Italie, Rimini

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

charissiej

Re: Italie, Rimini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 12:05

Google maps +:)+ Dat ik daar niet aan gedacht heb! Ik ga inderdaad even kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:19

Jaaa Toscane, lijkt me inderdaad een prima bestemming voor jullie. Ik heb zelf op een camping in Pisa gestaan, maar Pisa is inderdaad niet de meest fascinerende stad van Italië. De al veel genoemde plaatsjes zoals Lucca, Sienna, etc. zijn inderdaad wel erg leuk! Livorno vond ik een lelijke stad met een nog lelijker en superdruk strand, maar smaken verschillen. :j Voor zover ik weet zijn er niet zoveel mooie stranden in die omgeving, maar ach, op een hete dag is het wel lekker :) Florence is inderdaad ook zeker een bezoekje waard en natuurlijk Rome! Misschien niet met de auto omdat je die waarschijnlijk niet kwijt kunt, maar je zou de trein kunnen pakken :j

Loose schreef:
Die opdringerigheid ligt er idd aan waar je heen gaat. Als je naar toeristische plekken gaat zijn er vaak van die Italianen die daar heen gaan omdat ze weten dat er veel buitenlandse meisjes zijn, en die worden als makkelijker gezien. Natuurlijk val je ook op met blond haar, maar het is meer omdat buitenlandse meisjes als makkelijk gezien worden. Niet denken dat alle Italianen zo zijn dus, het is een bepaald type dat zo is en expres naar toeristische plekken gaat. :)) Ik woon in Rome en ga eigenlijk nooit uit in het centrum, in de buitenwijken heb ik geen last van van die typische gladjakkers. :))

Ja, dat ben ik met je eens - in niet-toeristische gebieden word je wel aangekeken, maar dan door de oude mannetjes die benieuwd zijn wie er nou toch in hun dorpje lopen :D
Waar ga jij eigenlijk uit in Rome, als ik vragen mag? Ik zit er deze zomer vlakbij met een groep en misschien gaan we nog wel een avond ergens heen :) Testaccio? Trastevere?

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:12

Ik ben ook wel benieuwd hoe en treinverbindingen vanuit Toscane naar Rome er uit ziet, hoe lang duurt het, waar kun je opstappen en wat kost het ongeveer?!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:00

loveshadow schreef:
Ja, dat ben ik met je eens - in niet-toeristische gebieden word je wel aangekeken, maar dan door de oude mannetjes die benieuwd zijn wie er nou toch in hun dorpje lopen :D
Waar ga jij eigenlijk uit in Rome, als ik vragen mag? Ik zit er deze zomer vlakbij met een groep en misschien gaan we nog wel een avond ergens heen :) Testaccio? Trastevere?

Van wat voor muziek hou je? Of wat voor avond wil je? Als je gewoon wat wilt drinken is Trastevere idd wel leuk, alleen heel toeristisch nog. Zelf vind ik San Lorenzo wel leuk, is te voet te doen vanaf Termini maar er zijn helemaal geen toeristen. Als ik je wat namen van barretjes enzo moet geven hoor ik het. :D Ook is Ponte Milvio wel leuk om wat te drinken, alleen daar heb je meer van die mensen die met een jurkje en hoge hakken of met overhemd komen, dus iets 'serieuzer'.
Testaccio is idd ook leuk een veel keus qua discotheken, wel veel gewone (elektronisch/top 40) muziek. Het is ook niet zo toeristisch daar, wel wat toeristen maar niet veel.
Zelf ga ik vaak naar metrostation Garbatella (Via Libetta), hier hebben ze veel techno. Ook zit er een hele grote pub en nog iets met meer elektronische muziek. Hier is het helemaal niet toeristisch.
Als je nog verdere info over een bepaalde wijk/plek nodig hebt (nachtbus etc) vraag je maar. :D

san0123: Overal vanuit Toscane kan je wel naar Rome. Prijs hangt er vanaf welke trein je neemt (Frecciarossa/intercity/regionale) en hoe vroeg je boekt. Ook tijd hangt er vanaf welk type trein je neemt. Ik denk als je met de intercity gaat dat het dan rond de €15 zal kosten voor een enkeltje (Rome-Napels is €14 en ik denk dat dit ong dezelfde afstand is?). Op www.trenitalia.it kan je prijzen en tijden bekijken, je moet dan wel even op 'Tutti i treni' drukken, hij staat standaard op Le frecce, dat is een beetje als de Fyra dus ook duurder. Als je naar Rome wilt moet je Roma Tiburtina of Roma Termini nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:20

Ah thanks voor de tips! Ik zal je binnenkort nog wel even een pb'tje sturen om niet dit hele topic over te nemen, hihi.

Treinverbindingen vanuit Toscane zijn inderdaad best oké. Je moet alleen even goed van tevoren kijken; toen we vanuit Pisa naar Florence (in hartje hoogseizoen), reden de treinen soms ieder half uur, dan opeens 2 uur niet := Veel plaatsen hebben wel een treinstation en anders kun je er met de bus wel komen. Ik heb vanuit Pisa alles met het openbaar vervoer gedaan en we zijn toch ook naar kleinere plaatsjes zoals Lucca geweest :j Geen taxi nemen als het niet nodig is, als toerist word je onwijs afgezet. :=

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:14

Loose, thanks voor je tip!

Misschien sowieso best een goed idee in plaats van met de auto alles opzoeken?
Parkeren zal ook wel niet overal makkelijk zijn.

Rome lijkt me wel leuk om een dagje mee te pakken. Uiteraard wil ik er ook nog wel een keer langer heen, maar zo is het misschien best leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:43

In de kleinere dorpjes kan je vaak wel een parkeerplek vinden, alleen in grotere steden is het soms lastig. Ik denk dat een auto wel lekker is, vooral als je naar het strand of naar een natuurgebied wilt. :) En een dagje Rome is inderdaad leuk!