jullie duurste reis en was het het waard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: jullie duurste reis en was het het waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:22

2 maanden door Europa reizen... Geweldige tijd en zou het zo weer doen. Was iets van 2000 euro kwijt, maar het was het meer dan waard :D

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:36

Wij hebben inmiddels meerdere lange reizen gemaakt, maar de duurste was toch wel de reis naar de Cook Islands en de Fiji eilanden.

Net als jij wilden wij geen gigantisch bedrag uitgeven aan één dag voor onze bruiloft, maar we wilden wel trouwen. In plaats van een grote bruiloft, zijn wij op zoek gegaan naar wat wij het mooiste strand ter wereld vonden om daar te trouwen.
We zijn een maand naar de Cook Islands gegaan en zijn daar op het prachtige strand van het eiland Aitutaki met onze voetjes in het zand getrouwd. Na de Cook Islands hebben we nog een maand in Fiji rondgereisd. We hebben gelogeerd in huisjes op verlaten stranden, luxe hotels en idyllische resorts. We hebben met een zeiljacht de Mamanuca eilanden bekeken en hebben ons met privé helikopter naar verschillende eilanden laten brengen.
Vreselijk decadent bij tijden en ook helemaal terug naar de basis. Heeft een gigantische smak geld gekost, maar was iedere cent meer dan waard!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:47

Ik vond 2 weken Canarische eilanden al te lang :+ Weet niet wat het precies gekost heeft, gewoon all in, veel wezen paardrijden (ritje even 50 euro :')) Heb me uiteindelijk wel vermaakt, maar als we een week korter waren geweest, had ik het ook goed gevonden... De Griekenland vakanties vond ik allebei vreselijk :$ maar dat lag ook aan degene met wie ik ging die alleen aan het strand wilde liggen, dus ik was standaard alleen "op pad"... En vermaak me wel, maar als je dan kijkt wat het kost en tjah...

Ik ben gewoon niet zo'n vakantieganger :$ geef mij mijn bekende bos maar en ik vermaak me weken :D

Heb trouwens nooit van andere gehoord (of je moet zo'n horror vakantie hebben die gered wordt op tv) dat verre reizen tegenvielen etc. Ik ben zelf niet het type om het te doen, dat zeg ik ook heel eerlijk (maar dat zul je snappen na mijn verhaaltje) maar tis wel zo.. Als je het wilt doen en je kunt het nu doen, niet wachten... Want ik weet bijvoorbeeld dat mijn vader nog een keer naar Canada wil.. maar dat komt er nooit van en dat is gewoon zonde :) Nu kan hij nog alles, maar over 10 jaar is ie ook bejaard ;) En denk niet dat ie dan al geweest is... Toch blijft het een droom van hem... En waarom die niet gaat, geen idee... (Niet financieel, misschien voor onze hond, 13 jaar, is niet gewend om heel de dag alleen te zijn, dus zou mijn zusje die nog thuis woont vrij moeten nemen) of zoiets? Ik weet het ook niet... Ben benieuwd of die ooit gaat iig :)

Falderal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:03

Mijn duurste reis was mijn laatste, net een week van terug.
Was ongeveer 8000,- euro kwijt, maar heb daarmee 12x gevlogen en 6 maanden van kunnen leven (incl. excursies e.d.) zonder een dag te werken.
Ben door Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Singapore, Maleisië, Australië, Nieuw Zeeland en Californië getrokken. Wel allemaal lowbudget met m'n backpack maar toch.

Door deze reis ben ik er wel achter gekomen dat alles zelf regelen een stuk goedkoper is, ja misschien een beetje eng in het begin maar aan het einde wilde ik niet anders meer. Wil je voor je eigen gemak weten dat alles goed georganiseerd is is via een organisatie boeken wel fijn, maar wil je geen gigantische smak geld kwijt zijn (3000,- voor 3 weken excl. excursies is wel veel hoor!) is zelf plannen een stuk beter.
Het is allemaal niet zo moeilijk als het lijkt, je kan altijd aan iedereen de weg vragen en als toerist komt je op het vliegveld/in het hotel genoeg mensen tegen die ervaring hebben met reizen in dat gebied en die zijn er ook op voorbereid om jou te helpen. Veel plezier in ieder geval!

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:05

een weekje Amerika: o.a. LA, Las Vegas, Death Valley, Grand Canyon en een deel van de route 66. En dat allemaal op de motor. Was het zo waard, denk er nog vaak aan terug :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:28

Zelf regelen is toch niet zo ingewikkeld?

Je zoekt vliegtickets - beetje prijzen en tijden vergelijken en dan boeken.
Je bedenkt wanneer je waar wil zijn en via websites als booking.com of expedia oid. zoek je naar een hotel/appartement in die regio en dat boek je. Eventueel eerst nog even de reviews bekijken op bijvoorbeeld tripadvisor.com
Je zoekt op 'huurauto hawaii', vergelijkt wat prijzen en voorwaarden, en boekt dat.
Je zoekt nog even op dingen als 'tips auto huren', 'adviezen vakantie hawaii', etc., zodat je weet waar je allemaal rekening mee moet houden, specifiek eventuele verplichte inentingen en een visum.
Kláár.

Niet te ingewikkeld denken. En niet kiezen voor boeken via hele gekke websites of shady autoverhuurbedrijfjes die nergens terug te vinden zijn, natuurlijk, dan kan er echt niet zoveel mis gaan. :)

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:34

Zelf regelen is inderdaad 'meestal' goedkoper.

Vorig jaar in Californië geweest. Maandag ochtend wist ik nog van niks en dinsdagochtend zat ik in 't vliegtuig :D. Helemaal niks geregeld. Nou, da heb ik geweten. Hostelbed prijzen waren getrippled |o, last minute autohuur in de zomer, nou forget it. Dat ging helemaal nergens over.

Als je vooraf fly and drive boekt ben je echt wel goedkoper uit.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:40

DaniBanani schreef:
Zelf regelen is toch niet zo ingewikkeld?

Je zoekt vliegtickets - beetje prijzen en tijden vergelijken en dan boeken.
Je bedenkt wanneer je waar wil zijn en via websites als booking.com of expedia oid. zoek je naar een hotel/appartement in die regio en dat boek je. Eventueel eerst nog even de reviews bekijken op bijvoorbeeld tripadvisor.com
Je zoekt op 'huurauto hawaii', vergelijkt wat prijzen en voorwaarden, en boekt dat.
Je zoekt nog even op dingen als 'tips auto huren', 'adviezen vakantie hawaii', etc., zodat je weet waar je allemaal rekening mee moet houden, specifiek eventuele verplichte inentingen en een visum.
Kláár.

Niet te ingewikkeld denken. En niet kiezen voor boeken via hele gekke websites of shady autoverhuurbedrijfjes die nergens terug te vinden zijn, natuurlijk, dan kan er echt niet zoveel mis gaan. :)

Of zelfs een hostel (hostelworld / hostelbookers) Hebben ook wel 2 persoonskamers.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:42

2 jaar terug hebben we met zeven man 3,5 week door Maleisie gereist, alle accomodaties zelf geregeld van te voren en zelf ook rondgereden (1 binnenlandse vlucht) hoeveel dit gekost heeft laat ik even in het midden maar 1 ding is zeker, deze vakantie ga ik nooooiitt meer vergeten was helemaal fantastisch en zou morgen weer gaan als het kon. Jammere is wel dat geen een reis tot nu toe meer kan tippen aan die vakantie haha.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:49

Onze duurste reis was denk ik 2 weken Zakynthos. Was echt elke euro waard, denk dat we € 2500 kwijt waren, maar hebben elke dag genoten, heerlijk gegeten en heel veel gezien en gedaan. Zou zo weer terug willen! (maar zal tegenvallen denk ik).

Nu ik de Griekse eilanden ken heb ik zelf geboekt. Gewoon even bedenken wat je precies nodig hebt en dan zoeken.

Wij gaan nu naar Kefalonia met een hotel via http://www.booking.com (je betaald in het hotel, niet vooraf), een huurauto via http://www.rentalcars.nl (je betaald een borg vooraf, de rest op vliegveld). En de vlucht heb ik nu gedaan via http://www.transavia.com.
De vlucht heb ik eerst zitten kijken via vliegwinkel en daar bleek dat transavia de goedkoopste was. Daarna op transavia zitten spelen met de data om een zo goedkoop mogelijke vlucht te krijgen.

Toen ik die data wist gekeken of het hotel beschikbaar was en de auto. En toen alles achter elkaar aan geboekt.

Wat we verder daar gaan doen? Geen idee, laat het wel over me heen komen...

Wat ook een leuke site is om ideeën op te doen is http://www.elizawashere.nl . Via hen kan je ook boeken, maar zij zijn wel wat duurder. Maar ze geven wel leuke tips!

Ik denk dat je op vakantie soms dingen los moet laten. Als je een perfecte vakantie wil zal dat je meestal niet lukken. Als de verwachtingen hoog gespannen zijn dan kan de vakantie tegenvallen in de kleine dingen...

Dus: waarom Hawaii? Wat wil je daar doen? Wat wil je zien?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:33

Teigetje008 schreef:
Onze duurste reis was denk ik 2 weken Zakynthos. Was echt elke euro waard, denk dat we € 2500 kwijt waren, maar hebben elke dag genoten,

2500 euro voor 2 weken Griekenland 8)7

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:34

Canada.
weet er alleen weinig van , ik was 6 maand oud HAHAHA

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:41

SaskiaKa schreef:
Wij hebben inmiddels meerdere lange reizen gemaakt, maar de duurste was toch wel de reis naar de Cook Islands en de Fiji eilanden.

Net als jij wilden wij geen gigantisch bedrag uitgeven aan één dag voor onze bruiloft, maar we wilden wel trouwen. In plaats van een grote bruiloft, zijn wij op zoek gegaan naar wat wij het mooiste strand ter wereld vonden om daar te trouwen.
We zijn een maand naar de Cook Islands gegaan en zijn daar op het prachtige strand van het eiland Aitutaki met onze voetjes in het zand getrouwd. Na de Cook Islands hebben we nog een maand in Fiji rondgereisd. We hebben gelogeerd in huisjes op verlaten stranden, luxe hotels en idyllische resorts. We hebben met een zeiljacht de Mamanuca eilanden bekeken en hebben ons met privé helikopter naar verschillende eilanden laten brengen.
Vreselijk decadent bij tijden en ook helemaal terug naar de basis. Heeft een gigantische smak geld gekost, maar was iedere cent meer dan waard!

Heel gaaf. Dat zou ik wel foto's van willen zien. Klinkt echt als een droom.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:57

leuk hoor dat je ver op vakantie wil gaan! Ik zeg gewoon doen ( als je het geld hebt)
Maar wat ik wel zou doen is het lekker zelf regelen, heb na mijn 16e nooit meer een reis via het reisbureau geboekt :)
hier een aantal tips daarvoor:
- koop een lonely plannet van het gebied ( dat is altijd stap 1) hierin staan allemaal handige weetjes
- kijk op reisfora naar andere mensen die de zelfde reis hebben gemaakt, wat vind jij leuk wat zij hebben gedaan en wat wil je ook doen
- voor het zoeken van de goedkope tickets is de site http://www.skyscanner.nl heel makkelijk. boek je ticket vroeg, dat is goedkoper
- voor het boeken van hotels is de site http://www.booking.com heel makkelijk of http://www.agoda.nl ( ik vind de eerste fijner en is meestal goedkoper) het fijne is dat je hier hotels kan boeken, maar ook vaak last minute kan anuleren als je reisschema toch iets anders wordt. Op de reisfora staan ook vaak leuke tips van hotels en hostels
- voor het huren van een auto of als je wil kijken of er andere manieren zijn van vervoer kijk je gewoon in de lonely plannet. soms kan je bijvoorbeeld ook leuke dingen doen per boot of met de fiets of scooter, dat is soms leuker dan een auto.

en tjah, hoe duur mijn duurste vakanties waren ... duur... maar het is het altijd meer dan waard geweest ( zoals iedereen hier zegt)
en ze zijn altijd misschien wel bijna de helft goedkoper geweest als dat ik ze via een reisbureau zou boeken. in iedergeval mijn laatste vakantie
Laatst bijgewerkt door lindar1985 op 24-04-13 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 09:59

Mijn duurste reis was vijf maanden Australie. Maar in verhouding waren een weekje Florida en komende zomer mijn huwelijksreis veel duurder ;) Overigens allebei mooie reizen en ik denk dat mijn huwelijksreis ook top wordt :)

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:01

Hoi,
Ik ben inderdaad ook van het zelf regelen. Dan heb je tenminste de vrijheid om ergens langer te blijven als het bevalt en korter als het tegen valt.
Wij zijn een keer 3 weken naar Florida gegaan. Vlucht, auto en eerste 2 overnachtingen van tevoren geboekt (site bekijken en prijzen vergelijken). Lonely Planet mee en rondrijden maar. Heerlijk!
Een andere vakantie was Ghana. Ook van tevoren 2 overnachtingen en de vlucht geregeld en verder met het openbaar vervoer rondgereisd.
Komende zomer gaan we een paar weken naar Maleisie, ook niks van tevoren geregeld.

Ik kan me voorstellen dat je er van tevoren tegenop ziet als je het zelf moet regelen, maar vaak valt het heel erg mee. En het scheelt vaak echt wel in kosten. Leen anders eens een Lonely Planet van iemand of in de bibliotheek dan zie je dat zo'n reisgidsje heel handig is om te weten hoe je ergens moet komen en welke hotels je daar hebt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:02

Lonely planet kopen? Laat dat maar zitten. In elk hostel ligt wel een lonely planet, die blader je op plaats van bestemming even door (en geloof me, neem niet alles aan wat in dat boek staat....), pak een kaart op plaats van bestemming, zoek uit wat leuk is om te bekijken en trek op die manier je plan. Daarnaast scheelt het niet meenemen van een lonely planet ook wat gewicht.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:06

Mijn duurste reizen waren 2 keer naar China! Met het ultieme souvenirtje: mijn kindjes mee naar huis nemen!! (adoptie dus..)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:08

AngeliqueB schreef:
Mijn duurste reizen waren 2 keer naar China! Met het ultieme souvenirtje: mijn kindjes mee naar huis nemen!! (adoptie dus..)

Daar kan niemand van ons aan tippen denk ik _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:17

Ik had wel de lonely planet van Cuba en daar ben ik echt heel blij mee geweest. :)

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:22

@winged. ik vind het ook altijd fijn om een loneley plannet van mij zelf te hebben, al voor mijn reis. het is een deel van de voorpret, en als je daar bent kan je het boekje ook gewoon over al mee nemen. En in hotels (i.p.v. hostels) heb je niet altijd loneleyplannets liggen.
Aan het eind van mijn reis is er vaak niet veel meer over van dat ding :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:27

Daarbij zijn er inderdaad ook genoeg mensen die absoluut niet in een hostel willen (ik ben er daar eentje van). Moest mijn partner ook onwijs aan wennen. Sja, ik deel nou eenmaal geen badkamers/slaapkamers met anderen dan degene met wie ik op reis ben, veel privekamers in een hostel moet je ook ruim van te voren bij zijn. Geef mij dan maar gewoon een hotel.

deus_ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:32

Niet het duurste, maar wel mooi;

Gewoon met een kameraad op een avond besluiten om van San Fransisco naar Miami te rijden, en dan 2 weken later gewoon doen. :D ...omdat het kan!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:33

Ieder zijn eigen toch :) Ik heb tijdens mijn reis 2x een lonely in handen gehad. Vind het een onding, hij is zwaar, staan dingen in die ik totaal niet relevant vind... Ik ga liever zelf op pad dan de stroom Lonely's te volgen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 10:44

Over een maand weet ik of onze duurste reis ooit de moeite waard was :D

Als het een droom is en je kunt het betalen, dan moet je er gewoon voor gaan.
Maar met zelf alles regelen kun je een hoop besparen en het geeft je ook meer vrijheid. Veel reisverslagen lezen van anderen die een soortgelijke reis hebben gemaakt. Kijken wat je echt graag wilt zien/doen en daar je reisplan op afstemmen.
Eventueel kun je ook alleen de vluchten, eerste hotelovernachting en autohuur via het reisbureau regelen. De middenweg, voor een aantal belangrijke dingen heb je dan een contactpunt en voor de rest de vrije invulling.

We hebben wel een reisplan, maar alleen de eerste 2 nachten hebben we geboekt. Dan kunnen we altijd nog andere keuzes maken als het ergens zo mooi is dat je langer wilt blijven of andersom.