Werken in het buitenland: Waar begin je?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:34

Nou ik wens je in ieder geval veel reisplezier :) Wat ga je allemaal bezichtigen? Kennis zit er nu als aupair maar als ik al haar foto's en verhalen voorbij zie komen.. stiekem jaloers hoor! :o
Ik heb nu momenteel even weer werk, dus zolang dat aanhoud blijf ik in NL maar een reis naar Amerika staat ondertussen al op de planning als het financieel gaat lukken..

Darah3

Re: Werken in het buitenland: Waar begin je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 22:39

Dankjewel! Het plan is om van Sydney naar Cairns te reizen :)
Wat fijn dat je weer werk hebt en een reis naar Amerika is ook zeker niet verkeerd ;) Heb je al plannen waar je heen wilt in Amerika?

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 22:56

Een vriendin heeft kennissen in Oregon, dus daar kunnen we dan overnachten, en dan was de bedoeling om zowiezo Alaska te bezichtigen en heel misschien Hawaï.. maar daar zijn we nog niet helemaal over uit

Hoelang ga je daar reizen? Ik krijg helemaal weer de reiskriebels als ik al die topics lees en foto's zie hihi

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 04:24

Beetje laat antwoord, maar inmiddels in Australië :)
Ik ga in totaal 5,5 week geloof ik, incl drie dagen Bangkok (begin vd reis).
Foto's zal ik showen als ik weer in NL ben, heb het kabeltje van mijn fototoestel niet bij :+
Best makkelijk om hier te reizen, ik denk dat ik misschien wel in mijn eentje zou durven terug te komen. Je kunt alles vragen, er lopen zoveel toeristen en backpackers!

Je plannen voor Amerika klinken gaaf! Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat plannen :D

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 05:12

Have fun in Australia, mocht je op een paardenbedrijf willen rondkijken moet je maar een gil geven als je tussen Sydney en Newcastle zit. Ik woon in The Central Coast, we zoeken altijd nog werknemers! :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 02:57

Dankjewel! Lijkt me super gaaf, mag ik vragen wat het werk inhoudt (mag via pb)?
Ik wil stiekem volgend jaar toch wel terug komen (om te werken) en had deze reis ook (veel te) ruim gebudgetteerd :=

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 04:03

Leuk topic! Precies waar ik mee bezig ben.

Ik ben nu een jaar een Au Pair in Amerika. Ik zit in Washington DC, inmiddels zo'n 2 maanden.

Ondertussen ben ik me aan het oriënteren op de buitenlandse markt. Ik heb de PABO gedaan, dus ben officieel leerkracht.
Ik twijfel of ik een jaartje hier en daar wil werken in Thailand en weet ik waar, en dat kun je eigenlijk vrij makkelijk uitzoeken via teaching abroad.
Daar worden ook veel banen aangeboden waar huisvesting gelijk zit inbegrepen.

Echter, heb ik mijn hart een paar jaar geleden verpand aan Londen en ben ik nu druk bezig om mijn QTS te verkrijgen (Qualified Teacher Status) zodat ik aan de slag kan in het Engelse onderwijs.

Belangrijk voor jezelf is te weten of je voor altijd ergens wilt gaan wonen of dat het tijdelijk is.
Voor mij is het heel duidelijk dat ik een jaartje hier en daar zou willen wonen en werken maar me daar niet wil vestigen zoals ik dat in Londen bijv. wel zou willen doen.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 07:32

Wat leuk Nagini, hoe bevalt het daar?

Ik heb voor mezelf wel duidelijk dat het voor tijdelijk is in eerste instantie.
Mocht het bevallen, kan ik altijd nog informeren over emigreren.
Ik zit nu te denken om volgend jaar een taalcursus te doen en voor holiday working visum in Australië te gaan :)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:25

Darah3 schreef:
Dankjewel! Lijkt me super gaaf, mag ik vragen wat het werk inhoudt (mag via pb)?
Ik wil stiekem volgend jaar toch wel terug komen (om te werken) en had deze reis ook (veel te) ruim gebudgetteerd :=

Ik rijd 's ochtends racepaarden op de track, wij zijn een pre-training dus dat houd in dat alles hier zadelmak gemaakt wordt en de babies opgeleid worden voordat ze naar de grote trainers gaan. Daarna rijd ik een paar eventingpaarden, zadel ik op voor mijn baas, zorg er voor dat de boel op rolletjes loopt en in het weekend ga ik mee naar concoursen!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 16:46

Darah3: Bevalt heel goed tot nu toe!

Al zou ik niet in Amerika vast willen wonen. Een jaartje is wel genoeg ;)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 08:21

Klinkt gaaf Casper! Wat voor personeel zoeken jullie komend jaar en welke periodes ;) ?
Ik zit nog steeds wel te denken om volgend jaar een paar maanden er tussen uit te gaan, mits er op mijn werk geen veranderingen zijn (als ze een contract bieden voor vast aantal uur overweeg ik om te blijven, maar dat zal vast wishfull thinking zijn :') ).

Oh mooi dat het zo goed bevalt Nagini! Waarom zou je niet vast in Amerika willen wonen?
Ik zou dolgraag in Amerika willen wonen, omgeving SF. Maar daar reken ik al helemaal niet op dat dat zal lukken :')

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 00:36

Waarom zou jij graag in Amerika willen wonen dan?

Ik ben van mening dat het leven van 'n Amerikaan t.o.v. een Nederlander niet zo geweldig is hoor.
Dagelijke kosten vallen mee, al is gezond eten relatief duur.
Maar qua werk en kinderen, van me leven niet.
Gemiddelde Amerikaan krijgt 14 dagen betaald verlof in een heel jaar + de feestdagen.
Geen standaard zorgverzekering (al hopen ze natuurlijk dat ie komt) maar die moet je dus allemaal zelf extra afsluiten en is prijzig. Daar bovenop hebben ze nog extra liability verzekeringen nodig omdat je iedereen voor alles kunt aanklagen hier.
En dan als je kinderen wilt: je hebt hier geen betaald zwangerschapsverlof. Je mag 3 maanden vrij nemen als vrouw. Dit is dan onbetaald. Als man heb je geen recht op 'papa tijd'. Dus ook niet kinderdagen zoals wij die kennen.
Er is geen subsidie voor kinderopvang of 'preschool'. Mijn familie betaald 350 dollar per maand aan 3 ochtenden per week voor de jongste. (Een vriendin van mij haar familie betaald 1000 dollar per maand).
Dan heb je, afhankelijk van welke basisschool en middelbare school je kiest haast geen kosten of torenhoge kosten.
En dan begint College. Als je geen beurs kunt krijgen en niet veel gespaard hebt kun je dus je kinderen niet naar universiteit sturen. Wederom, echt niet dat je hulp krijgt van de regering. Geen geld = geen studie.

Ik wil niet mijn hele leven 'kapot' werken zodat mijn kinderen ergens naar school kunnen. Zeker niet als je naar een stelsel kijkt in Europa waar het gewoon ook goed geregeld is.
Niet overal is het gras groener. :D

Ja! Amerika is een tof land. Maar voor mij maar voor eventjes.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:38

Ik heb in 2011/2012 4 maanden in Egypte gewerkt als kinderanimatie in een hotel. Ik was pas 17 en alleen daarheen. Super spannend, maar wat heb ik daar veel geleerd en ervaringen opgedaan! Afgelopen zomer voor een reisorganisatie weer die kant opgeweest, dit maal voor 2 maanden!
Ik kan iedereen aanraden op een periode naar het buitenland te gaan!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 21:35

Ik kan me voorstellen dat je door die redenen liever Amerika als tijdelijk land kiest Nagini :j
Ik zou niet in heel Amerika kunnen wonen, maar een bepaalde streek geeft me een heel erg thuisgevoel. Dat is ook de reden dat ik er zou willen wonen, maar goed daar focus ik nu niet op.

Wat gaaf c_esther, wat was je ook jong de eerste keer!

Verder weinig aan updates te melden, binnenkort al naar huis en heb helemaal geen zin :+
Ben wel benieuwd hoe het met mijn werk zit..