeft... Maar waarschijnlijk wel allemaal haalbaar in één dag dus! Wij gaan inderdaad ook met de bus, mooie deal via Groupon nu :)

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:19

Ja dat je langer loopt zal zeker meespelen... Daarom heb ik Sacre Coeur als laatste geplaatst. Ligt toch eigenlijk net onhandig ver weg. Maar we hebben altijd nog de metro of een bus.... Misschien vinden we het ergens zo mooi dat we hangen blijven. En natuurlijk ook nog de vraag waar we opgehaald zullen worden anders eindigt het gewoon bij de notre dame haha. Volgende week zaterdag is het al zover.

Wanneer gaan jullie? Veel plezier in elk geval

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:52

Piej schreef:
Ja dat je langer loopt zal zeker meespelen... Daarom heb ik Sacre Coeur als laatste geplaatst. Ligt toch eigenlijk net onhandig ver weg. Maar we hebben altijd nog de metro of een bus.... Misschien vinden we het ergens zo mooi dat we hangen blijven. En natuurlijk ook nog de vraag waar we opgehaald zullen worden anders eindigt het gewoon bij de notre dame haha. Volgende week zaterdag is het al zover.

Wanneer gaan jullie? Veel plezier in elk geval

Ja dat ophalen en afzetten staat niet zo duidelijk aangegeven nee... Ach er is genoeg moois te zien, dat lost zoch vanzelf wel op :)

Ik wil 24 juli gaan. Ben alleen bang dat een donderdag misschien gecanceled zou worden ivm te weinig aanmeldingen en aangezien het een verjaardagscadeautje is, is dat niet echt ideaal :(