Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Taxfree en BTW
Wanneer u in het Schiphol shopping Centre alcoholische dranken koopt betaalt u hierover accijns of btw. Vroeger was dit niet het geval, toen was er een prijsverschil voor passagiers die naar een bestemming binnen de Europese Unie en buiten de Europese Unie vlogen. Dat verschil bestaat niet meer.
Maartje1990 schreef:Betere oplossing. Stoppen met roken. Je bent jong, hoop dat je niet je hele leven wilt blijven roken. Nu dan een extra reden om te stoppen.
Verder, je kussen mee? Ik zou niet teveel met overbodige spullen gaan slepen als je dat ook daar hebt.
carr_friesje schreef:Inlezen over de cultuur daar is een hele goeie lucifer! thnx
Ik rook de kliksigaretten van kent, dat was in Frankrijk en Luxemburg ook al een crime
Maar idd taxfree opp sciphol halen is ook een goeie!
Qua paardenspul neem ik m'n joppers mee, die kan ik in 't asiel ook gebruiken tijdens 't werk.
Bedankt voor alle tips mensen! echt super
carr_friesje schreef:Hallo bokkers.
In mei volgend jaar ga ik samen met 4 klasgenoten voor 10 weken op stage bij ACE Charity in zuid Spanje.
Heb er zelf voor gekozen, school vergoed alles (krijgen een bepaald bedrag voor de hele periode) en heb er super veel zin in!
Echter overdondert het me allemaal een beetje nu als ik zie wat ik allemaal moet regelen.
Vooral het vliegen zit me dwars. Dit wordt voor mij de eerste keer vliegen in m'n leven en moet gelijk zelf m'n tickets boeken, bagage regelen, inchecken, etc.
Kan bijvoorbeeld kiezen uit verschillende bagagegewichten. wat zouden jullie aanraden?
En wat kan er allemaal in de handbage?
Wat zouden jullie allemaal meenemen?
ik heb sowiezo:
- laptop voor de opdrachten
- fotocamera
- kleding (natuurlijk geen 30kg kleren, we kunnen daar gewoon wassen)
- extra werkschoenen
- paardrijspul (buitenrit door de bergen daar)
- toiletartikelen
- m'n eigen kussen
- sigaretten. (ben een mierenn**ker qua merk, en gok dat ze dat in Spanje niet verkopen)
Wat ik verder nog allemaal moet regelen is:
- OV studentenreisproduct stopzetten voor 3 maanden (hier krijgen we dan een OV vergoeding voor in de plaats ivm studie in het buitenland)
- stufi op uitwonend zetten.
- zorgverzekering checken op dekking in het buitenland.
- checken of en welke entingen ik nodig heb. (i.v.m kans op hondenbeten)
Verder weet ik 't allemaal ff niet, kan iemand me please geruststellen en zeggen dat 't allemaal goed komt?
carr_friesje schreef:Maartje1990 schreef:Betere oplossing. Stoppen met roken. Je bent jong, hoop dat je niet je hele leven wilt blijven roken. Nu dan een extra reden om te stoppen.
Verder, je kussen mee? Ik zou niet teveel met overbodige spullen gaan slepen als je dat ook daar hebt.
Stoppen met roken gaat niet gebeuren haha.
en jep, m'n kussen gaat mee. Heb een ouderwets Latex schuimkussen en krijg op van die dunne sloebertjes ontzettend last van m'n nek en kan er niet op slapen. Ben echt gehecht aan dat ding
Maartje1990 schreef:carr_friesje schreef:
Stoppen met roken gaat niet gebeuren haha.
en jep, m'n kussen gaat mee. Heb een ouderwets Latex schuimkussen en krijg op van die dunne sloebertjes ontzettend last van m'n nek en kan er niet op slapen. Ben echt gehecht aan dat ding
Ik snap niet helemaal waarom dat dat grappig is? Sinds wanneer is roken en niet stoppen grappig? Ooit iemand gezien of beter gezegd gehoord die copd heeft? Waarom niet stoppen eigenlijk? Behalve 'je bent verslaafd', kun je me 1 goede reden geven waarom je niet zou stoppen?
speurneusc schreef:carr_friesje schreef:Hallo bokkers.
In mei volgend jaar ga ik samen met 4 klasgenoten voor 10 weken op stage bij ACE Charity in zuid Spanje.
Heb er zelf voor gekozen, school vergoed alles (krijgen een bepaald bedrag voor de hele periode) en heb er super veel zin in!
Echter overdondert het me allemaal een beetje nu als ik zie wat ik allemaal moet regelen.
Vooral het vliegen zit me dwars. Dit wordt voor mij de eerste keer vliegen in m'n leven en moet gelijk zelf m'n tickets boeken, bagage regelen, inchecken, etc.
Kan bijvoorbeeld kiezen uit verschillende bagagegewichten. wat zouden jullie aanraden?
En wat kan er allemaal in de handbage?
Wat zouden jullie allemaal meenemen?
ik heb sowiezo:
- laptop voor de opdrachten
- fotocamera
- kleding (natuurlijk geen 30kg kleren, we kunnen daar gewoon wassen)
- extra werkschoenen
- paardrijspul (buitenrit door de bergen daar)
- toiletartikelen
- m'n eigen kussen
- sigaretten. (ben een mierenn**ker qua merk, en gok dat ze dat in Spanje niet verkopen)
Wat ik verder nog allemaal moet regelen is:
- OV studentenreisproduct stopzetten voor 3 maanden (hier krijgen we dan een OV vergoeding voor in de plaats ivm studie in het buitenland)
- stufi op uitwonend zetten.
- zorgverzekering checken op dekking in het buitenland.
- checken of en welke entingen ik nodig heb. (i.v.m kans op hondenbeten)
Verder weet ik 't allemaal ff niet, kan iemand me please geruststellen en zeggen dat 't allemaal goed komt?
pssssst sigaretten tax free kopen op vliegveld, is goedkoper, en ja hoor tabacos hebben bijna alle merken tegenwoordig ook de europeese likes