Zomerzonnetje opzoeken in December!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Zomerzonnetje opzoeken in December!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 11:24

Ben benieuwd wat jullie keuze uiteindelijk worden gaat! :D
Ook naar de onze trouwens :+

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 11:34

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:04

Het nadeel van Gambia vind ik de politieke situatie en een "waakzaamheid betrachten" reisadvies: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... zen/gambia

Daarnaast worden de volgende inentingen aanbevolen: vaccinatie tegen DTP (Difterie, Tetanus en Polio), vaccinatie tegen hepatitis A (besmettelijke geelzucht) en een gele koorts inenting. Als je geen mazelen of een vaccinatie tegen mazelen hebt gehad, wordt een BMR inenting aanbevolen voor Gambia.

En je moet malariatabletten slikken :(

Bron: http://www.vaccinatiesopreis.nl/inentingen-gambia/

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:16

Dominicaanse Republiek?? Is dan wel 8 a 9 uur vliegen, maar wel heerlijke temperaturen!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 17:24

Egypte! Maar misschien begrijpelijk dat dat niet veilig voelt, al kan ik me dat van andere landen veel meer voorstellen en valt Egypte in het niet.

Kaapverdië zouden wij afgelopen maand heen gaan (omdat niemand ons naar Egypte wilde vliegen), maar dat was erg slecht qua weer. Maar lijkt me prachtig, zelfde als de Dominicaanse republiek. En Curaçao en Bonaire.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:33

Winterberg hmmm, kijk er nu al naar uit! <3

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:36

Wij zijn ook enkele malen in de winter weggeweest voor de zon.

Eerste keer waren wij naar Zuid-Afrika gevlogen. Heb daar echt een geweldige tijd gehad en vele mooie dingen gezien. Wij hebben en grote auto/bus gehuurd en hebben de volgende route gereden Kaapstad- Cape Aghulas - Mosselbay - Knysna - Port Elizabeth - Oudtshoorn - Kaapstad. Voordeel is dat het daar zomer is en wij temperaturen tussen de 20 en 30 graden hebben gehad. Tevens hoef je voor dit deel van ZA geen verplichte inentingen en is er geen malaria.

Tweede jaar zijn wij naar Tenerife geweest. Wij hebben deze week erg veel geluk gehad met het weer, rond de 20 graden geen regen. Het was een fijne temperatuur om dingen te ondernemen. Het jaar daarop wouden wij naar de Kaapverdische eilanden, maar dat kwam niet goed uit qua tijd/tickets. Helaas niet geweest, maar mijn ouders houden dit wel in het achterhoofd.

Mijn vader zoekt specifiek op bestemmingen waarbij je een geen of een kleine verschuiving van tijd hebt. Op deze manier ontloop je een eventuele jet-lag. Het zou namelijk zonde zijn van je vakantie als je de eerste dagen nog in het 'nieuwe' ritme te komen.

Mocht het je trekken dan is Dubai of de Emiraten ook een leuke bestemming!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:59

Rienn schreef:
Egypte! Maar misschien begrijpelijk dat dat niet veilig voelt, al kan ik me dat van andere landen veel meer voorstellen en valt Egypte in het niet.

Kaapverdië zouden wij afgelopen maand heen gaan (omdat niemand ons naar Egypte wilde vliegen), maar dat was erg slecht qua weer. Maar lijkt me prachtig, zelfde als de Dominicaanse republiek. En Curaçao en Bonaire.

Rienn, lees dit maar eens door qua situatie in Egypte: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... zen/egypte
Ik zou het echt niet doen. Liever naar een land waar het stabiel is. Egypte loopt niet weg en om nu als westerse het risico te lopen op vrijheidsberoving of verkrachting is niet heel fijn.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:14

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 06:57

Als je n de winter naar de zon wilt dan is www.waarschijntdezonwel.nl top: je kunt namelijk precies opgeven wat je wilt uitgeven en wat voor temperatuur je minimaal / maximaal wilt. Daarna krijg je een overzicht met bestemmingen en de reisorganisaties die vakanties naar die bestemmingen aanbieden. Voor een vakantie in december, zie http://www.waarschijntdezonwel.nl/zonvakantie-december staan alledrie de bestemmingen die je noemt hoog op de lijst, Senegal komt er heel goed uit!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 09:55

Wat een goeie site!
Mogelijk gaan wij toch in nov. Kunnen we alsnog naar de canarische Eilanden.
Iets minder gedoe met vaccinaties en malaria-tabletten (en wat goedkoper) voor dat ene weekje en toch lekker weg.

Iemand tips?
Welk eiland moet je gezien hebben?

Ik weet dat Gran Canaria en Tenerife nog het warmst zijn die maand, maar is lanzarote bijv., meer de moeite waard?
Op Gran Canaria ben ik al geweest, maar toen was het vooral: zon,zee en uitgaan. Nu wil ik dingen zien.
Fuerte Ventura ben ik ook geweest, die valt wat mij betreft af.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:59

Lanzarote zou ik niet doen :n harde wind en 18 graden vaak max

Gran canaria en tenerife zijn eigenlijk de enige 2 die in de echte wintermaanden nog kunnen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 09:59

Dan moet ik me daarin verdiepen!
Ik heb al gelezen dat je dan voor het zuiden moet gaan.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:20

Ik zou zelf kiezen voor Tenerife, vind dat veel gezelliger dan GC, tenerife heb je lange boulevard met winkeltjes terrasjes etc en gran canaria heeft echt indoor winkelcentra's (wat ik zelf minder gezellig vind)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:30

MarliesV schreef:
Rienn schreef:

Rienn, lees dit maar eens door qua situatie in Egypte: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... zen/egypte
Ik zou het echt niet doen. Liever naar een land waar het stabiel is. Egypte loopt niet weg en om nu als westerse het risico te lopen op vrijheidsberoving of verkrachting is niet heel fijn.

Dat laatste gebeurd niet alleen in Egypte, zo kan ik nog wel 100 landen opnoemen waar dat wel aan de orde van de dag is.

Natuurlijk loopt Egypte niet weg, maar Egypte heeft zo veel meer te bieden dan piramides. Nogmaals, wij hadden gewoon gegaan wanneer er op gevlogen werd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 10:38

_Daniella schreef:
Ik zou zelf kiezen voor Tenerife, vind dat veel gezelliger dan GC, tenerife heb je lange boulevard met winkeltjes terrasjes etc en gran canaria heeft echt indoor winkelcentra's (wat ik zelf minder gezellig vind)

Maar winkelen is voor mij van ondergeschikt belang.
Wij willen eerder mooie dingen bekijken, (natuur, mooie steden leuke bezienswaardigheden) dus daar doel ik eigenlijk meer op :)
Dank voor je reactie! :j

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:38

En Marokko? {:}

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 11:37

Even wat over opgezocht, ook nog een optie maar iets meer kans op regen geloof ik.
Ga me wel even wat inlezen! :)
Alleen dat al is leuk! :j
Citaat:
Marokko is het meest noordwestelijke land van het continent Afrika. De noordkust ligt aan de Middellandse Zee, de westkust aan de Atlantische Oceaan. Marokko grenst verder nog aan de landen Algerije en Mauritanië.
Tijdens de wintermaanden van november tot april zijn de temperaturen aan de frisse kant. Een typische winterzonbestemming is Marokko dus ook niet te noemen. Alleen in november zijn er af en toe nog zomerse dagen. Eind april wordt het weer aangenamer. Regen valt zo af en toe in de wintermaanden.
De hoofdstad van Marokko is Rabat, maar de grootste stad is Casablanca, een belangrijke havenstad aan de Atlantische Oceaan. Naast de vele kilometers kust is in Marokko ook het Atlas gebergte dat zich uitstrekt over Marokko Algerije en Tunesië. Hier ligt de oude stad Fez. Een stad met een rijke geschiedenis en met de oudste universiteit “de Karrueein-unversiteit” ter wereld gesticht in het jaar 859.Tot 1912 was Fez ook de hoofdstad van Marokko dat in dat jaar werd ingelijfd door de fransen. Een fascinerende stad voor de liefhebbers van cultuur.
Ondanks dat de zon niet zo warm is in de winterperiode, is de Atlantische westkust een ideale lek voor Surfers dankzij de hoge Atlantische golfen. Ook aan de Middellandse zee zijn tal van badplaatsen voor aangenaam verblijf aan de kust. Op het noordelijkste punt van Marokko kan men op een heldere dag Spanje e Gibraltar zien liggen .
Hoewel de zon in de winterperiode een echte zonvakantie onmogelijk maakt, is Marokko in deze periode nog altijd een stuk aangenamer qua temperatuur en is het een ideale periode om de eeuwenoude cultuur die het land rijk is te verkennen. Toeristen die Marokko in de wintermaanden bezoeken doen dat vooral om de zeven Koningssteden te zien.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:06

Wij gaan in december 6 dagen naar Marrakesh ! <3

Via Transavia hele goedkope vliegtickets en een lekker hotel erbij ! Nadeel is dat je geen strand heb.. Bij het hotel zit wel een groot zwembad dus doen denk wel 1 dagje zwembad doen en verder Marrakesh en een deel van Marokko verkennen !

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 01:03

kitty_gomez schreef:
Ik heb naar Kaapverdië zitten kijken, maar vindt het best prijzig voor een weekje.

Ben nu toch maar over Egypte aan het na denken, wat zouden jullie aanraden (wel of niet gaan door de onrust)
Ik heb al geïnformeerd bij de reisorganisatie, zij zeggen dat het op de resorts wel veilig is mits je inderdaad de strikte regels opvolgt.

Is er iemand in de afgelopen periode geweest?

Dubai zou ik heel graag willen, maar o zo duur :\

Ik ben op dit moment in Egypte, alles is hier veilig, s'avonds als vrouw zijnde kan hier ook op straat gelopen worden alleen :j , er begint langzaam aan meer toerisme weer te komen en eigenlijk alle Egyptenaren zijn heel behulpzaam en willen ook niets liever dan dat de toeristen terug komen. ( voor de meeste was dit ook niet hun keuze ).
Dus je kan met een gerust hart op vakantie naar Egypte, je loopt echt niet meer risico dan naar een andere vakantie bestemming.
En het is hier heeeeerlijk weer in december en geen regen *\o/*

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 01:32

Bambino schreef:
kitty_gomez schreef:
Ik heb naar Kaapverdië zitten kijken, maar vindt het best prijzig voor een weekje.

Ben nu toch maar over Egypte aan het na denken, wat zouden jullie aanraden (wel of niet gaan door de onrust)
Ik heb al geïnformeerd bij de reisorganisatie, zij zeggen dat het op de resorts wel veilig is mits je inderdaad de strikte regels opvolgt.

Is er iemand in de afgelopen periode geweest?

Dubai zou ik heel graag willen, maar o zo duur :\

Ik ben op dit moment in Egypte, alles is hier veilig, s'avonds als vrouw zijnde kan hier ook op straat gelopen worden alleen :j , er begint langzaam aan meer toerisme weer te komen en eigenlijk alle Egyptenaren zijn heel behulpzaam en willen ook niets liever dan dat de toeristen terug komen. ( voor de meeste was dit ook niet hun keuze ).
Dus je kan met een gerust hart op vakantie naar Egypte, je loopt echt niet meer risico dan naar een andere vakantie bestemming.
En het is hier heeeeerlijk weer in december en geen regen *\o/*

Zijn er niet vandaag nog 44 doden gevallen bij rellen in Egypte? :+

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 01:34

Dit was in Cairo boven in Egypte en niet bij de Rode Zee waar toeristen komen daar is het gewoon rustig en stabiel ;)

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 07:48

Het midden Oosten: Dubai, Jordanie. Dubai deden wij vorig jaar in de kerstvakantie, 6,5 uur vliegen en 25gr.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:10

Als je iets moois wilt zien, zou ik idd wel Marokko (Marrakech) doen. Ondanks dat het er misschien iets frisser is.

Kaapverdie zou ik doen als de temperatuur belangrijker is. Ik ben op het Eiland Boa Vista geweest. 1 dag een rondrit met jeep gemaakt. Apart wild landschap en vervallen dorpjes, en een heel mooi strand. Dat is wat we gezien hebben. Ook nog een dag met de boot walvissen spotten. Voor een week vonden wij 2 excursies genoeg, veel mee is er ook niet te doen. Je kan er wel mooie dingen spotten aan het strand, dolfijnen en walvissen als je geluk hebt. En de schildpadden zie je gewoon in de golven dobberen.

Wij gaan in februari naar Sal, maar verwacht dat daar nog minder te zien is. En walvissen spotten ga ik toch niet meer doen, wat ben ik zeeziek geweest.

Egypte zou ik ook afraden. Mooie dingen zien (behalve mooie koraalriffen) doe je bij de pyramides e.d. In de toeristengebieden is behalve de zee niks moois te vinden, dat in combi met de onrust daar zou ik dat sowieso niet doen.

Als je toch voor Canarische eilanden zou gaan, zou ik voor Tenerife gaan.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:08

Egypte is prima te doen, wanneer je een zon- en strandvakantie wilt. Snap al die ophef niet, in de ressorts heb je nergens last van. Piramides bekijken lijkt me geen goed idee nu, maar ik persoonlijk zou al geen 6 uur in een bus willen zitten.