Ik heb ook heel lang vliegangst gehad, ben er nu zo goed als overheen. Mijn tip is eigenlijk.. gewoon doen. Uiteindelijk merkte ik dat er eigenlijk bar weinig gebeurt. Ik vind het landen en opstijgen nog wel altijd een naar moment, maar heb inmiddels zo vaak en zo lang in vliegtuigen gezeten dat ik het meeste nu wel kan hebben. En, het vliegen volgt vaak op door een mooie beloning, namelijk die fijne vakantie waar je al zo lang naar uit had gekeken
.
Edit: Ik zit overigens ALTIJD naast het raam. Ik word heel rustig van uit het raam kijken. Dit heb ik bv ook in de bus.. Het geeft me ook afleiding van het feit dat ik eigenlijk in een 'kleine' ruimte zit. Ik ben namelijk licht claustrofobisch.
Nog een edit
, ik heb overigens maar 2x met bekenden naar een bestemming gevlogen, dat waren mijn eerste 2x vliegen. Verder heb ik altijd alleen in het vliegtuig gezeten. Vaak knopen mensen naast je dan een gesprek aan. En ik heb echt een aantal hele aardige mensen gehad die me hielpen met afleiding zoeken tijdens de turbulentie etc.