Jouw langste vliegreis en hoe maak je de tijd vol?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Donkerblauw

Re: Jouw langste vliegreis en hoe maak je de tijd vol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:13

Mijn langste vlucht was naar Zuid-Afrika (met een overstap op Parijs), dat was 10 à 11 uur vliegen geloof ik. :)

Tijdens de vlucht lees ik meestal een (of twee) boek(en), kijk ik een film/serie, klieder in m'n notitieboek, maak wat puzzels uit een puzzelboekje, luister wat naar muziek, klets wat met diegene die naast me zit of ga slapen. Dan is de tijd echt voorbij en land het vliegtuig voordat je het weet.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:14

nieuw zeeland in totaal 27 uur

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:16

Mijn langste vlucht was maar 3 uur, naar Griekenland :o
Ik denk dat het een goed idee is om films op een iPad/iPod of een ander soort tablet ding te zetten, samen met een aantal iBooks. Ik denk dat het dan wel te doen moet zijn :j

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:38

Mijn langste vlucht is 3.5uur naar Turkijke :')

Ik doe spelletjes op ipad , kijk tv , loop door t vliegtuig (nouja wat er te lopen valt :') ), ga een paar keer naar de wc , slaap zover ik dat kan , luister liedjes , lees dat boek door (goed voor m'n engels) , dat was het zo wel . Ohjaa en ik ben bijzonder goed in broertjes pesten in een vliegtuig *D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 20:41

Maanoogje schreef:
Mijn langste vlucht was maar 3 uur, naar Griekenland :o
Ik denk dat het een goed idee is om films op een iPad/iPod of een ander soort tablet ding te zetten, samen met een aantal iBooks. Ik denk dat het dan wel te doen moet zijn :j

We hebben geen ipad of ipod. Neem wel een mp3 mee :-)

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 10:43

Langste vliegreis was naar Indonesie, 20 uur onderweg incl 2 tussenstops. Ik verdoe mijn tijd door filmpjes te kijken, spelletjes te doen, boekje lezen, muziekje luisteren en tracht altijd een poging tot slapen maar dat zit er vaak niet in ;)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:27

Langste tijd in hetzelfde vliegtuig is 10,5 uur vanuit China (totaal 3 vluchten en reistijd 38 uur) en ik heb me geen seconde verveeld. Inderdaad films kijken, beetje lezen, uit het raam staren. Ook leuk tijdverdrijf om met mensen die je niet kent te kletsen, kun je vaak leuke reisverhalen uitwisselen! Maar de tijd gaat natuurlijk het snelste als je kan slapen, maar dat kan ik alleen als ik of aan het raam zit, of op mijn reismaatje mag leunen :')

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:31

mijn langste vlucht was 21 uur naar Bali, we hadden ook van die leuke schermpjes in de stoelen maar na de eerste tussenstop hadden we alleen nog maar bollywood films :+ had je dus niks aan. Verder veel geslapen, spelletjes gespeeld en gegeten. Wat was ik toch ziek van het vliegtuig eten daarna, jeetje mina :+

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:39

As we speak zit ik op het vliegveld. :') Geen lange vlucht, het langste stuk van de reis heb ik al gehad in de nachttrein (13 uur). Voor reizen zonder faciliteiten is het denk ik wel handig om een film op je telefoon te zetten? Lijkt mij wel een goed idee maar daar ben ik nu een beetje laat mee. :')

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:12

madeliefw schreef:
Ik zit nu in Thailand en heb nog 3 vluchten voor de boeg. Van Thailand naar Kuala Lumpur 1,5 uur, van Kuala Lumpur 8 uur naar Abu Dhabi en vanaf Abu Dhabi 6 uur naar Düsseldorf terug. Het rare is dat ik opeens een soort vliegangst heb gekregen. Hiervoor best regelmatig gevlogen (Aruba, Indonesië, new york en veel binnen Europa) maar het zweet breekt me uit met de wetenschap weer terug te moeten. Wat ik ga doen? E-reader mee, offline spelletjes op telefoon, proberen te slapen en veel films kijken. En tegen mijn vriend aan stressen waarschijnlijk.

Ik ben ook nooit bang voor vliegen geweest, maar dit keer zie ik er echt tegenop. Het is niet zo zeer de angst dat er wat gebeurd, maar meer de angst om weer helse pijn te hebben. (Vulling gesprongen in het vliegtuig bij het opstijgen.) :))

We vliegen aankomende week naar Egypte, en dat zal zo'n 5 tot 6.5 uur zijn, afhankelijk of we nog een tussenstop zullen maken. En dit is tevens ook mijn langste vlucht tot nu toe.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:19

14 uur, volgens mij naar Seattle. Ik weet niet meer hoe ik de tijd om heb gekregen. Ik kan absoluut niet slapen, de film die werd gedraaid was waardeloos. Volgens mij heb ik vooral met een puzzelboekje gezeten.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:35

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:44

Mijn langste vlucht was 16 uur. Ik stierf zowat van verveling. Het vliegtuig was een beetje zuurstofloos, na 2 films had ik dat ook wel gezien, ik zat niet bij het raam en kon niet slapen. Heb nog 2 boeken gelezen maar ik werd werkelijk gek :')

Dit jaar naar Afrika, zo'n 12 uur ging de heenreis goed, maar dr nacht vlucht terug was weer vreselijk :') had nog slaappillen genomen maar die deden niks. Door de kleine arm ruimte kreeg ik super last van mn schouders door het verkrampt zitten. :') ik wist uit ellende niet qat te doen :+

Nee ik.hou niet zo van lang vliegen. Na een uur of 6 moet ik er gewoon UIT. :+

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:45

n uur of 13, naar Calafornië, ik was toen tien, dus heb veel gekleurd en filmpjes gekeken, een beetje slapen en rondkijken.. Spelen met vanalles, heeeel vaak moeten plassen omdat ik rondlopen in t vliegtuig interessant vond :')

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:45

Het enige wat ik gevlogen heb, is van mijn paard afgevlogen. Vliegtijd een seconde of drie? Wat ik gedaan heb op die tijd door te komen? Hopen dat ik het overleef :o?

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:47

10 uur ofzo naar Aruba en Curacao..

Lezen, films kijken, slapen, mensen kijken in het vliegtuig enz :')

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:48

Langste vlucht was 2 dagen naar Australië: 16 uur naar Hongkong, daar 12 uur wachten en toen nog 7 uur naar Cairns. Ik kon ook niet slapen omdat het voor mij middag was dus heb echt álle films en series gekeken die er aangeboden werden. :)) Alleen naar Cairns heb ik een paar uurtjes geslapen.
Verder veel liggen dutten, eten (want dat was veel en lekker :9 ) en nadenken over m'n vakantie. :+
Maar zonder tv scherm zou ik het ook echt niet volhouden.
Laatst bijgewerkt door SpikkelFire op 28-08-13 16:48, in het totaal 2 keer bewerkt

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:48

Leest even mee..

Ik ga naar Mexico op vakantie, en moet volgens mij ook best lang vliegen. (heel leuk met vliegangst :( )
Mijn vriend zal wel de hele weg slapen, en ik tel de minuten af dat we veilig aan de grond staan... :P
Tot overmaat van ramp, moet ik daarna ook nog terug naar NL :P

De langste tot nu toe was Egypte, 4en half uur heen en 6 uur terug (andere route?!)
Ik heb films gekeken, tijdschriften meegenomen om te lezen een hoop sudoku's gemaakt :P

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 11:22

Ik ben van Amsterdam naar Sydney gevlogen, nog een goede reden om nooit meer terug naar Nederland te gaan, djeez ik heb me dood verveeld. Gelukkig had mijn moeder slaappillen van het ziekenhuis meegegeven, ik was out haha

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:49

15,5 uur naar Thailand, met op de heenweg 2 uur overstap op Beijing en op de terugweg 7 uur tussenstop in Beijing. En als íets een saai vliegveld is, is het Beijing wel :z

Op de heenweg was ik veel te hyper om te slapen, op de terugweg heb ik alleen het eerste deel van 5 uur geslapen (Bangkok - Beijing) omdat dat 's nachts was. De vlucht van Beijing naar Dusseldorf van 10,5 uur heb ik bewust niet geslapen omdat ik dan 's avonds meteen m'n bed in kon en zo een jetlag kon voorkomen.
Ben die ruim 10 uur doorgekomen met 4 films en beetje lezen, als je je eenmaal ingesteld hebt op een lange vlucht is het best te doen vind ik :j

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:07

Langste was naar Australië (24 uur). Vond het heerlijk! Lekker chillen, beetje dromen, films kijken, muziek luisteren, spelletjes doen, boek lezen, even dutje doen, even eten, wat naar buiten staren, etc. Gewoon onderuit gaan zitten en lekker relaxen!

Vanuit Jakarta was ik me zo aan het vermaken dat ik in Amsterdam dacht: "Zijn we er nu al? :\ "

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:09

Invercargill in Nieuw Zeeland.

Amsterdam-London-Bankok-Sydney-Christchurch-Invercargill

Totaal van 39 uur. Maar ik vond het heerlijk. Boekje, films, dagboekje krabbelen, naar buiten kijken, kletsen met mensen om me heen. Vermaakte me prima. :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:10

Mijn langste vliegreis was 16 uur, ik heb films gekeken, geslapen, muziek geluisterd.. :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:12

Mijn langste vliegreis was iets van 11 uur richting curacao, met tussenstop op bonaire..

Men o men wat heb ik me verveeld, hadden wel een schempje in de stoel voor ons maar daar ben je naar een paar uur ook wel op uitgekeken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:21

Voordeel van lange vluchten is dat je veel meer ruimte in het vliegtuig hebt, dus je kunt wat wandelen, tijdje staan/rekken/strekken, kletsen met anderen die even de benen aan het strekken zijn, even een koekje of drankje halen in de pantry etc.
En je hebt een eigen schermpje met films en muziek. Ik vond het uiteindelijk (12 uur) wel meevallen.