Hulp dagje met de trein weg..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knudd

Re: Hulp dagje met de trein weg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:04

Sea Life? Online 14 euro voor volwassenen en 10,50 voor kinderen t/m 11 jaar. Tram ben je 6€ pp voor kwijt dan.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 00:07

Naturalis en NEMO ga ik overna denken is allebei wel leuk.. NEMO toch is leuker maar meteen ook stuk duurder.. Watermuseum weet ik al dat toen niks voor ons is..
Sea life word icm tram erg duur dat vind ik zonde want vond het zelf vorig jaar niet geweldig..

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:07

Naturalis is goed te lopen vanaf het station inderdaad! Ze hebben er ook genoeg dingen voor jonge kinderen.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:16

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 00:24

Daar zijn we al heel erg vaak geweest en vind ik ook niet echt een leuk stuk met de trein..
We zitten ook aan de daluren vast dus tussen 4 en half 7 niet reizen

anouk97x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:26

Ik ging vroeger altijd naar het speelgoed museam in dieren of spelerij uitvinderij paar min lopen vanaf station dieren

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 01:04

Is allebei niet iets voor mijn broertje/zusje.. Weten mensen ook kleinere dingen niet de hele bekende zoals nemo en naturalis enzo

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 01:37

Veluwe transferium Nunspeet?
Is vlak achter het station, je hoeft er alleen even omheen te lopen en dan ben je er al.
Zit een speeltuin, uitkijktoren, diverse wandelroutes waaronder het kabouterbos en een natuurcentrum (met toiletten) bij.
Wel even kijken wanneer deze geopend is, alles buiten is gewoon toegankelijk. :)
Toegang is overigens gratis.
Evt kun je daarna bij de Stroopstok of Joris een pannenkoek eten en dan ben je gelijk de hele dag onder de pannen. :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 01:41

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 01:53

Wat wil je in totaal kwijt zijn aan dit uitje voor jullie drie-en? Want er zijn ontzettend veel leuke dingen te doen, maar een groot deel daarvan valt misschien buiten je budget dus het scheelt zoekwerk als we weten in welke richting we tips mogen geven ;)

En wil je enkele reis niet verder dan 3 uur moeten reizen? Want ik weet natuurlijk niet hoe jouw zusje van 4 is, maar de meeste vier-jarigen die ik ken zijn na 6 uur reizen én nog een activiteit echt gesloopt, en aan het einde van de dag niet bepaald gezellig. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van het kind!

Zelf zou ik misschien even kijken op de site van Archeon. Vond ik vroeger echt ontzettend leuk! Maar het is dus wel een stuk rijden én de kaartjes kosten rond de 15 euro p.p.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 01:57

Jaa klopt het liefst onder de 2 uur enkele reis, ze is niet snel vervelend gelukkig maar toch.. Max toch wel echt 10 euro p.p

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 02:00

Er zijn in Nederland een aantal mais-doolhoven, is dat niet leuk misschien? Ik weet dat er hier in Malden één zit maar daarvoor zal je wel met de bus moeten, maar als ik me niet vergis zijn er meer in Nederland.
Dat kost maar een paar euro per persoon, het is voor alle leeftijden én je bent gewoon lekker met z'n 3en iets aan het doen in plaats van ieder voor zich wat rondslenteren. Ik vond het in ieder geval heel leuk toen ik klein was en vond het ook een paar jaar terug nog erg leuk om te doen! :)

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 02:04

Maisdoolhof hebben we hier vlakbij ook zitten dus is niet echt iets om te gaan doen ;)

Tot nu denken denken we erover eerst langs Almere te gaan, daarna naar Schiphol, dan voor 4 uur weer in de trein richting een andere plek, daar eten en dan na half 7 weer richting huis..

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 02:22

ik denk dat het erg lang wordt voor je zusje om pas om half 7 weer richting huis te gaan.. Maar verder is Schiphol inderdaad een goed plan!!

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 02:31

Hhilde schreef:
Naturalis is goed te lopen vanaf het station inderdaad! Ze hebben er ook genoeg dingen voor jonge kinderen.

Inderdaad, ik zit er naast op school en zie altijd behoorlijk kleien guppy's erheen gaan op schoolreisje oid. Ook is het echt heel dichtbij leiden centraal :)
Voor studenten (en misschien scholieren?) weet ik dat ze zelfs een speciaal tarief hebben waardoor de entree nog maar een paar euro kost.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 06:58

Eerder als half 7 kan niet omdat je dan in de spits rijd..
Naturalis en nemo vallen sowieso af dat wil mijn moeder niet

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:03

wat dacht je van ecodrome in zwolle? Ook vrij dicht bij het station en leuk voor alle leeftijden.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:51

Ecodrome is al een tijdje dicht.. maisdoolhoven staan trouwens nu niet. Als het goed is zijn die allemaal gehakseld in september :+

Monkeytown in Bussum is ook erg leuk, maar waarschijnlijk is je broertje daar al net te groot voor. Dat is ook te lopen vanaf bussum-zuid.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 13:35

Monkeytown is mijn broertje wel wat te groot voor en we hebben hier zelf balorig in de buurt ;)

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:44

een dagje schiphol is ook leuk en verder gratis.
Je kunt dan naar het panoramaterras, daar zie je vliegtuigen opstijgen en landen, en je kunt in een vliegtuig waar vanalles te zien is.

Laatst ben ik ook met mijn nichtje van 4 naar het nijntjemuseum in utrecht geweest. Moet je wel een stukje met de bus.
Ik vond dat museum niet zoveel aan, maar mijn nichtje vond het fantastisch. Als je alleen al samen op stap gaat, vinden ze dat al hartstikke leuk!

Mijn nichtje snuffelt overal aan, dus die vond de zeepjeswinkel en douglas (beetje parfum op zon papieren strookje) ook helemaal geweldig.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:45

Tikibad Duinrell is trouwens ook leuk!

Je 13-jarige broertje kan zich wel redden, de 4-jarige moet je bij blijven, maar vind t ws ook wel spannend om samen te zwemmen en naar je broertje te kijken

anouk97x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:48

Of tivoli een miniature pretparkje veel boor de kleine maar ook voor een jaar of 13 is leuk en niet heel duur

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:53

Het stripmuseum in Groningen? :) Is wel te lopen vanaf het station (20 minuten ongeveer), maar met de bus is het nog makkelijker. Niet overstappen en kost 2,- en jonge kinderen zijn gratis als ik me niet vergis.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 14:17

Schiphol mag toch niet van mijn ouders.. Nijntje vind mijn zusje verschrikkelijk kinderachtig haha, Tikibad word weer veel te duur en vind ik niks met haar.. Stripmuseum lijkt mijn broertje niet echt wat..

Tivoli ga ik even opzoeken

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:45

Wat vinden jullie eigenlijk wel allemaal leuk dan :+
Ik bedoel er zijn al heel veel dingen genoemd maar er vallen er ook evenveel weer af omdat één van jullie het niet leuk vind of omdat het niet mag...
Misschien handig om zelf eerst even te overdenken wat jullie leuk (of iig wel ok, het worden moeilijk om iets te vinden wat zowel voor 4 als voor 17 écht leuk is) vinden en daar dan gericht op te gaan zoeken.