kort, romantisch, vliegen en in de herfstvakantie, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: kort, romantisch, vliegen en in de herfstvakantie, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:53

Istanbul?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:54

Pas wel op dat je niet opglicht wordt in Marrakech, het jma el fna plein is namelijk 100% toeristisch en nep (op sbs6 hebben ze afgelopen voorjaar een serie gemaakt over oplichting in het buitenland en oa marrakech werd onder de loep genoemen).. Leuk als je van drukte en opdringerige mensen houdt..
Misschien ben ik wel te negatief hoor, maar ik heb geen leuke ervaringen overgehouden aan mijn reis naar Marokko :n

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 13:01

Ik heb die uitzending inderdaad ook gezien! Waarom heb je er geen goede ervaringen aan overgehouden als ik vragen mag?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:07

Wij moesten op excursie naar marokko, 2 weken rondreizen (voor zo weinig mogelijk geld natuurlijk).. Naast dat we aan het plein in Marrakech sliepen (niet sliepen) en ik een hekel heb aan opdringerige mensen :') ben ik op dag 2 ziek geworden (diarree van het eten) vervolgens met 40 graden koorts daar rond moeten lopen en vervolgens met een maagontsteking in de twee meest aftandse ziekenhuizen gelegen.. Nee bedankt :n

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:14

Voor 3 dagen zou ik het eerlijk gezegd iets dichter bij huis zoeken. Vier uur vliegen is niet ver, maar je moet nog van en naar de luchthaven, wachten, etc. Dan ben je dus al een flink deel van je eerste en laatste dag kwijt, en betaal je naar mijn idee erg veel voor die 1,5 dag die je over hebt. Persoonlijk zou ik dan eerder kiezen voor bijvoorbeeld Londen of Parijs, ondanks dat je dan nul garantie hebt op lekker weer.

Yris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:18

Maar 1 bestemming die in mij opkomt terwijl ik HEEEEL veel steden in Europa wel gezien heb:

SEVILLA in Spanje

Romantisch, gigantisch mooi! (op Rome na mooiste stad van Europa) en heel goedkoop en allerbelangrijkste: word niet overspoeld met irritante toeristen. (wat je zelf ook bent op dat moment :P )
3 jaar geleden geweest en nog steeds denk ik er heel vaak aan terug!

Echt even naar kijken.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:57

Dat schijnt ind mooi te zijn daar!
Vorig jaar zaten wij in Ferragudo in Portugal, we zouden er nog heen rijden maar hadden geen tijd hahaha!
Portugal is overigens ook prachtig voor paar dagen :j maar meer zon vakantie

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 16:43

uhm.. het is iets heel anders maar hebben er ook mensen ervaring met een minicruise van dfds naar new castle? Zoiets lijkt me eigenlijk ook wel leuk...

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:46

Parijs, stad van de liefde....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:52

Welke talen spreek je? Als je het al spannend vindt om zelf iets te boeken, dan zou ik voor een eerste keer zeker niet naar een stad gaan waar de mensen een vreemde taal spreken. Wat vind je echt belangrijk verder? Moet het hotel perfect zijn, wil je lekker gaan eten, wandelen, shoppen? Aangezien ik er vanuit ga dat je wel Engels spreekt zou ik je Londen aanraden. Het is heel erg makkelijk om vanaf de verschillende vliegvelden in de stad te komen en veel romantische hotels en omgeving (denk aan Notting Hill enzo).

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:55

Marrakesh is inderdaa geweldig <3
Vorig jaar geweest, je bent er binnen 4 uurtjes vliegen en de mensen zijn fantastisch :o

Ik ben voor vriend zijn verjaardag naar Rome gegaan vorige maand.... ook erg leuk! :j
Hij vindt Istanbul ook geweldig, maar net als Rome, 3 dagen 2 nachten is dan echt te kort :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:19

Ik lees al veel over Marrakesh, vind ik grappig aangezien dat het eerste was wat ik wou voorstellen. Ben er dit jaar naartoe geweest op vakantie met mijn papa, voor 6 dagen. Wij zaten dan wel in een hotel een heel stuk buiten te stad (beetje resort-idee, wij wouden lui dus all-inclusive). Zijn nog wel twee dagen de stad in geweest, de ene keer omdat onze telefoons gestolen waren en de andere keer gewoon voor de leuk 's avonds.

Telefoons zijn gestolen bij het hotel, was gewoon onze eigen domme schuld.. Las net ergens dat de mensen/straatverkopers daar opdringerig gevonden worden. Ik vond ze juist het tegenovergestelde van opdringerig. Toen wij het busje van het hotel uit liepen en het plein op kwam er gelijk een vent naar ons toe die ons zoooo graag een tour van de souks wou geven.. Zei eerst dat hij van het hotel was en later kwam hij ermee dat hij er eigenlijk toch wel 50 dirham voor wou (das 5 euro). Paps heeft gewoon vriendelijk bedankt, dat we het niet nodig hadden.. M'n vader kreeg een schouderklopje en nog een bedankt dat hij even met ons mocht praten.. En weg was de vent. Zo is dat meerdere keren gegaan, als je nee zegt is het ook snel afgelopen.
Ook is Marrakesh erg goedkoop := Zelfs op het centrale plein in de medina betaal je maar 10 dirham voor een colaatje, dat is 1 euro. Dit is echt één van de meest toeristische plekken van Marokko en toch is alles nog erg goedkoop. Pizza voor 3 euro, hamburgers voor 3.20, drinken allemaal 1 euro of goedkoper..
De vliegreis is misschien een wat grotere investering dan als je naar een bestemming gaat die wat dichterbij is, maar je haalt het dubbel en dwars uit je kosten als je daar eenmaal bent. Parijs is "goedkoop" om naartoe te vliegen, maar je betaalt voor een kopje koffie óveral 5 euro per kopje. In Marrakesh ben je voor een kopje koffie een euro kwijt, en dan ben je nog "duur" uit.

En wbt het oplichten.. Ik heb de aflevering niet gezien van 3 op reis die hier besproken werd, maar ik had echt niet het idee dat ik zo ernstig opgelicht werd. Ik heb bijvoorbeeld een henna tattoo laten zetten (ja cliché, I know :') ) en vrouwtje vroeg daar 50 dirham (5 euro) voor. Ik werk in Utrecht Kanaleneiland in een supermarkt met eigenlijk alleen maar Marokkaanse meisjes en die begonnen allemaal te lachen dat ik zo hard was opgelicht. Maar aan de andere kant denk ik dan ook wel ja.. Die vrouwen zitten daar een beetje de hele dag die tattoo's te zetten bij toeristen, wat is die 5 euro nou voor ons. Misschien geen goede gedachtegang maar ik vond het echt niet erg om daar dan 5 euro voor te geven in plaats van de 50 cent die het normaal zou kosten. In Nederland betaal je er sws waar dan ook het zesdubbele voor, dus ja :=

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:53

Venetië, Verona of Rome? :D

Wat misschien ook erg leuk is, is Tallinn! Denk je niet zo snel aan maar is een erg mooi oud stadje met stads muren! Heerlijke straatjes om door heen te slenteren! Buiten de oude binnen stad heb je ook onwijs gave winkel centrums ! :D Ook leuk om een dagje over te varen naar Helsinki!

Afbeelding

Bij ons was het alleen wel ijskoud in December :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:05

Bremen is ook nog een optie vanuit groningen ( en er rijdt een pendeldienst voor €19) Marrakech is toch wel iets meer voor de ervarener reiziger vind ik. Omdat als je onzeker bent, je ene beetje de klos bent op straat. Istanbul daarentegen heeft ook een heel bijzondere sfeer maar is veel makkelijker en de mensen zijn daar zo vrienwdelijk!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:16

Madrid <3
Hele leuke stad, relaxte sfeer, lekker eten en je kunt het zo duur/ goedkoop maken als je zelf wil.
Maar dat geld voor alles. Gewoon goed zoeken en genieten ;) je moet er toch zelf wat van maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:07

Leorah schreef:
uhm.. het is iets heel anders maar hebben er ook mensen ervaring met een minicruise van dfds naar new castle? Zoiets lijkt me eigenlijk ook wel leuk...

Ja, ik! Is wel leuk, maar ik zou dan toch echt het vliegtuig pakken. De mini-cruise kost volgens mij €88,- , maar als je slim boekt kun je met KLM ook voor ca. €100,- vliegen vanaf Schiphol op Newcastle. Dan ben je uiteindelijk net zo duur uit, aangezien eten aan boord van de DFDS Seaways echt schrikbarend duur is. En dan heb je meer tijd voor écht vakantie, want je bent wel erg lang onderweg met de boot. Het is wel leuk hoor, je krijgt een eigen hut en ik heb er prima geslapen, maar je bent wel ontzettend veel tijd kwijt aan de reis zelf en dat vond ik best vermoeiend. Newcastle is leuk! Gezellige stad en de omgeving is prachtig. Het openbaar vervoer is er prima; Newcastle heeft gewoon een eigen treinstation dus als je bent uitgekeken in de stad zelf, dan kun je gemakkelijk ergens anders heen. Durham en York zijn echte aanraders.

Edinburgh is dan misschien ook wel leuk voor je, als het weer je niet zoveel uitmaakt. Kun je met Easyjet wel vrij betaalbaar heen en er is wat meer te zien en te doen dan in Newcastle. :j

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:29

Ik zou zelf denk ik ook voor rome gaan. of toch weer naar praag of wenen! Blijf Praag echt prachtig vinden.

Parijs kan ik me nog steeds niet voorstellen dat mensen dat de stad van de liefde noemen, vond het er echt verschrikkelijk en ook totaal niet romantisch.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:35

Saintelette schreef:
Pas wel op dat je niet opglicht wordt in Marrakech, het jma el fna plein is namelijk 100% toeristisch en nep (op sbs6 hebben ze afgelopen voorjaar een serie gemaakt over oplichting in het buitenland en oa marrakech werd onder de loep genoemen).. Leuk als je van drukte en opdringerige mensen houdt..
Misschien ben ik wel te negatief hoor, maar ik heb geen leuke ervaringen overgehouden aan mijn reis naar Marokko :n

+1 Ben ooit in Marrakech geweest met mijn moeder (beide blond), dan heb je het daar niet heel leuk. Inderdaa vond
ik de opdringerige verkopers en mannen het meest vervelend.

Ik zou ook naar Rome of Milaan gaan...

Edit; wij hebben ook in een Riad geslapen, welke wel echt fantastisch was. Daar hebben we alle 8 de dagen doorgebracht, we
wilden de stad niet meer in :') En ik heb daar de lekkerste maaltijd OOIT gegeten; lamsrack in zo'n stoofding (hoe heet dat ook..)
Laatst bijgewerkt door Rindin op 20-08-13 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Yris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:36

Ik ben wel benieuwd wat je gaat doen! Ik zou niet voor een al te grote stad zoals Rome gaan.... daar moet je ECHT minstens 4 of 5 dagen vooruit trekken! En als je in het najaar gaat en je wilt mooi weer kom je toch al in italie of Spanje uit.
Istanbul is ook erg mooi, maar moet je ook langer heen om het te kunnen zien (ook lange reistijd en duur)! Wat ook leuk is, is Barcelona of Madrid!

Maar mijn absolute aanrader als citytrip verslaafde is Sevilla!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:42

Rome raad ik je echt af in 3 dagen. Ik ben er een week geweest en zelfs dat was niet genoeg. Het is daar allemaal zo mooi, dat red je niet in zo kort <3 Sowieso zou ik voor 3 dagen/2 nachten niet al te ver weg gaan, het is niet alleen de vliegreis die je hebt, maar je moet nog naar een vluchthaven (gezien jullie uit Groningen komen (?)) en dat is best een eindje reizen als je rekent ongeveer 2 uur van te voren aanwezig.

Toch als je echt wilt vliegen kan ik je Praag aanraden, daar ben ik een week geweest ooit maar dat was imo wel te lang. Verder is Budapest erg leuk en is een weekend Berlijn ook mooi :)

Aal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:43

Marrakech vond ik persoonlijk erg goed te doen. Je waant je meteen in een andere wereld, wat leuk is als je een paar daagjes gaat. Mocht je toch liever een Europese stad doen met mooi weer, dan is Sevilla inderdaad erg gaaf! Als je iets totaal anders wilt, is misschien een hoofdstad van één van de Baltische staten ook wel wat. Overzichtelijke steden die goed te doen zijn in een paar dagen en relatief onbekend.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 22:34

Kan iemand voor mij de goedkoopste vliegreis vinden naar Edinburgh? DAT lijkt me namelijk echt een gave stad en een mooie omgeving :D

Heel iets anders dan jullie hebben geopperd, maar ik denk dat dit ook voor mijn vriend heel gaaf zou zijn! Ik ben alleen weer ontzettend aan het klooien met het bekijken van de vluchten en wil het toch graag betaalbaar houden. Op bookings.com heb ik al wel leuke betaalbare hotels gevonden. We willen graag 2 nachten blijven (dus retourvlucht) en het moet ergens tussen 20 oktober en 26 oktober zijn. We kunnen vanaf bremen, münster, Düsseldorf, Eindhoven of amsterdam vliegen. Wie wil me eens meehelpen?

En .. wat vinden jullie van deze keuze? Verrassend, of niet? Haha..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:38

Is een mooie stad, hoor ik van veel mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:06

Jaaa Edinburgh! Goeie keus :D Gaan jullie met de auto naar een vliegveld of ben je afhankelijk van het openbaar vervoer (i.v.m. vluchttijden..)?

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:23

hey,

ik zie al hele leuke ideeën voorbij komen hier!

Je vraagt naar Edingburgh: als je nou via Ryanair vliegt, dan kan je vanaf Bremen vliegen Ideaal vliegveld, lekker klein en goed overzichtelijk. Je auto parkeer je aan de andere kant van de straat voor €8 per dag, dus ook dat is te overzien.

Als ik ff snel kijk voor prijzen: voor voor ongeveer €80 euro per persoon ben je er. Kijk maar op: http://www.ryanair.com

Hele leuke, goedkope hotels kan je vinden op http://www.booking.com Je voert je stad in, de datum, en bv zwembad oid en dan komen er een heleboel voor je neus.

Wat ook een hele mooie steden zijn zijn: Oslo, Kopenhagen, Tallin, Stockholm....

In deze landen hoef je geen entingen, kan je overal eten, spreken ze zeer goed Engels en hoef je als vrouw geen "regels" aan te houden. Als je voor de eerste keer echt gaat vliegen en dergelijke zou ik het mezelf niet direct al te moeilijk maken ;-) Barcelona en Parijs zijn ook erg leuk. En oh ja, Boedapest vond ik ook erg mooi, schoon en knus!

Als ik zou vliegen zou ik zelf toch voor iets langer kiezen, dus bijvoorbeeld 5 dagen...En speel even met je data, vaak is vliegen op vrijdag en zondag bv duurder dan op dinsdag en woensdag...

ben benieuwd waar je heen gaat!

edit: zat ff snel op booking te kijken, dit is wel een heel mooi hotel om romantisch met z'n tweetjes heen te gaan:

http://www.booking.com/hotel/gb/knock-c ... e35e9056X4