Verhuizen met een paarden job

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambino

Re: Verhuizen met een paarden job

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 18:55

Wauw dat heb je dan knap gedaan Marit_xx!
Inderdaad laptop moet ook mee die neem ik samen met me cap als handbagage dan, ga van de week mooie lijstje maken met al deze tips en juiste ticket uitzoeken, als ik 2 koffers mee wil nemen even kijken welke maatschappij dan voordeligst is :j

marit_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:46

ja vond ik ook van mijzelf! Op dit moment zit er een vriendinnetje van me op diezelfde stal en die heeft het gewoon allemaal in 1 koffer + handbagage gekregen! :oo

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:53

Maar ga je nou verhuizen of op vakantie? En je weet nog niet met welke vliegmaatschappij je gaat?

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 20:01

Haha Wooooow dat vind ik super knap! Met weekje vakantie heb ik al koffer met 5kg overgewicht :+ haha
Maargoed nu maar afwachten of het terug ook lukt :p

Ik ga verhuizen maar moet mijn ticket nog boeken wil ik volgende week gaan boeken :j

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:04

Bambino schreef:
Ja cap was nogal prijzig miss maar meenemen als handbagage in een cap tas en als ze moeilijk doen over 2 stuk handbagage hem opzetten :') laarzen zullen wel gewoon in koffer geen probleem zijn die beschadigen niet zo snel alleen misschien niet zo fris tussen alle kleren haha

simpel gewoon in een vuilniszak doen.. of plastic tas.

cap in handbagage.. dat mag best groot zijn.. handbagage.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:20

Voor handbagage mag je inderdaad zo'n trolleykoffer (past echt idioot veel in) en dan zelfs nog een aparte laptoptas of andere accessoire. Moet je alleen wel even opletten dat je niet boven het maximum gewicht uitkomt (bij KLM 12 kg), maar bij veel goedkopere maatschappijen vaak maar 5 kg). Je kan dus nog aardig wat meesjouwen :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:21

Kirsha schreef:
Voor handbagage mag je inderdaad zo'n trolleykoffer (past echt idioot veel in) en dan zelfs nog een aparte laptoptas of andere accessoire. Moet je alleen wel even opletten dat je niet boven het maximum gewicht uitkomt (bij KLM 12 kg), maar bij veel goedkopere maatschappijen vaak maar 5 kg). Je kan dus nog aardig wat meesjouwen :)

Ligt ook aan de maatschappij. Soms mag je echt maar max 1 stuks handbagage (al heb je 2 kleine tassen)

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:27

Je kan je cap ook gewoon in je koffer doen maar dan volstoppen met shirtjes of sokken dat scheelt weer in de ruimte.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 19:09

Ja maar ben bang dat mijn cap dan beschadigd het was niet een goedkope cap :o

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:12

En daarom dus goed inpakken... Iets zachts eromheen wikkelen en opvullen met andere zachte spullen, dan beschadigt je cap heus niet hoor. Op die manier neem ik ook glazen enzo mee en dat breekt ook nooit.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:26

Kirsha schreef:
En daarom dus goed inpakken... Iets zachts eromheen wikkelen en opvullen met andere zachte spullen, dan beschadigt je cap heus niet hoor. Op die manier neem ik ook glazen enzo mee en dat breekt ook nooit.

Idd vol proppen met kleren! Kan makkelijk! Hij kan echt wel tegen een stootje!

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-13 20:45

Jaa dat is misschien wel goeie optie en dan beschermtas om mijn cap heen doen

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:59

Ik weet niet wat je allemaal meegaat nemen maar als je de cap in een koffer met kleren stopt en gevuld met kleren dan is de cap al behoorlijk beschermt. Alleen even opletten met ritsen en knopen die evt. een kras kunnen veroorzaken.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:24

zap schreef:
Kirsha schreef:

Ligt ook aan de maatschappij. Soms mag je echt maar max 1 stuks handbagage (al heb je 2 kleine tassen)

ik doe de kleinere altijd bij de andere in tijdens de vlucht en bij de instaptraject.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 20:18

Ja precies als ze moeilijk doen stop ik mijn handtas gewoon in me koffertje maar eigenlijk nooit moeilijk over gedaan alleen bij Ryanair vanaf Brussel

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:29

Ik denk dat je beter eerst kunt bepalen met welke maatschappij je gaat vliegen. Je kunt nu wel bedenken om 3 koffers mee te nemen, maar als dat bij JOUW maatschappij niet mag moet je weer helemaal opnieuw beginnen.
Ik neem trouwens zelden een koffer mee, maar een grote reis-of sporttas. Koffers wegen namelijk in verhouding veel meer dan de meeste tassen en dus kun je weer meer van je eigen spullen meenemen. En idd. de cap goed inpakken met kleding o.i.d. erom heen. Doen we met breekbaar spul ook altijd.
En wat je per vliegtuig niet mee kunt nemen opsturen (per boot).
Succes met je verhuizing en veel plezier in je nieuwe woonomgeving!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:45

Opzich denk ik dat je het makkelijk moet redden met 2 koffers, 3 koffers is echt belachlijk veel of je moet je halve huis ook mee willen sjouwen. Daarbij is het zeulen met 3 koffers en handbagage gewoon niet handig. Zolang je op de plaats van bestemming gewoon je kleren kan wassen heb je echt niet zo veel nodig. En 23 kg aan kleding is veel, ik heb echt een grote koffer maar als je die gewoon met kleding vult ga je niet snel over die 23 kg heen

Ik had zelf trouwens 2 koffers, 1 grote en een kleine en een redelijke handbagage tas. En dan had ik gewoon cap, laarzen en zelfs winterlaarzen meegenomen. Wel maar een paar normale schoenen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 23:50

Heb je koffers met extra vakken? Daar kun je misschien ook wat inproppen, ook misschien een idee om 3 kledingstukken te dragen, toch paar extra :')
Hoop alleen wel als je extra kleding draagt, je niet stikt van de warmte of die mensen die controle doen denken dat je illegale dingen meeneemt :')

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 06:23

Ik heb 2 paar leren rijlaarzen meegenomen naar de andere kant vd wereld in mijn koffer. Heb mijn kleren opgerold en die in mijn rijlaarzen gedaan. Mijn moeder heeft nog een hoop spullen opgestuurd. Mijn cap was ook heel duur en die is meegegaan als handbagage :+