Eerste vakantie, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 11:00

Wauw, bedankt Maartje!! :D

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:00

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:01

Wij zijn in mei geweest naar Parijs, ook met auto. Is prima te doen, maar pak de auto niet tussendoor! Lekker de metro, l'open tour of benenwagen nemen!
Wij zaten in Hotel Concorde montparnasse. Redelijk dichtbij de eiffeltoren(15min lopen), en incl parkeergarage onder t gebouw. Waren echte 2p bedden en incl ontbijt. Waren per kamer 200,- kwijt voor twee nachten incl ontbijt +parkeergarage. Was ook 5-10min lopen van t station dua helemaal perfect! Alles ook schoon ed dus echt een aanrader!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:01

Wij zijn vorig jaar ook met de auto naar Parijs gereden. Wij hebben geslapen in Pulitzer Paris (wel een duur hotel). We hebben daar 3 nachten geslapenen zijn 4 dagen naar Parijs geweest. De laatste dag hebben wij EuroDisney gedaan. Voor de auto hebben wij 3 dagen een plek gehuurd in een ondergrondse garage op wandelafstand van het hotel. Dit is brengt natuurlijk kosten met zich mee maar wij vonden het super.
Wat ik je wel aanraad is van te voren goed op te schrijven welke bezienswaardigheden je wilt gaan bekijken en alvast de metroroutes uitstippelen. Daar bespaar je immens veel tijd mee.
De metro wijst zichzelf helemaal uit en je kan per dag een dagkaart kopen waarbij je binnen een bepaalde omtrek kan reizen.
Wij zijn zelfs vanuit ons hotel te voet naar de sacre coeur gewandeld (hadden we van te voren geweten dat het stijl naar omhoog ging, hadden we ons wel bedacht :D).

Als je graag iets van onze planning wilt zien, ik heb deze nog steeds en kan ik je gerust bezorgen :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 11:02

Celiien, dat klinkt heel erg goed!!! Even googlen.
De rest, allemaal heel erg bedankt!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:04

Zou er even naar kijken! Pullitzer was tegenover montparnasse btw :d

Enne wua schoon enzo: ik ben echt, echt, echt een zeikerd wat betreft een schone kamer etc, en er was niks op aan te merken :)) !

Nog een tip: ga niet als de parijzenaar zelf kaantje heeft. Loop je namelijk alleen maar tussen de toeristen ipv echte parijzenaren haha!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:05

Celiien schreef:
Zou er even naar kijken! Pullitzer was tegenover montparnasse btw :d

Enne wua schoon enzo: ik ben echt, echt, echt een zeikerd wat betreft een schone kamer etc, en er was niks op aan te merken :)) !

Wij waren 600 euro kwijt voor 3 nachten incl ontbijt. Scheelt dus wel wat in prijs :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:06

Ik heb dit laatst ook gedaan met mijn vriend. Maar we hebben uiteindelijk voor een busreis gekozen. Dit omdat het inclusief hotel en ontbijt was. Gewoon goede kamer (bed was wel aan de korte kant, maar wij zijn ook erg lang, vriend is bijna 2 meter lang) en normaal ontbijt. Je bent niet bij elke maatschappij verplicht mee te doen aan de excursies die zij organiseren. Wij hadden 3 dagen parijs voor 119 euro per persoon. Alleen je middag eten en je avondeten moet je dan zelf regelen.

Vergeet namelijk niet dat het toch zelf met de auto wel een stuk rijden is en parkeren, tolbetalen en bezine ook duur is. Daarnaast vond ik mijn eigen rijevaring gewoon niet goed genoeg voor parijs.

Sommige dingen zijn wel te lopen, als je een beetje wandelaar bent. Wij zijn van de notre dame naar het louvre gelopen en weer terug. Maar de sacre ceur en eiffeltoren zijn toch wel iets uit de richting. Echter is eiffeltoren notre dame ook wel te doen als je dus goed kan lopen. Maarja, misschien ben ik wel veel lopen gewend.
Echter, met de metro, als je dan een carnet koopt (meerdere kaartjes) ben je nog goedkoper uit en ben je zeer mobiel.

Mocht je er toch voor kiezen om echt zelf een hotel te kiezen, lees alsjeblieft op zoover recenties. Sommige hotels zijn namelijk ronduit vies/gehorig etc/

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 11:07

Is dat normaal zoveel geld?!! :wow:
Edit; Yontheke
Laatst bijgewerkt door Giolli op 24-06-13 11:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:07

Maar als je netjes in een betaalde parkeergarage je auto neerzet, krijg je hem toch wel netjes terug hoor. Wij hebben vorig jaar midden in de stad in een parkeergarage gestaan, was niks mis mee. Was een parkeergarage op de Boulevard Malesherbes.
Edit: en gelogeerd in hotel residence Villiers, Was ook niks mis mee en ik weet niet meer precies wat het kostte, maar was niet zo gek, en je had een tweepersoonsbed. En een goed ontbijt :j
Dit alles bevond zich vlakbij de Arc de Triomphe.

x_Jeanine_x

Re: Eerste vakantie, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:13

Ik lees even mee, ga misschien in september weer naar Parijs.
Vorig jaar met de auto naar Fontainebleau gereden, dus s' nachts tot 2x toe door Parijs heen, dramatisch, en nu heb ik toch wel echt voldoende rijervaring, maar ik vond het totaal niet fijn. 6 rijstroken naast elkaar en alleen maar toeterende mensen.
Ik zou de trein pakken. En volgens mij, sorry als ik het fout heb, hebben die ook een rokerscoupe op zo'n lange reis. Tenminste dit vertelde iemand mij.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:18

Thalys is duurder dan vliegtuig dus zou dan eerder vliegtuig pakken :+

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:25

Wij zijn ook met de auto geweest, hebben hem in een ondergrondse parkeergarage gezet en hem daar veilig laten staan. De parkeerskills van de fransen zijn op zn zachts gezegd niet heel goed :p vooor de metro kun je een 3-dagen kaart kopen en dat is ideaal! De meeste leuke bezienswaardigheden zijn wel genoemd maar wij vonden versailles ook wel heel gaaf. Daar zijn wij met de trein naartoe gegaan. Oja bij een goedkoop hotel incl ontbijt verwacht dan niet te veel.. Je kunt dan beter bij de dichtsbijzijnde bakker je ontbijt halen ;) en eiffeltoren is leuk voor een foto enzo, maar er staan rijen en rijen en nog meer rijen met toeristen die naar boven willen! Je zult echt uren moeten wachten. Houdt daar dus rekening mee ;) veel plezier!

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:30

Residhome Val d'Europe (met parkeergarage)

Ik zat in dit hotel. Gelijk achter Disneyland en met de metro om de hoek direct naar Parijs. Een stuk goedkoper dan Parijs zelf en je kunt ook een dagje naar Disney. Tegenover het hotel zit een gigantisch winkelcentrum met daarachter weer een outletcenter.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 11:42

liempje schreef:

Ik zat in dit hotel. Gelijk achter Disneyland en met de metro om de hoek direct naar Parijs. Een stuk goedkoper dan Parijs zelf en je kunt ook een dagje naar Disney. Tegenover het hotel zit een gigantisch winkelcentrum met daarachter weer een outletcenter.

Ik heb gekeken, erg mooi. Heel ideaal, met een keuken er in. Kunnen we zelf mooi wat koken wat we eigenlijk wel graag willen.
Alleen, damn wat een prijzen. Voor 2 personen, van maandag tot vrijdag gewoon over de duizend euro. -O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:44

Tu as aux Paris! Tu ne veux pas manger aux un restaurant? :D Dans Francais les restaurants sont très bien! :')

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:45

Giolli schreef:
Is dat normaal zoveel geld?!! :wow:
Edit; Yontheke

Mijn man (ondertussen getrouwd) heeft me op die trip ten huwelijk gevraagd en het was dat jaar eigenlijk onze "echte" vakantie. Dus mocht het wel wat kosten ja :)
Wij hebben ook bewust niet low budget gezocht en het hotel sprak ons erg aan.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 11:48

Maartje1990 schreef:
Tu as aux Paris! Tu ne veux pas manger aux un restaurant? :D Dans Francais les restaurants sont très bien! :')

.........

-O-

En Frans kan ik ook nog niet eens.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:49

Giolli schreef:
liempje schreef:

Ik heb gekeken, erg mooi. Heel ideaal, met een keuken er in. Kunnen we zelf mooi wat koken wat we eigenlijk wel graag willen.
Alleen, damn wat een prijzen. Voor 2 personen, van maandag tot vrijdag gewoon over de duizend euro. -O-

In juli 630 euro voor 2. Als je echt in het hoogseizoen gaat betaal je altijd meer. Ik ben er in november geweest en toen betaalde ik ca. 350 euro voor 2 personen voor 3 nachten.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:49

Giolli schreef:
Maartje1990 schreef:

.........

-O-

En Frans kan ik ook nog niet eens.

Als ze horen dat je Frans niet opperbest is, schakelen ze met gemak over naar Engels. Voordeel van een toeristische trekpleister :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:50

haha, sorry :') ik zei: Je bent in Parijs. Je wilt niet in een restaurant eten? In Frankrijk zijn de restaurants erg goed! Overigens weet ik niet of het helemaal klopt hoor :') Maar een Frans iemand zou het wel snappen :P

@ Yontheke: dat is toch niet mijn ervaring hoor := niet met Fransen en óók niet die in Parijs....

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:53

Maartje1990 schreef:
haha, sorry :') ik zei: Je bent in Parijs. Je wilt niet in een restaurant eten? In Frankrijk zijn de restaurants erg goed! Overigens weet ik niet of het helemaal klopt hoor :') Maar een Frans iemand zou het wel snappen :P

@ Yontheke: dat is toch niet mijn ervaring hoor := niet met Fransen en óók niet die in Parijs....

Wij hebben ook al door Normandië getrokken met de auto (dus chambre d'hôtes in the middle of nowhere) en dan kan je best wat Frans spreken. Ik kan best een aardig mondje Frans maar ik had echt de indruk dat in de restaurants etc er makkelijk Engels gesproken werd. Ook in het hotel werden wij Engelstalig ontvangen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:10

Ik heb niet alles doorgelezen. Maar wil graag mijn ervaring delen.

Wij zijn vorig jaar met de auto naar Parijs gegaan. Al met al waren we geloof ik maar iets van 500 euro kwijt. Simpel, maar net hotel. Prima ontbijt.
Dag 1 zijn we naar champ de elysee gegaan (als ik dat goed zeg) Dure winkelstraat, was echt een hele ervaring. We zijn ook savonds naar de eifeltoren gegaan, die ik helaas met de trap heb beklommen! Jeetje afraderrrr!! Hahahah Wel enorm mooi, het werd donker en de lichten gingen aan. Echt enorm romantisch! *\o/* En we zijn ook nog naar een enorm winkelcentrum gegaan. Vraag me ff niet hoe dat heette.. Hoepldepup galerie....

En inderdaad ik zou ook alles met de metro doen. Is zo onwijs simpel!

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:16

liempje schreef:
Giolli schreef:

In juli 630 euro voor 2. Als je echt in het hoogseizoen gaat betaal je altijd meer. Ik ben er in november geweest en toen betaalde ik ca. 350 euro voor 2 personen voor 3 nachten.

Dit klopt eigenlijk niet, Juli en Augustus zijn middenseizoen, omdat het dan te warm geacht wordt om naar Parijs te gaan. De prijzen zijn ook wat goedkoper dan in de lente.
Wij gaan regelmatig naar Parijs en slapen in een appartementje, een goede site daarvoor is http://www.airbnb.com
Wil je een echt hotel, dan is Hotel Crimée een aanrader!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:17

briitje schreef:
Ik heb niet alles doorgelezen. Maar wil graag mijn ervaring delen.

Wij zijn vorig jaar met de auto naar Parijs gegaan. Al met al waren we geloof ik maar iets van 500 euro kwijt. Simpel, maar net hotel. Prima ontbijt.
Dag 1 zijn we naar champ de elysee gegaan (als ik dat goed zeg) Dure winkelstraat, was echt een hele ervaring. We zijn ook savonds naar de eifeltoren gegaan, die ik helaas met de trap heb beklommen! Jeetje afraderrrr!! Hahahah Wel enorm mooi, het werd donker en de lichten gingen aan. Echt enorm romantisch! *\o/* En we zijn ook nog naar een enorm winkelcentrum gegaan. Vraag me ff niet hoe dat heette.. Hoepldepup galerie....

En inderdaad ik zou ook alles met de metro doen. Is zo onwijs simpel!

Galeries Lafayette. :))