Kamperen in de bergen! Wat tips gevraagd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 18:15

Nou, het was een zeer succesvolle dag :D

Bij de perrysport nieuwe schoenen gekocht.
Had op de site een paar gezien die ik graag wilde hebben, dus ik kom in de winkel en vraag naar de schoenen.
Was er nog 1 paar 38 -O- komt er een vrouw bij staan en vraagt: toevallige ongelijke voeten?
Ik: JA. Nou zegt ze, heb nog een ongelijk paar staan 1 maat 40 en 1 maat 41.
En toevallig was het ook nog de juiste voet die te groot was :D
Mocht ze voor 25 euro meenemen *\o/*

Daarna door naar de Xenos.
Hier 2 isomatjes gekocht. Ze zijn maar 60 cm breed, dacht neem ik er wel 2 mee. Voor die 1,99 kan ik ze niet laten liggen.
Ook heb ik hier een mummyslaapzak gekocht. Heel mooi compact ding die bijna niks weegt. Hij gaat tot 5+.
Maar had bedacht om dan de slaapzak die ik op Terschelling heb gekocht ook mee te nemen.
Kan ik mooi met de mummy in de dekenslaapzak.

Moet goed komen dacht ik. neem mijn thermopakje en een pyama mee...kan ze dan eventueel allebei aantrekken.

Had nog meer boodschappen willen doen. Maar in alle winkels ging het alarm af (nieuwe tas), en was er zat van om elke keer tekst en uitleg te geven.
En onbewust voel je je toch een dief, terwijl ik nog nooit gestolen heb.

Shadow0

Re: Kamperen in de bergen! Wat tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:24

Wauw, 25 euro voor goeie schoenen! Dat is een voordeeltje! +:)+ En met 2 slaapzakken, 2 isomatjes en thermospul kom je echt de vakantie wel door :)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 19:03

Het is wel een B merk (wildebeast), maar ze zitten heerlijk en categorie A/B moet dus goed komen.

Stom dat ik niet gevraagd heb of ze nog een ongelijk paar van Meindl of Lowa hebben.
Maar ach, ben hier ook heel blij mee. En vooral met de prijs :D

En veel/ver wandelen is er toch niet bij.

Merk nu met mijn schoenen aan wel heel goed hoe af mijn andere schoenen waren. Erg wennen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:11

Ik kan je vertellen dat ik in mei in Nederland gekampeerd heb en dat ik 's nachts met twee broeken, dikke wandelsokken, een winterjas en onder 2 slaapzakken heb geslapen. Dacht echt dat ik dood zou vriezen... Vergis je dus niet in hoe koud het kan worden...
Zou als ik jou was een lekkere thermo legging en een thermo shirt meenemen, daar voel je bijna niks van en kan je dus onder je pyjama nog dragen.

Voor in je bergschoenen trouwens gelijk hele goede wandelsokken kopen, anders krijg je er echt gigantisch ongemakkelijke blaren van!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 19:14

Emmaa_ schreef:
Ik kan je vertellen dat ik in mei in Nederland gekampeerd heb en dat ik 's nachts met twee broeken, dikke wandelsokken, een winterjas en onder 2 slaapzakken heb geslapen. Dacht echt dat ik dood zou vriezen... Vergis je dus niet in hoe koud het kan worden...
Zou als ik jou was een lekkere thermo legging en een thermo shirt meenemen, daar voel je bijna niks van en kan je dus onder je pyjama nog dragen.

Voor in je bergschoenen trouwens gelijk hele goede wandelsokken kopen, anders krijg je er echt gigantisch ongemakkelijke blaren van!

Thermopak gaat zeker mee :)

Heb bijna alleen maar wandelsokken.
Loop zelden blaren gelukkig, en heb blarenprik diploma dus kan ze goed af tapen.

Begin juni was het op Terschelling ook brrrr, maar niet gedacht dat ik dood zou vriezen, hooguit wat oncomfortabel.

En anders ga ik voor de droger liggen....zit in het wasteam, dus een goede reden waarom ik in washok ben haha

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:19

Zoals allemaal al genoemd geloof ik, zo deed ik het : Thermo ondergoed, Wollen sokken, muts op, isolerend laagje maken dmv de lakenzak, reflecterend matje met zilverfolie eronder en springen voor je de tent in gaat zodat je lekker warm bent. Luchtbed kan ook koud zijn, daarom deed ik altijd zo'n dun matje.

Leuk joh, geniet ervan!

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:21

Emmaa_ schreef:

Wetende dat je eigenlijk best zo WEINIG mogelijk kleren aandoet in je slaapzak :+

Een slaapzak maakt je niet warm, jij maakt als slaper de slaapzak namelijk warm en het enige dat de slaapzak doet is de lucht die erin zit, opgewarmd door je eigen lichaamstemperatuur, zo lang mogelijk vasthouden zodat je op een aangename manier de nacht kunt doorbrengen. Best dus zo weinig mogelijk kleren aan als je in je slaapzak kruipt. Die kleding houdt immers de warmte vast, waardoor de lucht in de slaapzak niet opwarmt. Zorg wel dat het écht goed warm hebt, voordat je je slaapzak inkruipt (rondje hardlopen, jumping jacks, sit-ups).

Ik kan je vertellen dat ik het met 3/4° vorig jaar in Ijsland, met enkel een dun t-shirtje aan snachts, in één slaapzak, geen enkele keer koud heb gehad. Deftig materiaal doet wonderen :).

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 19:22

Freya6 schreef:
Zoals allemaal al genoemd geloof ik, zo deed ik het : Thermo ondergoed, Wollen sokken, muts op, isolerend laagje maken dmv de lakenzak, reflecterend matje met zilverfolie eronder en springen voor je de tent in gaat zodat je lekker warm bent. Luchtbed kan ook koud zijn, daarom deed ik altijd zo'n dun matje.

Leuk joh, geniet ervan!

Gaat denk ik helemaal goed komen *\o/* heb er in ieder geval SUPER veel zin in.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:22

Goed geslaagd dus ts! Heel veel plezier :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:44

Florenc schreef:
Best dus zo weinig mogelijk kleren aan als je in je slaapzak kruipt. Die kleding houdt immers de warmte vast, waardoor de lucht in de slaapzak niet opwarmt.

Het is een kwestie van uitproberen wat het beste werkt. Ik stook in mijn eentje geen slaapzak warm (en ja, ik heb een hele goede, van de betere soort dons enzo), en warme nachtkleding helpt mij enorm. Maar meer is inderdaad niet automatisch beter.