Zonvakantie 2014! waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Re: Zonvakantie 2014! waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:20

Hier hetzelfde luxeprobleem! :D

Ons oog is tot nu toe op Ibiza gevallen O:)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:54

Wij gaan 3 weken naar Bali :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:58

Ik denk dat wij dit jaar naar Malta gaan, het valt mij alleen op dat de hotels niet all incl zijn?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 13:59

Kir_Ples schreef:
Ik denk dat wij dit jaar naar Malta gaan, het valt mij alleen op dat de hotels niet all incl zijn?

Ik denk dat het bij ons ook Malta wordt, of we moeten nog een ander land tegenkomen wat ons aantrekt :).

Zou best kunnen, daar kijk ik niet naar, hoef alleen ontbijt te hebben :)

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:40

Maltha, daar ga ik ook eens naar kijken!
Mensen weleens op cyprus geweest?

CarlitaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 14:55

Toen ik je titel zag wilde ik meteen Tenerife typen, wat een heerlijk land is dat! :j
Zelf ook meerdere malen naar Barcelona geweest. Vind ik een leuke stad, de combi van het strand, de stad en de culturele dingen om te gaan bekijken vind ik erg leuk!

Ik ben wel eens in Cyprus geweest, langer geleden, maar van wat ik er nog van weet vond ik het daar wel prima. Echter hebben ik daar zelf niet veel ondernomen volgens mij, ja op het opstap gaan na dan. :+ Misschien mijn ouders wel, zal straks eens vragen!

Toch nog steeds wel de meest gave vakanties waren voor mij Brazilië en Mexico. Super excursies, heel veel te zien qua natuur en een erg ontspannen sfeer!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 15:06

Haha Tenerife ben ik dus al geweest :)

Cyprus weet ik niet zo goed, heb het idee dat daar minder te doen is dan bijvoorbeeld Malta.

Brazilië zal boven ons budget worden :+

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:14

Wij gaan eigenlijk altijd naar Turkije, verschillende plekken. We zijn tussendoor 1x naar Egypte geweest, de hotels zijn super maar wij zouden er niet terug gaan. Wij zijn ook naar Spanje geweest maar dit viel tegen in vergelijking met Turkije. Wij houden wel van relaxen en op het strand liggen. In Turkije krijg je toch veel luxe voor een betaalbare prijs. Ik zou zelf ook wel naar Aruba of Curacao willen, maar aangezien wij aan de schoolvakantie vastzitten is dat erg prijzig..

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:15

Ja Brazillie is voor ons ook boven budget, Mexico eigenlijk ook.
Tenerife ook al eens geweest. Ik vind het een nadeel dat er geen zandstrand is op Maltha....

Horseland93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:15

Niet echt een 'zon' vakantie, maar ik ga in feb op vakantie naar Maleisie *D

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:18

LiiNd_Y schreef:
Kroatie is mij net wat te duur...

Iemand eens in Cyprus geweest?

Heb je ook naar Novi Spa gekeken? Daar zijn wij geweest. Super luxe en qua prijs viel het ons mee.
Plitvice meren zijn in Kroatie ook echt een aanrader!
Ook in Kroatie geen zandstranden trouwens.

Wij zijn ook druk aan het kijken wat we dit jaar gaan doen. Tenerife zijn wij ook geweest, geweldig!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 15:21

x_Irisje_x schreef:
Ja Brazillie is voor ons ook boven budget, Mexico eigenlijk ook.
Tenerife ook al eens geweest. Ik vind het een nadeel dat er geen zandstrand is op Maltha....

Er zijn wel een aantal kleine zandstrandjes :j

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 15:24

berdien85 schreef:
LiiNd_Y schreef:
Kroatie is mij net wat te duur...

Iemand eens in Cyprus geweest?

Heb je ook naar Novi Spa gekeken? Daar zijn wij geweest. Super luxe en qua prijs viel het ons mee.
Plitvice meren zijn in Kroatie ook echt een aanrader!
Ook in Kroatie geen zandstranden trouwens.

Wij zijn ook druk aan het kijken wat we dit jaar gaan doen. Tenerife zijn wij ook geweest, geweldig!

Nova spa is met eigen vervoer nog boven de 1000 euro :n Ons budget is ongeveer 700 euro tot max 750

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:27

Wij zijn ook een keer naar Cyprus geweest, in Paphos. Dat is een heel leuk stadje, maar qua eiland vonden wij het niet heel bijzonder, maar wij zijn dan ook niet naar de hoofdstad of het Turkse deel geweest.

Ibiza is erg leuk. Het is er heel mooi en je hoeft niet bang te zijn dat daar te weinig te doen is.

Verder vallen veel Griekse eilanden erg bij ons in de smaak. Corfu vonden wij helemaal geweldig, dat is echt een heel mooi eiland. Rhodos was ook leuk, Rhodos stad is erg mooi (oude deel).

Afgelopen jaar zijn wij naar Gran Canaria geweest. Is wel weer een Canarische eiland (wij zijn ook naar Tenerife en Lanzarote geweest), maar weer heel anders. Vond het zelf erg leuk daar. Ons appartement was ook heel erg mooi.

Afgelopen jaar hebben wij ook naar Malta gekeken, maar konden geen leuk appartement vinden. Mijn moeder is er al eens heen geweest en vond het een heel interessant eiland.

Turkije vonden wij niks. We zijn een keer in Gumbet en Side geweest, maar Side was voor ons niks. Heel erg warm en echt bedoelt voor families die het hotel niet uit komen (zo voelde het voor ons dan). Daar moet je echt het 'type' vakantieganger voor zijn vind ik.

Verder vonden wij Marbella ook erg leuk, daar is ook altijd veel te zien. Ook Torremolinos vonden wij leuk, maar dat is wat meer boulevard en uitgaan zegmaar :)) Wel leuk winkelen daar. Wij hadden toen een villaatje in de bergen. Was echt prachtig maar niet geschrikt als je met 3 man bent en je graag een keer snel heen en weer wilt rijden naar de stad (zaten in Nerja toen, is niet echt bijzonder daar).

Nu weet ik niet echt wat je met "veel dingen te doen" bedoelt, maar onze vakantie bestaat eigenlijk uit zwemmen, rondrijden met de auto en naar wat stadjes en bezienswaardigheden gaan.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:32

LiiNd_Y schreef:
Nova spa is met eigen vervoer nog boven de 1000 euro :n Ons budget is ongeveer 700 euro tot max 750

Jammer! Ach keus genoeg!

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:00

x_Irisje_x schreef:
Hier hetzelfde dilemma.... Bijna alle canarische eilanden al gehad. Zat zelf te denken aan turkije....

Weleens in Turkije geweest? Ik ben al een stuk of 10/12x geweest. Vorig jaar ben ik naar een super hotel geweest. Waar houden jullie van?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:01

Patty91 schreef:
x_Irisje_x schreef:
Hier hetzelfde dilemma.... Bijna alle canarische eilanden al gehad. Zat zelf te denken aan turkije....

Weleens in Turkije geweest? Ik ben al een stuk of 10/12x geweest. Vorig jaar ben ik naar een super hotel geweest. Waar houden jullie van?

Even nieuwsgierig, wat is daar allemaal te doen?

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:04

berdien85 schreef:
Even nieuwsgierig, wat is daar allemaal te doen?

In Turkije kun je ook veel dingen ondernemen en bekijken. Nu hebben wij dat de eerste jaren al gehad dus wij gaan eigenlijk altijd voor het zwemmen/relaxen en af en toe is naar de winkels en een excursie doen. Eigenlijk altijd all inclusive, daar moet je natuurlijk wel van houden.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:30

Oke, ja dat maakt ons niet zoveel uit.. Als je maar wat dingen kunt doen.

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:41

berdien85 schreef:
Oke, ja dat maakt ons niet zoveel uit.. Als je maar wat dingen kunt doen.

Oké, je kunt op jeepsafari, boottochten, raften, grotten excursies, quad safari, historische gebouwen bekijken, naar de watervallen, naar de echte Turkse markt, etc. Alle plaatsjes hebben wel leuke dingen.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 16:42

Dat is een heleboel, bedankt!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 18:15

wat zijn ze van Arke vieze naaiers zeg! Staat er een mooi bedragje, klik je erop dat je wilt boeken, staat er een heel ander bedrag! Betaal je gewoon 60 euro per persoon meer!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:14

Patty91 schreef:
x_Irisje_x schreef:

Ik ben toen ik 18 was in Marmaris geweest.

Vriend wil graag zon, zee, strand,zwembad en goed eten haha.
Ik wil toch ook wel graag wat moois zien :)! Maar ben eigenlijk niet zo bekend met Turkije

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:20

Ik moet bekennen dat ik juist fan ben van hun site :+ Daar kan je mooi je datum invullen en dan komt de prijs al gelijk in dat overzicht te staan, weet je wel waar je ongeveer aan toe bent. En ik moet zeggen dat ik ook nog niet anders heb meegemaakt.

Gran Canaria is heel leuk, maar er is niet heel erg veel te zien. Ik ben nu net een week thuis van de derde keer naar dit eiland, het was heerlijk. Je hebt er hele leuke plaatsjes, Puerto Rico is wat kleinschaliger dan Playa del Ingles en erg gezellig. Afgelopen keer zaten we in Playa del Ingles en dat was ook hartstikke leuk, maar dat is wat groter en ouder. Daarnaast is Puerto Rico ook in de winter altijd wat warmer, maar dat maakt nu niet zo veel uit. En een voordeel van de Canarische eilanden is natuurlijk dat het er niet extreem heet is! Maar je moet er niet heen gaan als je elke dag allemaal dingen wilt gaan bekijken ofzo. Wij zijn 1 dag met de auto over het eiland heengereden en op plekken gestopt, dat is hartstikke leuk maar dan heb je ook alles wel een beetje gezien. Natuurlijk kan je nog wel een dag naar Maspalomas of de hoofdstad Las Palmas, en je hebt ook nog wat dierenparken. Dus Gran Canaria (en de andere eilanden) zijn sowieso wel hele lekkere bestemmingen voor een fijne zonvakantie :)

Afgelopen zomer ben ik nog in Cyprus geweest, zaten in Paphos. Ik vond Cyprus heel leuk; aardige mensen, niet duur en in Paphos is ook aardig wat te zien. In Paphos heb je leuke winkeltjes, maar je hebt ook prachtige overblijfselen uit de Griekse Oudheid. We hebben alleen in dat park met die overblijfselen al een dag gelopen. We zijn niet naar het Turkse gedeelte geweest, dus dat weet ik niet. Maar je hebt sowieso een hoop dingen die je daar kan bekijken, ook veel uit de oudheid.

En ik ben sowieso fan van Turkije :D Heerlijk. Hartstikke leuke mensen en er is ook veel te doen qua excursies e.d. We zijn nu 12 keer in Turkije geweest en dan vooral rond Alanya en een paar keer rond Marmaris. In Alanya en Antalya zijn sowieso veel dingen te zien, dat zijn best grote plaatsen. Maar ook de kleinere plaatsen hebben genoeg te bieden. Konakli bijvoorbeeld is een erg gezellig dorpje. Dit jaar gaan we voor het eerst naar Side, maar daar hoor ik ook goede verhalen over. Ook qua bezienswaardigheden, Side moet een mooi historisch centrum hebben met allemaal overblijfselen uit de oudheid. In Alanya heb je dat overigens ook. Daarnaast valt er sowieso een hoop te doen in Turkije en de excursies zijn daar over het algemeen ook hartstikke leuk. Wij hebben ook altijd geboekt bij een excursiekantoor gewoon in een stadje, dus niet bij je toeroperator, en dat was ook altijd top geregeld en was de helft goedkoper. Verder moet Manavgat ook een heel leuk plaatsje zijn en daar gaan ook allemaal excursies heen, aangezien je daar hele mooie watervallen moet hebben. Ook kost het niks als je naar een ander plaatsje wilt; taxi's zijn goedkoop (wel van tevoren een prijs afspreken) en de busverbindingen (de dolmus) zijn ook goed en spotgoedkoop. En het is ook zeker een aanrader om dan eens naar de plaatselijke markt te gaan. Dus Turkije is ook absoluut de moeite waard'

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:20

x_Irisje_x schreef:
Vriend wil graag zon, zee, strand,zwembad en goed eten haha.
Ik wil toch ook wel graag wat moois zien :)! Maar ben eigenlijk niet zo bekend met Turkije

Wij willen eigenlijk niks anders meer, als we wat anders doen dan valt het tegen. Wij zitten nu meer in het dilemma, welke plaats en welk hotel, ze zijn nl. (bijna) allemaal zo goed.

Waarom kijk je niet op wat sites over Turkije?