Voor het eerst alleen op reis.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: Voor het eerst alleen op reis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:50

Ik ben toen ik 19 jaar was alleen naar Japan gegaan. 14 uur in het vliegtuig gezeten :+
5 weken weg geweest van huis, geweldige ervaring. Echt, anderhalf uur in de trein zitten vliegt zo om en je zit daar sowieso op vaste stoel nummers dus je zit waarschijnlijk niet alleen. En dan voel ik me zelf ook veiliger als ik mensen om me heen zie zitten. Ik reis ook vaak met de trein naar vriendinnen aangezien ik in Limburg zit en zij vaak stukken verder en dan reis ik zelfs nog langer met de trein. Neem een goed boek mee! Gaat je tijd zo voorbij :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:26

Ik ging op mijn 11e altijd al met de trein van omgeving Den Haag naar Groningen. Niet het buitenland, maar wel een aardig eind. Soms met overstap.

Kwestie van gewoon goed voorbereiden.
Maar ik ga er toch vanuit dat je ouders ofzo je wel naar het station in Brussel brengen?? Zorgen dat je daar ruim op tijd aanwezig bent. That's all.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 09:15

Hoi bokkers,
Ik sta nu op het punt om te vertrekken naar de Eurostar *\o/* *\o/*

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:40

Veel plezier!! :D

Ik vloog op mijn 11de voor het eerst alleen, van Amsterdam naar Bristol in Engeland. Ik had pas één keer eerder gevlogen en nu meteen alleen. Ik werd op het vliegtuig gezet door mijn moeder en afgehaald door mijn opa en oma, maar na de security check mocht mijn moeder natuurlijk niet meer mee. Gezorgd dat we ruim op tijd op het vliegveld waren en mijn moeder heeft me precies verteld waar ik na de security heen moest. Maar Schiphol is heel groot, dus ik vond het behoorlijk spannend. Ik heb gewoon heel goed op alle borden gelet en ben meteen op zoek gegaan naar mijn gate, ook al had ik nog twee uur. Daar heb ik mijn kaartje laten zien en gevraagd of ik goed zat en hoe laat ik er dan moest zijn. Ze waren heel behulpzaam en toen het tijd was om te boarden zijn ze me komen halen en mocht ik als eerste instappen. Tijdens de vlucht hebben ze ook nog een paar keer gevraagd of het goed ging. Bristol airport is gelukkig heel klein, dus daar was het heel duidelijk waar ik heen moest. Alles is helemaal goed gegaan en na afloop voelde ik me heel stoer.
Toen ik 12 was ben ik met mijn grote broer van Denemarken naar Nederland gevlogen en toen ik 14 was met mijn kleine broertje van Zweden naar Nederland.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 10:33

Ik zit nu in de wachtzaal
Mijn mama mocht niet mee maar heb begeleiding (die geen nederlands kan |( )

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 10:39

Ik zit net in de Eurostar... Helemaal als eerste :P m'n vriendje heeft een herexamen en kan me dus geen gerust stellende woordjes smsen. Gelukkig heb ik genoeg muziek en een aantal spelletjes op m'n mobiel. Zelf zit ik hier met kriebels te bibberen op mijn benen maar dat zal wel overgaan

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:42

Komt wel goed hoor! Je zit al lekker in de trein, inderdaad muziekje en voor je het weet zie je je peter weer in londen!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:54

Als je in de goede trein zit, en dat neem ik wel aan, zo veel keus is er niet, dan ben je al half op weg. Zoals de engelsen zeggen: sit back and relax. Veel plezier!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 01:19

Net terug van hele dag Londen! Is toch moeilijk om zo over te schakelen naar het engels. Met m'n peter loopt alles dat stroef omdat hij zijn indisch accent heeft maar met mijn nicht kan ik hele gesprekken voeren. Altijd fijn :)