Hoeveel geld mee op vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Re: Hoeveel geld mee op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:29

Ik kon net mijn INGpas wel in Londen pinnen vorige week en heb niks omgezet. :')
Was het niet buiten de EU?

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:29

silviasilvia schreef:
Bij ing moet je vanaf 21 april op 'mijn ING' aanzetten dat je ook buiten Nederland kan pinnen :)
Erg belangrijk voor de mensen die dat niet weten, en je bij ING zit :+ ( Beetje vervelend als je dan in het buitenland bent en je kan niet pinnen :D

Ohhh dacht dat dat alleen was als je buiten Europa wilt pinnen... Net zoals Rabobank gedaan heeft....

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:30

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:32

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:34

+:)+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:35

Het is nog best lastig... wil je veel uitgeven of weinig? Ik neem voor mijn vakantie naar New York ongeveer 1500 dollar mee. En dan ben ik daar 10 dagen. En natuurlijk shopgeld apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:04

Jeetje, 100 euro per dag vind ik wel erg veel, dat ga ik ook nooit bij elkaar krijgen voor die tijd.. :')

Wij eten gewoon in ons hotel, niets heel fancy want bijna niemand lust echt iets (de een geen groenten, weer een ander eet geen vlees enzovoorts..), dus waarschijnlijk veel sla, soep en stokbrood. Qua drinken, drinken we eigenlijk alleen maar gewoon water (en water is goedkoop in zuid-Europa toch?) We willen 2 of 3 keer ergens wat eten, een keertje pizza, een keertje gewoon ergens lekker en een keertje iets van een frietje of zo.
Verder niet echt activiteiten, ja, een dagje barcelona met de trein, maar dat treinkaartje is heel erg goedkoop schijnt. Het winkelen daar kan je natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt, haha. We willen wel op een banaan in het water trouwens, weet iemand hoe duur dat ongeveer is? :))
Verder gewoon liggen op het strand en dat soort dingen, niet echt bijzondere dingen.

We willen 2 of 3 keer uitgaan en dan drinken we gewoon op de avond in ons appartement al wijntjes en dan daar zo nog 1 of 2 cocktails. Ik denk dat ik zorg dat ik rond de 50 contant bij me heb (+ geld voor de borg ook contant), wat ik dan bij me moet hebben op m'n pinpas moet ik nog even over nadenken.
overigens willen we allemaal niet zoveel uitgeven, hoor. Sommigen gaan daarna nog 2 of 3 keer op vakantie.. er is een meisje dat gewoon best veel geld heeft en zij wilt wel elke dag uit eten eigenlijk e.d. maar de rest van ons heeft dat geld gewoonweg niet dus gaat niet gebeuren haha.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:56

Cayenne schreef:
Weet iemand hier toevallig of een Rabo wereldpas automatisch staat afgesteld op pinnen binnen Europa?
Straks sta ik in Zwitserland en doet ie het niet :=

Rabo wereldpas werkt in Europa overal. Ik heb niks overgezet, en ik kan (gelukkig) nog steeds pinnen in Finland. Werkt prima

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:03

Rebeccaa schreef:
Jeetje, 100 euro per dag vind ik wel erg veel, dat ga ik ook nooit bij elkaar krijgen voor die tijd.. :')

Wij eten gewoon in ons hotel, niets heel fancy want bijna niemand lust echt iets (de een geen groenten, weer een ander eet geen vlees enzovoorts..), dus waarschijnlijk veel sla, soep en stokbrood. Qua drinken, drinken we eigenlijk alleen maar gewoon water (en water is goedkoop in zuid-Europa toch?) We willen 2 of 3 keer ergens wat eten, een keertje pizza, een keertje gewoon ergens lekker en een keertje iets van een frietje of zo.
Verder niet echt activiteiten, ja, een dagje barcelona met de trein, maar dat treinkaartje is heel erg goedkoop schijnt. Het winkelen daar kan je natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt, haha. We willen wel op een banaan in het water trouwens, weet iemand hoe duur dat ongeveer is? :))
Verder gewoon liggen op het strand en dat soort dingen, niet echt bijzondere dingen.

We willen 2 of 3 keer uitgaan en dan drinken we gewoon op de avond in ons appartement al wijntjes en dan daar zo nog 1 of 2 cocktails. Ik denk dat ik zorg dat ik rond de 50 contant bij me heb (+ geld voor de borg ook contant), wat ik dan bij me moet hebben op m'n pinpas moet ik nog even over nadenken.
overigens willen we allemaal niet zoveel uitgeven, hoor. Sommigen gaan daarna nog 2 of 3 keer op vakantie.. er is een meisje dat gewoon best veel geld heeft en zij wilt wel elke dag uit eten eigenlijk e.d. maar de rest van ons heeft dat geld gewoonweg niet dus gaat niet gebeuren haha.

Welk hotel zit je? :)
Ik weet dat je op de boulevard een hele grote pizzapunt kunt kopen voor 2,50 :D Winkelen.. als je een winkel gezien hebt, heb je ze eigenlijk allemaal gezien! Ze verkopen allemaal dezelfde meuk :')
Water is idd wel heel goedkoop := grote 5liter fles die je bijvoorbeeld op je hotelkamer neer kunt zetten :)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:11

Heee leuk! Ik ga ook naar Lloret en vroeg me precies hetzelfde af als jou.
Ga je na de examens?
Ik zou denk ik ervan uitgaan dat je 50 euro uitgeeft per dag, dat is wel realistisch.
Nu ik dit zo lees allemaal moet ik maar eens heel hard gaan sparen want ik heb nog maar 200 euro haha. :')

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:31

Ik heb ongeveer 50 euro per dag (totaal ongeveer 400) uitgegeven voor mijn 8 daagse vakantie op Kreta :) Ik was samen met een vriendin, dus een hoop kosten konden we samen delen. We zaten in een appartement met alleen logies. Ik heb hier het volgende van betaald:
-huurauto
-benzine
-2x betaalde excursie (de rest van de excursies deden we zelf met de auto)
-entreegelden
-ontbijt via de supermarkt (en bij het ontbijt smeerden we ook onze lunch)
-lekkere hapjes en drinken voor 's avonds via de supermarkt
-7x uit eten (ongeveer 20 euro per avondmaaltijd)
-souvenirs

Wij zijn 's avonds niet gaan stappen, want we hadden een zon&cultuur vakantie, dus daar waren wij geen geld aan kwijt :) Misschien heb je zo een indruk?

[edit]
Dit is natuurlijk exclusief kosten voor de vlucht en het appartement.
Laatst bijgewerkt door x_spekkie_x op 07-05-13 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:41

Rekenen jullie bij die bedragen ook het hotelverblijf?

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:44

Ik zat altijd in een appartement,
En dan nam ik 400,- contant mee. Ging eigenlijk ook altijd 7/8 dagen.
Meestal moest ik tegen 't eind wel wat extra pinnen nog.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:08

Ik in ieder geval niet want het is eigen appartement.

Hoe kun je echt voor €20 uiteten gaan? :oo Dat is voorgerecht :=

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:25

Geryon schreef:
Hoe kun je echt voor €20 uiteten gaan? :oo Dat is voorgerecht :=

Dat hangt er vanaf hoe je uit eten gaat :)
Kreta is ten eerste iets goedkoper dan Nederland, dus dat scheelt al. Daarnaast neem ik nooit een voorgerecht, vind ik persoonlijk zonde van mijn geld, soms is een hoofdgerecht net zo duur als een voorgerecht :\ Ik neem trouwens wel altijd een toetje :9
Voor deze 20 euro hebben wij op Kreta een hoofdgerecht, nagerecht en twee non-alcoholische drankjes gekregen.

Nog leuker was een super lekker Grieks tapas tentje, waar we voor 10 euro per persoon overvol zaten, inclusief twee drankjes en fooi :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:30

Een nagerecht neem ik dan weer niet :P Maar oh ik zou echt niet lekkdr kunnen uiteten zonder een dubbele carpaccio als voorgerecht <3

Leuk zeg, 10 euro is echt geen geld daarvoor!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 09:38

Vorig jaar was ik voor 10 dagen Blanes €450,- kwijt ongeveer.

Wij hadden een stap pakket genomen van €120 euro dus entree voor elke avond behalve de donderdag.
We hebben zelf 3x gekookt (pasta en 2x hamburgers :+ ) En de rest hebben we eigenlijk gewoon patat gehaald, uitgaan was ik meestal rond de 10 a 15 euro per avond kwijt!

Barcelona ook zelf met de trein gedaan, was ongeveer €16,- voor retour incl bus ticket van en naar de trein, en in Barcelona hebben we dan camp nou bezocht!

Lloret zijn we 1 avond heen geweest en dat was toch een stuk duurder dan Blanes! Was meteen het duurste avondje uit gaan met zowat het dubbele betalen :P

Ik zou als ik jou was rond de 50a 70 euro per dag rekenen.. Liever teveel mee dan te weinig toch? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:00

Ik ga na mijn examens en voor de examenuitslag, 3 t/m 10 juni. Als er iemand dan niet slaagt hebben we het in elk geval leuk gehad :')
Ik heb het hotel Melrose Place, kent iemand het toevallig? :))
Die pizza punten voor 2,50 klinken in elk geval goed haha!

Spekkie, dankjewel! Wij hebben natuurlijk geen benzine/auto en gaan ook geen 7x uiteten, maar wij gaan natuurlijk wel stappen afentoe dus ik heb zo inderdaad wel een beetje een weergave :)

Cayenne schreef:

Nee, want mijn hotel + vlucht + taxi vanaf barcelona naar lloret de mar heb ik al betaald, was ongeveer 270 euro kwijt daaraan.

Wij nemen geen stappakket, we willen ook niet elke dag uitgaan namelijk.. is lloret de mar met uitgaan echt zo duur ja? :))

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:03

LoveBodin schreef:
Cayenne schreef:
Weet iemand hier toevallig of een Rabo wereldpas automatisch staat afgesteld op pinnen binnen Europa?
Straks sta ik in Zwitserland en doet ie het niet :=

Rabo wereldpas werkt in Europa overal. Ik heb niks overgezet, en ik kan (gelukkig) nog steeds pinnen in Finland. Werkt prima

Ik moest hem wel over laten zetten voor Finland. Moest bij de Rabo daar alleen even voor bellen.
Was wel incombinatie met een nieuwe bankpas trouwens.
In Zwitserland kon ik gewoon pinnen, maar dat was voor die nieuwe maatregel.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:23

Echt?
Ik heb niks overgezet oid. Ben gewoon gegaan en kon pinnen in Finland en Zweden. T is na de nieuwe maatregel, want ik doe t nog steeds :+ (pinnen in Finland, deze week nog gedaan)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 02:20

Hangt een beetje af van wat voor een vakantie het is. Ik vind het heerlijk om te liften en couchsurfen, dus ik spendeer niet veel geld op een vakantie. Maar ik houd ook wel van een actieve vakantie, dan spendeer ik een heleboel. Ben op dit moment een jaar in Australie en Azie en heb 4500 euri meegenomen. Maar ik heb al wel gewerkt hier en ga nog wat meer werken. Ik ben hier wel constant aan het liften en couchsurfen (nog geen hostel gezien).
Het hangt ook een beetje af in welk land je zit, in azie leef je royaal met 500 euri per maand, terwijl je in Australie 1500 kwijt bent. (Tenzij je lift en couchsurft, ik zit nu pas op de 400 dollar voor 5 weken.)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:03

Lloret vond ik indd duur met uit gaan!! Blanes betaalde we ongeveer 2 a 3 euro voor sangria, in Lloret betaalde ik opeens 6euro :oo

Blanes is dan ook wel een stuk kleiner maar dat vond ik persoonlijk het leukste er aan!

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:10

Ik ga dit jaar ook naar Lloret. 8 dagen en reken ook zon 50 euro per dag. Eten in hotel, maar we gaan zeker een keer buiten de deur!

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:11

Rebeccaa schreef:
Ik ga na mijn examens en voor de examenuitslag, 3 t/m 10 juni. Als er iemand dan niet slaagt hebben we het in elk geval leuk gehad :')
Ik heb het hotel Melrose Place, kent iemand het toevallig? :))
Die pizza punten voor 2,50 klinken in elk geval goed haha!

Spekkie, dankjewel! Wij hebben natuurlijk geen benzine/auto en gaan ook geen 7x uiteten, maar wij gaan natuurlijk wel stappen afentoe dus ik heb zo inderdaad wel een beetje een weergave :)

Cayenne schreef:

Nee, want mijn hotel + vlucht + taxi vanaf barcelona naar lloret de mar heb ik al betaald, was ongeveer 270 euro kwijt daaraan.

Wij nemen geen stappakket, we willen ook niet elke dag uitgaan namelijk.. is lloret de mar met uitgaan echt zo duur ja? :))

Hotel vlucht taxi 270 euro?? Dan heb jij het goed voor mekaar ik zit op de 650..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:40

Nsvc schreef:
Hotel vlucht taxi 270 euro?? Dan heb jij het goed voor mekaar ik zit op de 650..

we hebben ontzettend vroeg geboekt, dat scheelde ook al heel erg veel.
Daarnaast zitten wij volgens mij echt in een poedersuiker hotelletje.. :')

vraag me wel af hoe je op 650 kan zitten zeg, jeetje, en dat voor een weekje lloret.