Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Voor zover ik weet zijn er niet zoveel mooie stranden in die omgeving, maar ach, op een hete dag is het wel lekker
Florence is inderdaad ook zeker een bezoekje waard en natuurlijk Rome! Misschien niet met de auto omdat je die waarschijnlijk niet kwijt kunt, maar je zou de trein kunnen pakken 
Loose schreef:Die opdringerigheid ligt er idd aan waar je heen gaat. Als je naar toeristische plekken gaat zijn er vaak van die Italianen die daar heen gaan omdat ze weten dat er veel buitenlandse meisjes zijn, en die worden als makkelijker gezien. Natuurlijk val je ook op met blond haar, maar het is meer omdat buitenlandse meisjes als makkelijk gezien worden. Niet denken dat alle Italianen zo zijn dus, het is een bepaald type dat zo is en expres naar toeristische plekken gaat.Ik woon in Rome en ga eigenlijk nooit uit in het centrum, in de buitenwijken heb ik geen last van van die typische gladjakkers.
Testaccio? Trastevere? loveshadow schreef:Ja, dat ben ik met je eens - in niet-toeristische gebieden word je wel aangekeken, maar dan door de oude mannetjes die benieuwd zijn wie er nou toch in hun dorpje lopen![]()
Waar ga jij eigenlijk uit in Rome, als ik vragen mag? Ik zit er deze zomer vlakbij met een groep en misschien gaan we nog wel een avond ergens heenTestaccio? Trastevere?
Ook is Ponte Milvio wel leuk om wat te drinken, alleen daar heb je meer van die mensen die met een jurkje en hoge hakken of met overhemd komen, dus iets 'serieuzer'.
Veel plaatsen hebben wel een treinstation en anders kun je er met de bus wel komen. Ik heb vanuit Pisa alles met het openbaar vervoer gedaan en we zijn toch ook naar kleinere plaatsjes zoals Lucca geweest
Geen taxi nemen als het niet nodig is, als toerist word je onwijs afgezet.
En een dagje Rome is inderdaad leuk!