Een jaar de Mexicaanse cultuur opsnuiven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosannee_

Re: Een jaar de Mexicaanse cultuur opsnuiven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:06

Wat gaaf!
Heel veel plezier en succes, ik volg. :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:16

LZP -> BEU

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 11:38

Leuk dat zoveel mensen al willen volgen! Heb even de vraagjes eruit gepikt :D

Daaphh schreef:
Ohh Silke heel erg veel plezier!
Maak je maar geen zorgen om dat vliegen. Mijn laatste reis was ook een lange reis en zeker tijdens je nacht vlucht kan je lekker slapen. Muziekje opzetten en dan slapen, voor je het weet ben je al bijna daar!
Ik ga je zeker volgen, ook via facebook als je daar op plaatst.

Veel plezier, Daphne!

Er komt af en toe wel een update via mijn facebook, dus daar kan je me zeker volgen!

Kwanyin schreef:
Wauw wat een leuke ervaring! Ga je daar zo het laatste middelbaar doen? Zo heb ik ook een meisje uit Paraguay in de klas gehad, die kwam bij ons haar laatste jaar nog eens doen.

Hoe zit het daar eigenlijk met die drugsoorlog momenteel? Denk je dat je daar iets van gaat ondervinden of lig je buiten die zone?

Klopt! :)

Kaus schreef:
Hé wat leuk!
Klinkt heel erg als wat mijn zus nu in Argentinië doet. Zij is daar nu ongeveer een maand en gaat daar net als jij een jaar lang 'wonen'.
Ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt, is niet niks zo in je eentje!
Ga je ook een blog bijhouden (behalve deze op bokt) voor kennissen en vrienden? Die vinden het vast je leuk om over je avonturen te lezen! :D

Ik heb een blog, maar tot nu toe kan ik er allesbehalve mee werken _O-
http://belgiangoesmexico.blogspot.be/

sanne140 schreef:
Super leuk!!

Kun je al Spaans? Ik zit nu bij een maand in Argentinië. Ook op exchange in een gastgezin! Het is super leuk hier, alleen het communiceren is moeilijk, want bijna niemand spreekt hier engels en ik spreek niet goed Spaans!!

Ik ga dit topic volgen!!

By the way! Ik ben de zus waar Kaus het over heeft!

Ik kan een heel klein beetje Spaans, maar mijn gastfamilie kan ook Engels, dus het komt wel goed. :)

ChantalSmook schreef:
Ontzettend gaaf :j Ik ben in december alleen naar Australië gereisd. (Vanaf daar met vriendin rondgetrokken en de reis terug weer alleen). Ik dacht de reis alleen te doen, maar juist doordat ik alleen ging kreeg ik bij de gate al aanspraak waardoor heen al 9 uur aanspraak had en samen met iemand door de chinese douane kon. Maakte het daarna ook een stuk makkelijker en terug ook twee keer aanspraak gehad en op gegeven moment blij was dat ik even alleen was :') Dus mijn tip, sta open voor andere contacten. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen! Heel veel plezier en succes!

Mijn tip voor in het vliegtuig, neem extra dikke sokken en een lekkere trui mee. Het is beste koud door de airco en met een lange vlucht is dat erg lekker om te slapen :) .

Wat is aanspraak? :)
En bedankt voor de tip! :))

Nagini schreef:
Gaaf joh! Ik ga je volgen.
Ik zit nu sinds 'n week in Washington DC voor een jaar als Au pair. Dus ook ik ben bekend met het afscheid nemen. Het is even rot, maar zodra je door de douane heen gaat, gaat het beter hoor. Het avontuur tegenmoet! De vlucht gaat ook goedkomen.. het is vooral zitten. Het duurt misschien lang, maar uiteindelijk is het het waard.

Ga je met een organisatie of helemaal zelf geregeld?

Ik ga met de organisatie AFS :)

Colorado schreef:
Wat enorm gaaf zeg, veel plezier! De laatste paar dagen verlang ik om de een of andere reden (ben er nooit geweest?) enorm naar Mexico, ik kijk dus enorm uit naar alle verhalen :D

Héhé, naar de verhalen die ik heb gehoord schijnt het een prachtig land te zijn en de cultuur en mensen ook :)

Yasmine schreef:
Supervet! Geniet ervan! Sta open voor nieuwe contacten, spreek iédereen aan en probeer vooral in het begin zoveel mogelijk vrienden te maken. Ik ben op uitwisseling geweest naar Vancouver (Canada) 2 jaar geleden, maar ik studeerde al aan de universiteit en woonde gewoon op mezelf in universiteitsaccommodatie. En nu ben ik in Australië om al mijn uitwisselingsvrienden te bezoeken (om een of andere reden waren er veel Aussies in Canada). En ik kan je zeggen, die vriendschappen zijn zo waardevol :)

En zo lang vliegen lijkt heel lang, maar zorg gewoon dat je lekker kan slapen op het vliegtuig. Ik ben nu in Australië en ik moest 11,5u en 9,5u vliegen en ik vond het niet eens zo erg :)

Leuk! Ik heb nu contact met de andere uitwisselingstudenten in Palenque en de vrijwilliger daar :) Ik start ook al bijna meteen met school, dus ik hoop dat vrienden maken nog meevalt :P

Rytir schreef:
Zo, dat is een spannende stap! Veel plezier! Palenque is iig prachtig, ik ben er 1,5 jaar geleden geweest en daar heb je idd nog de Mexicaanse cultuur (in tegenstelling tot de kustplaatsen...)

Ja? Ik hoor wel van veel mensen dat het een toeristische plaats is, dus wie weet kom ik nog bokkers tegen haha :P

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:45

Wat super gaaf zeg veel plezier!! Ik woon nu bijna 9 maanden in Australië, het is even doorzetten in het begin maar uiteindelijk ben je heeel blij dat je de stap genomen hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 11:48

Zo succes! Ik heb in Mexico 6 weken lang rondgereisd voor mijn huwelijksreis, voor een land ommnooit meer naar toe te keren.

Mexico staat bekend als een van de gevaarlijkste landen van de wereld, dus ik hoop dat je je van te voren zeer goed voorbereid zodat je weer wat je te wachten staat in dit uiterst corrupte land waar je zelfs de politie niet kan vertrouwen en er in mijn toeristische gedeelte Cancun der tijd waar we maar een week bleven omdat het godsgruwelijk duur is, speciale toeristen politie had, omdat de lokale politie niet te vertrouwen was/is.

De tegenstelling arm en rijk is zo groot dat je er naar van wordt en als westerling wordt je automatisch gezien als miljonair en als je niet met geld smijt dan krijg de de rijke ondernemers over je heen met bedreigingen aan toe. Voor hun is Amerikaan, Engelsman , Hollander kortom Europeaan hetzelfde en alles is creditcard..

Ik wens je heel veel succes, wijsheid en open ogen en oren...veel plezier maar blijf waakzaam.

In de tijd dat wij gingen was net een bende van 60 criminele moordende politieagenten opgerold die toeristen gijzelden, lieten pinnen en daarna de keel doorsneed en in de bush dumpden, vrouwen werden gruwelijk verkracht onder het oog van de man om aan zo veel mogelijk geld te laten komen.

Zelf heb ik de dreiging in alle dorpen,stations, bussen, treinen waren te gevaarlijk en afgeraden, gevoeld. We verbleven nooit ergens langer dan 2 dagen omdat we toen al werden gepost....

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 12:00

Nou eh bedankt? :=
Ik weet gerust dat het een gevaarlijk land is met veel drugshandel etc. Maar 'uiterst corrupt' en 'politie niet te vertrouwen'. Volgens mij is dat kort door de bocht, want hier heb je dat ook..
Misschien heb jij dat wel zo ervaren, maar de verhalen van mensen die er gewoond hebben (sommige in rijke gezinnen, andere in heel arme gezinnen) zijn voor mij beter, dan van iemand die echt toerist is geweest.

En als je je handen afhoudt van al de 'criminele zaken', gaan ze jou ook niet lastigvallen.

'Voor hun is Europeaan hetzelfde en alles is creditcard', zelf meegemaakt? Hebben ze het jou komen vertellen ofso?
IK geloof wel dat je als westerling als 'meer' wordt beschouwd.

Maargoed, hierdoor laat ik me zeker niet tegenhouden. :)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:09

Spannend!!
Ik ga je ook volgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:12

Sorry wil je niet bang maken, alleen je ogen openen, waarschuwen.

Het is niet geplaatst eigenwijs te zijn, eigen ervaringen waren ook niet echt super en ik had een grote kale vent bij mij met een uiterlijk als gij boos wordt je niet blij wordt, stevig gespierd, gelukkig tov die iele mexikaantjes die er waren,

Kaal is teken van crimineel, wordt je gevangen genomen, wordt kop kaal gechoren op de binnenplaats politie buro die van buitenkant te zien is.. :D heeft even een tijdje geduurd waarom sommige mensen hem niet durfde aan te kijken en mij maar bleven aanstaren..hij heeft bovenop kaal en scheerde lekker alles af zodat hij dagenlang niets hoefde te doen...wisten wij veel, kalende Mexikanen hebben we ook nergens gezien, al waren ze al bejaard.

Ga publikaties lezen, officiele..geen reisverslagen of touristenverhalen...

Beter mee verlegen als om verlegen.

Wij zijn met kunstgrepen ergens weg gekomen, maar waren door de buschauffeur gedropt en die reed weg..wij hadden taxi nummer en hebben portemonee omgekeerd zat 200 dollar in en hij wilde ons tot stadsgrens brengen, ik durf niet te denken wat er was gebeurd als we deze truc nier hadden gedaan.

Door die taxi chauffeur te smeken ons mee te nemen, wilde hij niet, maar met veel geld dus wel....alles hebben we gegeven, dus een beroving die hij verijdelde had dus 200 opgebracht had hij gezien...

Enfin, nog meer ongein gehad hoor.

We hadden leuk dagje natuurpark die dag gepland...maar verliep anders...was reguliere bus vol mexikanen...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:16

Ik raad je wel aan om het reisadvies van buitenlandse zaken te lezen TS, als je dat nog niet gedaan hebt
http://diplomatie.belgium.be/nl/Dienste ... 4-75748-64

Dan weet je ook dat er dingen in staan als: "Lokale, soms zeer gewelddadige conflicten, kunnen losbarsten in bepaalde streken in de deelstaten Oaxaca en Chiapas. Het is daarom aangeraden op de belangrijkste verkeersassen te blijven en binnen de toeristische gebieden. Het is bovendien af te raden alleen of ’s nachts te reizen."

Niet om je geen fijne ervaring toe te wensen, wel om je te adviseren waarschuwingen serieus te nemen en een fijne reiservaring te behouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:00

Toen ik in Cacun toerist was, reed er door de stad heen en weer open trucks met agenten met kogelwerende pakken en karabijnen en zwaailichten...gedurende de avond en om 20.00 is het al stink donker...

Als de bank geld liet ophalen was er een kogelvrije dichtgetimmerde truck met schietgaten bij, achter die schietgaten zaten rot de tand bewapende en beschermde agenten in...effe geld transportje...

Half uur voor zons ondergang waren wij op de kamer, heel saai, maar eigen veiligheid, reisde nooit per taxi en als het moest, noteerde we taxinummer en naam , stond op de deur. Trein was taboe vanwege de bende die treinen aan hield en alles liet uitstappen en beroofde, de bendes gingen door de touristen gebieden.

Dan geloof ik niet dat het nu een betaalbaar land is geworden in de touristengebieden. Daar waar veel tourisme is, is veel luxe is veel geld in omloop is alles schreeuwend duur, alles dollars en de Amerikanen die daar komen zijn niet leuk, behandelen de Mexicanen heel minderwaardig en hebben het totaal verpest voor de andere tourist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:16

Kwanyin, precies...zo heb ik het ook beleeft en diempaar pesos? Maak daar maar een flink war dollars van.

Ook een dooddoener, een auto huren, meestal zijn ze brak, betaal je veel geld voor.

Er zijn maar een paar snelwegen, Quintana Roo bv, is er maar 1. Uitendelijk kan je met panne aan de kant van de weg komen te staan en dan...ja wat dan he? Het wordt snel donker hoor en dan? Alles om je heen is Bush.

Ik kan je verhalen vertellen, maar dan maak ik je her zuur...in ieder geval hebben wij meermaals door het oog van de naald gekropen....

En voor de goede orde, ik ben niet blond en knap :+ en was toen ook geen twintiger...

Dus als je gaat, organiseer je reis heel erg goed, vraag hier advies, laat regelmatig van je horen, stuur elke dag een whatsapp, zorg dat je op tijd crediet op je credit card hebt, want op is op en soms hebben de banken dagen lang geen geld...de inflatie maakt dat prijzen per dag verschillen.

Draag je paspoort ed niet op je lijf, ga altijd met een groepje, als je trips wil doen, neem georganiseerde reizen, die zijn stukken duurder maar wel veilig en je krijgt tenminste ook de leuke info er bij vertreld.

Wij zijn verschillende keren door de bus niet meegenomen, de Mexikanen wel, dat was 10 meter door rijden, stoppen, schreeuwen in het Spaans, Mexicanen rennen en net achter hun de deur dicht klappen en met gierende banden verder rijden...gebeurd dit bij toiristen plaatsen, wees zo brutaal om te wachten bij een toeristen bus en vraag om een lift, geef de buschauffeur een flinke tip...want als ze je laten staan, weer je niet wie je "Ophaalt" en die wil je ook niet zien!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:17

Snap dat het niet leuk is om te horen maar ik denk wel dat het reeël is je hier een beetje op voor te bereiden. Maar ik denk dat ze je ook wel naar een goede streek hebben gestuurd, aangezien je via een organisatie gaat. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:19

Als ze zich aan de organisatie blijft klikken....en dan nog...de organisatie weet ook welke gevaren en zijn, gelukkig...maar het uitgaans leven, beetje rond toeren dat ga je toch doen als je er zo lang zit...

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 18:17

Ze doen al lang genoeg het werk om te weten wat wel en niet kan, wat de gevaren zijn etc ;)
Studenten worden niet op de eerste beste plaats gedumpt, hier is meer dan een jaar voorbereidingswerk aan geweest en de organisatie is zelf dag en nacht in de weer om het zo goed mogelijk te maken.
Studenten en gastfamilies worden gescreend en we zijn verboden om boven Mexico City te gaan (=verblijven voor een familieuitstap, etc) doorreizen mag wel.

Uitgaan? Dat hoeft niet persé, ik woon dicht bij het stad en in mijn laatste schooljaar hier ben ik amper 5x uitgeweest, waarom zou het daar dan anders zijn. Ben zowiezo al geen fervente uitgaander.
Alles van reizen die je maakt moeten aangegeven worden aan AFS zelf.

russel schreef:
Kwanyin, precies...zo heb ik het ook beleeft en diempaar pesos? Maak daar maar een flink war dollars van.

Ook een dooddoener, een auto huren, meestal zijn ze brak, betaal je veel geld voor.

Er zijn maar een paar snelwegen, Quintana Roo bv, is er maar 1. Uitendelijk kan je met panne aan de kant van de weg komen te staan en dan...ja wat dan he? Het wordt snel donker hoor en dan? Alles om je heen is Bush.

Ik kan je verhalen vertellen, maar dan maak ik je her zuur...in ieder geval hebben wij meermaals door het oog van de naald gekropen....

En voor de goede orde, ik ben niet blond en knap :+ en was toen ook geen twintiger...

Dus als je gaat, organiseer je reis heel erg goed, vraag hier advies, laat regelmatig van je horen, stuur elke dag een whatsapp, zorg dat je op tijd crediet op je credit card hebt, want op is op en soms hebben de banken dagen lang geen geld...de inflatie maakt dat prijzen per dag verschillen.

Draag je paspoort ed niet op je lijf, ga altijd met een groepje, als je trips wil doen, neem georganiseerde reizen, die zijn stukken duurder maar wel veilig en je krijgt tenminste ook de leuke info er bij vertreld.

Wij zijn verschillende keren door de bus niet meegenomen, de Mexikanen wel, dat was 10 meter door rijden, stoppen, schreeuwen in het Spaans, Mexicanen rennen en net achter hun de deur dicht klappen en met gierende banden verder rijden...gebeurd dit bij toiristen plaatsen, wees zo brutaal om te wachten bij een toeristen bus en vraag om een lift, geef de buschauffeur een flinke tip...want als ze je laten staan, weer je niet wie je "Ophaalt" en die wil je ook niet zien!

1. met een auto rijd ik niet, heb geen rijbewijs en is verboden door AFS.
Regel 1: geen gemotoriseerd voertuig besturen
Regel 2: niet zwanger worden
Regel 3: Geen drugs
Regel 4: Niet liften
Anders wordt je regelrecht teruggestuurd. ;)

Het is géén reis dat ik doe, wel degelijk een uitwisseling om het DAGELIJKSE leven daar op te pikken.
Wat ik hoor van mede(ex)uitwisselingsstudenten: Gastvrijheid, warme mensen, behulpzaam en ze staan open voor de mensen. Dit hoor ik nu al van zo'n 20-30tal mensen :+
Tuurlijk hoor ik ook van de criminaliteit, maar de families weten ook wat kan en niet kan, dus zij leggen je ook bepaalde regels op ;)
Denk nou maar niet dat ik daar de volledige vrijheid heb over mijn doen en laten _O-

russel schreef:
Als ze zich aan de organisatie blijft klikken....en dan nog...de organisatie weet ook welke gevaren en zijn, gelukkig...maar het uitgaans leven, beetje rond toeren dat ga je toch doen als je er zo lang zit...

Waarom zou ik niet aan mijn organistie blijven klikken? ik ben er aan verbonden, het is een contract.

Sky schreef:
Snap dat het niet leuk is om te horen maar ik denk wel dat het reeël is je hier een beetje op voor te bereiden. Maar ik denk dat ze je ook wel naar een goede streek hebben gestuurd, aangezien je via een organisatie gaat. :)

Zoals ik zei eerder in deze post, is hier al langer dan een jaar voorbereidingswerk aan geweest door zowel studenten als organisaties.
We krijgen weekends die worden begeleid door studenten die er zijn geweest en weten hoe het daar (in gelijk wel land ze zijn geweest) is.

Dit zijn trouwens ook reacties die ik op dagelijkse basis over me heen krijg, Mexico is niet alleen drugs en criminaliteit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:36

Ik heb het gevoel dat je het als een aanval voelt. Mij hoef je niet te overtuigen. Ik waarschuw je als ervaringsdeskundige van het land en schets een paar problemen waar je gemakkelijk in terecht kunt komen...

Ik hoop dat je het super naar je zin zult hebben, maar vergeet niet dat jij uit een andere wereld en mentaliteit komt en bij voorbaat daarom al in naivere schoenen staat en met wat er daar dagelijks gebeurd jij nu nog niet eens kan bedenken...
Wij allemaal niet hier op bokt...

Out there is the jungle...hier is het het schoolplein....

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 18:41

Klinkt allemaal inderdaad alsof het goed geregeld is en alles goed voorbereid is! Ben heel benieuwd hoor :))

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 19:06

russel schreef:
Ik heb het gevoel dat je het als een aanval voelt. Mij hoef je niet te overtuigen. Ik waarschuw je als ervaringsdeskundige van het land en schets een paar problemen waar je gemakkelijk in terecht kunt komen...

Ik hoop dat je het super naar je zin zult hebben, maar vergeet niet dat jij uit een andere wereld en mentaliteit komt en bij voorbaat daarom al in naivere schoenen staat en met wat er daar dagelijks gebeurd jij nu nog niet eens kan bedenken...
Wij allemaal niet hier op bokt...

Out there is the jungle...hier is het het schoolplein....

Nope, maar er is een cultuurverschil en ik moet me daaraan aanpassen, niet omgekeerd. Er gaan wel twistpunten zijn binnen de familie, maar out there in the jungle, moet ik me maar aanpassen aan het gebeuren :)

Nu ik hou mijn mond hierover, we hebben blijkbaar allebei onze mening en ik heb dit topic in eerste instantie opgericht om mijn ervaringen te delen :)

Sky schreef:
Klinkt allemaal inderdaad alsof het goed geregeld is en alles goed voorbereid is! Ben heel benieuwd hoor :))

:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:38

Heeft niks met aanpassen te maken, maar met opvattingen over leven en dood.

Daar heersen andere wetten in het kader van overleven dan wij hier hebben.

Jammer dar je niet snapt wat ik bedoel, dat maakt het nog precairder....

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 19:39

russel schreef:
Heeft niks met aanpassen te maken, maar met opvattingen over leven en dood.

Daar heersen andere wetten in het kader van overleven dan wij hier hebben.

Jammer dar je niet snapt wat ik bedoel, dat maakt het nog precairder....

Aanpassen hoort ook bij hun opvatting begrijpen ;)
Ik snap zeer goed wat je bedoeld hoor :j Alleen jammer dat je het land afschrijft als iets slechts, dat zint me niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:44

Lees dan eerst dit maar eens goed, voordat je praat over zint mij niet. Kennelijk heb je ook over mijn ervarigen heen gelezen...

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... zen/mexico

Dit is het reisadvies van Nederland....hebben je ouders dat ook gelezen en heb je dit afschrift ook bij de informatie van je organisatie gekregen? Of hebben ze dat juist niet gedaan met een paar dwingende regels als voldoende?

Ik geloof dar ik mijn goed brdoelde adviezen inderdaad beter voor mij had kunne houden bij zo een houding.. :+

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 19:52

Jou ervaring zijn slecht, slecht en nog eens slecht. Kennelijk heb jij niets goed te melden?
En reisadvies NL, ik woon in België, dan geven ze zowiezo geen nederlandse afschriften mee.
Dwingende regels, hoofdregels? Er zijn duizend regels die moeten nageleefd worden. Regels die ik daar meekrijg.
Maar al lees ik, mijn ouders of gelijk wie een afschriftje met 'hoe gevaarlijk het er wel niet is', toch veranderd dat niets aan de situatie :+
Sorry, maar ik heb me waarschijnlijk beter ingelezen dan dat jij denkt, moet ik dan werkelijk alles op het internet smijten?

Dit is echt mijn laatste bericht hier, heb jij verder nog iets te melden doe dat dan in pb, ik heb dit topic niet voor zulke dingen opgemaakt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:56

Joh, zoek het lekker uit....

Als jij een reisadvies negeert en iemand die er is geweest met ervaringen.

Hoop ik van harte dar je engeltjes op je schouder hebt, jij bent echt iemand om het op te zoeken.

Ik heb hier geen zin in.....je komt er nog wel achter..

Ik snap ook niet waarom jouw school geen land uitzoekt zonder beperkingen zodat je niet over je schouder hoeft te kijken....dat in eerste plaats.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 20:02

russel schreef:
Joh, zoek het lekker uit....

Als jij een reisadvies negeert en iemand die er is geweest met ervaringen.

Hoop ik van harte dar je engeltjes op je schouder hebt, jij bent echt iemand om het op te zoeken.

Ik heb hier geen zin in.....je komt er nog wel achter..

Ik snap ook niet waarom jouw school geen land uitzoekt zonder beperkingen zodat je niet over je schouder hoeft te kijken....dat in eerste plaats.

Dit slaat echt nergens op _O-
Mijn school heeft hier ten eerste niets mee te maken (weet niet eens waar je het vandaan haalt?) en ten tweede, dit is een volledig bewuste keuze geweest.
Ja, jij bent er geweest, net zoals die andere mensen die ik heb gesproken, hun ervaring lijken mij ietsje meer naar werkelijkheid neigen dan alle negativiteit van jou kant. (n ja, er werd gesproken over alle politie, het geweld, maar ook de goeie dingen :j )
En ik ben het om het op te zoeken :') Zolang ik me houdt aan de dingen die ik moet, kom ik niet in de problemen :)
Als jij zo wilt blijven denken mij best, maar heb het recht niet om mij persoonlijk te zeggen wie ik ben en wat er met mij gaat gebeuren.
En als je er in eerste instantie geen zin in hebt, dan had je 2x moeten denken voor je al die dingen schreef ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:03

Ik denk dat die organisatie echt niet studenten naar een levensgevaarlijke situatie stuurt.
TS heeft goed begrepen aan welke regels ze zich heeft te houden.
Zuid Afrika is bv ook heel gevaarlijk, maar daar gaan ook studenten heen.
Als je je maar houdt aan de regels en niet het gevaar gaat opzoeken.
Vrijdag gaat TS al weg, dat gaat echt niet veranderen omdat er hier iemand is die het niet ziet zitten.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 21-08-13 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 20:04

mika11 schreef:
Ik denk dat een instantie echt niet studenten naar een levensgevaarlijke situatie stuurt.
TS heeft goed begrepen aan welke regels ze zich heeft te houden.
Zuid Afrika is bv ook heel gevaarlijk, maar daar gaan ook studenten heen.
Als je je maar houdt aan de regels.
Vrijdag gaat TS al weg, dat gaat echt niet veranderen omdat er hier iemand is die het niet ziet zitten.

Klopt helemaal :)