Heel veel plezier en succes, ik volg.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daaphh schreef:Ohh Silke heel erg veel plezier!
Maak je maar geen zorgen om dat vliegen. Mijn laatste reis was ook een lange reis en zeker tijdens je nacht vlucht kan je lekker slapen. Muziekje opzetten en dan slapen, voor je het weet ben je al bijna daar!
Ik ga je zeker volgen, ook via facebook als je daar op plaatst.
Veel plezier, Daphne!
Kwanyin schreef:Wauw wat een leuke ervaring! Ga je daar zo het laatste middelbaar doen? Zo heb ik ook een meisje uit Paraguay in de klas gehad, die kwam bij ons haar laatste jaar nog eens doen.
Hoe zit het daar eigenlijk met die drugsoorlog momenteel? Denk je dat je daar iets van gaat ondervinden of lig je buiten die zone?
Kaus schreef:Hé wat leuk!
Klinkt heel erg als wat mijn zus nu in Argentinië doet. Zij is daar nu ongeveer een maand en gaat daar net als jij een jaar lang 'wonen'.
Ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt, is niet niks zo in je eentje!
Ga je ook een blog bijhouden (behalve deze op bokt) voor kennissen en vrienden? Die vinden het vast je leuk om over je avonturen te lezen!
sanne140 schreef:Super leuk!!
Kun je al Spaans? Ik zit nu bij een maand in Argentinië. Ook op exchange in een gastgezin! Het is super leuk hier, alleen het communiceren is moeilijk, want bijna niemand spreekt hier engels en ik spreek niet goed Spaans!!
Ik ga dit topic volgen!!
By the way! Ik ben de zus waar Kaus het over heeft!
ChantalSmook schreef:Ontzettend gaafIk ben in december alleen naar Australië gereisd. (Vanaf daar met vriendin rondgetrokken en de reis terug weer alleen). Ik dacht de reis alleen te doen, maar juist doordat ik alleen ging kreeg ik bij de gate al aanspraak waardoor heen al 9 uur aanspraak had en samen met iemand door de chinese douane kon. Maakte het daarna ook een stuk makkelijker en terug ook twee keer aanspraak gehad en op gegeven moment blij was dat ik even alleen was
Dus mijn tip, sta open voor andere contacten. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen! Heel veel plezier en succes!
Mijn tip voor in het vliegtuig, neem extra dikke sokken en een lekkere trui mee. Het is beste koud door de airco en met een lange vlucht is dat erg lekker om te slapen.
Nagini schreef:Gaaf joh! Ik ga je volgen.
Ik zit nu sinds 'n week in Washington DC voor een jaar als Au pair. Dus ook ik ben bekend met het afscheid nemen. Het is even rot, maar zodra je door de douane heen gaat, gaat het beter hoor. Het avontuur tegenmoet! De vlucht gaat ook goedkomen.. het is vooral zitten. Het duurt misschien lang, maar uiteindelijk is het het waard.
Ga je met een organisatie of helemaal zelf geregeld?
Colorado schreef:Wat enorm gaaf zeg, veel plezier! De laatste paar dagen verlang ik om de een of andere reden (ben er nooit geweest?) enorm naar Mexico, ik kijk dus enorm uit naar alle verhalen
Yasmine schreef:Supervet! Geniet ervan! Sta open voor nieuwe contacten, spreek iédereen aan en probeer vooral in het begin zoveel mogelijk vrienden te maken. Ik ben op uitwisseling geweest naar Vancouver (Canada) 2 jaar geleden, maar ik studeerde al aan de universiteit en woonde gewoon op mezelf in universiteitsaccommodatie. En nu ben ik in Australië om al mijn uitwisselingsvrienden te bezoeken (om een of andere reden waren er veel Aussies in Canada). En ik kan je zeggen, die vriendschappen zijn zo waardevol
En zo lang vliegen lijkt heel lang, maar zorg gewoon dat je lekker kan slapen op het vliegtuig. Ik ben nu in Australië en ik moest 11,5u en 9,5u vliegen en ik vond het niet eens zo erg
Rytir schreef:Zo, dat is een spannende stap! Veel plezier! Palenque is iig prachtig, ik ben er 1,5 jaar geleden geweest en daar heb je idd nog de Mexicaanse cultuur (in tegenstelling tot de kustplaatsen...)
russel schreef:Kwanyin, precies...zo heb ik het ook beleeft en diempaar pesos? Maak daar maar een flink war dollars van.
Ook een dooddoener, een auto huren, meestal zijn ze brak, betaal je veel geld voor.
Er zijn maar een paar snelwegen, Quintana Roo bv, is er maar 1. Uitendelijk kan je met panne aan de kant van de weg komen te staan en dan...ja wat dan he? Het wordt snel donker hoor en dan? Alles om je heen is Bush.
Ik kan je verhalen vertellen, maar dan maak ik je her zuur...in ieder geval hebben wij meermaals door het oog van de naald gekropen....
En voor de goede orde, ik ben niet blond en knapen was toen ook geen twintiger...
Dus als je gaat, organiseer je reis heel erg goed, vraag hier advies, laat regelmatig van je horen, stuur elke dag een whatsapp, zorg dat je op tijd crediet op je credit card hebt, want op is op en soms hebben de banken dagen lang geen geld...de inflatie maakt dat prijzen per dag verschillen.
Draag je paspoort ed niet op je lijf, ga altijd met een groepje, als je trips wil doen, neem georganiseerde reizen, die zijn stukken duurder maar wel veilig en je krijgt tenminste ook de leuke info er bij vertreld.
Wij zijn verschillende keren door de bus niet meegenomen, de Mexikanen wel, dat was 10 meter door rijden, stoppen, schreeuwen in het Spaans, Mexicanen rennen en net achter hun de deur dicht klappen en met gierende banden verder rijden...gebeurd dit bij toiristen plaatsen, wees zo brutaal om te wachten bij een toeristen bus en vraag om een lift, geef de buschauffeur een flinke tip...want als ze je laten staan, weer je niet wie je "Ophaalt" en die wil je ook niet zien!
russel schreef:Als ze zich aan de organisatie blijft klikken....en dan nog...de organisatie weet ook welke gevaren en zijn, gelukkig...maar het uitgaans leven, beetje rond toeren dat ga je toch doen als je er zo lang zit...
Sky schreef:Snap dat het niet leuk is om te horen maar ik denk wel dat het reeël is je hier een beetje op voor te bereiden. Maar ik denk dat ze je ook wel naar een goede streek hebben gestuurd, aangezien je via een organisatie gaat.
russel schreef:Ik heb het gevoel dat je het als een aanval voelt. Mij hoef je niet te overtuigen. Ik waarschuw je als ervaringsdeskundige van het land en schets een paar problemen waar je gemakkelijk in terecht kunt komen...
Ik hoop dat je het super naar je zin zult hebben, maar vergeet niet dat jij uit een andere wereld en mentaliteit komt en bij voorbaat daarom al in naivere schoenen staat en met wat er daar dagelijks gebeurd jij nu nog niet eens kan bedenken...
Wij allemaal niet hier op bokt...
Out there is the jungle...hier is het het schoolplein....
Sky schreef:Klinkt allemaal inderdaad alsof het goed geregeld is en alles goed voorbereid is! Ben heel benieuwd hoor
russel schreef:Heeft niks met aanpassen te maken, maar met opvattingen over leven en dood.
Daar heersen andere wetten in het kader van overleven dan wij hier hebben.
Jammer dar je niet snapt wat ik bedoel, dat maakt het nog precairder....
russel schreef:Joh, zoek het lekker uit....
Als jij een reisadvies negeert en iemand die er is geweest met ervaringen.
Hoop ik van harte dar je engeltjes op je schouder hebt, jij bent echt iemand om het op te zoeken.
Ik heb hier geen zin in.....je komt er nog wel achter..
Ik snap ook niet waarom jouw school geen land uitzoekt zonder beperkingen zodat je niet over je schouder hoeft te kijken....dat in eerste plaats.
mika11 schreef:Ik denk dat een instantie echt niet studenten naar een levensgevaarlijke situatie stuurt.
TS heeft goed begrepen aan welke regels ze zich heeft te houden.
Zuid Afrika is bv ook heel gevaarlijk, maar daar gaan ook studenten heen.
Als je je maar houdt aan de regels.
Vrijdag gaat TS al weg, dat gaat echt niet veranderen omdat er hier iemand is die het niet ziet zitten.