Mijn droom komt uit: 7 maanden werken en studeren in de USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 14:04

Lizzyy schreef:
Wauw, wat super leuk voor je zeg!
wel echt super jaloers hoor.. haha :=
Ik ga me ook inschrijven op je blog!

Hoe zit het met de lesstof wat je op je school daar gaat krijgen, dat is allemaal engels neem ik aan?
Wat ga je met je paardje doen als je klaar bent, die gaat weer mee naar nederland denk ik?

De opleiding die ik hier doe is ook helemaal in het engels (Voor degenen die het kennen. Ik doe University College Utrecht, dit is een Liberal arts and Sciences opleiding en dus vergelijkbaar met het amerikaanse systeem). In die zin zal er in de wijze van opleiding niet heel veel veranderen denk ik, doe het ook meer voor de ervaring en de andere omgeving!

Dit is dus het enige pijnpuntje aan mijn reis. Vooralsnog is Jlo's ticket enkele reis. Mijn ouders wilden niet voor haar zorgen als ik weg ben, dus het was de keuze: óf mee, óf verkopen. Verkopen gaat dus in geen 1000 jaar gebeuren en dus gaat ze mee. Als er 1 plek is waar ik haar met een gerust hart kan achterlaten is het wel op die ranch, maar het wordt heel raar haar achter te moeten laten. Omdat ik nu ook heel druk ben met mijn studie (straks coschappen e.d.) is het voor nu ook wel een goede oplossing. Maar ik ben er wel van overtuigd dat dit niet het einde is, en ik haar op een zeker moment weer terug wil in mijn leven (dan al niet daar, of haar terughalen naar hier)

Maargoed.. Eerst nog maar even 3 maanden ultiem van haar genieten! :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:07

Wat gaaaaf, zeg! Gefeliciteerd! Grappig dat je naar Steamboat Springs gaat; een goede kennis van me woont daar. Als ik haar foto's bekijk is het een prachtige omgeving en ik zou er graag eens heen willen! Ik ga je volgen, lijkt me een geweldige ervaring! Mag ik vragen wat de totale kosten zijn voor 3 maanden werken op die ranch? (incl. visa, reiskosten, etc.) Mag natuurlijk via pb! :)

Lijkt me inderdaad moeilijk om je paard daar achter te moeten laten, maar gelukkig weet je dat ze een prachtige plek heeft en goed verzorgd wordt! De paarden zien er supergoed uit :j

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 14:25

loveshadow schreef:
Wat gaaaaf, zeg! Gefeliciteerd! Grappig dat je naar Steamboat Springs gaat; een goede kennis van me woont daar. Als ik haar foto's bekijk is het een prachtige omgeving en ik zou er graag eens heen willen! Ik ga je volgen, lijkt me een geweldige ervaring! Mag ik vragen wat de totale kosten zijn voor 3 maanden werken op die ranch? (incl. visa, reiskosten, etc.) Mag natuurlijk via pb! :)

Lijkt me inderdaad moeilijk om je paard daar achter te moeten laten, maar gelukkig weet je dat ze een prachtige plek heeft en goed verzorgd wordt! De paarden zien er supergoed uit :j

Steamboat is echt prachtig! Als je de kans krijgt ooit, moet je er zeker eens heen gaan!
En de kosten, zei het al een beetje,

visum:
300 euro voor het work experience programma (organisatie die alle papieren regelt)
35 dollar sevis fee (heb zelf 70 dollar betaald zodat hij met express mail werd opgestuurd)
15 euro voor het afspraak maken
128 visum kosten bij het consulaat.

= rond de 450 euro

Het ticket heb ik via mijn pa geregeld dus niet hoeven betalen, omdat hij veel vliegt had hij nog wat punten over. Maar komt overeen met 800 euro geloof ik, dit is wel enkele reis, ik ga vanuit colorado gelijk door naar connecticut en vlieg dan in december vanaf new york terug ;)

Ohja en kosten en inwoning wordt betaald door een klein deel van je salaris in te leveren, daar heb ik verder geen omkijken naar dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:30

Nice. Ik had het gelezen, maar het leek me zo weinig geld dat ik dacht dat het nooit het totale kostenplaatje kon zijn := Maar wel dus! Wat fijn dat je er netjes voor betaald krijgt en dat je op die manier ook je kosten en inwoning voor elkaar hebt. Het klinkt echt super! Geniet ervan, ook van die maanden studeren natuurlijk! :D

Ik zou er heel graag een keer heen gaan! Ik zou het leuk vinden om haar eens op te kunnen zoeken en natuurlijk die omgeving.. In de winter een jaloersmakend ski-resort en 's zomers prachtige plaatjes zoals op de website. Moet nog even doorsparen :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:36

Wauw wat gaaf en wat een prachtige ranch! Wat bijzonder dat zij haar woord is na gekomen. Niet dat niemand te vertrouwen is, maar dit is toch wel heel bijzonder om te doen en wat ontzettend gaaf dat je paard mee kan! Heel erg veel plezier, geniet ervan en ik ga zeker je blog in de gaten houden!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:37

Wat gaaf van je!
Ik heb met plezier je verhaal gelezen! Echt top van je dat je dit gaat doen!
Vind je het niet eng dat je paardje daar nu al staat?
Ik ga je in ieder geval volgen!
En wil je alvast heel veel plezier wensen!
Laat je wel weten als je overal veilig bent aangekomen :D?

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:39

Ik ben zwaar JALOERS!!! :Y) Ik heb 2 geweldige maanden in Amerika "gewerkt".
Ik zou zo graag voor hele lange tijd terug willen, en er het liefst wonen.
Helaas allemaal zo moeilijk te regelen...bijna onmogelijk -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:59

Jaloers _/-\o_ , meid wat ga jij de tijd van je leven hebben *\o/*

edit : je paard is ook mee?

_Anneke_

Re: Mijn droom komt uit: 7 maanden werken en studeren in de USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 21:06

Super bedankt allemaal! :) Ik heb er ook echt ontzettend veel zin in, zelfs het feit dat ik de hele week tentamens heb kan me niet uit mijn humeur halen :')
loveshadow, heb het gelukg gehad daar ook een keer in de winter te zijn geweest, echt adembenemend!! (wel heel koud := )
JCDJK, Het is echt een heeeel raar idee. Het begon al met het lege gevoel in mijn maag om haar lege stalletje te zien, het weglopen uit het vliegtuig wetende dat het uit mijn handen is, nu niet naar stal te hoeven en telefoontjes te krijgen om te horen hoe het met mijn eigen paard gaat. Gelukkig zie ik haar over een week alweer!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:27

Ik vind het sowieso knap van je dat je dit gaat doen.
En vooral dat je je paard al daar hebt staan en jij hier bent.
Ja dat geloof in dat het een leeg gevoel is!
Een week is zo om, gelukkig! Dan kun je d'r weer heerlijk vast houden :D
(2de keer, haha) ik ga je zeker volgen! Ben erg benieuwd naar alles :)

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 00:34

Oh wat gaaf - geniet ervan! Connecticut is inderdaad een goede uni! Ga je daar pre med vakken volgen? Ik doe ook UC, fijn inderdaad om gewoon een half jaar weg te kunnen. Al ben ik ook dichter bij huis geweest -- Zuid Duitsland :=

Ik ga volgen! (P.S. Succes met finals week)

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 11:19

Dirndl schreef:
Oh wat gaaf - geniet ervan! Connecticut is inderdaad een goede uni! Ga je daar pre med vakken volgen? Ik doe ook UC, fijn inderdaad om gewoon een half jaar weg te kunnen. Al ben ik ook dichter bij huis geweest -- Zuid Duitsland :=

Ik ga volgen! (P.S. Succes met finals week)

Dankje! Welke UC doe jij?
Wil in connecticut een combi van pre-med en leuke dingen doen. Moet voor mn track alleen biochem daar volgen en ik moet een course doen voor mijn psychology minor. Verder ga ik een vak volgen wat HORSE SCIENCE heet :D nou, als dat geen feestje wordt!

En pfff.. heb het mezelf wel lastig gemaakt hoor, omdat ik midden in finals week weg ga moet ik alles deze week doen, :') Jij moet als geen anders weten wat voor gekte dat is. Maargoed.. het is het allemaal waard }:0

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:35

He Anneke :wave:
Ik heb mij ook ingeschreven om je te volgen hoor!! Wil natuurlijk ook heel veel foto's zien :)
Het klinkt allemaal zo geweldig en ik ben ook zo benieuwd hoe Jlo het gaat doen daar!
Heel veel plezier, geniet er van meis!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:30

Heeel veel plezier! :D

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:38

Vandaag de dag van de oversteek naar de USA... Heel veel plezier gewenst, ik hoop dat je ook hier veel wilt updaten want ik ben erg benieuwd naar hoe je het gaat hebben daar en wat het allemaal met je doet om daar te zijn!

Jessietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:23

ik ben ook een volger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:25

Morgen weer je paard zien!

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:50

Wat een superervaring zeg!
Zit ik hier maar 2 maandjes in Engeland haha.. En ook alweer plannen te maken om naar de US te kunnen gaan..
Ik wens je veel succes daar! Het is zekers een gave levenservaring :j
Geniet er lekker van!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 22:52

Zo spannend! :D nogmaals goede reis, ik stink hier heel erg van jaloezie lol :')

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 15:13

Hey allemaal!
Even een klein update-tje:
Ik en mijn paard zijn inmiddels veilig aangekomen op de ranch :D Vandaag de eerste clinic en dan volgende week orientatie met alle staff. Het hier nu 10 over 7 sochtends, maar dank aan de jetlag ben ik klaarwakker. Ik heb voor mijn vertrek nog een blog gepost, en ga proberen vanavond weer wat op te schrijven :)
Heel leuk dat jullie me volgen en jullie horen snel meer van me :)
http://annekem.reislogger.nl/boerenkool-hagelslag.57958

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:14

Super nieuws zeg! , no 7 maanden dan moet je weer terug :')

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:19

Ontzettend veel plezier :). Ik ga je zeker volgen. Ben ontzettend jaloers op je.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 15:42

Je schrijft echt heel erg leuk. Succes vandaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:17

Jaaa fijn dat jullie goed zijn aangekomen! 115 paarden, pfoeh! Geniet er maar onwijs van, hier nog een jaloers persoon :D

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 20:50

Eventjes een kort berichtje voor de volgende training begint :D
Vanmorgen eindelijk Jlo weer kunnen rijden! En ben echt zoo trots op haar. Ze was eerst heel erg gespannen maar naar het einde van de training toe liep ze ontspannen en we hebben al een hoop geleerd in deze korte tijd. Verder zijn we druk bezig om alle nieuwe paarden te trainen en ze klaar te maken voordat de gasten komen, erg leuk om te zien hoe goed ze vooruit gaan :) Hier trouwens nog even een fototje van toen Jlo (en ik) net aangekomen waren:

Afbeelding

Internet is hier wel echt bagger dus ga vanavond proberen een nieuw verhaal op mijn blog te zetten!