Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ben ik op dag 2 ziek geworden (diarree van het eten) vervolgens met 40 graden koorts daar rond moeten lopen en vervolgens met een maagontsteking in de twee meest aftandse ziekenhuizen gelegen.. Nee bedankt
)
maar meer zon vakantie

Zelfs op het centrale plein in de medina betaal je maar 10 dirham voor een colaatje, dat is 1 euro. Dit is echt één van de meest toeristische plekken van Marokko en toch is alles nog erg goedkoop. Pizza voor 3 euro, hamburgers voor 3.20, drinken allemaal 1 euro of goedkoper..
) en vrouwtje vroeg daar 50 dirham (5 euro) voor. Ik werk in Utrecht Kanaleneiland in een supermarkt met eigenlijk alleen maar Marokkaanse meisjes en die begonnen allemaal te lachen dat ik zo hard was opgelicht. Maar aan de andere kant denk ik dan ook wel ja.. Die vrouwen zitten daar een beetje de hele dag die tattoo's te zetten bij toeristen, wat is die 5 euro nou voor ons. Misschien geen goede gedachtegang maar ik vond het echt niet erg om daar dan 5 euro voor te geven in plaats van de 50 cent die het normaal zou kosten. In Nederland betaal je er sws waar dan ook het zesdubbele voor, dus ja
Ook leuk om een dagje over te varen naar Helsinki! 
je moet er toch zelf wat van maken! Leorah schreef:uhm.. het is iets heel anders maar hebben er ook mensen ervaring met een minicruise van dfds naar new castle? Zoiets lijkt me eigenlijk ook wel leuk...
Saintelette schreef:Pas wel op dat je niet opglicht wordt in Marrakech, het jma el fna plein is namelijk 100% toeristisch en nep (op sbs6 hebben ze afgelopen voorjaar een serie gemaakt over oplichting in het buitenland en oa marrakech werd onder de loep genoemen).. Leuk als je van drukte en opdringerige mensen houdt..
Misschien ben ik wel te negatief hoor, maar ik heb geen leuke ervaringen overgehouden aan mijn reis naar Marokko
En ik heb daar de lekkerste maaltijd OOIT gegeten; lamsrack in zo'n stoofding (hoe heet dat ook..)
Sowieso zou ik voor 3 dagen/2 nachten niet al te ver weg gaan, het is niet alleen de vliegreis die je hebt, maar je moet nog naar een vluchthaven (gezien jullie uit Groningen komen (?)) en dat is best een eindje reizen als je rekent ongeveer 2 uur van te voren aanwezig.

Gaan jullie met de auto naar een vliegveld of ben je afhankelijk van het openbaar vervoer (i.v.m. vluchttijden..)?
Barcelona en Parijs zijn ook erg leuk. En oh ja, Boedapest vond ik ook erg mooi, schoon en knus!