Weekendje Dublin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tenerife

Re: Weekendje Dublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:43

Morgen achter de echte computer ga ik dat is opzoeken allemaal. Willen eigenlijk dag met motor daar rijden. Kunnen we een 400 km maken en dingen bekijken:) dank je!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:46

Ohhh zooooooo gaaf!!
Je zou ook de Cliffs of Moher kunnen doen, dat is de westkust. Enige nadeel is dan dat je grotendeels snelweg rijdt..

Anyway, mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen laat maar weten, hier of per pb!

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 21:59

Sodera schreef:
Wicklow Mountains, Glendalough en Powerscourt; National Stud in Kildare, het strand in Bray - Greystones/Howth/Malahide; Avoca Village uhmmmmm
Er is begin van het jaar ook een topic over Ierland en Dublin geweest, zal hem even opzoeken

Edit: [BEU] Vakantie Ierland/Dublin

Daar stond ook veel info in, thanx!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:11

Cliffs of Moher is schitterend en zou wel kunnen maar dan ben je wel lang aan het rijden en niet door het mooiste deel van Ierland.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:20

Alhoewel ... in maart zijn we in Tullamore (Whiskey brouwerij van Tullamore Dew) en ik zie nu op de kaart van Ierland dat je dan al halverwege naar Galway bent. Nadeel is wel dat je op een saaie snelweg zit en het binnenland van Ierland vind ik niet echt spectaculair. Als je een motorrit gaat maken, zou ik wat meer langs de kust blijven en Wicklow Mountains.

Als je een whiskeyliefhebber bent is de brouwerij van Tullamore Dew trouwens wel een aanrader. Erg mooi pand en een leuke rondleiding. Vlak daar in de buurt heb je ook nog de brouwerij van Kilbeggan Whiskey geweest. Die was ook heel leuk, maar nog niet gerenoveerd, dus echt oud. Geen rondleiding, maar je kreeg een route mee, met daarin uitleg en verhalen. Het is een van de oudste brouwerijen en dag gevoel kreeg je daar ook. Al met al leuker dan de Jameson Brouwerij in Dublin zelf.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:28

Oh dat is een goede om te onthouden, thanks!! Ik heb nog geen enkele brouwerij gedaan (zelfs Guinness niet *shame on me*)
Dat was inderdaad ook wat ik bedoelde met de Cliffs; het is er prachtig maar de weg ernaar toe is niet echt boeiend....

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:04

Die moet je dan ook nog een keer doen!
We waren er rond Paddy's day en we hadden vrienden mee, waarvan 1 een whiskey liefhebber is. We zijn dus naar Jameson's geweest, maar het kwam erop neer dat we eerst ongeveer 2 uur zouden moeten wachten voordat we een kaartje konden kopen en dan moest je nog op de rondleiding wachten, wat ook nog eens dik een uur zou zijn. Nee bedankt. Hij was al eens bij Bushmills geweest (ik ook) en dat is precies dezelfde tour.

In plaats daarvan zijn we naar Kilbeggan en Tullamore geweest. Heel leuk.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:04

Ik ben in April een paar dagen in het Generator Hostel geweest... Echt super net hostel en mogelijk de beste in Dublin (ik heb er nogal wat gezien). Ik zou iets meer betalen voor een kamer met douche/toilet en suite zeg maar, ipv shared. Ik zat in een 10 persoons female only kamer en dat was echt heel ruim opgezet. Enige nadeel is dat het wel ietsjes uit het hart is, maar met 15 minuten lopen sta je in Temple Bar en met 5 minuten lopen sta je in een grote winkelstraat, er is een supermarkt recht tegenover en een Luas stop. Tip: Hangslot meenemen voor de locker onder het bed :D Hostels zijn over het algemeen super plekken om mensen te ontmoeten.

UCD zit in zuid Dublin en is redelijk goed bereikbaar met het OV tegenwoordig, maar ik zou zeker even kijken waar het is en er eens proberen met de bus naar toe te gaan om te kijken hoe of wat.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 12:41

Vanuit het centrum zijn er verscheidene bussen ri UCD, de 39a gaat bijv elke 10 minuten/15 min. Ook de bus naar Dún Laoghaire stopt voor UCD. Verder zijn er nog bussen die stoppen aan de achterkant van UCD...

Wat dat aangaat is het prima bereikbaar :j

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:00

En Tenerife, hoe heb je het gehad in Dublin?

Gisteren heb ik vluchten geboekt naar Dublin, wij zullen er zijn met kerst. Voor mij de eerste keer. Na 16 jaar met een Ier te zijn, wordt het dan ook hoog tijd. De eerste twee dagen blijven we in de stad, ik heb een hotel geboekt en de rest van de week logeren we bij m'n schoonzus.

Heb er nu al zin in.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 14:09

mbkaatje schreef:
En Tenerife, hoe heb je het gehad in Dublin?

Gisteren heb ik vluchten geboekt naar Dublin, wij zullen er zijn met kerst. Voor mij de eerste keer. Na 16 jaar met een Ier te zijn, wordt het dan ook hoog tijd. De eerste twee dagen blijven we in de stad, ik heb een hotel geboekt en de rest van de week logeren we bij m'n schoonzus.

Heb er nu al zin in.

Na 16 jaar, dan wordt het inderdaat tijd haha! Veel plezier! Zoals het er nu uit ziet ga ik rond de 9e november :)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:21

Jammer mbkaatje, had je nog wel even willen meeten na zoveel ierland gepraat ;)! Ik vlieg alleen de zaterdag voor kerst al terug naar NL (lang leve 2 wkn kerst vakantie *\o/*)...
Hm Kerst in Ierland... Dat wordt kalkoen, pudding en cake :9...
Welk hotel zitten jullie :)?

Ben idd ook beniewd naar Tenerife's ervaringen en jouw ervaringen tzt midori!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:31

Ik mag ook binnenkort weer... Voor mijn werk weliswaar, maar kan er nog wel een dagje aan vast plakken gok ik :D

Kerst in Dublin wordt vast heel leuk mbkaatje...

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:33

Heerlijk Manic...
Mocht je nog een bokker willen meeten: ik vind het altijd leuk om weer even NLs te praten :') (alhoewel je een grote kans heb dat ik alsnog deels in het Engels ga praten :').

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:52

Jaa, het werd inderdaad tijd om eens de kerst door te brengen in Ierland.

Jammer Sodera, maar begrijpelijk. Jij gaat lekker naar huis voor de kerst. Ik zal waarschijnlijk juist in Cellbridge zijn met de kerst ha ha. Grappig.

Leuk Manic, hoe lang ga je?

Ik heb het Paramount Hotel geboekt. Maar ik kan dat kosteloos annuleren, misschien dat ik toch een ander hotel boek. Het Arlington lijkt mij ook wel leuk.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:53

[quote="midoriNa 16 jaar, dan wordt het inderdaat tijd haha! Veel plezier! Zoals het er nu uit ziet ga ik rond de 9e november :)[/quote]

Zou leuk zijn als het lukt midori. Waar hangt het nog vanaf?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:53

Ik heb er jaren terug een paar jaar gewoond en heb dat probleem nog steeds ;) (spreek ook de hele dag Engels op mijn werk dus dat helpt niet echt). Ik wil kijken of ik er precies heen kan als de Tindersticks in Vicar Street staan (24 oktober), maar hangt een beetje van de bedrijven af die ik moet bezoeken...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:56

Nooit van gehoord, de Tindersticks.
Wat voor werk doe je?

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 17:18

mbkaatje schreef:
[quote="midoriNa 16 jaar, dan wordt het inderdaat tijd haha! Veel plezier! Zoals het er nu uit ziet ga ik rond de 9e november :)

Zou leuk zijn als het lukt midori. Waar hangt het nog vanaf?[/quote]

mbkaatje, een beetje van mijn nederlands vriendin maar kreeg net te horen dat zij wel kan dan! :D En ik moet vrij krijgen van school, maar dat gaat geloof ik wel lukken, ik moet het alleen nog even regelen. De reden dat ik rond de 9e gaat is dat er dan open dag is op het UCD. Maar de 15e (geloof ik) is er open avond van Arts (waaronder mijn psychologie-opleiding valt) en ik kan niet zo land vrij krijgen dus ik kan niet naar bijde. Maar aangezien de open dag van Social Sience weer een andere avond is, denk ik dat het toch beter is om naar de algemene te gaan! De 9e dus :)

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 23:16

Weet iemand trouwens hoe je het best van het vliegveld naar Generator hostel komt? En heeft iemand al eerder med EarLingus gevlogen? Is at een beetje goed?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 00:13

Volgens mij is het heel goed te doen om de bus naar bet centrum te pakken. Staat er niets over op hun site?
Aer Lingus is prima hoor. We vliegen eigenlijk er altijd mee.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 00:20

Paddy tours zijn ook enorm leuk :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:50

Doen die ook eendagstripjes?
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar lijkt mij ook leuk. Ze richten zich denk ik wel wat meer op jongeren.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 17:00

Airport Express pakken.... Er zijn 2 Airport bussen, 1 daarvan stopt vrijwel voor het Generator Hostel, maar ik weet nu even niet welke van de twee... Staat vast wel op de site. En anders in O'Connel Street uitstappen en de Luas pakken richting Connolly station, dan uitstappen bij Smithfield.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:07

Ik heb ook in Ierland gestudeerd, maar dan in Galway aan de NUIG. Als ik het over mocht doen dan zou ik daar zeker weer voor gaan. Ik vond Galway een veel leukere, gezelligere en knussere stad dan Dublin. Dublin vind ik leuk voor even, maar om er langere tijd te zijn? Mwah :n

Aer Lingus is een prima maatschappij :j Al meerdere keren mee gevlogen.