Zuid/west Engeland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:59

Wat leuk een topic over Zuid-Engeland! Wij willen er deze zomer (eind juni) ook naar toe, met eigen auto.

We zitten te denken om van Duinkerke naar Dover te gaan,
dan in/in de buurt van Dover 1 overnachting te doen.

Dan richting New Forest gebied en daar een cottage of hotel te nemen voor ongeveer 4 nachten.
Na deze 4 nachten weer verder, om daar dan ook weer 4 nachten te blijven. (Nog niet echt een locatie bedacht, misschien verder zuid-westen).
En daarna weer richting Dover (overnachting) om vanuit daar weer de boot de nemen.

Ik ga dit topic even doorspitten en alle plaatsjes eens opzoeken op internet. Een lijstje maken van leuke, mooie plekken.
Mocht er nog iemand iets weten (cottage of hotel) of een mooie plaats weten (mooi dorpje/natuur), dan hou ik mij aanbevolen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 11:10

Samo schreef:
Wat leuk een topic over Zuid-Engeland! Wij willen er deze zomer (eind juni) ook naar toe, met eigen auto.

Dan richting New Forest gebied en daar een cottage of hotel te nemen voor ongeveer 4 nachten.
Na deze 4 nachten weer verder, om daar dan ook weer 4 nachten te blijven. (Nog niet echt een locatie bedacht, misschien verder zuid-westen).
En daarna weer richting Dover (overnachting) om vanuit daar weer de boot de nemen.

Ik ga dit topic even doorspitten en alle plaatsjes eens opzoeken op internet. Een lijstje maken van leuke, mooie plekken.
Mocht er nog iemand iets weten (cottage of hotel) of een mooie plaats weten (mooi dorpje/natuur), dan hou ik mij aanbevolen!

Ik zou even verder doorrijden vanuit Dover. Niet alleen goedkoper overnachten, meer keuze en mooiere lokaties ook.

Wil je echt genieten van GB, laat de M20 en M25 dan voor wat ze zijn, ga er bij Ashford vanaf en steek via de A28 en de A262 dwars onder Londen door. Keuze uit B&B en hotel per strekkende meter; reserveren is niet nodig.

Berdien

Re: Zuid/west Engeland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:11

Ik ben zo'n 2,5 jaar geleden in deze regio op vakantie geweest, een rondreis. Was heeeerlijk. Schitterende omgeving en zoveel leuke dingen te zien! Eden Project moet je echt heen. Ik was wat sceptisch maar het is zo verschrikkelijk leuk en positief! Heel bijzonder :j Verder heb je de meeste dingen die ik je wilde aanraden er al op staan. Veel plezier!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:17

Berdien schreef:
Ik ben zo'n 2,5 jaar geleden in deze regio op vakantie geweest, een rondreis. Was heeeerlijk. Schitterende omgeving en zoveel leuke dingen te zien! Eden Project moet je echt heen. Ik was wat sceptisch maar het is zo verschrikkelijk leuk en positief! Heel bijzonder :j Verder heb je de meeste dingen die ik je wilde aanraden er al op staan. Veel plezier!

:D :D
En, wanneer ga je terug?

Komend voorjaar ga ik weer op stand, op een herenboerderij met een manege op loopafstand en een paar leuke greenlanes ernaast.
Zelfs de beurs is dit jaar op stand, op het terrein van een kasteel in de buurt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:22

Als het kan dit jaar nog :D Maar met Londen een goede maand geleden, waarschijnlijk weer in het najaar en mogelijk nog Marokko... de centjes zijn een keer op... -O-

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:26

Samo schreef:

Als je nog een B&B zoekt in Dover weet ik nog wel een leuke.
Hele lieve,aardige mensen :j

Mijn man is er een aantal jaren geweest met de mini en wat vrienden.
Ze kwamen maar 1x per jaar,maar ze wisten precies wie je was....erg attent!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:25

Berdien schreef:
Als het kan dit jaar nog :D Maar met Londen een goede maand geleden, waarschijnlijk weer in het najaar en mogelijk nog Marokko... de centjes zijn een keer op... -O-

Keuzes, keuzes, keuzes...... :D

Overigens, als je erg ver naar het westen gaat, zeg maar voorbij Bristol, dan kun je beter via Rotterdam-Hull reizen. De kosten van de overtocht wegen op tegen de tijdswinst en de mindere km. Google er maar eens op......

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:28

Dank je voor alle tips! Zo snel ook al :-) leuk! Ik ga het allemaal eens opzoeken :-)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:42

Szan schreef:
Had al met de zoekfunctie gezocht naar een topic over Engeland, maar ik kon niets vinden.
Maar misschien zijn er meer mensen die deze regio gaan bezoeken dit jaar, en is het leuk om ideeën uit te wisselen en te brainstormen? :D

Mijn vriend en ik waren al weken aan het piekeren over onze vakantie voor komend jaar. Ik wilde alleen naar een bestemming die ik nog niet kende, maar door een beperkt budget en beperkte tijd (2, max. 3 weken) viel al een hoop af. Uiteindelijk hebben we in Europa alles naast elkaar gelegd en viel gisteren ineens het kwartje: we gaan interrailen/backpacken in zuid/west Engeland :D Ik ben al heel vaak in de UK geweest, maar nog nooit in die regio. Ik ging meestal naar Schotland en midden-UK, en steden als Edinburgh, Glasgow, Bristol, Londen, Bath, Cambridge, etc. Dus dit is voor mij toch een beetje nieuw :j

We hebben al een lijstje gemaakt van dingen die we willen zien, maar weten dat dit niet helemaal haalbaar is. We moeten nog een route uittekenen en kijken wat er qua tijd, afstanden en geld mogelijk is. Maar je moet ergens beginnen met dromen :D

- Dartmoor national park
- Stonehenge
- Lands end (St Ives, Penzance, Mousehole)
- Totnes
- Plymouth
- Londen (eind van de reis, 1-2 dagen voor vertrek naar Nederland)
- New Forest national park???
- Bournemouth/Poole/Swanage???

Hebben jullie ervaring met deze plekken, of zo'n reis? :D
We hebben al een reisgids met adresjes besteld, maar tips over leuke hostels en B&B's (tegen een vriendelijk budget) zijn ook welkom.

Zijn er misschien meer Bokkers die ook deze regio opzoeken dit jaar?

Ik ben 2 jaar geleden in deze regio geweest. Dartmoor is zeker mooi om te bezoeken.
Lands end is erg toeristisch en niet zo mooi. De naam klinkt wel gaaf maar daar heb je het ook mee gehad. Wwij hebben dat toen ook overgeslagen.

Penzance is ook heel leuk. Let wel op als je naar het eiland gaat dat je op tijd terug gaat (dat hebben wij niet gedaan en wij zijn tot aan onze onderbroeken nat geworden!)

New Forest, Beulieu daar kun je ook makkelijk een dagje naar toe.

Als je de kans hebt neem dan ook een dagje Bath mee. Ik ben helemaal niet van de steden maar Bath is wel heel mooi en fotogeniek.

St. Agnes daar kun je heel fijn langs de kust wandelen.

Durdle door, ook mooi.

Stonehenge, stel je er niet teveel bij voor. Entree is heel duur en je kunt vanaf de weg ook een mooie foto maken.

Verder zijn wij 2 weken lid geworden van de National Trust. Daarmee konden we alle oude huizen gratis bezoeken.

Eden project vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen. Het is heel duur en als je een paar van die oude huizen met mooie tuinen bezoekt dan zie je veel meer.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:53

Land's End vond ik zeker gaaf. Je moet even om het toeristische heen kijken en er een wandeling gaan maken. De kust is daar echt heel erg gaaf :j Ik had het zeker niet willen missen.

Eden Project vind ik vooral erg bijzonder gezien de gedachte erachter, en de ontwikkeling die ze laten zien. Als je alleen mooie plantjes wil zijn kun je wellicht inderdaad beter een aantal tuinen bezoeken, maar daarvoor gaan de meesten er over het algemeen niet heen ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 20:02

Leuk, nog meer tips!

Bath wil ik eigenlijk overslaan omdat ik er al een keer geweest ben. Tenzij mijn vriend het ook prachtig lijkt, dan gaan we daar zeker nog langs. Het is inderdaad een prachtige plaats. Goeie tip van de National Trust ook, ik ga eens uitvogelen hoe dat in elkaar steekt. De rest neem ik ook allemaal mee in het uitzoekwerk. Over het Eden Project kom ik toch veel wisselende verhalen tegen. Maar ook positieve, dus ik denk dat we daar wel naartoe gaan om zelf te kunnen bekijken en te oordelen.