Ervaring met AirBnB?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Re: Ervaring met AirBnB?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:08

Hier ook alleen maar goede ervaringen in New York, Rusland, China en Zweden! :)

Superleuke prijzen voor bijzondere ervaringen!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:28

Voor de komende zomervakantie aan de westkust in de VS voir het eerst via Airbnb geboekt in Portland, nappa en San Francisco. De andere overnachtingen gaan we kamperen met een tentje. Kreeg direct aardige berichtjes van de verhuurders. Ben heel benieuwd.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:28

Airbnb zelf is betrouwbaar, maar je moet wel heel goed opletten!
Ik was samen met mijn beste vriendin op zoek naar vaste woonruimte en zijn tegen veel oplichters aangelopen via Airbnb. We zijn er gelukkig nooit ingetuind. Nu hebben we via via iets gevonden.

Je moet opletten dat de woonruimte ook écht op Airbnb staat en je niet via een link van een andere site bij een Airbnb look-a-like site terecht komt. Voor het overboeken gebruiken ze ook vaak links die lijken alsof het via Airbnb gaat, maar waar het geld rechtstreeks naar de oplichters gaat. Altijd dus even checken of het echt via Airbnb gaat en het geen valse website is.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:01

Diverse ervaringen met AirBnB, allemaal in Australië en eigenlijk allemaal positief. Wij doen niet anders meer, tenzij we kamperen.
Onze ervaring is verder dat de prijs meestal redelijk weergeeft hoeveel luxe je kunt verwachten. En idd, lees de recensies!

Een hele goedkope overnachting bleek in een stokoude caravan in de achtertuin te zijn (in de advertentie stond overigens duidelijk dat het om een caravan ging, alleen niet dat deze met de first fleet meegekomen was _O- ) en de douche was bij die mensen in hun huis wat nog maar half afgebouwd was. Maar hey, voor $30 voor 2 personen kun je niet te kritisch zijn :+ We moesten ook smorgens even een hond vangen voor we weggingen, all part of the adventure.

Vwb annuleringen hebben wij 1x gehad dat de verhuurder annuleerde. Maar dat was echt iets van 2 mnd vantevoren dus hadden we snel wat anders gevonden.

Ik denk dat je je vooral moet afvragen wat je van een accomodatie wilt; het is geen hotel natuurlijk en je hebt (vaak) wat minder privacy omdat je toch bij iemand in huis zit. Wij vinden het meestal wel gezellig :+

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:48

Ik heb afgelopen september in Japan bijna alleen maar Airbnb's gehad. Geweldig! Zowel hostelachtige dingen met gedeeld toilet als complete appartementen.
Door Airbnb werd onze reis betaalbaar en je krijgt zo veel verschillende dingen te zien.
Alles was bij ons schoon en netjes.

Wij kregen wel een annulering 1 week vantevoren, maar kregen van Airbnb extra budget als excuus en vergelijkbare accomodaties in de buurt zodat we snel een vervanging konden boeken.

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:00

Hier ook tot nu toe goede ervaringen met AirBnB gehad! Ik ben tot nu toe in Parijs, Jeruzalem en Noorwegen geweest hiermee en dat beviel allemaal erg goed. Van de zomer maken we een roadtrip naar Porto en we hebben alleen maar airbnb's geboekt, dus ben erg benieuwd hoe dat uit gaat pakken!

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:06

Wij hebben van de zomer met 7 vriendinnen een appartement geboekt in Budapest. Alles is perfect verlopen, heerlijk appartement op een toplocatie voor weinig geld! :)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:08

Mijn vriend en ik hebben afgelopen september een camper gehuurd via airbnb! Met deze camper hebben wij 12 dagen langs de Kroatische kust getoerd. Dit is ons super goed bevallen. :-)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:15

Oo, ik ga dit topic even volgen! Wij zijn van plan om met 6 vrienden een roadtrip door Noorwegen te maken, en dan het liefst via airbnb accommodatie te regelen :)