Help ! Op zoek naar een unieke reis!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody85

Re: Help ! Op zoek naar een unieke reis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:19

Ijsland is zeker aan te raden. Ik heb daar een fijne vakatie gehad!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:25

De leeftijd wisselt heel erg, je kan bij shoestring op de site zien wat de leeftijd van de boekers is.
Dit vindt je bij de lijst met vertrekdatums
Onze groep was ook niet zo groot, 5 personen en dat was vorig jaar met de meeste reizen zo. Fijn want daardoor hadden wij twee auto's i.p.v een bus. Mijn vriendin en ik hadden een auto met chauffeur en reisleider voor ons zelf, dus veel vrijheid.... Stoppen wanneer wij dat wilden.
Ik was in onze groep de jongste met 44 jaar, maar wij hebben ook gekeken naar de groepssamenstelling en bewust niet voor een groep met jongeren gekozen.

In 2015 gaan we terug, maar dan op individuele basis omdat we een andere route willen reizen. De ervaring met shoestring is daarbij wel van grote waarde.

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:30

En toch betaal je bij een organisatie altijd veel meer dan dat je zelf op pad gaat, zeker voor Azië vind ik het niet de moeite om georganiseerd te reizen aangezien er op elke hoek van de straat wel bus/trein kaartjes te koop zijn voor je volgende bestemming of excursie.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:08

Lhundol schreef:
En toch betaal je bij een organisatie altijd veel meer dan dat je zelf op pad gaat, zeker voor Azië vind ik het niet de moeite om georganiseerd te reizen aangezien er op elke hoek van de straat wel bus/trein kaartjes te koop zijn voor je volgende bestemming of excursie.

Dat geldt voor zuid amerika dan weer niet... als ik zelf boekte waren alleen de tickets al duurder dan het arrangement van de reisorganisatie inclusief overnachtingen en huurauto.
Je kunt dus niet stellen dat het via een reisorganisatie altijd duurder is, dat is echt iets wat je per bestemming moet bekijken.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:31

Voor India geldt dat ten dele, binnenlandse vluchten zijn lastminute juist duurder. En vergeet de veiligheid niet, zomaar in een taxi stappen voor een trip naar onbevolkt gebied is echt vragen om problemen. Ontvoering, verkrachting etc. Tuktuk in de steden is wel een aanrader om zelf te regelen.
Wij reisde met de groep, maar gingen op de plaats van bestemming ons eigen gang.

Als je vanuit Nederland boekt via een reisorganisatie weetje dat je met een betrouwbaar taxibedrijf van doen hebt.
Voordeel van een groepsreis is dat je een gids mee krijgt die Engels spreekt en je naar plekken brengt die je alleen niet zou vinden en veel extra info krijgt over het leven, cultuur en achtergronden.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:18

Door dit topic zijn we nu verder naar India aan het kijken. We twijfelen wel over hoe en wat (zelf backpacken of bouwstenen of groepsreis). Groepsreis hebben we nooit gedaan en ik weet ook niet of wij hier de types voor zijn. Voor veiligheid enzo is het misschien wel weer een voordeel? Ik weet niet hoe onveilig het is?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:51

Vooral de in de grensprovincies met Pakistan en Tibet moet je opletten en dat zijn nou net de meest indrukwekkende provincies al hebben wij Kashmir niet aangedaan. Dat staat voor de volgende keer wel op de planning.

Google maar eens op Leh Manali Highway echt spectaculair, die hebben wij dit jaar gedaan, vanaf Manali. Volgende keer doen we heen Srinagar Leh en terg van Leh naar Manali.
Op deze manier heb je minder risico op hoogteziekte AMS in het Engels, daar ben ik dit jaar behoorlijk ziek geweest.
Helaas door een aantal fouten die te voorkomen waren. Wil je daar meer over weten pb maar even je emailadres dan kan ik je wel wat tips doorsturen.

Lhundol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:13

Kijk eens op de website van Kilroy, of neem contact met hun op.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:57

Bedankt voor alle tips! We zijn nog druk aan het overwegen (leuk!) er zijn zoveel mooie landen en zoveel mogelijkheden. We hebben gelukkig nog even de tijd voordat we gaan. Als ik meer info wil hebben weet ik je te vinden Tiwi1969, bedankt voor het aanbod.

TS, heb jij al wat besloten?

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 21:36

Hey allemaal !
Sorry ben even niet meer online geweest , neen heb nog steeds niks besloten... :/
Heeft er iemand toevallige sites van goede en goedkope organisaties die zulke trektochten organiseert?
Ik denk dat zo een reis toch iets veiliger zal zijn als 1e reis samen dan er zo helemaal alleen op uit te gaan... :)

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:51

333travel heeft ook mooie rondrijzen door alle werelddelen. Als je langer weg wilt en minder uit wil geven. kan via hosteljobs kijken voor een werkvakantie. Een tip, koop het blad columbus van deze maand. Daar staan enorm veel tips in.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 08:34