Wie gaat er dit jaar naar Gran Canaria?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: Wie gaat er dit jaar naar Gran Canaria?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:07

Je moet ook niet in de winkelcentra eten. Daar hebben ze enkel het doel zo snel mogelijk en zo veel mogelijk mensen te laten eten. Vandaar ook die irritante proppers die je continu lastig vallen. En veel afrikanen die je tijdens het eten van alles aan proberen te smeren.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:11

Huurauto is zeker aan te raden. Een rondje eiland is wel een lange zit. Vooral de westkant is langdradig.
Ook leuk: wandeling naar Roque Nublo. Dan heb je uitzicht over het grootste deel van het inland.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:36

Wij hebben in het winkelcentra (boven) in Puerto Rico echt ontzettend lekker gegeten, geweldige mensen ook. Enige restaurant waar we 2/3x heen zijn geweest. Die restaurantjes zijn inderdaad zeldzaam, maar ze zijn er zeker wel. Was een Mexicaan geloof ik, grill/steak.
Maspalomas hebben wij niet lekker gegeten.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 20:19

Zo veel informatieve reacties zijn er bij gekomen. :D

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:07

Ik reageer maar even hier, anders moet er een nieuw topic komen

Ik ga deze zomer 2 maanden op Gran Canaria werken in HD Parque Cristobal. Iemand hier al is geweest? :)

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:35

Leuke tips hier!
Mijn vriend en ik gaan dit jaar naar Escorial, hebben afgelopen week geboekt dus de voorpret kan beginnen!
Jij nog leuke tips TS wat betreft do's en dont's in de directe omgeving van het hotel?
Zijn sowieso wel van plan om een auto te huren en zelf wat te gaan touren :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 13:46

Hoi hoi, :)

Wat leuk dat je naar hotel Escorial gaat het is écht een fantastisch hotel ik heb tot op heden nog geen betere hotel weer gehad. Eigenlijk wilde ik dit jaar unaniem weer terug naar Escorial maar mijn vriend wou wel een keer iets anders, nouja ook prima dan.. :)

Als je uit de bus stapt vanuit het vliegveld heb je echt even iets van éh is dit het hotel?? Maar wanneer je binnen bent heb je gelijk marmeren stenen en een en al luxe! :D Bij de balie kan je dan inchecken en krijg je je kamer aangewezen. :)

De service in het hotel is echt geweldig ze helpen je overal mee en zijn heel erg spontaan. Als je all in heb krijg je een polsbandje zodat je ook alles kunt pakken waar je zin in hebt. :) Zo'n polsbandje is heel erg handig want als je de boulevard op loopt en ze willen je weer een eet tent in lokken hoef je alleen maar je arm in de lucht te steken en soms doen ze al geen eens de moeite. :D

Het buiten zwembad is was aan de kleine kant maar ik heb mij daar eigenlijk niet zo aan kunnen storen, ik zwem eigenlijk bijna niet hahah. Binnen heb je een heel mooi wellness gedeelte aan de linker kant voor mensen met badpak aan de rechterkant voor mensen die naakt willen.

Achter het hotel is een mooi grasveld met allemaal palmbomen en diverse bubbelbaden écht heerlijk! :D

Boven op het dakterras wat uit kijkt op de oceaan heb je hangmatten en ook een bubbelbad wat ook een heerlijk gevoel geeft, ook heb je op het dakterras weer een naakt gedeelte. :)

Het eten is fantastisch en heel erg gevarieerd elke dag is er weer een ander thema wat betreft eten, tussen door kun je pizza ijs en taart eten en nog meer kleine dingetjes echt heel erg lekker allemaal.. :) Drinken kun je ook gewoon de hele dag door nemen ook alcoholische dranken.

Ook kan je bij de receptie wat overigens erg makkelijk gaat excursies boeken.

De kamers zijn erg netjes onderhouden fijne bedden, alleen wel uit kijken dat als je naar het midden heen rolt je niet tussen de 2 bedden in valt er zitten namelijk wieltjes onder het bed, ik heb dit zelf mee gemaakt hahah.

Als ik jullie was zou ik er wel bij melden dat je een kamer met zee zicht wilt aan de andere kant heb je namelijk zicht op de bergen met een weg er onder langs wat best wel voor de nodige herrie zorgt, ik heb mij er zelf niet zo aan kunnen storen, maar ik kan mij wel voorstellen dat er mensen zijn die dit als vervelend ervaren.

Als je nog meer vragen hebt hoor ik ze wel. :)

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:57

Dankje voor je uitgebreide reactie!! :)

Goede voorbereiding, dan hoeven we inderdaad niet te schrikken als we voor het hotel staan..
Ik had de reacties op Zoover gelezen en die waren over het algemeen ook erg positief! Als is het fijn om ze van iemand persoonlijk te horen.
Je hebt er natuurlijk altijd mensen bij die naar mijn idee nooit tevreden zijn... Zo was er iemand aan het klagen dat je tussen 15.00 en 18.00 niet kon eten, nou echt schan-da-lig hoor, denk dat ik wel genoeg voedsel binnen ga krijgen die vakantie ;)
Al met al erg goede tips, zal ze zeker in gedachten houden.

Ik heb er zin in :D:D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 23:01

Ik zou niet weten of je tussen die tijden wel of niet kan eten, als het zo dramatisch was had ik het wel onthouden! :P

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:57

Grappig, ik ben vorig jaar ook naar hotel Escorial geweest :+

Mooi hotel idd. Het eten vonden wij alleen helemaal niks :') Zo zie je maar weer hoe de ervaringen verschillen. Ontbijt was wel top, maar avondeten stuk minder.
Helaas was het eten overal waar wij geweest zijn niet goed, dus we hebben alsnog wel 3 keer in t hotel gegeten.
Alleen aan het strand daar hoog op de boulevard zeg maar hebben we een keer lekker gegeten.

Het hotel was prachtig en het strand was dichtbij.
Het wellness center was ook super.

maar ik heb alleen een mini dakterras gezien? En daar waren geen hangmatten.
Het grasveld met palmbomen en bubbelbaden heb ik ook gemist blijkbaar :+
Het zwembad was inderdaad niet erg groot, maar heb van een paar andere hotels in de buurt ook zwembaden gezien en die waren even klein of kleiner.
En in het wellness center heb je ook 2 zwembaden.

De 'shopping centers' waren bijna alleen maar souvenir winkels die allemaal hetzelfde verkochten. Dat viel wel een beetje tegen.

Zolang de zon schijnt en je tevreden bent met bij het zwembad zitten of op het strand liggen dan is het super.

Wij hadden trouwens een kamer met uitzicht op het parkeerterrein, en links de weg en de bergen. Geen last gehad van geluidsoverlast.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:03

Wij gaan aankomende zomer weer heerlijk, heerlijk relaxt eiland, wij zitten altijd op de Playa des Ingles, komen er al 20 jaar, meestal in de buurt van de Jumbo. De Kasbah en de Cita zijn ook leuke winkelcentra, meestal gaan we wel een dagje naar Las Palmas om te shoppen, t is vooral lekker relaxen daar, je hebt er ook een cowboydorp Sioux city en een Papagaaienpark, maar dat zijn echt attrakties voor kleine kinderen naar mn idee, wel leuk om eens gezien te hebben. Een jeepsafari is wel een aanrader.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 18:01

Wij vonden het eten juist erg goed en wij zijn ook nog eens horeca mensen dus wat dat betreft best pietluttig.. :+

De bubbelbaden vond je aan de achterzijde naast de tennisbaan daar waren er 3 of 4.. :)
Oke, wij zaten echt aan de achterzijde van het hotel dus echt aan de straat kant..
Boven op het dakterras hadden ze een stuk op 4 hangmatten en ook nog weer een bubbelbad met uitzicht op de oceaan. :)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:42

Haha ja dan zou je zeggen dat je ook wel kritisch bent inderdaad :D Ach ja misschien zijn wij wel kieskeurig.
Wij waren trouwens buiten het hoogseizoen, misschien scheelt dat? Maar we vonden het erg veel hetzelfde, weinig variatie.

Oke richting de tennisbanen zijn we inderdaad niet geweest :)

Bubbelbad met uitzicht op oceaan heb ik wel gezien, helaas niet ingeweest want hij zat telkens al vol :P

Ben je ook het gebergte in geweest? Wij hadden 1 dag een auto gehuurd en zijn toen de natuur in geweest. Was heel mooi!

Libbylove ik kan het zeker aanraden om dat ook een keertje te doen. Maar zo te lezen was je dat ook al van plan!
En dicht bij het hotel, waar je naar het strand kan, zit een boulevard met een aantal restaurantjes, en dan moet je naar de bovenste verdieping gaan zeg maar (wat gelijk is met de straat), daar heb je een paar tentjes met lekker/acceptabel eten en heel lekkere taart in verschillende soorten. Je krijgt hele grote stukken :D
Als je daar s middags gaat eten krijg je een menukaart met pasta's enzo maar als je even vraagt dan hebben ze ook een kaart met broodjes en tosti's. Daar komen ze alleen uit zichzelf meestal niet mee.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 22:42

Wij zaten wel in het hoogseizoen dus wellicht dat het inderdaad daar mee te maken heeft. :) Dat bubbelbad op het dakterras is inderdaad geliefd heb er ook maar een keer gebruik van gemaakt helaas.

Even over de hangmat, ik keek net op Zoover en daar zag ik ze inderdaad ook niet, misschien is dat iets geweest voor korte duur. :)

Wij hebben een jeepsafari gedaan en dat was geweldig mooi, je gaat dan ook offroad en je bent dan echt helemaal zwart van het stof, gelukkig stoppen ze bij een beekje waar je je kan wassen. :)

Tijdens de jeepsafari houd je pauze bij een kamelen boerderij waar je gaat eten en door de 'woestijn' een tocht kunt maken op een kameel!

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:01

Niemand verder meer die nog naar Gran Canaria gaat? :)
Ik hoef nog maar een maandje te wachten en dan is het zo ver, zin in!!!!
Op ons lijstje staan nu
- Spirit of the sea, Dolphin and Whale watching
- Palmitos Park
- Aqualand, lekker spelen :+
- Tripje naar Puerto de Mogan
- Tripje naar Las Palmas (zelf met de auto)
- Yumbo plein

Stel dat er in de buurt minder te doen is huren we sowieso nog een auto en gaan we zelf het eiland nog bekijken, meestal wisselen we een dagje actief af met een dagje strand of zwembad. Paardrijden lijkt me ook heel leuk maar vind het erg duur en mijn vriend is helaas allergisch...
Hebben jullie verder nog tips waar we naartoe zouden kunnen? :)
Ik kan niet wachten *\o/*

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:42

Ik ga naar Gran Canaria!

Naar Playa del Inglés in hotel Barceló Margaritas.
Ben erg benieuwd, ben er zelf nog nooit geweest maar het lijkt me altijd wel erg mooi. Vertrek 23 juli voor 11 dagen all inclusive. :) hoop dat de all in goed te doen is.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 13:01

Wat leuk er is weer leven in dit topic! :D Wij zouden eigenlijk eind oktober naar Gran Canaria gaan maar gezien ik het ontslag heb genomen hebben wij de vakantie verzet naar 25 augustus, duurt nog even maar is in elk geval al een stuk dichter bij dan oktober!

Ik zou absoluut de jeepsafari aanraden, dit is écht ontzettend gaaf en de moeite meer dan 100% waard! :)

Bij de dolfijnen tocht (heb ik gedaan in Tenerife, walvissen en dolfijnen gezien) zou ik een tabletje innemen tegen zeeziekte of in elk geval mee nemen. In de Nederlandse wateren heb ik nooit ergens last van gehad maar man wat was ik toen ziek, het was erg mooi maar heb daar door niet maximaal kunnen genieten.

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:39

Wat fijn dat je het nog hebt kunnen verzetten!
Mijn vriend is ooit met zijn ex op die jeepsafari geweest, maar hij vond er geen klap aan :P (kan ook door haar komen natuurlijk haha)

Ik neem sowieso altijd tabletjes in, ben zeeziek maar ook in het vliegtuig heb ik ze nodig, dus deze staan al op het niet vergeten lijstje! Anders heb ik geen leuke vakantie :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 13:52

Hahah nee reisziekte is echt een no go op vakantie.

Oke misschien heeft je vriend wel een andere jeepsafari gehad dan mijn vriend en ik. :) Wij hadden in de middag een pauze waarbij we eten en drinken kregen en waar de mogelijkheid er was kameel te rijden. :+

Wij waren inderdaad heel blij dat we het konden verplaatsen, van het reisbureau uit ook zeer goed opgelost ze heeft echt voor ons gekeken bij welke datum we het minst hoefde bij te betalen. Uiteindelijk was deze reis 3 euro duurder en dan nog 27 euro administratie kosten dus voor 30 euro is dat absoluut de moeite waard! :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:21

Wat een stilte hier. Volgende week woensdag vliegen we naar Gran Canaria!! *\o/* (voor diegene die het niet in andere topics hebben gelezen :P wij hebben de vakantie van 8 augustus moeten annuleren, nu gaan we 2 juli al naar Escorial :D )

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:14

Ik heb gister geboekt om met een vriendin naar Gran Canaria te gaan! :D
We zitten in een appartement bij Duna Beach.
Wordt mijn eerste keer naar Gran Canaria dus ik ben zeer benieuwd! :))

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:25

c_esther schreef:
Ik reageer maar even hier, anders moet er een nieuw topic komen

Ik ga deze zomer 2 maanden op Gran Canaria werken in HD Parque Cristobal. Iemand hier al is geweest? :)

Yes! Me!
Geweldig park.
Heel netjes .goed eten. Goed en vriendelijk personeel.
Ben 5 x op GC geweest.
Park Cristobal was veruit de beste.

Ik vind het een geweldig eiland.
Wil er elk jaar wel heen :)

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:20

Wij zijn helaas alweer terug!! 15 geweldige dagen gehad en balen dat we alweer terug zijn.. Vrij veel dingen gedaan zoals ze dolfijnentocht, Puerto de Mógan, Palmitos Park, Aqualand, strandwandeling naar Maspalomas en natuurlijk voetbal gekeken bij Gran Chaparal. Echt een vakantie om nooit te vergeten :). Hotel Escorial was ook erg goed! Geen enkele dag voorbij laten gaan zonder lekkere cocktail, sagria of Baileys :)
Heel veel plezier voor de mensen die nog gaan!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 20:06

Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad Libbylove!
Zo te zien heb je inderdaad veel verschillende dingen gedaan :)
Heb je ook van het buffet gebruik gemaakt 's avonds? Wat vond je er van?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:23

Wij zijn vannacht weer thuis gekomen van Gran Canaria! een super week gehad!

Woensdag aangekomen, niet zo veel gedaan.

Donderdag lekker aan het strand gelegen (natuurlijk meteen verbrand, ondanks 2 keer smeren)

Vrijdag hebben we een auto gehuurd. We zijn toen als eerste naar Crocodrilo park geweest. Erg leuk, vet veel krokodillen daar en een krokodillen show gezien, we kregen ook de kans om een (kleine) krokodil te voelen, zeker een aanrader!
Toen zijn we nog naar een aantal plaatsen geweest zoals Telde, Firgas en nog een paar plaatsen, maar weet ik zo niet meer hoe dat heet.

Zaterdag hebben we niet zo veel gedaan, toen was het een dagje minder weer, veel bewolking en af en toe een beetje regen. 's avonds Nederlands elftal gekeken bij het Heineken Cafe.

Zondag zijn we naar Aqualand geweest, daar hebben we gezwommen met een zeeleeuw! echt een geweldige ervaring!.

Maandag zijn we met de Spirit of the sea weggeweest. Jeetje wat was de oceaan wild, die boot ging te keer! het duurde even voordat we de dolfijnen hadden gevonden. Dat was echt gaaf! Het was wel minder dat de helft van de mensen op de boot zeeziek waren :P Gelukkig hadden wij zelf er geen last van.

Dinsdag lekker aan het strand gelegen, en woensdag even aan het zwembad, daarna zijn we vetrokken.

Verder zijn we elke avond lekker wezen eten bij een restaurantje. Jeetje wat een stukken vlees krijg je daar zeg! een biefstuk was gewoon een complete maaltijd haha! :D
Het centrum van Yumbo zijn we trouwens ook even geweest, maar vond het daar niks aan. De boulevard vind ik veel leuker. Een aanrader is om lekker bij Roma te eten, zeer goed eten daar!
Hotel Escorial was verder prima, ontbijt was prima, fruit was helaas minder, miste dat wel. Bedden lagen lekker. Helaas deed onze airco het niet goed, hier werd niks aan gedaan. Gelukkig hadden we nog een ventilator en lieten we de balkondeur open staan, was verder prima uit te houden kwa warmte.