Ook naar de onze trouwens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rienn schreef:Egypte! Maar misschien begrijpelijk dat dat niet veilig voelt, al kan ik me dat van andere landen veel meer voorstellen en valt Egypte in het niet.
Kaapverdië zouden wij afgelopen maand heen gaan (omdat niemand ons naar Egypte wilde vliegen), maar dat was erg slecht qua weer. Maar lijkt me prachtig, zelfde als de Dominicaanse republiek. En Curaçao en Bonaire.
MarliesV schreef:Rienn schreef:Egypte! Maar misschien begrijpelijk dat dat niet veilig voelt, al kan ik me dat van andere landen veel meer voorstellen en valt Egypte in het niet.
Kaapverdië zouden wij afgelopen maand heen gaan (omdat niemand ons naar Egypte wilde vliegen), maar dat was erg slecht qua weer. Maar lijkt me prachtig, zelfde als de Dominicaanse republiek. En Curaçao en Bonaire.
Rienn, lees dit maar eens door qua situatie in Egypte: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... zen/egypte
Ik zou het echt niet doen. Liever naar een land waar het stabiel is. Egypte loopt niet weg en om nu als westerse het risico te lopen op vrijheidsberoving of verkrachting is niet heel fijn.
_Daniella schreef:Ik zou zelf kiezen voor Tenerife, vind dat veel gezelliger dan GC, tenerife heb je lange boulevard met winkeltjes terrasjes etc en gran canaria heeft echt indoor winkelcentra's (wat ik zelf minder gezellig vind)
Citaat:Marokko is het meest noordwestelijke land van het continent Afrika. De noordkust ligt aan de Middellandse Zee, de westkust aan de Atlantische Oceaan. Marokko grenst verder nog aan de landen Algerije en Mauritanië.
Tijdens de wintermaanden van november tot april zijn de temperaturen aan de frisse kant. Een typische winterzonbestemming is Marokko dus ook niet te noemen. Alleen in november zijn er af en toe nog zomerse dagen. Eind april wordt het weer aangenamer. Regen valt zo af en toe in de wintermaanden.
De hoofdstad van Marokko is Rabat, maar de grootste stad is Casablanca, een belangrijke havenstad aan de Atlantische Oceaan. Naast de vele kilometers kust is in Marokko ook het Atlas gebergte dat zich uitstrekt over Marokko Algerije en Tunesië. Hier ligt de oude stad Fez. Een stad met een rijke geschiedenis en met de oudste universiteit “de Karrueein-unversiteit” ter wereld gesticht in het jaar 859.Tot 1912 was Fez ook de hoofdstad van Marokko dat in dat jaar werd ingelijfd door de fransen. Een fascinerende stad voor de liefhebbers van cultuur.
Ondanks dat de zon niet zo warm is in de winterperiode, is de Atlantische westkust een ideale lek voor Surfers dankzij de hoge Atlantische golfen. Ook aan de Middellandse zee zijn tal van badplaatsen voor aangenaam verblijf aan de kust. Op het noordelijkste punt van Marokko kan men op een heldere dag Spanje e Gibraltar zien liggen .
Hoewel de zon in de winterperiode een echte zonvakantie onmogelijk maakt, is Marokko in deze periode nog altijd een stuk aangenamer qua temperatuur en is het een ideale periode om de eeuwenoude cultuur die het land rijk is te verkennen. Toeristen die Marokko in de wintermaanden bezoeken doen dat vooral om de zeven Koningssteden te zien.
kitty_gomez schreef:Ik heb naar Kaapverdië zitten kijken, maar vindt het best prijzig voor een weekje.
Ben nu toch maar over Egypte aan het na denken, wat zouden jullie aanraden (wel of niet gaan door de onrust)
Ik heb al geïnformeerd bij de reisorganisatie, zij zeggen dat het op de resorts wel veilig is mits je inderdaad de strikte regels opvolgt.
Is er iemand in de afgelopen periode geweest?
Dubai zou ik heel graag willen, maar o zo duur
Bambino schreef:kitty_gomez schreef:Ik heb naar Kaapverdië zitten kijken, maar vindt het best prijzig voor een weekje.
Ben nu toch maar over Egypte aan het na denken, wat zouden jullie aanraden (wel of niet gaan door de onrust)
Ik heb al geïnformeerd bij de reisorganisatie, zij zeggen dat het op de resorts wel veilig is mits je inderdaad de strikte regels opvolgt.
Is er iemand in de afgelopen periode geweest?
Dubai zou ik heel graag willen, maar o zo duur
Ik ben op dit moment in Egypte, alles is hier veilig, s'avonds als vrouw zijnde kan hier ook op straat gelopen worden alleen, er begint langzaam aan meer toerisme weer te komen en eigenlijk alle Egyptenaren zijn heel behulpzaam en willen ook niets liever dan dat de toeristen terug komen. ( voor de meeste was dit ook niet hun keuze ).
Dus je kan met een gerust hart op vakantie naar Egypte, je loopt echt niet meer risico dan naar een andere vakantie bestemming.
En het is hier heeeeerlijk weer in december en geen regen