welke dierentuin vind je het best/leukst?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:54

Tulandro schreef:
xSlvna schreef:
Gaia zoo, wat een dom park. Is bij mij om de hoek, maar vind het een verschrikking, wandelpark.
Wij gaan altijd naar Duisburg. Dolfijnenshows, goedkoop, geen sluitingstijd, nachtdieren komen fijn uit hun hok als het donker wordt. ;)

Edit: En niemand die zeurt als je over de leuning hangt en een Giraffe aait, of een neusbeertje, of een schildpad...

Ik hoop toch echt dat dit geen serieuze post is.

Mee eens....
Ik ben van mening dat je niet over de leuning moet hangen om dierem aan te raken.
En dieren zijn hun nachtrust nodig, niet nog lawaaiierige mensen aan hun kop hebben snachts.
Ik hoef niet naar dat park, bah.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:56

En een dolfijnenshow kan echt niet. Brrrrr

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:57

Wie zegt dat ik het over de nacht heb?

De giraffes gaan na 'sluitingstijd' (winkels gaan dicht, bepaalde verblijven ook) naar binnen. Af en toe is er een giraffe die gewoon compleet naar je toe reikt om te snuffelen en die vinden het prima als je er aan komt, heeft die geen zin doet die een stapje terug of gaat die ergens anders op zijn grote stuk grond staan. Net als de neusbeertjes en schildpadden (heb het overigens over het schild 'aaien', voelen hoe dat aanvoelt).

Dolfijnenshows heeft ieder zijn eigen mening over, paarden houden en het hele dierentuin-gebeuren is al unfair. :Y)

Jorinda

Re: welke dierentuin vind je het best/leukst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:59

Ik kan er niet echt over oordelen, omdat ik niet echt bepaald naar veel dierentuinen ben geweest, maar Gaiazoo vond ik toch wel een mooi park :)

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:23

Burger zoo is echt leuk en heeft best mooie verblijven

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:34

Paradisio (ofwel 'paira daisa').... Zoooo een geweldig dierenpark, niét te geloven. Alles is daar in thema's (landen) gemaakt. Paradisio is écht een aanrader.. Helaas voor de Nederlanders al wat moeilijker want het ligt in Wallonië maar het is de moeite waard!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 06:54

Als ik wel ergens tegen ben, dan zijn het dolfijnen en orkashows..

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:01

xTitanic schreef:
Paradisio (ofwel 'paira daisa').... Zoooo een geweldig dierenpark, niét te geloven. Alles is daar in thema's (landen) gemaakt. Paradisio is écht een aanrader.. Helaas voor de Nederlanders al wat moeilijker want het ligt in Wallonië maar het is de moeite waard!!!

Het is inderdaad een eindje rijden. Maar het is het meer dan waard!

Ook borås zoo (Zweden ) is onwijs mooi

In Nederland vind ik eingelijk geen enkel park geweldig....

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:43

Ik vond Emmen altijd het leukst, vooral door de vlindertuin. Sinds kort heeft Blijdorp ook een grote vlindertuin, die echt supermooi is. Verder is Blijdorp ook hard bezig om de dieren steeds beter te huisvesten en daarbij ook de architectuur te bewaren. Op dit moment vind ik de leeuwen nog wel in een te klein verblijf zitten, maar als het goed is, gaat dat binnenkort ook veranderen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:46

Zeker Burgers Zoo <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 08:40

daffieduck83 schreef:
Ik vond Emmen altijd het leukst, vooral door de vlindertuin. Sinds kort heeft Blijdorp ook een grote vlindertuin, die echt supermooi is. Verder is Blijdorp ook hard bezig om de dieren steeds beter te huisvesten en daarbij ook de architectuur te bewaren. Op dit moment vind ik de leeuwen nog wel in een te klein verblijf zitten, maar als het goed is, gaat dat binnenkort ook veranderen.

Als je gek bent op vlindertuinen is de Orchideeenhoeve echt een aanrader! Daar hebben ze echt een enorme vlindertuin. Echt prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 01:01

Loro Parque op Tenerife, bijna alleen maar vogels! Waarvan de meeste papegaaien :) Verder heb ik het niet zo op dierentuinen, zoals veel gezegd is vervelen de 'hoger begaafde' dieren zich stierlijk.. Van die grote voliéres die enkele honderden meters beslaan en vlindertuinen, die daar in tegen zijn schitterend.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 01:03

Burgerszoo vind ik een mooie dierentuin vooral de overdekte gedeeltes. Verder vind ik emmen ook heel mooi met zijn pinguin verblijven!!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:14

ik hou dus niet van burgers zoo...

ik ben fan van landgoed hoenderdaell...groot park met grote hokken voor de dieren..

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:42

Burgers zoo :)
Ik woon er tegenover. Alleen de straat oversteken en ik ben er. Ik was er vroeger kind aan huis maar het is nu toch wel erg duur geworden en ik heb ook niet zo veel tijd meer. Als ik er ben, ben ik er ook de hele dag. Ik vind het mooi dat de dieren daar zoveel ruimte hebben (behalve vogels). Laatst was er een keer een vrouw uit het westen die zei: 'Wat een stomme dierentuin. De dieren staan veel te ver weg.'' :n . Daar ben ik het dus echt niet mee eens. Mensen vinden dat dieren veel ruimte moeten hebben, maar dan willen ze wel dat de dieren lekker dichtbij staan.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:36

Ik heb al jaren een abonnement op de Beekse Bergen en ga er na al die jaren nog steeds met veel plezier heen! :D Enige minpuntje vind ik dat ze zoveel aan het verbouwen zijn en blijven verbouwen. Nu heb ik een abonnement dus kan bij wijze van de volgende dag weer, maar als je heel 't land door rijd om een leuke dag te hebben en veel dieren te zien maar dan blijk je in een gedeeltelijke bouwput terecht te komen. Zonde.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:41

Gaia Zoo inderdaad! Precies wat al gezegd werd. Wat een fijne verblijven voor de dieren. Nee het is nog steeds niet fantastisch en ja ik zie ze liever in het wild lopen, maar als wij mensen zo doorgaan op deze aarde is dit in de nabije toekomst niet meer mogelijk. Dan dus maar zo'n opzet als Gaia!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:14

Blijdorp, Burger's Zoo en de Beekse bergen.