Costa rica

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Anouck

Re: Costa rica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:49

Hoi Kamy,

Dank voor je reactie :)
Ik zag in het programma 3 op reis dat ze ook overnachten in Puerto Viejo en dat zag er erg leuk uit.
Heb inderdaad in m'n planning staan puerto viejo of cahuita. Jij zou dus Cahuita aanraden.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:29

Het is inmiddels al wel wat jaren geleden dat wij er waren ;) Wij deden toen een georganiseerde rondreis. En men zei dat pv de Limon niet echt heel veilig was. We zijn er wel gestopt, en we hebben er vrije tijd gehad om er rond te kijken (je bent er toch, dan wil je ook wel wat van het echte leven zien). Daarna doorgereden naar Cahuita. Dat is gewoon weer iets heel anders. Houten huisjes in vrolijke kleuren. Beetje een surfdorp in de Cariben. Restaurantjes, barretjes en je kan meteen te voet het park in.
Maar goed, dat was onze ervaring destijds! Dat zeg ik er wel bij. Zoveel verschillende mensen en smaken, en het is alweer even geleden (geloof dat het 2006 was....). Wij hadden een hotelletje aan de rand van Cahuita.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:30

Puerto Viejo de Talamanca zijn wij niet geweest, daar kan ik niks van zeggen...

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:31

Ik denk dat jij een andere bedoeld, dan ik met pv de limon. Limon kun je gerust overslaan ;)

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:59

Cahuita klinkt als gezellig, ik denk dat het dan cahuita wordt...
Trouwens als ik op google zoek naar PV de Talamanca krijg ik de zelfde resultaten als PV de Limon

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:00

Inderdaad.... Dat zie ik nu ook... Is Puerto Viejo dan een plaats op zichzelf?
Naja, ik wil je niet beinvloeden! Limon de stad was in ieder geval niet de moeite waard om daar te overnachten als je het mij vraagt. Cahuita wel. Misschien dat daar langs de kuststreek wel mooie plekken liggen? Als je bij google afbeeldingen kijkt in ieder geval wel ;)
http://www.cahuita.cr/

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 17:09

Super mooi ja! Nee limon staat niet op de planning...

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:27

Vanaf volgende wk weer Costa Rica in 3 op reis! Met Katja Schuurman, weet niet of dat een herhaling is....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:25

Tortuguero was voor mij het hoogtepunt, ook het eerste waar we naar toe gingen in onze rondreis. Tortuguero is alleen via water of lucht te bereiken, vandaar dat je van te voren moet boeken, dan regelt de lodge meeste kans het vervoer over water. Wij waren er eind september, geweldig om de schildpadden eieren zien leggen. Ook het regenwoud daar heeft veel te bieden. Alleen op onze lodge zelf al zoveel kunnen zien aan flora en fauna!

Wij hebben de reis overigens als groepsreis gedaan in 2010 met Baobab, was een rondreis Costa Rica/Nicaragua/Panama van 23 dagen. Prachtige reis, alleen vooral te wijten aan de landen, niet aan de reisorganisatie. :+ Ik zou er in ieder geval zo weer naar toe willen! Qua regenwouden ook, jaar later in Maleisisch Borneo in het regenwoud geweest, maar dat valt gewoon tegen met de regenwouden daar.