Lange vluchten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:31

Anthea schreef:
Gabyfedde, kan je dat zelf niet instellen, welke stoel je wilt?

Jawel. Heb mijn ticket geboekt via D-reizen en kon aangeven dat ik een raamplaats wil. Uiteraard heb ik dat gedaan, maar vraag me af in hoeverre dat invloed heeft aangezien er pas 24 uur van tevoren ingecheckt kan worden en er dan ook plaatsen gekozen kunnen worden. Ik zie het wel!

Edit: ik kon toch al stoelen kiezen, meteen maar gedaan. 43K in de A380 en 17K in de A340-300 :)
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 20-06-13 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Re: Lange vluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:36

Pffff ik hou écht niet van vliegen :') Weet echt niet waar ik het zoeken moet na zo'n tijd op mijn kont te hebben gezeten. Over 3 dagen mag ik weer, 11 uur durende vlucht dit keer. Wel met KLM, dus eten :):)

Terug vliegen we de hele nacht, dan hebben we slaappillen gekocht :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:02

10u, wat een makkie. Ik moet over 1,5 maand 2 vluchten van 10 en 12u doen naar Australië :') Ik weet ook echt niet hoe ik het ga overleven, vind vliegen op zich niet erg maar ik kan gewoon nooit slapen. Meestal lees ik, films kijken. En mensen observeren vind ik nog het allerleukste :D

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:13

Daarbij vergeleken is 10 uur misschien niet zo lang, maar ik vind 10 uur echt heel lang in n vliegtuig hoor. Zelfs een vlucht van 3 uur vind ik al lang duren :')

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:17

Gewoon afwisselen... Filmpje, boekje, tijdschriften, een puzzelboekje, en een slaappil :') Heb het zo laatst ook gedaan op mijn 17urige vlucht, all by myself... Waar vlieg je mee?

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:34

Gabbe schreef:
matasja schreef:
laatst naar Amerika gevlogen a 13 uur, ook ik kan niet slapen in een vliegtuig, weet op een gegeven moment echt niet meer waar ik het zoeken moet...
heb de hele vlucht eigelijk films gekeken, zitten er best veel op..
soms beetje puzzelen, ipad meegenomen voor afwisseling in spelletjes, was eigelijk voorbij voor ik er erg in had.
terugvlucht was een nachtvlucht dat is wel saai want dan is alle donker.. vooral niet kijken hoelang je nog moet.
wat ik je adviseer mee te nemen: labello voor je lippen, handcreme, en drinken kopen voor je het vliegtuig in gaat. je droogt ontzettend snel uit, en je krijgt wel drinken maar dat is echt te weinig om je dorst te lessen

Met welke maatschappij vloog je? Wij hadden bij KLM onbeperkt drinken tot onze beschikkingen als je er om vroeg kreeg je het. En water kon je gewoon pakken.

wij vlogen met american airlines, hebben 3 x drinken gehad, en 2 keer eten. bij het ontbijt zat een flesje yakult achtig spul, was slecht georganiseerd... mijn stiefvader vloog terug met de zaak, dus die zat in een delta toestel waar ze wel genoeg te drinken gekregen hebben.

edit TS ik had ook lekker van die fleecesokken gekocht, heerlijk om je schoenen uit te gooien met zo'n lange vlucht ;)
Laatst bijgewerkt door matasja op 21-06-13 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:36

Over 3 weken vlieg ik naar Curaçao, en die vlucht duurt 9 uren. Ben heel benieuwd, het is uberhaupt de eerste keer dat ik ga vliegen haha :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:45

matasja schreef:
wij vlogen met american airlines, hebben 3 x drinken gehad, en 2 keer eten. bij het ontbijt zat een flesje yakult achtig spul, was slecht georganiseerd... mijn stiefvader vloog terug met de zaak, dus die zat in een delta toestel waar ze wel genoeg te drinken gekregen hebben.

edit TS ik had ook lekker van die fleecesokken gekocht, heerlijk om je schoenen uit te gooien met zo'n lange vlucht ;)

Maar als je gewoon aan één van de stewardessen vraagt om een drankje zullen ze het je wel gewoon brengen, hoor :)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:55

Ik vloog met Emirates. Ode aan de emirates _/-\o_ omdat ik alleen reisde werd ik geüpgraded naar een oudere klasse. Perfect! +:)+ (Nederlandse tijd)om 6 uur sochtends aan de champagne :Y) heerlijk gegeten a la carte. Echt top. De heenweg reisde ik ook alleen, en had ik 2 stoelen tot mijn beschikking. Ook erg prettig :j ik zou iedereen Emirates aanbevelen.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 18:56

Niet oudere, luxere :o

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:09

Emirates is inderdaad een van de beste airliners. Maken ook een enorme groei door..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:09

Vivian__ schreef:

Nou, dat wil ik ook wel!! Hoop dat ik ook die mazzel heb! Al is de A380 sowieso wel luxe geloof ik.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:11

Wat betreft het drinken zag ik onze laatste reis een goede tip: lege waterflesjes meenemen. In de boardingruimte is altijd een kraantje waar je je flesje an weer mag vullen. Vond het echt een goede tip!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:35

gabyfedde schreef:
Vivian__ schreef:

Nou, dat wil ik ook wel!! Hoop dat ik ook die mazzel heb! Al is de A380 sowieso wel luxe geloof ik.

Ja ik zat in die hele grote :o

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:46

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 00:12

Films kijken, uit het raam staren, spelletjes spelen op die dingen, talen leren, kijken boven welk land je vliegt, muziek luisteren, wat lezen en vooral genieten van een lange vlucht! *D

Indonesië was ongeveer 16 uur vliegen.. Heb me geen moment verveeld! Vlogen met Cathay Passafic, heerlijke maatschappij! Je kreeg alweer eten terwijl het ander net op was! Lekker 's avonds als toetje schep ijs! (en dat met economy class )..

Royal Jordanian 12 uur naar Srilanka vond ik ook prima! Onbeperkt drinken, nootjes, koekjes, broodjes!

Maakt voor mij eigenlijk niet uit! Ben gek op lange vluchten :+

Als je je echt verveeld gewoon rondjes lopen of aan je vakantie denken!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:18

Ik vlieg over iets minder dan 4 weken naar Bangkok, met een tussenstop in Beijing.
Eerste stuk is ruim 10 uur, laatste stuk is 5,5 uur vliegen en heb een tussenstop van 2 uur.
Ben benieuwd, vond 5 uur naar Egypte al lang zat, maar heb me toen prima vermaakt met een film, wat lezen en naar buiten kijken :j

Ik vlieg om 20.05 dus ga de nacht in, dat vind ik wel fijn. Hapje eten, beetje film kijken/lezen tot uur of 12 en dan hopelijk flink wat uurtjes slapen. Ik kom uiteindelijk om 18.10 in Bangkok aan, dus kan gelijk naar m'n hotel en lekker nachtje doorslapen, dat voorkomt een jetlag hoop ik :))

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:20

Mae schreef:
Ik vlieg om 20.05 dus ga de nacht in, dat vind ik wel fijn. Hapje eten, beetje film kijken/lezen tot uur of 12 en dan hopelijk flink wat uurtjes slapen. Ik kom uiteindelijk om 18.10 in Bangkok aan, dus kan gelijk naar m'n hotel en lekker nachtje doorslapen, dat voorkomt een jetlag hoop ik :))

Je vliegt door de nacht heen he, dus je nacht is korter dan je denkt :D

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:22

Ja ik realiseerde het me net toen ik zat te rekenen :+
Ach, ik hoop dat ik slaap en in het ergste geval kom ik volkomen brak aan haha, slaap ik in ieder geval m'n eerste nacht in Bangkok goed :))

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:24

Gisteren teruggekomen van Los Angeles, via London gevlogen en die eerste vlucht was dus 10 uur.
De tijd ging best snel; een tijdje gepraat met de Amerikanen naast me, film & tv-serie gekeken (kan echt niet meer zonder eigen entertainment schermpje tijdens zo'n lange vlucht), beetje muziek geluisterd en geslapen :)

Ach, je went er ook wel aan denk ik als je vaker lang vliegt ;)
Laatst bijgewerkt door Pempy op 23-06-13 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:24

Ik vlieg over een kleine maand naar San Fransisco en ik ben 2 maanden geleden naar New York geweest.
Ik had mijn Ipad bij met films, mijn laptop met films en mijn e-reader met boeken. Verder slaap ik nogal snel in een vliegtuig.
Nu voor SF heb ik de reisspellen, dokter bibber en cluedo gekocht bij de intertoys en nog wat zweedse puzzels en woordzoekers.
Verder gaat de ipad weer mee en de e-reader :)
Ik heb wel stoelen bijgekocht waar ik voldoende beenruimte heb, bij de nooduitgang, omdat ik in de gewone Economy echt niet kan zitten.
Op zo'n lange reis wil ik toch wel comfortabel zitten.
Verder kan je niet zoveel doen dan films kijken, boeken lezen en een spelletje spelen.

Wat ik nu wel gedaan heb is een dikke fleece deken gekocht en een oogmasker voor 's avonds. Terug van NY was het zo vreselijk koud dat ik met 2 dekens, hempje, shirt met lange mouwen, dik vest van Pavo en mijn jas en uggs het nog ijskoud had. Verder vond ik het licht nogal vervelend dus daarvoor het oogmasker en de oordoppen :) Was zo'n setje van de Xenos voor 1 euro.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 03:05

Vivian__ schreef:
Ik vloog met Emirates. Ode aan de emirates _/-\o_ omdat ik alleen reisde werd ik geüpgraded naar een oudere klasse. Perfect! +:)+ (Nederlandse tijd)om 6 uur sochtends aan de champagne :Y) heerlijk gegeten a la carte. Echt top. De heenweg reisde ik ook alleen, en had ik 2 stoelen tot mijn beschikking. Ook erg prettig :j ik zou iedereen Emirates aanbevelen.

Helemaal mee eens.. emirates zorgt echt voor je onderweg.
Wij zijn naar thailand gevlogen met die nieuwe airbus.. puik ding.

Wat ik onderweg doe.. slapen, eten, lezen, filmpje kijken, en regelmatig lopen en oefeningen doen.. als ik te lang blijf zitten krijg ik echt van die olifantenpoten..
Verder het gewoon maar over je heen laten komen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 03:10

Pempy, het is niet zo dat ik nooit vlieg, heb deze vlucht al vaak genoeg gehad, het valt me alleen iedere keer weer zo erg tegen. :')

Ben blij dat ik niet door de nacht vlieg, moest toen dat ding voor het raampje dicht doen van een stewardess? Hallo, ik slaap niet, waar bemoei je je mee? Laat mij lekker uit dat raampje kijken. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 03:16

Ze zat je gewoon te dissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 03:17

Ze was Duits. There you go