Vakantie binnen Europa; help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vakantie binnen Europa; help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:04

Globaal een weekje qua periode :) Daarom vallen sommige bestemmingen inderdaad ook wat af.

Mont Saint Michel vind ik idd ook super, ben als kind (tot m'n 11e) veel in Noord-Frankrijk geweest. Normandië, Bretagne, Picardië. Maar Shanna is nogal vaak in Frankrijk geweest, dus haar trekt dat minder geloof ik.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:07

Ook Luxemburg is erg mooi. Wij hadden als uitvalsbasis het dorpje Vianden tegen de Duitse grens en hebben op 3 dagen tijd heel veel van Luxemburg gezien.
Luxemburgs Zwitserland en Luxemburg stad zijn echte aanraders. Ik vond het daar mooier als in Parijs :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:18

Vianden ben ik ook diverse malen geweest :+: super omgeving inderdaad. Een ex kwam uit die omgeving, en vorig jaar nog met vrienden op een camping gezeten. Deels ook omdat mijn jongste ruin in de opfok in de Eifel heeft gestaan. Moet zeggen dat dat stuk van Duitsland ik op zich wel mooi vind, wat tegen Luxemburg grenst. Maar ik ga dit jaar ook al naar Duitsland met paard op vakantie voor een weekje, dus lijkt me leuk om voor de 'gewone' vakantie juist ergens anders heen te gaan.

Grappig, had het net getypt, maar toch weggehaald bij m'n vorige post :+

Ik ben ook eens een week in Spanje geweest, bij Malaga / Marbella met een vriendin. Was ook mooi trouwens :j

Duitsland trekt me verder weinig, maar dat komt misschien omdat ik niet zo'n goede associatie heb met een trip richting Leipzig.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:54

Aha, de auto meenemen op de boot had ik niet meegerekend inderdaad, dat is inderdaad niet erg winstgevend voor zo'n korte vakantie. Ook helemaal niet nodig eigenlijk, want er zijn prima buslijnen en het land is klein genoeg dat de busreizen niet ongemakkelijk lang worden :) Op die wijze kun je bijvoorbeeld vliegen op Edinburgh, en dan een rondje Edinburgh-Aberdeen-Inverness-Fort William-Glasgow oid. Vliegen op Glasgow of Edinburgh is niet zo duur met easyjet vanaf Amsterdam, zeker als je vooruit boekt :j Let's say 100 voor de vlucht, 7x25=175 voor overnachten, 50 voor de bus (inc. transfers vanaf het vliegveld, die vaak duur zijn) Dan heb je nog 175 voor voedsel enzo :)) Maar dan moet je wel genoegen willen nemen met de bus en kamers delen in youthostels, wat niet iedereen wil natuurlijk. Omogelijk is het in ieder geval niet! :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 08:39

Ik ben ontzettend fan van Andalusie! Witte dorpjes afstruinen, je kan dagtrip naar Marokko maken, Sevilla is fantástisch :+: , bezoek aan een bodega (Tio Pepe), spaanse rijxchool... Zou zo weer gaan!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:21

Ierland is ook wel mogelijk voor dat geld. Als je op tijd boekt, vlieg je voor niet al teveel geld naar Dublin. Leuke stad voor een korte vakantie en vanuit Dublin heb je allerlei dagtrips Ierland in en dat is zeker de moeite waard. Je zou ook met openbaar vervoer door Ierland kunnen trekken. Ook erg leuk en mooi.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:31

Ik ben vorig jaar 2 weken naar Schotland geweest. Fantastisch land! Maar wij waren voor 2 weken rondreis al 845 euro pp kwijt en dat was dan de overtocht (incl auto) van IJmuiden naar New Castle en de overnachtingen in B&B's... dus dat wordt wel echt boven budget dan.

Deze reis hebben wij gedaan:
http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/sch ... /kirsty_bb

Voor een 10 daagse rondreis ben je dan ongeveer 650 euro kwijt (in juli / augustus)
http://www.buroscanbrit.nl/vakantie/sch ... veheart_bb

Op die site staan nog wel meer reizen, misschien de moeite waard om te bekijken.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 11:36

Transavia vliegt op Split en vanaf daar zou je met de bus naar Dubrovnik kunnen. Ik heb dat afgelopen zomer gedaan en had toen een vrij goedkope vlucht gevonden.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 01:00

Valencia vond ik ook erg leuk!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:58

K heb een half jaar in Noorwegen gewoond :+:

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:45

Ook al hebben jullie niets met Duitsland: met de auto richting Hamburg. Daar een paar nachtjes blijven en dan door naar Kopenhagen. Tussendoor ook nog genoeg moois te vinden en beide steden zijn echt fantastisch. Hamburg is een mooie stad met zowel historie, cultuur en en een hele prettige sfeer. Er zit een prachtig hostel (is gewoon een hotel) met super hippe inrichting in de wijk St. paulie.

Kopenhagen is een stad, maar voelt bijna als een dorp. In de ochtend lekker ontbijten in een cafeetje en dan lekker de stad in: genoeg te ontdekken. Natuurlijk in de avond een keer naar Tivoli en overdag naar Newhavn en christiania! Heb ook hier een heerlijk hotel gehad, net nieuw, niet te duur en dicht bij het centrum.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:35

Slovenië is ook een mooi land, met afwisselend landschap en Ljubljana is een ontzettend leuke stad.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:42

Talinn in Estland! Vanuit daar kan je ook met de boot naar Helsinki! :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:44

Athene of Istanbul, vooral cultuur en lekker eten. Gecombineerd met mooi weer, lekker terrasje pakken tussendoor of lekker zonnen en zwemmen een dagje.
Schotland is erg mooi, vorig jaar is een vriendin een week op de motor geweest voor een roadtrip, helaas de hele week regen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:57

Als je naar Portugal gaat zou ik een rondrit maken of in elk geval niet het noorden vergeten. Porto, Braga, Guimarães (goed en goedkoop te bereiken met de trein vanuit Porto) zijn zeker een bezoek waard. In Guimarães kun je ook nog de berg op (Penha) met de bus (goedkoop) of de kabelbaan, echt een must see.

Coimbra is ook erg mooi en daar weet ik wel een leuk piepklein hotelletje van een nederlandse.

Zelf zit ik nu in het zuiden.

Lissabon is leuk voor twee dagen, zelf voel ik me daar totaal niet op mijn gemak door het gespuis aan bedelaars en zakkenrollers, maar als je zo´n hop on hop off toer doet, kun je alle mooie plekken bezichtigen .

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:33

Portugal is zeker een aanrader...o.a. de steden Porto, Lissabon, Coimbra en Viseu zijn zeker de moeite waard!! en verder is er natuurlijk ook nog een heleboel te zien en te doen.

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:35

Roemenië (Brasov) veel cultuur, lekker goedkoop en genoeg te doen.