Werken met jonge renpaarden in Australië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 10:47

Colorado schreef:
Ik wil je wel laten zien hoe ik zo'n beetje 'te werk' ga Spirit? Kleine meeting in September (dan kom ik voor een maandje naar huis)? :D

Dat lijkt me wel leuk! Ik heb wel een spiegelreflex, maar weet eigenlijk nog steeds niet goed hoe die werkt. :)) September is alleen wel een drukke maand, dus moeten we maar even kijken of het uitkomt!

Nevony

Re: Werken met jonge renpaarden in Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 10:34

Even snel een sog berichtje tussen het studeren door: O:)
Gaaf om een een foto van jou op 't paard te zien Ies! Leuk dat je een 'echt' paard hebt om mee aan het werk te gaan!
Mooie foto's ook weer, de omgeving ziet er weer super uit :wow:

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 05:56

Thnx veer! Ja 't is best tof om dat paard te rijden. Gisteren overigens voor het eerst naar buiten gegaan met 2 breakers, de 5-jarige (die me erg professioneel de grond heeft laten kussen) en later ook nog met de pony. Was een lekker dagje dus. Helaas eentje die zeer waarschijnlijk niet meer voor gaat komen (niet na deze week in ieder geval, de trainer is op het moment de baas aangezien 'de grote baas' naar QLD is met een aantal jaarlingen die daar naar de sale gaan en de trainer is iets minder overvoorzichtig. Hij zal je niet iets laten rijden dat je niet aankunt uiteraard, maar is meer een gevalletje geen gezeik maar gaan.), ik begin steeds meer in te zien dat een track riders license hier toch nog wel erg ver weg is en dat ze voorlopig maar weinig paarden binnen zullen krijgen die naar de track zullen gaan (dus mocht ik snel mijn license krijgen kan ik nog niet echt ervaring op doen). Er wordt wel gepraat over dat ze weer 'volwaardige renpaarden' binnen willen halen, maar veel lijkt vooral gepraat te zijn. Vandaag dan ook nog eens te horen gekregen dat ze op mijn oude werkplek iemand nodig hebben (laatste meisje had haar hand gebroken toen ze een pomp wilde starten, geen idee hoe dat mogelijk is := ) en als ik vanavond te horen krijg dat ze nog niemand hebben kunnen regelen dan weet ik niet zo goed wat ik doen wil. Weggaan heeft op het moment veel voors (qua geld en mogelijkheden tot leren vooral, daarnaast zijn zij voor mij (gevoelswijs) familie).. Lastig :\

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:38

Terug naar The Territory, ey? Toch te koud voor je in NSW???
Lastig hoor, doe wat je hart je ingeeft!

:D En vliegles gehad.... Nice... :+

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 08:45

wauw cool ik ga je ook volgen.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 10:36

Yep, back up catching fish and fighting buffalo's haha. Al zag ik net al dat ze daar ook vorst hebben ergens op de dag, klein minpuntje :P En ja, mevrouw staat op racevoer en krijgt bijna geen werk, perfecte combo voor een bommetje. Gelukkig had ik mijn bodyprotector aan dus ik kon meteen opspringen om achter haar aan te rennen (ondertussen was ze de koeien aan de andere kant van de farm al de schrik van hun leven aan aan het jagen), haar kunnen stoppen en vangen om daarna nog een aantal rondjes in de round yard te draven zodat ze niet zou denken dat dat een uitweg is wanneer ze geen zin heeft. Dan is dat ding toch opeens niet zo vervelend meer :)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 10:39

Shut up about catching fish, so not wanna hear about it... _-:(

Haha, ja dan is zo'n ding toch wel fijn om aan te hebben! Anders moet je weleens ff bijkomen...

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 11:03

Haha, sorry O:)
Wat is er in nl, zalm? Dat niet leuk om op te vissen? :P

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:15

Geen idee, nog nooit op zalm gevist. Wel makreel, das op zich wel grappig, maar lang zo leuk niet als Barramundi. Plus dat het zelfs in Juni/July gewoon nog koud is op de Noordzee hoor....

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:20

gaaaaaf man!! ik ga je ook volgen :j

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 11:20

Ja daar heb je een punt, ik zou ook niet echt graag op een boot willen zitten als er een fris windje waait.. Nog maar 10 maanden? .. Ok ik houd al op!

Baas en zoon hebben helaas andere ideeën over het nodig hebben van iemand _O- Ach, hij gaat voor me rond vragen, fingers crossed. Nu eerst de state of union rugby league kijken, popcorn, een warm dekentje en een comfortabele bank, ik ben er klaar voor!

Bedankt Kelly haha :D

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:42

Popcorn en een warm dekentje?
Ik moet er niet aan denken! Ik lig in bikini in de tuin met een festini :P Eindelijk zijn de rollen omgedraaid :P

Moeilijke keuze die je hebt, aan de ene kant is het natuurlijk gaaf om met racepaarden te kunnen werken, maar als het werk daar niet echt uitdagend is/gaat worden en je weer ergens terug kunt komen waar je mensen hebt waar je omgeeft dan is dat ook heel fijn lijkt me :)

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 11:45

>;) Jij met je 10 maanden.... Grrr..!!

Of je belt Grant, voor het nummer van Mick (remember, chopper pilot) om te zien of je bij mijn oude baas terecht kan... ;)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 11:58

Ja, een warm dekentje, brrr, helaas kwam ik er net achter dat ik geen kanalen ontvang die het uitzenden, lekker is dat. Wordt morgenochtend vroeg de scores bekijken en met een stalen gezicht luisteren naar wie er wanneer scoorde/getackeld werd :\

Ja precies, maar helaas zal dat waarschijnlijk dus niet gaan, wat op het moment voor een klein dipje gezorgd heeft maar daar komen we ook wel overheen...

Ah ja dat is waar ook, bedankt, dat onthoud ik! Zal hopelijk morgen worden, nu wil ik alleen maar even met een theetje in mijn bed een film kijken/mijn boek lezen. De afwas, was en mijn 'zorgen' hierom mogen even wachten tot morgen ^) moge het duidelijk zijn dat ik mijn maandelijkse feestje aan het vieren ben :')

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 12:18

Alweer een tijdje geleden, internet is hier helaas vreselijk duur :\
Vandaar ook even geen foto's, op facebook heb ik wel een aantal foto's van mijn iphone staan, weet niet of iedereen dat zo kan zien maar hier staan ze: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 652&type=3 Let niet op alle niet paarden foto's :=

Verder is er de laatste tijd wel het een en ander gebeurd, zo heb ik mijn track riders license gehaald :D Deze zit wel aan mijn baas vast (slimslim) maar het blijft uiteraard een plus om dat op mijn cv te hebben staan :) Verder maak ik hier helaas nog steeds niet genoeg uren en dus vertrek ik deze week ergens, mijn echte racepaarden avontuur laat helaas dus nog even op zich wachten. Ik ga weer bush, kan niet wachten om de regeltjes van de race-industrie achter me te laten en weer met mijn cowboyhoed op een paard te springen. Maar oh wat was het gaaf om een rondje op de tracks te mogen doen, op een baby nog wel (paard is pas sinds 3 weken ingereden en had de tracks pas 6 keer gezien) :D Tijdens het rijden was ik overigens alleen maar nerveus, had de rug van dat paard nog nooit gezien, hij liep ontspannen terwijl de paarden die ik tot nu toe gereden had een flinke nek hadden (je haalt je balans in een 'jockeyzit' deels uit 'leunen' op de nek) en dat zorgt er toch wel voor dat je jezelf aan het dragen bent wat het weer helemaal anders maakt, er waren stewards naar me aan het kijken om te zien of ik goed genoeg was voor een license, paard sprong een aantal keer weg, moest op 20 meter afstand van het paard voor me blijven (en waag het niet dichterbij te komen), ik had al een aantal dagen niet gereden (en aangezien ik pas net begonnen ben met op deze manier rijden is dat toch wel erg lang opeens) en oh zucht :') Maar ik ben helemaal blij en trots :):) :)) En daarnaast heb ik gisteravond een mailtje gekregen dat mijn aanvraag voor mijn 2e working holiday visa is goedgekeurd en ik kan hier dus nog 12 maanden extra blijven! Tijd voor een aantal biertjes die ik ga delen met een vriendin uit Melbourne, ze is met haar vriend op vakantie in dit gebied en ze komen voor 1,5 dag op bezoek *\o/*

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:47

Hier een stille meelezer die zich afvraagt hoe het nu met je gaat..! Je hebt al zo lang niks geplaatst! -O-

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-13 14:24

Hee, wat leuk! Met mij gaat het hartstikke goed, ondertussen zit ik in Emerald, Queensland, niet al te ver van mijn eerste werkplaats. Heb mijn eerste werkplek dan ook bezocht, heerlijk om daar weer rond te lopen :D Ik werk hier nu voor mijn 2e baas, nu al bijna 1,5 maand denk ik. Casual, maar ik krijg voedsel en accommodatie dus dat is geen probleem. Heb het hartstikke naar mijn zin, het enige nadeel is dat het sparen niet zo lekker gaat zo dicht bij de stad :)) Maar helaas is het renpaarden avontuur voorlopig dus even voorbij, ik ren weer tussen de koeien en het prikkeldraad rond :)