Tsjechie geld wisselen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suusie22

Re: Tsjechie geld wisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:11

Ik zorg er altijd voor dat ik iets contants bij me heb voor noodgevallen. Je weet maar nooit.
Je zult net zien dat je bankpas weigert of dat ze die kwijtraakt/gestolen
ik heb altijd voor 100 euro ongeveer bij m'n paspoort inzitten, mocht er iets gebeuren dan heb ik dat nog achter de hand. Just in case :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:12

Heel flauw.. maar als je er geen winkels hebt om het uit te geven, hoef je ook niet te pinnen _O-

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:13

Sammie schreef:
Heel flauw.. maar als je er geen winkels hebt om het uit te geven, hoef je ook niet te pinnen _O-

+1 :')

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:14

Bimiap schreef:
Ik ben net een paar dagen terug uit Tsjechië, wat een mooi land!
Wij gingen alleen met een bankpas. Je vindt er overal wel pinautomaten en in de meeste winkels kan je gewoon pinnen. In de restaurantjes betaalden we contant. Onze bank rekent 4 euro voor pinnen bij een geldautomaat, in bv een supermarkt je boodschappen pinnen rekenen ze weer niets voor...
Bij de Rabobank en ING is je bankpas voor landen buiten Europa geblokkeerd, dus voor Tsjechië niet. Maar of dat voor alle banken geld weet ik niet. Kan je vast op de site van je bank vinden.

Denk je ook aan een vignet? Verkrijgbaar vlak voor de grens, staat wel aangegeven. ca. 17,50 euro voor 1 maand.

Goede reis en fijne vakantie gewenst!

Rabobank staat niet alleen BUITEN Europa geblokkeerd..ook Engeland staat geblokkeerd!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:46

Nachtlampje schreef:
Ik heb een wereldpas maar ik zal woensdag even bij de bank langs gaan, dankjewel!

Hoeft niet, alleen buiten europa is geblokkeerd :j ben net terug uit tsjechie en gewoon lekker geld pinnen daar :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:48

Nachtlampje schreef:
Wij hebben geen Vignet nodig hebben we uitgezocht, we volgen geen snelwegen. We gaan naar Rudnik, tussen Trutnov en Vrchabli.

Dankjulliewel voor jullie hulp :D

Vchrlabi heeft 2 pin automaten :j trutnov heeft ze ook :) wij zaten vlakbij vchrlabi ;)

En anders vragen om bankomat :) dan wijzen ze je wel de goede kant op :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:54

jaime_andrea schreef:
Bimiap schreef:
Ik ben net een paar dagen terug uit Tsjechië, wat een mooi land!
Wij gingen alleen met een bankpas. Je vindt er overal wel pinautomaten en in de meeste winkels kan je gewoon pinnen. In de restaurantjes betaalden we contant. Onze bank rekent 4 euro voor pinnen bij een geldautomaat, in bv een supermarkt je boodschappen pinnen rekenen ze weer niets voor...
Bij de Rabobank en ING is je bankpas voor landen buiten Europa geblokkeerd, dus voor Tsjechië niet. Maar of dat voor alle banken geld weet ik niet. Kan je vast op de site van je bank vinden.

Denk je ook aan een vignet? Verkrijgbaar vlak voor de grens, staat wel aangegeven. ca. 17,50 euro voor 1 maand.

Goede reis en fijne vakantie gewenst!

Rabobank staat niet alleen BUITEN Europa geblokkeerd..ook Engeland staat geblokkeerd!

Volgens Rabobank zelf niet.....
http://www.rabobank.nl/images/betaalpas ... 450544.pdf

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:55

Ik heb gewoon kunnen pinnen hoor, nooit aan gedacht dat je dat eventueel moest deblokkeren :')

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 11:00

LZP -> BEU

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 00:23

Dankjulliewel voor jullie hulp. Ik ga morgen even kijken of ik toch eventueel bij de bank wat geld kan wisselen, als ik daar heelmaal voor naar de stad moet doe ik t lekker in tsjechie.

Veel gespaard samen met mijn vriend, en we krijgen support van onze ouders dus laat die vakantie maar komen!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 09:14

Is echt niet nodig hoor, ze nemen euro's aan een je kunt ook overal gewoon pinnen :j