Tunesië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 09:55

_Kellyy schreef:
Ik wil ook graag naar de haven in Yasmine, schijnt heel erg gezellig te zijn met allemaal winkels enzo. :)

Leuk voor een uurtje misschien, maar ik vond het erg tegenvallen. Winkels zijn hetzelfde als de winkels overal. Wel een paar bars, maar verder...

Yasmine Hammamet op zich vond ik ook weinig aan. In zee zwemmen ging bijna niet door enorme hoeveelheid zeewier. Winkels allemaal hetzelfde en straten stonken enorm naar urine.

_Kellyy

Re: Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 10:55

Dank je voor je reactie!

Kan je mij vertellen wat jij nog meer hebt gedaan en wat jij persoonlijk erg leuk vond?

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:07

Ik ben er vorig jaar geweest en vond het niet zo leuk. Zat in la paix in hammamet. Vanaf hammamet kan je niet de Sahara is. Wel met de 2 daagse tour en die is best leuk. Dan kan je ook kameel rijden. Verder zat ik er tijdens de ramadan, mensen waren heel onvriendelijk en sloom. Doods eng om dan in een taxi te stappen. Ze rijden als gekken. Het land is ook niet echt schoon. Ben met de trein naar Tunis geweest en dat ging wel. Aangekomen in Tunis was er niks te doen. Vanwege de ramadan waren alle winkels dicht. Dus aan te raden is om veel excursies te doen.

En inderdaad als meisje niet alleen op pad. Ik werd vaak lastig gevallen en zelfs waar me ouders bij waren.

Toch zeg ik wel. Er zijn mooie gedeeltes en het is leuk om naar toe te gaan Tunesië. Maar zeker niet nog een keer.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 11:09

Kameel rijden schijnt er ook te kunnen vlakbij ons hotel. Dit willen we ook zeker gaan doen!

Wel jammer dat je niet de Sahara in kan, dit leek ons erg leuk. Maar omdat wij er maar 8 dagen zijn vinden we een 2-daagse tour te lang.

Jammer dat jij met de Ramadan was. Ik zal zelf ook niet alleen op stap gaan, vind ik veelste eng in een ander land, hihi.

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:21

Tunis is erg leuk, en ook de stadjes eromheen, La Marsa en Sidi bou said. In La Marsa verkopen ze heerlijke banbalonies.
In de omgeving van Tunis kun je je ook makkelijk 2 dagen vermaken, is meer dan genoeg te zien.
Sidi bou said (is boven op een berg) moet je eigenlijk in de avond zien als het donker is, dan heb je een prachtig uitzicht over de haven.
Ik zou ook nog naar Monastir gaan, dat is ook een mooie oude stad. En goed te doen vanuit Hammamet. Sousse ligt daar vlak bij en zou je ook nog naar toe kunnen als je tijd hebt, vind ik zelf minder leuk dan Monastir.
Alleen op pad is inderdaad niet aan te raden als vrouw, is behoorlijk irritant om continu aangesproken te worden.
Fijne vakantie alvast!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:26

kinel schreef:
Ik ben er voor jaren terug geweest en daar zien ze me nooit meer terug. Hotel was goed. Zaten ook tussen sousse en monastir in. Geef alleen een gouden tip: GA ALS MEISJE ZIJNDE NIET ALLEEN EROP UIT! Die heren daar hebben oog voor meisjes die er alleen lopen.Heb er zelf ervaring mee gehad .
Erm.. ja.. maar dit is toch echt niet nieuw.. Twee meiden is ook niet echt verstandig. Hun cultuur is heel anders en imo hoor je je daar gewoon zelf op in stellen, dus niet verwachten dat je dáár net zo kan lopen als hier.. Als je dat niet kan moet je ook niet dat soort landen gaan.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 11:29

Bedankt voor de reacties!

Kan iemand mij vertellen of het met de taxi te doen is om bijv. naar de steden te gaan als Sousse? Zowel qua prijs als qua reistijd. Ik heb mij inderdaad laten vertellen (en hier gelezen) dat ze als gekken rijden. Ik ben in Egypte en Dubai geweest en verwacht dat dit ongeveer hetzelfde zal zijn..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:41

Ik vond Cairo een stuk gekker en gevaarlijker eigenlijk qua verkeer, maar eerlijk is eerlijk. Het was daar ook een stuk drukker :D

Heerlijk, dat verkeer! ik heb ‘t enorm naar mijn zin gehad daar :')

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:48

Ik kom al sinds klein meisje in Tunesie. Heb zelfs met paarden rondgetrokken in de woestijn een week lang. Er zijn wel een aantal dingen die je echt moet doen in Tunesie:
De markt/de Medina (erg leuk!)
Havenplaatsje Port El Kantoui
Ga naar Sousse. Gewoon met de taxi (regelen via de receptie van het hotel, dan wordt je hoe dan ook niet genaaid qua geld)
Verder zou ik me ook nog even laten adviseren door je reisleider/reisleidster. Zelf erop uit gaan vind ik in Tunesie toch wel tricky, ga daarom ook mee met zo'n excursie bus. Ik ben ook in Sidi Bou Said geweest, ook erg leuk. Nationaal museum (moet je van houden) Bardo is ook wel ok.

Verder moet je gewoon ook even rekening houden met de temperatuur. Want een buiten excursie terwijl er net een Sahara wind waait (50 graden heet) is ook niet echt prettig.

Veel plezier!!

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 11:51

Bedankt!

De markt/Souk schijnt inderdaad erg leuk te zijn. :j
Wat is er bij dat havenplaatsje Port El Kantoui? Is dat mooier dan Yasmine? :)

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:29

Reizen en eten is in Tunesie heel goedkoop voor onze begrippen. Ze rijden inderdaad wel iets pittiger dan wij gewend zijn, maar ik vind het wel meevallen.
Voor verkeer binnen je stad / gebied kun je een gele taxi nemen, voor vervoer naar andere steden kun je een witte taxi (louage) nemen, of de bus/trein.
In de gele taxi hangt een meter, of spreek van te voren een prijs af met de taxi chauffeur, de reisleiding kan je wel een indicatie geven naar verschillende plaatsten in de buurt. Let wel op dat laat in de avond en 's nachts een duurder tarief gehanteerd wordt.
Monastir / Sousse is ongeveer 2 uur rijden, als ik het me goed herinner.

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:31

Ik ben nooit bij Yasmine geweest... Alleen is Yasmine dichterbij Hammamet geloof ik...

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:47

Tweedaagse excursie is echt wel aanrader. Ook al ben je maar 8 dagen in Tunesië (waren wij ook). Wij hadden het echt snel bekeken daar dus die excursie was een erg leuke afwisseling. Excursie was het leukste van de hele vakantie. Zaten er ook tijdens de ramadan en dat was inderdaad ook niet bevordelijk.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 17:59

Ik vertrek woensdag voor de 4de keer naar Tunesië, wel de eerste keer dat we naar Sousse gaan :)
Ben luxe RIU hotels in kantaoui gewend, dus weet dat het nu iets minder word. Weet ondertussen hoe ik met de cultuur moet omgaan en dan gaat alles prima.
Zitten dichtbij wat bars/disco's en de feesten van GOGO dus dat gaat wel goed komen.

Wij gaan naar Tej Marhaba(wel all-in)

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:46

Hee wat leuk, een Tunesie topic :-)

Wij gaan 21 Sept 15 dagen naar Port El Kantaoui, hotel Royal Kenz. Nog nooit geweest, uberhaupt heb ik nog nooit gevlogen, dus ben erg benieuwd.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:02

Metellica schreef:

Wij gaan 21 Sept 15 dagen naar Port El Kantaoui, hotel Royal Kenz. Nog nooit geweest, uberhaupt heb ik nog nooit gevlogen, dus ben erg benieuwd.

Ben vorige week een avondje naar Port El Kantaoui geweest. Erg leuk! Maar je wordt alleen gek van de mannen en vrouwen die aan je hoofd zeuren om in hun winkeltje te kijken. Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt.

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 17:16

Tierania_ schreef:
Metellica schreef:

Ben vorige week een avondje naar Port El Kantaoui geweest. Erg leuk! Maar je wordt alleen gek van de mannen en vrouwen die aan je hoofd zeuren om in hun winkeltje te kijken. Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt.

Oh echt waar := We zullen het zien, ben niet van plan dagelijks het stadje in te gaan :D

xcaroline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 12:32

Metellica schreef:

wat leuk, wij gaan 17 augustus 8 dagen naar het royal kenz hotel ook wij zijn hier nog nooit geweest.

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 13:15

Leuk! Laat je weten hoe het was ? Ben zoooo benieuwd.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 20:08

wij willen naar monastir gaan.
One Resort Monastir.
8 dagen all - in en dan luieren en meer ook niet.
misschien 1 dag iets doen, maar niet veel.
als ik de verhalen hoor van vrienden dan is dat niets voor mij. ik ben een grote scheitluis dus vind dat maar niets en blijf dan liever 'veilig' in het resort of op excursie vanuit het hotel

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:19

Iemand ervaringen met id het land binnen gaan?

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 23:19

Jolandaa_ schreef:
Iemand ervaringen met id het land binnen gaan?

Ik ga met ID kaart. Ik lees overal dat het gewoon kan, je krijgt op het vliegveld een visum met een stempel, ene helft lever je in bij landing, en de andere bij vertrek. Je kunt hem ook al in het vliegtuig krijgen, invullen en inleveren. Deel 2 goed bewaren want anders kun je niet terug :-)

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:05

Zijn er mensen die ook twijfelen om te gaan nu er een politicus is vermoord???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:09

Ik zou iig ver bij Tunis uit de buurt blijven!

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:34

Nog niet. Duurt nog 2 maanden voor ik ga.