My adventure in America bij DG Bar Ranch!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milja78

Re: My adventure in America bij DG Bar Ranch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 00:17

als ik je iets mag aanraden ga dan naar long beach, tis daar echt super mooi en rustig, kan er van alles doen, watersporten, soort van sea world bezoeken, en wat ook echt heel gaaf is, is de boottocht die je kan doen in de haven, je ziet eigenlijk altijd wel iets daar, ik heb blauwe vinvissen en potvissen met kalf gezien, echt mooiste wat ik ooit heb gezien!
het boottochtje begint bij het aquarium en dan kom je langs een vuurtoren (vaak te zien bij ncis) en daarna langs de queen mary, die kan je ook bezoeken en daarnaast ligt ook nog een oude onderzeeer van de russen.
veel plezier iig wat je ook gaat doen!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 05:12

milja78 schreef:
als ik je iets mag aanraden ga dan naar long beach, tis daar echt super mooi en rustig, kan er van alles doen, watersporten, soort van sea world bezoeken, en wat ook echt heel gaaf is, is de boottocht die je kan doen in de haven, je ziet eigenlijk altijd wel iets daar, ik heb blauwe vinvissen en potvissen met kalf gezien, echt mooiste wat ik ooit heb gezien!
het boottochtje begint bij het aquarium en dan kom je langs een vuurtoren (vaak te zien bij ncis) en daarna langs de queen mary, die kan je ook bezoeken en daarnaast ligt ook nog een oude onderzeeer van de russen.
veel plezier iig wat je ook gaat doen!

Mocht ik naar LA gaan dan hou ik dit in gedachte, dankje!
Ben net meegeweest naar een kerkdienst hier bij 'ons' meer. Ik had gehoopt dat we vanmiddag naar het meer zouden gaan om gewoon lekker te zonnen en te chillen, maar toen belde Tamara dat de kerkdienst deze avond bij het meer was en dat zij er in de middag wel was maar dat ze toen de muziek e.d. aan het opzetten waren. Ik was eigenlijk niet van plan om weer mee te gaan naar de kerk, maar dit was toch weer iets anders en dus ging ik nu toch mee.
Er is daar een jongen die zingt tijdens de dienst en hij krijgt me echt aan zijn stemgeluid geplakt, ookal zingt hij over God, is een hele fijne stem om naar te luisteren, leuke jongen! Maarja volgens mij is hij al bezet haha, bummer!

Ik merk sowieso dat alle mensen hier jong lijken en jong trouwen! Er zijn hier 3 meisjes veel over de vloer, Sophia, Savannah en iets met een A (die naam vergeet ik telkens) en dat zijn dus 3 zusjes en die ouders zijn/lijken echt zooo jong!! Vooral de vader, kan me echt totaal niet voorstellen dat hij de vader is van die 3. En ik heb gehoord dat een andere jongen, een van de vele familieleden dus van hier, net is afgestudeerd en die is verloofd en gaat trouwen. En ja, met al die mensen die hier al zo jong samen zijn, verloofd zijn, getrouwd zijn dan voel jij je toch wel even alleen. Ik ben dan 'al' 22 jaar en ben single en zoveel mensen hier zijn dan al getrouwd. Maarja, oke klaagmodus uit!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 14:45

Wat toevallig, Fine Tune is van mijn instructrice geweest en is gefokt door iemand van bokt. Hij is in het voorjaar naar de vs toe verhuisd. Volgens mij een erg sensibel paard.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 21:24

ingvdh schreef:
Wat toevallig, Fine Tune is van mijn instructrice geweest en is gefokt door iemand van bokt. Hij is in het voorjaar naar de vs toe verhuisd. Volgens mij een erg sensibel paard.

Oh nou wat een toeval inderdaad! Je kan haar dan wel vertellen dat hij het erg goed doet, hij is inderdaad heel sensibel en heeft elke dag enorm veel energie! Dan weet jij misschien ook wel of er al eens iemand op heeft gezeten? Ik longeer hem nu alleen maar, van de week voor het eerst met hoofdstel, longeersingel en bijzet. Dat is die zo te merken wel gewend, maar of die meer gewend is weet ik niet.
Waarschijnlijk gaat Ashlyn hem beleren, ik denk niet dat ik erop ga. Niet dat ik niet wil maar ik weet niet of ik dat wel kan.

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:42

Gaaf! Ik ga ook volgen. Kun je iets meer vertellen over de plek waar je werkt? Ik zie echt een ranch voor me uit films maar geen idee of dat klopt..

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 22:06

cashlee schreef:
Gaaf! Ik ga ook volgen. Kun je iets meer vertellen over de plek waar je werkt? Ik zie echt een ranch voor me uit films maar geen idee of dat klopt..

Het is een dressuurstal en het is in handen van een hele grote familie. Veel familieleden zijn betrokken en er zijn ook een aantal dairy's (koeienstallen) hier omheen die dan ook van familieleden zijn. Het is niet echt een ranch idee als in films. Ze hebben wel zo'n groot sign met hun naam erop aan de weg haha, dat zie je wel in films :P Ik zal vanavond wel even wat foto's hier plaatsen, dan heb je misschien een idee.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:18

_Linn_ schreef:
Oh nou wat een toeval inderdaad! Je kan haar dan wel vertellen dat hij het erg goed doet, hij is inderdaad heel sensibel en heeft elke dag enorm veel energie! Dan weet jij misschien ook wel of er al eens iemand op heeft gezeten? Ik longeer hem nu alleen maar, van de week voor het eerst met hoofdstel, longeersingel en bijzet. Dat is die zo te merken wel gewend, maar of die meer gewend is weet ik niet.
Waarschijnlijk gaat Ashlyn hem beleren, ik denk niet dat ik erop ga. Niet dat ik niet wil maar ik weet niet of ik dat wel kan.

Hij is nog niet onder het zadel geweest zover ik weet, misschien wel zadeltje erop, maar niet bereden, wel veel gelongeerd. Hij is getraind voor de kwpn hengstenkeuring. Hij is tot de tweede bezichting gekomen en toen is hij verkocht naar jullie toe. Hij is nog in Nederland gecastreerd en is naar de VS gegaan.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 22:24

wauw wat een leuke verslagen!
ik volg :D

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 23:59

Ik hoor net dat wij morgen weer langskomen ipv zaterdag :)
Hoe is het nu met Valeska's veulentje? Ben er heel benieuwd naar!
Eddy (vader van die 3 meisjes is even oud als mijn man, begin 30 :j

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 00:56

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 02:59

@ingvdh: Oke good to know! Hij doet het prima met longeren, hij heeft wel enorm veel energie waardoor die opeens raar kan gaan springen en rennen maar uiteindelijk doet die het altijd heel goed! En wat goed van die hengstenkeuring!

@AdnerB: leuk!

@ Libera: Oke tot morgen dan! Uhhmm Valeska is degene met het Totilas veulen toch? Ik weet al die namen niet echt helemaal meer haha :P Ik ben er vandaag niet bijgeweest maar ik haar vandaag wel voor het eerst in het weiland gezien! Ze is gewoon nog steeds heel veel bij mams, wijkt niet echt van haar zijde! En Eddy begin 30? Ik had hem echt veel jonger geschat!

Vandaag ben ik na 2 paarden gestopt met rijden want een spier onder me rechterlies doet zeer, als ik loop dan voel ik hem heel erg. Ook doet mijn rug en me knie nog steeds zeer dus ik vond het verstandig om niet meer te rijden vandaag. Ik heb Freya en Falona gereden. Freya had een beetje veel energie en Willy heeft me op een gegeven moment geholpen met haar. Ze gaat heel snel duiken en te diep lopen en dan krijg ik dat hoofd gewoon niet meer omhoog en dan reageert ze ook niet goed meer op me been, dus heeft Willy me even geholpen. Met Falona heeft Willy me ook geholpen. Hij zei: nou laten we eens kijken hoe jou favoriet het doet dan. Ze deed het wel weer goed, de linkergalop is alleen nog enorm moeilijk! Maar hij zei ook dat het heel goed ging en dat dit echt een goede gaat worden.
Verder heb ik vandaag Fine Tune, Aterma en Eros gelongeerd. Had ik al gezegd dat er volgende week mensen komen kijken voor Eros? Het zou leuk zijn als die verkocht wordt! Dan heb ik alleen nog maar leuke paarden over (sorry, ik klik gewoon niet zo goed met Eros, hoewel Tamara zegt dat ik goed met hem bezig ben onder het zadel).

Goed, ik ga nu lekker macaroni eten!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 04:07

Het appartement, linkerdeur is een apart gedeelte met bedden en een badkamer. Middelste deur is mijn ingang en de rechterdeur wordt nooit gebruikt maar die hoort bij de middelste deur.
Afbeelding

Keuken
Afbeelding

Zithoek, waar ik nu dus ook zit
Afbeelding

Lekker bed
Afbeelding

Badkamer, wat je ziet in de linkerhoek is de wastafel
Afbeelding

Foto's van de ranch komen later, zit nu alweer even te lang op me hotspot hier en die gaat best snel op.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 06:13

Ik ga zeker volgen! Wat leuk at ik op deze manier kan zien waar "mijn" Fine Tune terecht is gekomen :D.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 07:00

mauvestraat schreef:
Ik ga zeker volgen! Wat leuk at ik op deze manier kan zien waar "mijn" Fine Tune terecht is gekomen :D.

Ah jij bent de instructrice? Ik zou je dan op de hoogte houden :)

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 07:51

Nee, ik heb Fine Tune gefokt :).

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 19:24

mauvestraat schreef:
Nee, ik heb Fine Tune gefokt :).

Oooh aha, wat leuk! Ik ga hem vandaag denk ik een keer met zadel longeren, kijken hoe die dan doet :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 03:19

Appartement en een stallencomplex wat nu leeg staat:
Afbeelding

Buitenrijbaan, hier rijden we eigenlijk nooit omdat het daar gewoon te warm voor is
Afbeelding

Het 'cafe', links is de bar
Afbeelding

Falona, mijn nr 1 favoriet
Afbeelding

Demitrius, mijn nr 2 favoriet
Afbeelding

Meer foto's komen later, me batterij is nu op.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 06:58

Aaaaaahhhhhhhh heb net de bevalling van een veulen meegemaakt!!!!! Heb het allemaal op video en heel veel foto's!!!! Ik werd om 9 uur gebeld dat ik heel snel moest komen. Dus ik heeeeeeel snel me camera gepakt, batterij erin gedaan (ik had een alarm gezet op me telefoon om vanavond voor ik ging slapen me camera klaar te leggen met batterij en al erin omdat we al dachten dat het vannacht ging komen, maarja ik was dus al te laat), snel in me schoenen gestapt, veters strikken? waarom zou je.....
En ik ben megaaa snel op me golfkar gestapt (wilde ook perse de golfkar mee naar huis vanavond zodat ik sneller daar kon zijn. Gas tot op de bodem ingedrukt! Toen ik daar was was de pootjesblaas er al uit. Willy heeft geholpen maar dat was volgens mij niet nodig, het had haar ook zelf gelukt. Het is een heel pittige vosmerrie! Aaawwwhhhh zooooo cool!!!!
Er staat nog een andere merrie op springen maar die heeft geen alarm hangen omdat we daar niet bij kunnen komen want ze trapt nog wel eens schijnbaar. Dus er is kans dat ik (we) die wel missen. Maar ik heb deze in ieder geval meegemaakt!!!! :D Ik ga de filmpjes morgen uploaden!! Nu ga ik douchen en dan zo slapen!

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 06:59

Leuk! De geboorte van een veulen blijft altijd een bijzonder moment <3.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:26

ahh wat gaaf om mee te maken :D

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 05:21

Filmpjes van de geboorte komen toch later. Ben vanavond bij Tamara thuis wezen eten en heb dus niet op de gratis wifi buiten gekund.

Vandaag Falona weer gereden en Willy zei dat hij haar vrijdag even wil rijden, dat is een goed teken! Dan vind hij haar dus interessant en wil die weten hoe ze voelt!
Ook heb ik vandaag voor het eerst de hengst Idocus gereden: http://www.bokt.nl/wiki/Idocus
Idocus staat nu dus hier een soort van van zijn pensioen te genieten, hij wordt nog wel gereden maar niet standaard vaste dagen ofzo. Ik vond het een moeilijk paard! Kreeg hem eerst niet eens in draf en ook niet in galop. Hij gooit dan gewoon zijn kont naar binnen en loopt gewoon niet meer. Dus galop heb ik vanuit stap gedaan want vanuit draf kreeg ik hem er niet in. Uiteindelijk ging het wel oké. En op zo'n grand-prix paard moet je natuurlijk even voelen hoe de piaffe voelt haha :P
Idocus is ook de vader van mijn favoriet Falona dus dat is ook wel heel leuk!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 03:06

Hier het filmpje van de bevalling van het veulen:

En alvast 1 droogfoto
Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 05:36

Leuk zo'n blog! Absoluut de moeite waard om bij te houden, heb je later zoveel plezier ook aan bij het teruglezen!
Wat een schattig veulentje!
Ja, de USA is een land met gewoontes waar wij toch even onze wenkbrauwen bij optrekken. Dat inpakken bij de supermarkten, en de kerkdiensten, die zijn werkelijk niet te vergelijken met hier (de kerk is sowieso veel belangrijker daar omdat het een sociale functie heeft; vooral in die grote buitengebieden zien mensen elkaar soms alleen op zondag in de kerk).
LA is geweldig, maar heb je zelf al iets in gedachten wat je zou willen zien of doen daar? Want LA op zich is zooooo groot...!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 06:11

Dallista schreef:
Leuk zo'n blog! Absoluut de moeite waard om bij te houden, heb je later zoveel plezier ook aan bij het teruglezen!
Wat een schattig veulentje!
Ja, de USA is een land met gewoontes waar wij toch even onze wenkbrauwen bij optrekken. Dat inpakken bij de supermarkten, en de kerkdiensten, die zijn werkelijk niet te vergelijken met hier (de kerk is sowieso veel belangrijker daar omdat het een sociale functie heeft; vooral in die grote buitengebieden zien mensen elkaar soms alleen op zondag in de kerk).
LA is geweldig, maar heb je zelf al iets in gedachten wat je zou willen zien of doen daar? Want LA op zich is zooooo groot...!

Nouja de kans dat ik naar LA ga is helaas niet zo groot dus nee ik heb nog geen plannen. Ik ga wel halverwege juni mee naar de show in Sacramento. Ik ben bang dat dat mijn enige uitje wordt buiten mijn korte tripjes naar de walmart. Heel jammer maarja ik ga gewoon niet alleen naar LA. Willy zei wel dat ik erheen kon als ik terug ga vliegen, ik vlieg op een zondag om 17.45 terug. Dus dan zou ik bijv zaterdag ofzo er al heen kunnen, maarja dat durf ik niet aan en wil ik ook eigenlijk niet. Zometeen gebeurd er daar iets en mis ik mijn vlucht ofzo weet ik veel. Dus ik zou nog een keer terug moeten komen hier denk ik! Of gewoon zelf nog een keer naar LA gaan...

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 06:16

Hmmm ik wilde een filmpje plaatsen die gemaakt is toen ik op Freya reed, maar ik moet eerst nog uit zien te vogelen hoe ik dat filmpje vanaf Vimeo op kan slaan op me laptop....