Een heerlijke week op Horse Ranch Du Haut Languedoc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:10

Ziet er gaaf uit, mooie foto's!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:00

Wat een gave fotos, de een nog mooier dan de ander! :j Prachtig!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:29

Gaaf! Daar wil ik ook wel een keer heen met mijn paard (of is het niet mogelijk om je eigen paard mee te nemen?). Echt prachtige foto's en mooie omgeving!

Leanne_Salvo

Re: Een heerlijke week op Horse Ranch Du Haut Languedoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:43

Foto 10 is een prachtige plaat! Niet 'geposeerd' geposeerd :D

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:43

Leuke foto's!
ik ben hier vorig jaar met mijn moeder heen gegaan en zat op bootch (linker paard op foto 17) Het paard van de eigenaar.
Eerst zat ik op ...dancer? alleen werd die met een rit kreupel. (En nee geen normale NL-der zou daar durven te komen met een trailer.. zo steil was het. Maar het paard moest daar weg. Dus doen dan maar.
De stal staat overigens te koop. Had ik ergens gevonden.

Emita je mag/ kan je eigen paard meenemen. Dat zou ik zelf niet doen. Aan de ritjes die ik daar toen gemaakt heb, ben ik heel blij dat ik een paard van daar had die die ritten kende en kon doen. Mijn eigen paard had ik als ik het daar gezien had, lekker in het weiland laten staan en alsnog een paard van hun gekozen. ( overigens zijn er daar ook heel veel teken.)

Hondje op foto 1 heeft hele mooie blauwe ogen en is super lief! ze hadden toen ook 2 herders, Baloe en winston dacht ik. Niet uit elkaar te houden en zulke schatten.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:50

Echt een prachtig verslag!! Ben al meerdere malen deze ranch tegengekomen bij mijn oriëntatie voor zo'n vakantie en ik denk dat we dit toch snel eens moeten gaan doen, wat geweldig zeg!!
Ziet eruit alsof je het prachtig hebt gehad.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:45

Oh wauw dat zou ik ook weleens willen doen! Ik heb alleen niemand die met me mee wil denk ik.
Wat lijkt me dat gaaf!

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:29

*\o/* *\o/* Mooi werk Mary!! De foto's geven n mooie indruk, van n week op de Ranch.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:46

Wow, wat ziet dat er ontzettend gaaf uit zeg! Ik denk dat ik dit even ga onthouden voor mijn vakantie volgend jaar :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 18:35

Wow... wat een reacties ineens allemaal. Wist ook helemaal niet dat het bij uitgelicht stond. Erg leuk!
Bedankt iedereen voor de reacties en ja!.... Het was een heerlijke vakantie! Genoten hebben we! Het is ook zo'n mooie plek, zo'n lieve paarden en de inwendige mens wordt ook uitstekend verzorgd... té goed eigenlijk :j
Ik zal even wat vragen beantwoorden die ik tegenkwam:

@Monday: ja, ik sta zelf ook nog wel op de foto hoor. Dankzij JosFoto deze keer, want anders sta ik er dus nooit op. Zal er hier 2 plaatsen, waarvan eentje van Jos (met akkoord Jos uiteraard)

@TypicalDutch: Circa is inmiddels idd weg, maar Circa was op de ranch om opgeleerd te worden, dat was een privé-paard waar men in eerste instantie niet zo heel veel mee kon. Na een paar jaar op de ranch hebben ze een toppertje mee naar huis kunnen nemen ;). En ja... natúúrlijk ga ik volgend jaar weer. Ik krijg afkick-verschijnselen als ik niet ga _/-\o_

@Cute: Ranch is idd nog steeds van dezelfde eigenaar, Yank, maar nu zit zijn dochter ook in het bedrijf.

@HomiaFortuna: je hebt wat gemist hoor, we hebben echt weer zo'n heerlijke week gehad! Jij had je met de groep ook prima vermaakt, we hebben veel lol gehad!

@Denies: De fotoshoot en de foto's die ik heb kunnen maken hebben we voornamelijk aan JosFoto te danken hoor. Jos heeft de hele week met tig-kilo op zijn rug gelopen om foto's te maken en had zijn mobiele studio bij. Ik geloof dat ik hem af en toe wel in de weg liep :o , maar ik vond het zó leuk om mee te kunnen shooten (zonder gebruik lampen dan) en ik heb van Jos weer veel kunnen leren. Maar buiten dat hebben we allemaal genoten dat Jos erbij was! Hij heeft het vast niet altijd makkelijk gehad met 12 vrouwen :D . Ik zal er ook een foto van Jos bij zetten van de shoot met de hele groep.

@Emita: Je kunt zeker met je eigen paard komen, er zijn ook mensen die dat doen al zijn het er niet veel want het is wel een stukkie rijden. Je zult dan op eigen gelegenheid moeten gaan rijden, ze hebben kaarten van de omgeving. De routes die we met de ranchpaarden afleggen zijn niet zo geschikt voor 'onze' paarden, dat kunnen ze echt niet aan. Denk dat ze dan binnen no-time kreupel staan. Ook dit jaar hebben we gasten uit Dongen gehad met hun eigen paard en hun paarden hebben volop genoten! De heuvelachtige weide vinden ze echt geweldig om in te galopperen.

@Duifje: De ranch heeft idd te koop gestaan omdat ze eigenijk weer wat kleiner wilden. Plannen waren om in het 'benedenland' een nieuwe, kleinere ranch te bouwen en die toestemming is er ook. Maar de huidige ranch is gewoon zo'n mooie plek dat het eigenlijk niet meer van toepassing is, ze willen graag blijven zitten waar ze zijn. Mocht er e.o.a. gek komen die het wél persé wil hebben, dan kan dat altijd nog, maar het ligt dus niet actief in de verkoop.

Hier dan nog even 2 foto's waar ik zelf ook op sta, anders denken jullie dat ik niet gereden heb dadelijk ;) , en een fotoshoot-foto van Jos (ga ik hier problemen mee krijgen op bokt? Jos is akkoord en of ik ze nou plaats in dit topic of hij, dat maakt toch niet zo veel uit?)

Met Papa Joe & de koeien:
Afbeelding

Na het koeienwerk terugstappen naar stal. Foto gemaakt door JosFoto. Je herkent me wel aan Papa Joe.
Afbeelding

En twee foto's van Jos van de fotoshoot in de stallen. Dat had nog heel wat voeten in aarde om iedereen goed uit te lichten. Jos heeft een prachtige, stoere, glamourfoto gemaakt en nog eentje in een heel andere bewerking:

Afbeelding

Afbeelding

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:45

ziet er echt super gaaf uit

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:50

Wauw die groepsfoto's zijn echt heeeeel erg gaaf !!!! En fijn dat je er nu zelf ook op staat :D

xxemmely

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:55

Wauw wat een droom moet het zijn om daar te zijn! <3
Mijn complimenten voor de kwaliteit van de foto's

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 21:00

Wat gaaf! Het zijn echt hele mooie foto's :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 21:20

Dank jullie wel allemaal

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 23:02

wat een droom vakantie!!! <3

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:11

Wauw wat gaaf!
Ben je daar alleen heen geweest of samenmet iemand? :) ik zou zoiets echt wel zien zitten, maar ben maar only the lonely ;)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 10:12

Heb nu de reis gemaakt met 2 'vreemden'. Mensen die ik eigenlijk alleen via internet ken. Ben ook jaren alleen gegaan en het is er nog nooit minder leuk om geweest. Komen best veel mensen alleen en zo heb ik ook weer een boel mensen leren kennen. Je gaat wel allemaal voor hetzelfde hè? De paarden, het rijden, de omgeving. Dus je deelt sowieso al dezelfde hobby met elkaar.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:38

Mabotje schreef:
Heb nu de reis gemaakt met 2 'vreemden'. Mensen die ik eigenlijk alleen via internet ken. Ben ook jaren alleen gegaan en het is er nog nooit minder leuk om geweest. Komen best veel mensen alleen en zo heb ik ook weer een boel mensen leren kennen. Je gaat wel allemaal voor hetzelfde hè? De paarden, het rijden, de omgeving. Dus je deelt sowieso al dezelfde hobby met elkaar.

Heb al met Ron gesproken, volgend jaar ga ik met je mee (mits je niet in de examenweek gaat)!!!!!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 21:24

Gezellig Anita!!

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 08:07

Deze staat echt nog op mijn wishlist! Moet je ervaring hebben in het werken met koeien om mee te doen?... Mijn punt van twijfel is dat ik iets dergelijks altijd in mijn eentje moet ondernemen, want hubbie is niet zo van de paarden.. Helaas! Wie weet volgend jaar.of een indian summer dit jaar? ;-)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 10:48

Nee hoor, je hoeft geen ervaring te hebben met koeien en ook niet in Western rijden. Is voor iedereen geschikt en er komen ook heel veel mensen alleen.