Inpakken voor een jaar.. AHH

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Inpakken voor een jaar.. AHH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:13

Ohja! Vermeld een aantal ICE-s in je mobiele telefoon (In Case of Emergency)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 13:27

Tandenborstel/tandpasta, oortjes om muziek te luisteren, eventuele medicijnen/asperine, sokken!!!, sieraden als je die om wilt/doet, nagellak als je dat gebruikt?, handdoeken, haarborstel en elastiekjes (die vergeet ik standaard op vakantie)...

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 13:48

Thanks! Heb idd al aparte toiletzakjes met sieraden/nagellakspul gemaakt. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 00:19

Nagini schreef:
Ja Lifaya, gaat via organisatie. :) (Als ik me goed herinner hebben we hier eens over gepbt)
;
wauw helemaal vergeten maar nu weet ik het weer :P sorry, een stressvolle dag gehad :')

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:01

Een aantal uitgeprinte foto's van je familie en vrienden, neemt weinig ruimte in en het maakte mijn kamer een stuk gezelliger toen ik een half jaar weg ging. :)
Kleding etc kun je daar ook wel weer kopen als je iets mist.

edit; hou wat ruimte over in je koffer voor de terugweg. ;)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:04

Creme, make-up en dat soort rommel? :D

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:11

Een lijstje met adressen,postcodes enzovoort..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:13

Nagini schreef:
@Ibbel, ik heb inderdaad al een internationaal rijbewijs gehaald, en ik zal nog de theorie doen van de staat Virginia, dus ik krijg een Amerikaans rijbewijs :) Thanks!

Nou, daar hoef je niet van wakker te liggen :P Dat was echt zo simpel. Een paar vraagjes of je globaal de regels kent, that's it.

Verder niet te veel zorgen maken, ze hebben het daar bij de Walmart wel. Alleen medicijnen is vermoedelijk handig, dwz: receptmedicijnen. Die zijn daar namelijk in veel gevallen achterlijk duur. 'Over the counter', dus paracetamol (tylenol), allergietabletjes en dergelijke is vrij goedkoop.

Nog een tip: je mag een aantal dingen van voeding niet meenemen. Handig om dat vooraf te bekijken. (Gaat dacht ik om kaas / worst vooral.)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:20

Je eigen merk maandverband /tampons?

Idd adressen, voor als je kaartjes ofzo wilt sturen.

Foto's van familie en vrienden, een extra telefoon: ik had naar Ghana twee telefoons bij me. Een voor mijn ghanese nummer en een voor mijn nl nummer. Vrienden konden mijgoedkoop smsen op mijn nl nummer en ik smste goedkoop terug vanaf mijn ghanese nummer..

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:40

Ik heb 2 keer mijn koffers moeten pakken voor een jaar. De eerste keer had ik veeel te veel mee, 1 hele grote trolley, grote sporttas en handbagage trolley vol. De laatste keer heb ik een dag van tevoren gepakt en kon ik dus ook niet steeds spul meer erbij gooien. :P heb toen in een handbagage schoenen, tassen en mijn computer gedaan en in de grote kleding, winterjas enzo ook. Heb toen met kerst nog weer een hele lading naar huis gebracht wat ik haast niet gebruikte. Dus ik denk dat je altijd minder nodig hebt dan je eigenlijk denkt, en daar koop je vast ook een heleboel er weer bij. Investeringen zoals winterlaaarzen ed zou ik sowieso meenemen, goedkope dingen als shirts maar een paar. Ook zou ik me niet te druk maken over wereldstekkers enzo, je bent er een jaar dus tijd zat om vergeten dingen te kopen. :) zoals bij elke reis is het het belangrijkst dat je je paspoort hebt. :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:06

Behalve voor de eerste weken hoef je echt geen maandverband of toiletartikelen mee te nemen. Je hebt hier heel veel keuze en vaak goedkoper dan in NL.

Vergeet je zonnebril niet! 8-)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 12:48

Alles zit er inmiddels in! Heb geen overbodige dingen ingepakt o.i.d. dus dat zal allemaal wel loslopen.
Winterschoenen sturen mn ouders na en winterjas koop ik daar.
Hèhè het zit!

@Guinevere, waar zit jij?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:04

Super! En als je iets vergeten bent kan je het altijd hier kopen, toch. Fijne reis alvast!

Ik zit tussen DC en Baltimore. :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 18:30

Oh dan zitten we ''dicht'' bij elkaar! Tof!

Klopt het dat je je eigen stal daar hebt o.i.d.?

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:42

Oja wat trouwens ook wel handig is om niet het kabeltje te vergeten om fotos tussendoor van de camera af te halen en bijv. op de laptop te zetten. In dat geval kun je een backup maken en als je veel foto's maakt raakt je camera niet vol. Al weet ik niet hoe dit bij jouw camera gaat, dus misschien heb je er niks aan maar wij waren het dit jaar vergeten :+. Dus ik denk meld het even haha.

Klinkt als een hele ervaring, alles loopt vast wel los, veel plezier! :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 03:28

Ja, inderdaad best dichtbij!

Ik heb helaas geen eigen stal (was dat maar zo haha) ... maar ik ben wel elke dag op de manege te vinden, omdat mijn paard daar staat. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:36

Wat er door knabbelgirl gezegd werd van een samenvatting van je medische geschiedenis is wel heel praktisch! Weet niet hoe het daar zit maar ik heb een keer op Corsica gezeten als klein kind en ineens gigantisch ziek geworden. Had als klein kind altijd al heel veel last van bloedarmoede en toen zat ik dus in het buitenland en toen werd ik ineens constant flauw, de hele tijd overgeven, heel koud, heel moe.. In het ziekenhuis horen ze dan gewoon je pasnummer van je verzekering te kunnen invoeren en dan hebben ze je hele geschiedenis.. Was op Corsica dus niet zo.
Het klinkt misschien overbodig maar je kan beter een papiertje in je tas hebben met alle dingen die je ooit gehad hebt (hoeft geen lijstje te zijn met "toen had ik buikpijn" en "15 augustus 2004 had ik de hele dag buikpijn") maar gewoon echt de significante dingen :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:38

Ik zie geen jas op je lijstje staan. ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 04:19

Die jas koop ik daar.

Inmiddels ben ik daar :D Thanks iedereen, als het goed is heb ik alles zo'n beetje bij me :D