Je zult net zien dat je bankpas weigert of dat ze die kwijtraakt/gestolen
ik heb altijd voor 100 euro ongeveer bij m'n paspoort inzitten, mocht er iets gebeuren dan heb ik dat nog achter de hand. Just in case

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bimiap schreef:Ik ben net een paar dagen terug uit Tsjechië, wat een mooi land!
Wij gingen alleen met een bankpas. Je vindt er overal wel pinautomaten en in de meeste winkels kan je gewoon pinnen. In de restaurantjes betaalden we contant. Onze bank rekent 4 euro voor pinnen bij een geldautomaat, in bv een supermarkt je boodschappen pinnen rekenen ze weer niets voor...
Bij de Rabobank en ING is je bankpas voor landen buiten Europa geblokkeerd, dus voor Tsjechië niet. Maar of dat voor alle banken geld weet ik niet. Kan je vast op de site van je bank vinden.
Denk je ook aan een vignet? Verkrijgbaar vlak voor de grens, staat wel aangegeven. ca. 17,50 euro voor 1 maand.
Goede reis en fijne vakantie gewenst!
Nachtlampje schreef:Wij hebben geen Vignet nodig hebben we uitgezocht, we volgen geen snelwegen. We gaan naar Rudnik, tussen Trutnov en Vrchabli.
Dankjulliewel voor jullie hulp
jaime_andrea schreef:Bimiap schreef:Ik ben net een paar dagen terug uit Tsjechië, wat een mooi land!
Wij gingen alleen met een bankpas. Je vindt er overal wel pinautomaten en in de meeste winkels kan je gewoon pinnen. In de restaurantjes betaalden we contant. Onze bank rekent 4 euro voor pinnen bij een geldautomaat, in bv een supermarkt je boodschappen pinnen rekenen ze weer niets voor...
Bij de Rabobank en ING is je bankpas voor landen buiten Europa geblokkeerd, dus voor Tsjechië niet. Maar of dat voor alle banken geld weet ik niet. Kan je vast op de site van je bank vinden.
Denk je ook aan een vignet? Verkrijgbaar vlak voor de grens, staat wel aangegeven. ca. 17,50 euro voor 1 maand.
Goede reis en fijne vakantie gewenst!
Rabobank staat niet alleen BUITEN Europa geblokkeerd..ook Engeland staat geblokkeerd!