Een week weg met alleen handbagage... Hoe doen jullie dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:26

Selka schreef:
TS ik kan je niet helpen helaas! Ik zou gewoon kleding kopen daar :)

Maar Bokkers, wat zijn jullie goed?! Ik laat mijn vriend dit topic mooi niet lezen..
Ik ga namelijk met 2 grote koffers en 2 trolley's voor 3 weken op pad en mooi niet dat er wat thuis blijft haha.
1 trolley is trouwens leeg, maar die gaat vol mee terug :')

En je gebruikt ook werkelijk alles? Wat een gesleep!

silversomali

Re: Een week weg met alleen handbagage... Hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:32

Ik heb 2 weken bagage weten in te pakken in een handbagage koffer, moet lukken toch

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:32

Nou zo:
Afbeelding
Bagage voor 14 dagen Australië :D

Idd: kritisch zijn, veel aantrekken onderweg, ttoiletspullen daar kopen en.... OPROLLEN. Ben er toen achter gekomen dat er dan veel meer mee kan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:40

Wtf wat sommigen meenemen op vakantie :wow:

Doen jullie dan de kleding meerdere keren aan ofzo? := Ik zou het echt niet redden TS, good luck :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:47

Als je naar warme landen gaat zou ik het echt niet tof vinden om sokken twee maal te dragen..of voor een week maar twee bh's mee te nemen(je oksels zitten daar vlakbij). Tenzij je daar natuurlijk zou kunnen wassen.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:53

Laulitz schreef:
_MG schreef:
Je kunt er trouwens vanuit gaan, als je met alleen handbagage reist, je ook echt maar één stuk bagage mee mag nemen, dus als je een koffer meeneemt, mag je geen extra (hand)tas meer meenemen.

Dit is niet waar hoor. Bij veel maatschappijen mag je naast een koffer ook nog een handtas meenemen. Bij KLM mag je zeker al een koffertje en tas meenemen want ik ben er toch elke keer op geraakt :+

Maar helaas mag het niet bij elke maatschappij. Ryanair is er streng op en Easyjet volgens mij ook.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:03

Klopt, bij Easyjet is het ook maar 1 stuk handbagage. Het gewicht is wel vrij, zolang je het nog maar zelf in het bagagevak boven je hoofd kan krijgen.

Ik denk dat de meeste tips wel gegeven zijn. Als je toch wil wassen, zorg dan dat je kleding sneldrogend is. Ter plekke kun je dan wel biotex o.i.d. scoren, even je kleding uitsoppen en de dag erna weer aan.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:10

Laulitz schreef:
_MG schreef:
Je kunt er trouwens vanuit gaan, als je met alleen handbagage reist, je ook echt maar één stuk bagage mee mag nemen, dus als je een koffer meeneemt, mag je geen extra (hand)tas meer meenemen.

Dit is niet waar hoor. Bij veel maatschappijen mag je naast een koffer ook nog een handtas meenemen. Bij KLM mag je zeker al een koffertje en tas meenemen want ik ben er toch elke keer op geraakt :+

Is wel waar hoor. Vlieg regelmatig en met name de low budget maatschappijen doen heel moeilijk over de handbagage. Ik had mijn moeders handtas op mijn handbagage koffertje staan en de stewardess sprong nog net niet uit haar vel en wist niet hoe snel ze moest zeggen dat je maar 1 stuk mag meenemen.
Toen ik vertelde dat deze van mam was, was het oke.
KLM is idd soepeler maar ik zou het zeker op safe houden voordat je dadelijk je spul moet weggooien of alsnog moet in checken.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:17

Bagage inchecken is trouwens wel goed te doen met meerdere vluchten.. Op Schiphol vragen ze je of je tussen door je bagage zelf weer wil inchecken of dat je het pas op je eindbestemming weer wilt zien.. erg handig en makkelijk..

Voor alleen handbagage praktische kijken naar wat je nodig hebt en handig opvouwen.. je afvragen of je elke dag een nieuwe broek aan moet hebben en of je echt een extra paar schoenen mee moet nemen.. vraag me bijna af hoe het je niet zou kunnen lukken! Een week!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:21

T-shirtje met lange mouwen aan, shirtje met korte mouwen erover heen. (zware) trui aan en een jas om je middel knopen. Scheelt al veel :D
Verder veel (oude) sokken mee die je daar weg kunt gooien, net als ondergoed. :j
Tip: kleding van de Primark kopen! Goedkoop en vaak ook erg licht, vooral de shirtjes!

Toen ik met een vriendin naar Londen ging (voor een week) zat ik op de heenweg 0.3 kg onder het limiet.
Tja, en dan ga je nog terug :+ en dan? :p veel kleding aangedaan, stonden mensen achter mij in de rij die zo
lief waren om nog wat spullen van mij in hun koffers te doen, mijn (zware) boek had ik vast en mijn extra tas had ik onder mijn jas. Tja, je wordt wel creatief :+

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:23

bij de primark hadden ze een koffertje (opzich een aardig groot ding) wat precies aangepast was aan de maten voor vliegtuig handbage, op deze manier kun je toch vrij veel meenemen omdat het wel in koffervorm is! Is dat misschien wat?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:34

Winged schreef:
Selka schreef:
TS ik kan je niet helpen helaas! Ik zou gewoon kleding kopen daar :)

Maar Bokkers, wat zijn jullie goed?! Ik laat mijn vriend dit topic mooi niet lezen..
Ik ga namelijk met 2 grote koffers en 2 trolley's voor 3 weken op pad en mooi niet dat er wat thuis blijft haha.
1 trolley is trouwens leeg, maar die gaat vol mee terug :')

En je gebruikt ook werkelijk alles? Wat een gesleep!

Helaas wel ja haha :+ maar heb dus ook minstens 5 paar schoenen mee voor verschillende outfits en wat ik tijdens het hiken draag, draag ik niet tijdens het shoppen of dineren. Er gaan dus gerust op 1 dag 3 outfits doorheen :o

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:44

moonsparkle schreef:
Als je naar warme landen gaat zou ik het echt niet tof vinden om sokken twee maal te dragen..of voor een week maar twee bh's mee te nemen(je oksels zitten daar vlakbij). Tenzij je daar natuurlijk zou kunnen wassen.

Gewoon een kwestie van tijdens het douchen ff shampoo er op en effe wassen, desnoods het okseldeel alleen.. Klaar is kees.
Ik trek een BH rustig 2 dagen aan hoor tenzij ik erg gezweet heb.
Ik vlieg en zweten doe je toch wel als je een berg op moet klimmen. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:56

Je kunt bij de PerrySport (en andere outdoorwinkels zoals de Bever) zo'n reishanddoek kopen (verschillende formaten), die zijn superhandig. Zijn van ander materiaal dan normale handdoeken, maar nemen gewoon veel water op, drogen supersnel en nemen niet meer ruimte in beslag dan een theedoek. Ideaal voor op reis :j Mocht je echt nog moeite hebben om alles in je handbagage te proppen dan kun je nog van die 'space bags' (vacuümzakken) kopen; dan kun je je kleren erin proppen en pers je alle lucht eruit. Scheelt flink wat ruimte :j Goede reis! :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:42

Ik begrijp het niet zo goed
waarom alleen handbagage?
Ik ben naar amerika geweest dit jaar en ga de 25ste weer terug en moet ook meerdere vluchten nemen maar je zet je baggage in Amsterdam op de band en op je bestemming haal je je begage er weer vanaf dus er hoeft niet meerdere keren ingechecked te worden met baggage als je je daar soms druk over maakt ....

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:46

@Shilady, is niet het geval als je een binnenlandse vlucht neemt van bijvoorbeeld Miami naar San Francisco :)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:06

Geryon schreef:
Doen jullie dan de kleding meerdere keren aan ofzo? := Ik zou het echt niet redden TS, good luck :')

Eum, ja? :+.

Had vorig jaar voor 10 dagen trekken qua kleding zelfs niet meer mee (naast hetgeen ik aanhad: broek, shirt, trui, jas) dan 1broek, 2shirts, 1trui, 3paar sokken, 9slips.... Als je't op je rug moet meezeulen, is alles extra te veel :).

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:10

Florenc schreef:
Geryon schreef:

Eum, ja? :+.

Had vorig jaar voor 10 dagen trekken qua kleding zelfs niet meer mee (naast hetgeen ik aanhad: broek, shirt, trui, jas) dan 1broek, 2shirts, 1trui, 3paar sokken, 9slips.... Als je't op je rug moet meezeulen, is alles extra te veel :).

:wow:

Ik zou kleding dus echt niet meerdere keren aantrekken. :o Daarbij wil ik altijd voor de zekerheid heel veel extra mee, voor alle weersomstandigheden blablabla :')

Maar het is inderdaad geen doen als je het zelf mee moet zeulen op je rug _O-

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:18

Wizz air is heel streng in het 1 stuk handbagage beleid. Het gewicht maakt echter niet uit, alleen het formaat. Dit wordt niet altijd heel streng gecontroleerd, maar op een drukke vlucht (Eindhoven Boekarest bijvoorbeeld) heb je grote kans dat je je koffer in een rekje moet proppen of het wel aan de maximale afmetingen voldoet.

Overigens heb je bij Wizzair betaalde en gratis handbagage, dat maakt ook nogal uit, let daar dus ook op!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 02:13

Ik ben begin juli met ryanair voor een weekendje naar spanje gevlogen... ruimbagage meenemen was onbetaalbaar dus ook maar handbagage...

1 keer en nooit meer.

Ik heb uiteindelijk speciaal een trolley aangeschaft die aan de mini afmetingen voldoet... en daar moest mijn handtas dus ook in, die is op zijn alleen al vrij XL... het gedoe met de vloeistoffen... geen scheermes kunnen meenemen...

Op reis neem ik graag de tijd voor mijn outfit en look, met handbagage ook weer zo beperkt.

Gingen we shoppen, super leuke koopjes, maarja, tas zat al vol...

Nop ik vond het vreselijk!

Morgen vlieg ik naar nice en fijn bijbetaald voor 2 grote tassen :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 02:30

Noh ik heb respect hoor, echt. Als ik een weekendje wegga moet ik al mijn kleding mee want ik weet toch niet van te voren wat ik aan wil doen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 08:05

poes schreef:
Ik ben begin juli met ryanair voor een weekendje naar spanje gevlogen... ruimbagage meenemen was onbetaalbaar dus ook maar handbagage...

1 keer en nooit meer.

Ik heb uiteindelijk speciaal een trolley aangeschaft die aan de mini afmetingen voldoet... en daar moest mijn handtas dus ook in, die is op zijn alleen al vrij XL... het gedoe met de vloeistoffen... geen scheermes kunnen meenemen...

Op reis neem ik graag de tijd voor mijn outfit en look, met handbagage ook weer zo beperkt.

Gingen we shoppen, super leuke koopjes, maarja, tas zat al vol...

Nop ik vond het vreselijk!

Morgen vlieg ik naar nice en fijn bijbetaald voor 2 grote tassen :D

Tip voor de terugweg: kleren in een pakket met de post naar huis sturen ;)
Zo hebben mijn ouders halverwege hun fietsvakantie een deel van de kleren die ze toch teveel hadden met de post naar huis gestuurd.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 08:46

Ik zou het ook niet kunnen hoor. Bij mij gaan er toch minimaal 2 grote strandlakens mee (vakantie zonder strand komt hier niet voor). Overdag mooi weer, maar in de avond koelt het vaal af. Dus naast kort spul ook lang spul mee. En van die reishanddoeken gruwel ik echt. Wat een verschrikkelijk spul.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:04

Koop zo'n broek waar je de onderkant van de broekspijpen eraf kan ritsen. Is het warm, maak er een short van en wordt het kouder, dan zet je de onderste stukken er gewoon weer aan.
Panty's doen ook wonderen onder een broek of short voor wat extra warmte 's avonds. Neem wegwerpwashandjes mee, dat scheelt ook.
Op hotel voorzie ik geen handdoeken in mijn bagage tenzij er zwembad of strand in de buurt is. 1 grote handdoek is genoeg, die kan je makkelijk even uitwassen met wat douchezeep, drogen en de dag erna heb je er weer plezier van.
Ga in winkels kijken of je staaltjes te pakken kan krijgen van je favo zeep en shampoo. Zoniet, in de meeste hotels valt dat ook goed mee en anders koop je het ginds in zakformaat. Spaart ook ruimte.

Doe je zware, warme en plaatsrovende kleding aan tijdens je vlucht en stop de lichtgewicht dingen in je tas. Katoen is vaak warm maar niet te dik, dus neemt weinig ruimte in. Idem met linnen. Panty eronder en je hebt een warme broek.
Op een warme bestemming heb je minder sokken nodig dan waar het vriest. Een lichte regenjas is beter dan je dikke winterjas met dons.
Doe een broek aan die je kan aanhouden zonder broeksriem, anders heb je kans dat de boel bij de controle op je enkels zakt :P

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:49

@Love_Wiepke: Dat doorsturen van je bagage gaat alleen op als alle airlines waar je mee vliegt aangesloten zijn bij IATA (International Air Transport Assiciation). Zijn ze daar niet bij aangesloten, dan moet je je bagage zelf doorlabelen.

Dat hoeft overigens ook geen probleem te zijn, mits je daar genoeg tijd voor hebt. Ik vlieg vaak via Singapore en daar red ik het bijvoorbeeld niet om binnen 1,5 uur bagage van de band te halen, door de douane Singapore in, bagage opnieuw inchecken en weer door de douane Singapore uit en naar het vliegtuig te lopen. Daarom dan ook alleen handbagage. Heb ik een uurtje of 5/6 dan is het geen probleem.

@TS: check anders even of de verschillende airlines bij IATA zijn aangesloten. Als dat zo is, kun je prima je bagage inchecken (tenzij je in Rome overstapt, dan wordt het geloof ik afgeraden).