Nieuw Zeeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 01:03

evanescence schreef:
Resistance: misschien kan je 'binnen rollen' via een stage?
ik heb daar via mijn stage flink genetwerkt! :) alleen heb ik er in Nederland niet zo veel aan nu.. :P

Wat bedoel je met genetwerkt? En hoe kwam je daar dan? :D Het is echt mijn grote droom om daar productieontwerper/bouwer of propmaker te worden... Ik heb alleen nog niet echt een idee hoe ik er binnenkom :P

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 01:08

Pfoe Nieuw-Zeeland is echt een droom van mij om heen te gaan, maar zó duur :(

Elanor

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 08:24

Ik ben naar Weta geweest voor een rondleiding. Onze gids werkte op de afdeling die de rekwisieten uiteindelijk schildert en dus 'echt' laat lijken. Doen ze met maar vijf man! De mensen die daar werken zijn bijna allemaal autodidact. :) Geweldige plek!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 02:02

Resistance, gewoon door oefenen. Ik heb ook jaren lang alles gedaan zonder studie oid. Begin pas na volgende week met lessen fotografie. About time :'). En idd wat evanescence zegt, misschien lukt het met een stage en dan flink netwerken? (Netwerken is contacten maken die je verder kunnen helpen in het wereldje! ;) ).

Thesserd, duur is het zeker, maar er zijn wel manieren om het toch nog 'goedkoop' te maken hoor :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 02:44

TammyVN schreef:
Resistance, gewoon door oefenen. Ik heb ook jaren lang alles gedaan zonder studie oid. Begin pas na volgende week met lessen fotografie. About time :'). En idd wat evanescence zegt, misschien lukt het met een stage en dan flink netwerken? (Netwerken is contacten maken die je verder kunnen helpen in het wereldje! ;) ).

Thesserd, duur is het zeker, maar er zijn wel manieren om het toch nog 'goedkoop' te maken hoor :).

Dat ga ik inderdaad zeker doen! Ik ga na school denk ik in ieder geval een jaar vooropleiding van de Rietveld doen, gewoon om even mijn weg te vinden. Tegelijkertijd wel een baantje, om te sparen voor Nieuw Zeeland om daar stage te gaan lopen! :)

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:00

Vrienden van mij zijn gisteren vertrokken naar nieuw-zeeland! Ik ben zo benieuwd naar hun verhalen, foto's en ervaringen! Ook Al ben ik stik jaloers! :')

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 16:31

Haha ik word ook altijd verscheurt tussen jaloezie en het super leuk vinden voor diegene :').

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:46

TammyVN schreef:
Haha ik word ook altijd verscheurt tussen jaloezie en het super leuk vinden voor diegene :').

ja! Vreselijk eigenlijk!
hun zijn nu een reis aan het maken voor de wat oudere mensen onder ons. (het zijn oude buren zeg maar.) en ik gun het hun enorm! Mijn reis heeft hun droom weer actief gemaakt. En nu zijn ze daar! Maar ze weten wel dat ik onwijs jaloers ben! Maar dat waren hun ook op mij! :P

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 01:00

Ohjah, helemaal vergeten. Ik kreeg via pb de vraag hoe ik hier terecht ben gekomen.

Wij hebben in september/oktober 2012 eens wat gesprekken samen gevoerd over de mogelijkheid om in nieuw-zeeland te gaan boeren. Via vrienden die een jaar in het buitenland gewerkt hebben zijn we erachter gekomen om marktplaats in de gaten te houden. Via een advertentie op marktplaats zijn we dus ook hier terecht gekomen op een working holiday visum. We zijn nu bezig met de aanvraag voor een work visum en als die binnen is gaan we kijken wat de eisen zijn voor residence en dan willen we residence gaan aanvragen.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 10:33

Daffie1986: Super gaaf!
ik heb even in je profiel gespiekt! En zie dat je in Invercargill woont! <3 geweldige plaats!
zouden jullie ook daar een bedrijf willen opstarten? Of heeft een andere plaats jullie voorkeur?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 08:00

evanescence schreef:
Daffie1986: Super gaaf!
ik heb even in je profiel gespiekt! En zie dat je in Invercargill woont! <3 geweldige plaats!
zouden jullie ook daar een bedrijf willen opstarten? Of heeft een andere plaats jullie voorkeur?

Op zich heeft invercargill het grote voordeel dat we hier alles al kunnen vinden, maar er zijn zeker andere plaatsen die we ondertussen gezien hebben waar we best wel zouden willen/kunnen wonen. Buiten dat hebben we hier veel stabieler weer. Maar de westkust of tussen Timaru en Lumsden lijkt ons ook wel wat. Alexandra vinden we ook heel mooi maar niet om te boeren.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 15:24

evanescence vreselijk is het zeker, voelt heel nietsgunnerig, terwijl ik die mensen het echt wel gun hoor :D, alleen pff, ik wil ook :').

daffie1986, tof hoor, ik weet door jou profiel weer hoe dat meer heet met dat oude kerkje erbij. Daar ben ik ook geweest :D.
En super spannend lijkt me dat, afwachten of je dat visum ook echt krijgt! :)

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:29

Ik ben er aan aantal jaar geleden ook geweest voor een maand met mijn ouders en broertje.
Mijn moeder heeft er tot haar 15e gewoond en die liet ons alles zien, waar zij woonde, waar ze op school zat.. De mooie plekjes enzo! En zou ook enorm graag nog eens heen willen!

Vriend van me is pas nog geweest en heb hem wat tips mee gegeven om te gaan bekijken enzo en kreeg wat foto's doorgestuurd echt onwijs leuk dat ik die plekken dan herken! Ontzettend mooi!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 00:55

Lake Taupo:
Afbeelding
<3

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:34

Lake Taupo <3

ik weet nou even niet precies wat de naam is van de lake waar ik zo onwijs genoten heb.
Lake rotoiti of Lake Nelson.
dit is na mijn idee nog steeds het mooiste plekje op aarden!

nu ik ook steeds de blog van vrienden ontvang, verlang ik weer zo naar het backpacken! En het land!

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:25

Misschien weet 1 van jullie dat wel! Ik kan het nergens vinden!

is het toe gestaan om eten uit nieuw-zeeland mee te nemen naar Nederland? Denkend aan: watties spagettie on toast. (die blikjes) of de koekjes van koekie Time?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:36

Als je het niet in je handbagage stopt, mag je toch gewoon eten meenemen? Of zijn er andere regels over dat soort eten ofzo?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 06:40

evanescence schreef:

is het toe gestaan om eten uit nieuw-zeeland mee te nemen naar Nederland? Denkend aan: watties spagettie on toast. (die blikjes) of de koekjes van koekie Time?

Stop het in je handbagage. Als er naar gevraagd wordt gewoon aangeven en dan krijg je vanzelf te horen of het nederland in mag. In ieder geval neit verstoppen en over liegen.
off-topic, heb al een paar keer die potjes zien staan watties spaghettie on toast, maar wat is dat nu eigenlijk precies? Durf het niet mee te nemen :')

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 07:59

Leuk een NZ topic! Krijg weer helemaal kriebels haha <3 Heb in 2012 een semester in Dunedin gestudeerd en daarna nog 6 weken het Zuidereiland rondgegaan met Stray. Moet trouwens nog steeds een fotoboek maken, schaam me diep :o

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 08:47

daffie1986 schreef:
evanescence schreef:

Stop het in je handbagage. Als er naar gevraagd wordt gewoon aangeven en dan krijg je vanzelf te horen of het nederland in mag. In ieder geval neit verstoppen en over liegen.
off-topic, heb al een paar keer die potjes zien staan watties spaghettie on toast, maar wat is dat nu eigenlijk precies? Durf het niet mee te nemen :')

haha! Nou ik kreeg het op rondreis. En zou het nog wel eens willen proeven.
maar je maaakt toast, met chedder cheese. Dat spaghetti prutje warm je op in een pannetje en doe je dan ook op die boterham.
het zijn gewoon zachte spaghetti sliertjes in een sausje.
ik vond het toen wel lekker!maar het is zo ongezond denk ik..

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:58

_O- _O- hahaha, ik zag dus het doorweekte brood al uit het blikje komen hihi. Is dus gewoon spaghetti in blik?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:18

Het klinkt echt.. een beetje ranzig. :=

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:30

best wel erg ranzig ja.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 14:22

Ja! Gewoon spaghetti in blik.. Nou na een nachtje kroegentocht is dat toch best lekker! :')

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 16:16

evanescence, voor mij was dat denk ik wel de doubtful sound. Toen ik daar met de kajak onder de watervallen door ging terwijl er dolfijnen rond zwommen, voelde ik me echt even op 'heaven on earth' haha.

Ja volgens mij wel, ik had iig wel wat dingen mee, helemaal via bangkok/hong kong/dubai (thee, koekjes). Wel dingen die voorverpakt zijn zowel in mijn handbagage als in mijn backpack. Volgens mij mag je niet zomaar iets mee nemen wat al open is.

Watties spathettie heb ik ook super vaak zien staan, altijd snel langs gelopen, want vond het er zo al ranzig uit zien haha :') had geen idee dat het op toast moet.. On toast klinkt nou ook niet heel erg lekker, eigenlijk gewoon eh, yuck haha :').

astriidj: super tof! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Is namelijk iets waar ik nog steeds naar kijk! En hoe is het studentenleven in NZ? Was het duur? Tell me more haha :D