Dagje vliegtuigen kijken op Schiphol!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dagje vliegtuigen kijken op Schiphol!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:08

Een Boeing 777-800 bestaat (nog) niet ;) Leuke foto's wel. Jammer dat het zo onmogelijk gemaakt wordt om te spotten langs de banen.

Nadine_Fabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:13

Mijn vader gaat ook met regelmaat richting schiphol incl. Camera..
Die komt altijd met zulke machtige fotoos terug!
Elke keer wil ik een keertje mee met camera, maar dan moet ik een uur in
de auto gaan zitten, daar moet ik dan ook echt zin in hebben.. :')

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:04

HorseyDude schreef:
liliekska schreef:
Haha dat grootste vliegtuig is eng als ie opstijgt!!!! Pensionstal van een vriendin zit daar en kan je heel goed zien ;)

Awwww, worden de paarden niet steeds heel bang als steeds zo'n grote stalen vogel komt overdenderen? :(:)

nee die zijn er wel aan gewend hij gaat ook niet recht erover maar erlangs zegmaar.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:10

Gaaf is dat hè vliegtuig spotten!

De 777 is de Dreamliner van Boeing, nieuwste toestel en eigenlijk de tegenhanger van de A350 van Airbus.

De A350 wordt een vliegtuig met carbon huid ipv het standaard staal. Airbus heeft de eerste testvlucht gemaakt op 14 juni dit jaar met dit toestel in Toulouse.

Wij hebben met het hele bedrijf live meegekeken via een stream. Ik werk namelijk bij Ten Cate in Nijverdal. Wij maken dus materialen voor vliegtuigen. Waaronder dus Boeing/Airbus/Fokker enz.

Ben 2 jaar geleden naar de productie van de rompen van Airbus geweest. Deze worden in Duitsland gemaakt. Machtig gaaf om dat van dichtbij mee te mogen maken (er echt in tijdens het proces).

Ondanks dat ik dus dagelijks met vliegtuigen (materialen voor) te maken heb blijft het altijd indrukwekkend.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 14:11

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 14:13

MarliesV schreef:
De 777 is de Dreamliner van Boeing, nieuwste toestel en eigenlijk de tegenhanger van de A350 van Airbus.
Ga me nou vertellen dat ik de DREAMLINER op de plaat heb gezet? <3 *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:16

De dreamliner is de Boeing 787. De 777-800 bestaat niet.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:16

HorseyDude schreef:
MarliesV schreef:
Ga me nou vertellen dat ik de DREAMLINER op de plaat heb gezet? <3 *\o/*

Sorry maar nee -O-
Je hebt de A380 er prachtig op staan!

Tikfoutje van mij. De Dreamliner is de 787 niet de 777 van Boeing. Dat is hun 1e carbon vliegtuig.

Doordat Airbus met de A350 kwam hebben zij op de 787 een designchange gedaan zodat ze kunnen concureren. Deze vliegt al wel maar nog niet commercieel op Schiphol zover ik weet.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 14:17

Liek_ schreef:
De dreamliner is de Boeing 787. De 777-800 bestaat niet.

Sorry voor de kleine foutjes! ;(

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:19

Geeft niets. Als je zo van de vliegtuigen bent is dit misschien wel ff leuk om te lezen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeing_787

De 787 wordt natuurlijk in vele varianten gemaakt. De -10 is dus de concurrent van de A350 bijvoorbeeld.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:23

Ontzettend leuk!

Waar en hoe kan je je auto er kwijtraken en waar was dat precies? Dan ga ik er met mijn liefje erheen, hij is er gek van!

We gingen steeds naar de Polderbaan en of in Vijfhuizen naar een spotplaats. Maar dit is veel mooier en dichterbij.

De grootste vliegtuig ter wereld vliegt elke dag pal boven onze huis richting shiphol een machtig gezicht.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 17:24

Ragdollcat schreef:
Ontzettend leuk!

Waar en hoe kan je je auto er kwijtraken en waar was dat precies? Dan ga ik er met mijn liefje erheen, hij is er gek van!

We gingen steeds naar de Polderbaan en of in Vijfhuizen naar een spotplaats. Maar dit is veel mooier en dichterbij.

De grootste vliegtuig ter wereld vliegt elke dag pal boven onze huis richting shiphol een machtig gezicht.

Zoals gezegd op het Panorama deck (heeeeeeeeeeeeeeeelemaal boven! Er staat ook een grote Fokker 100 opgesteld die je kan bezoeken, KIJK UIT ALS JE GAAT ZITTEN ACHTERIN VOOR JE KNARRIE!) en je auto kan je kwijt op het parkeerterrein. Op het pano-deck kan je (ik dacht) 3 secties zien waar ze in en uitboarden. Voor Spotters is er heulll veel te zien, eigenlijk beter dan bij een startbaan koukleumen...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 17:27

Oja, die van ArkeFly zijn een Boeing 737-800. Even gespiekt op een fotootje en daar stond het op de 'kont'.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:32

HD, je woont in schiedam. Dan kan je bij zestienhoven (of the hague airport tegenwoordig) ook mooi vliegtuigen spotten! Daar zijn aan twee kanten van de landingsbanen (wel buiten het hek) hele mooie plekken gemaakt waar je kunt kijken!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:36

vliegtuigen..... woonde ik er maar in eentje... Een paar weken geleden ging ik met de KL643(Amsterdam-JFK) mee en zag ik de airbus mooi achter me wegrijden. Staat uiteraard nog op foto.
Zelf heb ik nu de Fokker 70, 767, 777-200, 777-300 en de 747-400 gehad. A380 staat hoog op mijn verlanglijstje ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 18:22

ManonGrr schreef:
HD, je woont in schiedam. Dan kan je bij zestienhoven (of the hague airport tegenwoordig) ook mooi vliegtuigen spotten! Daar zijn aan twee kanten van de landingsbanen (wel buiten het hek) hele mooie plekken gemaakt waar je kunt kijken!

Al geprobeerd en mijn arme cameraatje reikte niet tot aan de landingsbaan... Dusja, dan wijk je uit naar Schiphol!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:32

HorseyDude schreef:
ManonGrr schreef:

Al geprobeerd en mijn arme cameraatje reikte niet tot aan de landingsbaan... Dusja, dan wijk je uit naar Schiphol!

Je hebt aan de zijkant, langs de N209 ook plekken waar je goed kunt kijken en helemaal aan de achterkant komen ze heel laag over de weg als ze aan komen vliegen. Behoorlijk indrukwekkend, zeker een keer doen HD.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:34

Die plek bedoelde ik idd Goof, als ik terug rij van mijn paard rijd ik over de oude bovendijk richting de n209. Prachtig gezicht, het is net alsof de vliegtuigen over de weg rijden als ze vertrekken. Echt het proberen waard!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:32

HorseyDude schreef:
Ragdollcat schreef:
Ontzettend leuk!

Zoals gezegd op het Panorama deck (heeeeeeeeeeeeeeeelemaal boven! Er staat ook een grote Fokker 100 opgesteld die je kan bezoeken, KIJK UIT ALS JE GAAT ZITTEN ACHTERIN VOOR JE KNARRIE!) en je auto kan je kwijt op het parkeerterrein. Op het pano-deck kan je (ik dacht) 3 secties zien waar ze in en uitboarden. Voor Spotters is er heulll veel te zien, eigenlijk beter dan bij een startbaan koukleumen...

Dank je wel. Dan ga ik met mijn vriend er eens een kijkje nemen. Hartstikke leuk dit.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 23:54

Ragdollcat schreef:
Dank je wel. Dan ga ik met mijn vriend er eens een kijkje nemen. Hartstikke leuk dit.
Neem ook veel foto's en plaats die op Bokt! :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 11:57

Afbeelding
Pushback foto... let eens op het verschil tussen het wagentje en het grote vliegtuig! Hoe mensen het kunnen maken...

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:02

Ik vind schiphol ook gaaaffff. +:)+
Wij komen ook altijd voor 3 uur voor vertrek en dan snel de koffers in leveren en dan lekker kijken op het panoramadek. Volgend jaar zal dat niet lukken want we vertrekken dan in febr :brr: dan zal het op het dek wel wat frisjes zijn.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 17:43

yarrah schreef:
Ik vind schiphol ook gaaaffff. +:)+
Wij komen ook altijd voor 3 uur voor vertrek en dan snel de koffers in leveren en dan lekker kijken op het panoramadek. Volgend jaar zal dat niet lukken want we vertrekken dan in febr :brr: dan zal het op het dek wel wat frisjes zijn.

Maar de aanblik van vliegtuigen en de gedachte van een WARM LAND zal jullie warm houden!

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:49

dat is wel zo hoor ;)
wij hebben om 4 uur snachts op het panoramadeck gestaan toen we naar egypte gingen in februarie ;)

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:51

Mooie foto's HD! :)) Ik doe nu een opleiding tot stewardess en ben dus vaak op Schiphol te vinden. Echt super gaaf die van Emirates!