Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 10:02

sologirl schreef:
Het gaat iig over reisorganisaties, waar ze die mensen terughalen is niet specifiek genoemd. Ik zit wel nog een stuk verder weg dan jij, maar vind het toch niet fijn!

Oh okee, nee idd! het is toch allemaal geen fijn idee maarja wij gaan er inidergeval het beste van maken!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 10:05

JJane schreef:
Waarom neem je het alternatief van de organisatie niet aan? De accommodatie is dan misschien niet zo mooi maar je hebt wel meer rust.

Ons maakten het niet zo veel uit hoe de accomodatie is, maar wel dat je niet aan het strand zit, en niet all inclusive is.
We zouden dan op de NL antillen uitkomen, dus je zou dan bij moeten betalen, terwijl je een mindere vakantie hebt!
Wij zitten namelijk in Egypte in een hotel dat aan 2 andere vast zit, waar je daar dus ook gratis kan eten, zwemmen enz. dus je hebt keuze uit 3 zwembaden, 3 verschillende delen zee, en 4 restaurants om middag te eten, en voor het avond eten heb je keuze uit 8 of meer restaurants ofzo! dus daar heb je de ideale vakantie! en dan om veel meer te betalen, en dan op een niet zo leuke plek zitten is dan niet echt leuk..

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 10:07

Rienn schreef:
Amerika haalt ook mensen terug :j zo lang er in de ressorts aan Rode Zee en de Golf van Akaba geen negatief reisadvies is, kun je gewoon gaan lijkt mij.

Wij gaan naar het Sinaï-schiereiland en daar is wel of was wel een avondklok. Maar staat ook niets negatief over op de site van rijksoverheid.

Naja, wij gaan gewoon en we maken er het beste van! misschien merk je er aan de rode zee wel helemaal niets van! het enige waarvoor we over straat willen, als we ook langs titanic waterpark willen, maar dat licht aan de overkant, dus dat gaan we wel gewoon doen! (we hebben er kaartjes voor :P )
En hopelijk kunnen we een wifi kaartje bemachtigen, we hebben wel een Mifi mee, maar daar moet een kaartje in :+

Rienn

Re: Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:12

Natuurlijk moet je gaan! Het wordt vast en zeker een hele leuke vakantie!

Ik kan in ieder geval bijna niet wachten om te gaan! :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:17

Wij gaan over 2 weken en 6 dagen (aftelleeeeen haha) en het is bij de Rode Zee gewoon rustig. Naar mijn idee wordt het ook een beetje overdreven. In resorts is genoeg beveiliging en bij de Rode Zee is geen dreiging, in Caïro is het een ander verhaal.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 10:19

Rienn schreef:
Natuurlijk moet je gaan! Het wordt vast en zeker een hele leuke vakantie!

Ik kan in ieder geval bijna niet wachten om te gaan! :D

Haha ja hoop dat het een leuke vakantie word! :D Nog maar een paar uurtjes en dan naar schiphol :)

haha snap ik! :D Veel plezier alvast! haha :+

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:19

Vind ik leuk! Ik ga 4 of 2 dagen eerder dan jij en sta echt te popelen om even er tussenuit te gaan. Echt aftellen nu. Eerst nog even boeken, anders komen we niet ver. :))

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 10:22

Captain schreef:
Wij gaan over 2 weken en 6 dagen (aftelleeeeen haha) en het is bij de Rode Zee gewoon rustig. Naar mijn idee wordt het ook een beetje overdreven. In resorts is genoeg beveiliging en bij de Rode Zee is geen dreiging, in Caïro is het een ander verhaal.

Oh spannend! het is er super inidergeval! vorig jaar zijn we ook naar de rode zee geweest, vandaar dat we dit jaar nog een keer gaan, het beviel ons zo goed!

Ja idd, vaak worden veel dingen overdreven maar het maakt me toch een beetje bang :o zit em te knijpen :D waarschijnlijk als we daar zijn, valt het wel reuze mee en merk je er niks van! (inidegeval dat hoop ik)
We komen om ong 9 uur/ half 10 aan vanavond dus het is dan helemaal donker, hopelijk kan je in de avond ook gewoon normaal over straat want anders ben ik toch een beetje bang :+ in het resort ben ik zoizo niet bang dat er iets gebeurd :D

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 10:24

Rienn schreef:
Vind ik leuk! Ik ga 4 of 2 dagen eerder dan jij en sta echt te popelen om even er tussenuit te gaan. Echt aftellen nu. Eerst nog even boeken, anders komen we niet ver. :))

Haha! hoe bedoel je 4 of 2 dagen eerder? :o maar ik snap het! wij stonden ook te popelen, alleen vanwege het nieuws toch wat banger geworden :o haha snel boeken dan! :D

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:29

sannedeedee1 schreef:
Dankje wel voor jullie reacties!
Fijn om te horen dat er niet iets van te merken is!
Wij vertrekken morgen om 15:45 met ArkeFLy naar Hurghada.
Denken jullie dat het over straat ook nog veilig is? wij willen namelijk graag een wifi kaartje kopen zodat we internet hebben :+ Naar het winkelcentrum is ong 10 minutjes LOPEN vanaf het resort.

je moet wel overal nee op zeggen want al die mannen hebben mooie verhaaltjes om je in hun winkels te lokken en als je er eenmaal zit kom je er amper nog weg.. >;)

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:33

Zal wel meevallen op de resorts. Al is vandaag wel een belangrijke dag, vandaag worden ook alle doden aan de kant van de burgers begraven namelijk.

Rare opmerking van diegene die zegt dat het volk van Egypte dom is nu op te staan tegen de overheid, alleen omdat ze het toerisme moeten behouden voor de centen. Wat wij hier nu meekrijgen over hoe bloederig het is, komt door een bepaald gezelschap. De meeste Egyptenaren zijn gewoon 'vreedzaam' aan het protesteren. Ik denk dat je je voor je eigen rechten best mag laten horen.

Als je een Wifi kaartje nodig hebt trouwens, zou ik iemand van de shopjes op een All Inclusive resort vragen deze voor je te kopen, en dat je die van hem overkoopt voor een kleine vergoeding indien nodig. Zij weten precies waar ze moeten zijn.

Ik neem aan trouwens dat je vanaf het vliegveld met een bus gewoon naar je resort wordt gebracht? Dan word je tot aan de deur gebracht, niks om bang voor te zijn.
Je zal onderweg best blokkades tegen komen, maar die waren er afgelopen mei en zelfs vorig jaar ook al.

Heel veel plezier! Ik zou zo meegaan als ik meekon in de koffer :D

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 10:38

sanso schreef:
sannedeedee1 schreef:
Denken jullie dat het over straat ook nog veilig is? wij willen namelijk graag een wifi kaartje kopen zodat we internet hebben :+ Naar het winkelcentrum is ong 10 minutjes LOPEN vanaf het resort.

je moet wel overal nee op zeggen want al die mannen hebben mooie verhaaltjes om je in hun winkels te lokken en als je er eenmaal zit kom je er amper nog weg.. >;)

Ja wij zijn er vorig jaar ook geweest! je word zowat die winkels in getrokken! echt vervelend, maarja wij negeerde het gewoon of zeiden dat we geen intresse hadden :o

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 10:42

Kimmej schreef:
Zal wel meevallen op de resorts. Al is vandaag wel een belangrijke dag, vandaag worden ook alle doden aan de kant van de burgers begraven namelijk.

Rare opmerking van diegene die zegt dat het volk van Egypte dom is nu op te staan tegen de overheid, alleen omdat ze het toerisme moeten behouden voor de centen. Wat wij hier nu meekrijgen over hoe bloederig het is, komt door een bepaald gezelschap. De meeste Egyptenaren zijn gewoon 'vreedzaam' aan het protesteren. Ik denk dat je je voor je eigen rechten best mag laten horen.

Als je een Wifi kaartje nodig hebt trouwens, zou ik iemand van de shopjes op een All Inclusive resort vragen deze voor je te kopen, en dat je die van hem overkoopt voor een kleine vergoeding indien nodig. Zij weten precies waar ze moeten zijn.

Ik neem aan trouwens dat je vanaf het vliegveld met een bus gewoon naar je resort wordt gebracht? Dan word je tot aan de deur gebracht, niks om bang voor te zijn.
Je zal onderweg best blokkades tegen komen, maar die waren er afgelopen mei en zelfs vorig jaar ook al.

Heel veel plezier! Ik zou zo meegaan als ik meekon in de koffer :D

ja je mag best je opkomen voor je eigen rechten, maar het lijkt me niet dat ze dat zo snel bij de toerisme gebieden zullen doen :o
Hmm idd ook wel een slim idee, gewoon aan een egyptenaar vragen:)
Ja we worden naar het resort toe gebracht, naja we zullen niet zo veel zien ivm. dat we in de avond aankomen, en ook in de avond weer weggaan :P

Dankjewel! en haha, als dat soortdingen konden....... :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:44

sanso schreef:
sannedeedee1 schreef:

Dat valt echt wel mee! In Turkije en Spanje is het veel erger dan in Egypte. In Egypte zijn ze veel vriendelijker. Ook begrijpen de Egyptenaren wel wat het woordje nee betekend. Daar kunnen ze in Spanje en Turkije nog wat van leren. Dat is mijn ervaring en hoor dat van meerdere mensen. :j

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 10:52

@rienn,

Wij hebben er toch echt meer last van gehad in Egypte, ze weten idd wel wat het wordje NEE. betekend :)
En meestal laten ze je dan ook verder wel met rust, je word wel zowat de winkels ingeslurd met al die praatjes van ze :o

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:51

Lees net dat Duitsland ook een negatief reisadvies geeft, dus Nederland zal ook wel volgen dan lijkt mij..

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:57

Negatief reisadvies voor rode zee?
In NL is er ook al negatief reisadvies, maar dat is voor de steden

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:04

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:04

_Daniella schreef:
Negatief reisadvies voor rode zee?
In NL is er ook al negatief reisadvies, maar dat is voor de steden

Voor heel Egypte.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:27

Alle reizen naar Egypte met een andere bestemming dan de hotelresorts aan de Rode Zee en de Golf van Akaba worden ontraden.

Dit staat op de site van buza.. dus resorts kan gewoon. ik ben gister op straat geweest en er is niets aan de hand in de hotel gebieden. Als het niet kan laten de reisorganisaties je niet gaan.

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:40

Wij vertekken a.s. dinsdag naar Hurghada..maar heb zeer mijn twijfels of we er wel komen.
net maar alvast gekeken waar we anders heen kunnen gaan. Niet dat we op het laatst misschien tot een minder hotel/leuke plaats/land kiezen

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:46

Net gehoord dat de Belgische reisagentschappen alle reizen naar Egypte schrapt...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:57

Geldt het zelfde voor nl. Lees ik net in de krant. Ook worden de nl's terug gehaald.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:16

is nu sinds vanmiddag een slecht reisadvies voor het HELE land..

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:42

Is het nu ook voor NL?