Vakantie met vriendin welk eiland??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:09

Dat is een meertje bij de camping in de buurt. Erg leuk om eens heen te gaan!
Ligt eraan wat voor fiets je wilt. Gewone 3 versnellingen fiets is ongeveer 30 euro per week.

_AB_

Re: Vakantie met vriendin welk eiland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:18

Ik huur altijd n fiets bij Tijs knop. En ga meestal naar de Oka18 in West
Een danskroeg :)

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 10:18

Bedankt voor de tips! Ja we zullen wel even overleggen. We vinden wandelen beide ook wel fijn dus daar licht hem niet aan maar ja avonds nog naar huis lopen we zullen ff zien wow die evt is echt goedkoop mooi dat ik dat weet dankje wel!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:28

Ik heb van horen zeggen dat taxi's op het eiland ook niet duur zijn! Verder is 'pondskoek' en 'Juttersbitter ' typisch Terscheklings! Pondskoek is een soort mix tussen taaitaai/ ontbijtkoek en echt super lekker. Jutters is een soort Jagermeister/kruidenbitter achtig drankje :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:34

Ik vond de taxi's daar anders toch wel erg duur...
De bus kost maar 2 euro voor een enkeltje, en 3 euro voor een retourtje. De nachtbus is een euro duurder.. Maar als je een studentenov hebt kan je gratis reizen, dit moet je dan wel even aangeven bij de chauffeur, want het is er nog niet zo 'luxe' dat ze in- en uitcheck paaltjes hebben. :)

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 22:49

haha niet luxe dus :P jammer genoeg geen studenten ov mar bus is misscien wel goed idee ja :D dankje wel!
AB oh bedankt voor de tips zal zeker onthouden

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:12

De taxi's zijn in het hoogseizoen vrij duur hier, je kan inderdaad voor 2 euro het hele eiland over met de bus. Als er markt is in west of Midsland is het ook wel leuk om daar even door te lopen

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-13 18:29

Oh goed idee! Wat is er allemaal op de markt dan? Hoe weet ik wanneer de markt is weet jij dat ook?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:13

Wat ik mij kan herinneren is er op de woensdag markt in midsland, maar dat kan inmiddels veranderd zijn :+
Ik denk dat je het met google wel kan vinden en anders kan je het vragen bij de VVV op teschelling :)

Houdt je vriendin trouwens ook van paardrijden? Puur Terschelling is een aanrader :D Wel een stukkie fietsen.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:18

In het hoogseizoen is er iig de ene woensdag markt in midsland en de andere woensdag in west. West is ook erg leuk, en het strand is ook niet gekke ver fietsen :)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:22

Texel!!! Echt een dikke vette aanrader!!!! In de koog kan je ontzettend leuk uit gaan er zijn hier veel gelegenheden.
Ook zitten er in de koog 2 maneges waarbij je ontzettend leuke ritten kan maken.

Dan is er nog den burg waar je overdag ontzettend leuk kan winkelen en ook kan uitgaan in de avond.

De natuur is er erg mooi en er is echt zo veel te beleven :))

Heb zelf 2jaar op Texel gewoond en heb me er echt nog nooit verveeld! :D

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:25

Geen pondkoek kopen hoor,je raakt verslaafd. :D (de lekkerste haal je bij de Jumbo op Terschelling)Hier ligt er weer een zooitje in de diepvries.

Verder is het natuurlijk ook leuk om met de boot zeehonden te gaan spotten,of met de speedboot te wildwatervaren (Ik raad je de Talisman aan,die ligt in de haven op West)

Ijsje eten bij min 12....jaaaa,het is zo leuk op Terschelling.
Ik ben ook wel eens op Texel geweest,maar dat vind ik zo kaal en doods...echt een domper.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:20

Air schreef:
Wat ik mij kan herinneren is er op de woensdag markt in midsland, maar dat kan inmiddels veranderd zijn :+
Ik denk dat je het met google wel kan vinden en anders kan je het vragen bij de VVV op teschelling :)

Houdt je vriendin trouwens ook van paardrijden? Puur Terschelling is een aanrader :D Wel een stukkie fietsen.

Puur Terschelling is niet zo leuk voor hun paarden.. Kan je beter naar Huifkarbedrijf Terpstra in Hoorn gaan, een stuk minder ver fietsen dus. Heb daar stage gelopen, super!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:01

Hoe kom je daar bij?
Ik heb juist bij de andere bedrijven dingen gezien die ik liever niet zie bij zo'n bedrijf, o.a. in rengalop over het strand terwijl er ook gewoon mensen zaten.. met zeer grote groepen weg... welzijn ook niet geweldig.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:07

Ik ga er verder niet op in, het is mijn mening en ik ga ze op Bokt niet zwart lopen maken. Iedereen doet het op z'n eigen manier, maar hun manier van paarden houden en het begeleiden van groepen staat mij niet aan. :-)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:12

Imo maak je juist een bedrijf zwart door zulke dingen te verkondigen maar geen argumenten te geven.

Ik zie in ieder geval niet wat er mis is met paarden lekker huisvesten op de weide en met kleine groepjes naar buiten gaan ;)

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 11:20

Ik zou het super gaaf vinden maar ze durft al niet bij mijn paard in de buurt te komen haha dus dat word niks! Bedankt voor alle goede ideeën wauw ben er echt blij mee zoveel kunnen wij ons week vullen :D